ارتش سرخ دات کام

اخبار

فرجام پسران برانکو ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 13 اظهار نظر

-

1 سال پیش

فرجام پسران برانکو

ارتش سرخ دات کام :
فرجام پسران برانکو
خبر عجیب این روزهای فوتبال ایران مربوط می‌شد به سرمربی شدن محسن ربیع‌خواه. این بازیکن پیشین پرسپولیس که فصل جاری را در لباس دریای بابل در لیگ دسته اول پشت سر می‌گذارد، بعد از برکناری سرمربی این تیم یعنی وحید بیاتلو به عنوان بازیکن- مربی بابلی‌ها انتخاب شد؛ سمتی که شاید موقت باشد. ربیع‌خواه یکی از آن دست بازیکنانی بود که به نام پسران برانکو شناخته می‌شدند. به بهانه طرح مجدد نام او در کسوتی متفاوت، بد نیست به سرنوشت برخی از شاگردان پروفسور نیم‌نگاهی بیندازیم.

محسن ربیع‌خواه
این هافبک دفاعی به شکلی غیرمنتظره از صنعت نفت به جمع سرخ‌پوشان پیوست و در یکی از طلایی‌ترین نسل‌های تاریخ پرسپولیس فیکس شد. گروه زیادی از هواداران پرسپولیس هرگز فلسفه اعتقاد راسخ برانکو به ربیع‌خواه را درک نکردند، اما به هر حال او بازی می‌کرد و کار هم برای پرسپولیس پیش می‌رفت. در مقطعی حتی احمد نوراللهی نیمکت‌نشین ربیع‌خواه شد که در نوع خودش اتفاق عجیبی بود. بازیکن معمولی و بی‌حاشیه پرسپولیس بعد از جدایی از این تیم به آلومینیوم اراک و سپس شهرخودرو پیوست که در هیچ‌یک از آنها چندان موفق نبود. حالا هم او در ۳۴ سالگی بازیکن- مربی دریای بابل در دسته اول است و در دو تجربه اولش با کسوت جدید، برابر آرمان‌گهر سیرجان و شهرداری همدان به تساوی‌های بدون گل دست یافته است.

صادق محرمی
از دیگر بازیکنان محبوب و مورد علاقه برانکو ایوانکوویچ بود که مدت‌ها در پست دفاع راست برای پرسپولیس بازی کرد. در یک مقطع، حتی زمانی که رامین رضاییان پس از حل اختلاف موقت با برانکو به پرسپولیس بازگشت، باز برانکو از محرمی استفاده می‌کرد؛ بنابراین رامین یا بیرون می‌ماند یا ناچار می‌شد در پست هافبک راست بازی کند. از قضا برانکو یکی از مشهورترین جملاتش را در مورد محرمی گفت و پیش‌بینی کرد زمانی قیمت او در بازار به ۱۰ میلیون یورو برسد، اما سال‌ها بعد از آن اظهارنظر، محرمی هنوز با چنین سطحی بسیار فاصله دارد. او چندین فصل است در دیناموزاگرب بازی می‌کند و به تناوب مورد استفاده قرار می‌گیرد. هر چند که اکنون مدافع راست اصلی تیم ملی محسوب می‌شود.

بابک حاتمی
دیگر بازیکن محبوب برانکو ایوانکوویچ بود که در دو پست دفاع چپ و راست می‌توانست بازی کند. او زمان حضور در سایپا به شکلی ناگهانی و عجیب به یک چهره خبرساز در نقل‌وانتقالات تبدیل شد که در موردش می‌گفتند مورد علاقه همزمان پرسپولیس و استقلال است. حاتمی سرخ‌پوش شد و در یک بازه زمانی قابل توجه در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان رفت، اما هواداران و منتقدان چندان از عملکرد این بازیکن رضایت نداشتند. بعدها هم محمد انصاری جای او را در ترکیب اصلی گرفت. حاتمی پس از جدایی از پرسپولیس پله پله افول کرد و پیراهن تیم‌هایی همچون گسترش فولاد، شهرخودرو، سپیدرود، پارس‌جنوبی جم و شاهین بوشهر را به تن کرد. هر چند همان‌طور که قابل حدس بود خیلی زود از سطح اول فوتبال ایران فاصله گرفت.

فرشاد احمدزاده
برانکو خریدهای ناموفق دیگری هم داشت؛ مثل وحید حیدریه، محمد‌امین آرام‌طبع یا آنتونی گولچ، پریموف و یانسکی. در این مطلب اما در مورد بازیکنان محبوب او حرف زدیم و لاجرم باید بحث را با اشاره به نام فرشاد احمدزاده به پایان ببریم. نزدیکان تیم پرسپولیس در آن دوران متفق‌القول هستند که برانکو علاقه بسیار زیادی به احمدزاده داشت و انعکاس این اعتقاد در ارنج تیم هم مشخص بود. با این حال فرشاد در یکی از غیرموجه‌ترین و عجیب‌ترین ترانسفرهای تاریخ فوتبال ایران، پرسپولیس را به مقصد تیمی گمنام در لهستان ترک کرد. او پس از پشت سر گذاشتن یک فصل ناموفق در این تیم، زمانی به پرسپولیس برگشت که دیگر برانکو رفته بود، هرچند حضور دوباره احمدزاده در جمع قرمزها چندان دیری نپایید و او خیلی زود جدا شد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/151916
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
فردین کرمی

0

4

1 سال پیش

برانکوبخاطرافتخارات وابهتش خیلی دوسش دارم وقابله احترامه برامون تاابدولی حقیرن افرادی که ازاسم اون برای دشمنی بایحیی استفاده میکنن ❤❤❤


علیرضا جباری

-3

2

1 سال پیش

برانکو یک مربی نیست، "برانکو بک افسانه‌ست"


حسن مظفری

0

4

1 سال پیش

برانکو جزو ده مرد برتر زندگی من بوده و هست.


محمد حسن جلالی

0

5

1 سال پیش

ما هرکسی رو که در ارتش سرخ بوده و برای اون زحمت کشیده قدرشو میدونیم چون هواداران ارتش سرخ هیچوقت چیزی رو فراموش نمیکنند چه خوب باشه چه بد اگه خوب باشه همیشه بخوبی ازش یاد میشه واگر خدای نکرده خوب نباشه شاید ازش بخوبی یاد نشه مخصوصن کسانی که نمک میخورند و نمکدون میشکنند/ عشق است هواداران واقعیه ارتش سرخ


قلمراد دوم

0

4

1 سال پیش

مدرن بازی میکرد و خوش فکر بود هرگز بخاطر جوجه هوادارها توپ بازی نکرد همیشه به فکر فوتبال بازی کردن بود نه توپ بازی اگه مربی بشه قطعا موفق میشه چون فوتبال مدرن رو خیلی خوب میفهمه


محمود تاجدینی

0

4

1 سال پیش

آقای نویسنده محترم که این موضوع رو مطرح کردی این رو بدون یک مربی بزرگ کسی که با شناخت کامل از بازیکن چگونه وکجا و چه زمان در تیم بکار بگیره و بیشترین بهره رو ببره اینجاست که سطح مربیان رو از هم متمایز میکنه. فراموش نکنیم که برانکو در فینال اسیا با یک تیم نه نفره و تماما نیمکت نشین به فینال برد برانکو صاحب یک سبک وفلسفه خاص و ‌وجودش دودی شد بر چشم تمام کسانی که چشم دیدن رشد وپیشرفت سرورشون پرسپولیس کبیر رو نداشتند


سعید رودینی

0

3

1 سال پیش

عشق است برانکو عزیز


محسن ابراهیمی صدقیانی

0

4

1 سال پیش

واقعا کسی که لقب پروفسور را به برانکو داده بود از برانکو خیلی شناخت داشت تیم برانکو با دو فصل پنجره بسته، گاهی دربازیها ده نفره هم طوری بازی میکرد که انگار بازیکنها هرکدام دو تا شش اضافی داشتند وهرچه بازی به پایان نزدیک میشد تیم موتورش تازه با قدرت وسرعت زیاد راه می افتاد ومن خودم زمانی هم که گاهی تیم گل میخورد مطمئن بودم جبران میکنه. در آخر پیروز هم از زمین بیرون میامد والان در این فصل نیز کم کم این پرسپولیس با گل نخوردن، بوی تیم زمان برانکو را میدهداولا سخت گل میخورد یا نمیخورد یا عقب افتاد جبران میکنه وعادت کردیم که تیم از یک گلش نیز بخوبی دفاع میکنه، فقط یک ایراد به نظرمن، مشکل بدنی بازیکنان با زمان برانکو میماند که انشالله بزودی این نقص هم با تلاش کادرفنی ومربیان بدوساز بر طرف بشود دیگر تیمی جلودار پرسپولیس ❤نخواهد بود حتی در بازیهای آسیایی.


مهدی

0

3

1 سال پیش

چقدر دوست داشتنی است مردی که هیچ وقت فراموش نمی‌شود چه روزهای خوبی بود


سجاد

-1

10

1 سال پیش

حرفنداره


ایمان زارعی

-3

10

1 سال پیش

برانکو تلاش و جنگندگی و تمرین رو به پرسپولیسی ها درس داد همیشه در یادها میمانی


علیرضا حسین پور

-3

9

1 سال پیش

درود بر پرفسور برانکو، مرد روزهای خوب با ارتش سرخ آسیا پرسپولیس قهرمان، دمت گرم پرفسور،


احمد نوری اسرمی

-5

19

1 سال پیش

جای برانکو برای همیشه تو قلب ما میمونه 💖💖💖💖💖

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال