ارتش سرخ دات کام

اخبار

كارنامه پرسپوليس در نيم فصل اول ليگ ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

كارنامه پرسپوليس در نيم فصل اول ليگ برتر

ارتش سرخ دات کام :
كارنامه پرسپوليس در نيم فصل اول ليگ برتر

تيمى كه در ليگ هشتم به دليل تغييرات مديريتى نتوانسته بود توفيق لازم را به دست آورد، ليگ نهم را با تغيير چهره در نفراتش آغاز كرد تا بلكه به واسطه حضور بازيكنان جديد و جوان و با تجربه هاى هميشه ماندگار در اين تيم بتواند، يكبار ديگر در حد و اندازه هاى يك تيم قهرمان ظاهر شود اما اين اتفاق هرگز نيفتاد و پرسپوليس بازى به بازى به نوعى تحليل رفته  تر نشان داد تا اميد به قهرمانى اين تيم براى هواداران در حكم يك آرزو تلقى شود. پرسپوليس در شرايطى به مقام پنجم نيم فصل اول ليگ دست يافت كه مى توانست عملكردى به مراتب بهتر از اينها داشته باشد.


تغيير مديريت
عباس انصارى فرد كه در ليگ هشتم جايگزين داريوش مصطفوى در پرسپوليس شده بود، شايد هرگز فكرش را هم نمى كرد كه در اين تيم به همان بلايى گرفتار آيد كه چند سال پيش به آن دچار شده بود.
عباس انصارى فرد كه پيش از اين هم ۲بار مديريت پرسپوليس را تجربه كرده  بود در اواسط ليگ نهم جاى خودش را به حبيب كاشانى سپرد، همان مديرى كه پيش از اين توانسته بود با پرسپوليس به مقام قهرمانى ليگ برسد.


حكايت كرانچار
پرسپوليسى ها پيش از شروع ليگ نهم براى سپردن سكان هدايت خود به يك سرمربى خارجى تلاش بسيارى را به كار بستند كه هيچ كدام از آنها جواب نداد.آنها ابتدا به سراغ تاپ مولر آلمانى رفتند اما ظاهراً نتوانستند بر سر مسائل مالى با او كنار بيايند. سپس به سراغ اولگ بلوخين روس رفتند كه او هم بنا به دلايلى از حضور در اين تيم پرطرفدار سر باز زد. سرخپوشان اين بار با استفاده از ۲ تجربه قبلى خود به سراغ برانكو ايوانكوويچ سرمربى اسبق تيم ملى ايران رفتند و با او به گفت وگو پرداختند.سرخپوشان درحالى كه اعلام داشتند كارشان با برانكو تمام شده است اما ناگهان برانكو از حضور در پرسپوليس عذرخواهى كرد تا مديران پرسپوليس به فكر جذب يك  مربى ديگر باشند.پرسپوليسى ها كه در آن ايام زمان را به نوعى براى خود از دست رفته مى ديدند با زلاتكو كرانچار سرمربى اهل كرواسى به گفت و گو پرداختند و نهايتاً بر سر هدايت تيم پرسپوليس با او به توافق رسيدند. گفت وگوهايى كه در خلوت انجام گرفت تا سرنوشتى نظير گزينه هاى ديگر مربيگرى براى كرانچار پيش نيايد.
نقش كميته فنى
درحالى كه چنين به نظر مى رسيد يارگيرى ها در فصل نقل و انتقالات با نظر مستقيم عباس انصارى فرد مديرعامل اين تيم انجام مى شود اما مديرعامل سرخپوشان اعلام كرد كه انتخاب بازيكن براى تيم پرسپوليس با نظر مستقيم اعضاى كادر فنى تيم پرسپوليس صورت مى گيرد. كميته اى كه اعضاى آن را دكتر محمدرضا زادمهر، حميد جاسميان، همايون بهزادى، عباس انصارى فرد و حسين عبدى تشكيل مى دادند. كميته اى كه در اين اواخر به نوعى نقش در جذب بازيكنان تيم پرسپوليس را انكار كرد.


اخراج كرانچار
پيش از هفته نهم رقابت هاى ليگ برتر فوتبال ايران و بازى حساس با استقلال، عباس انصارى فرد حكم به اخراج زلاتكو كرانچار سرمربى اين تيم را داد، حكمى كه تنها كمتر از ۲۴ ساعت دوام داشت و توسط كميته فنى باشگاه پرسپوليس وتو شد.انصارى فرد بعدها اعلام داشت كه اگر آن  زمان كه او قصد اخراج زلاتكو كرانچار را داشته اين كار صورت مى گرفت، قطعاً ضرر و زيان آنچنانى شامل حال پرسپوليسى ها نمى شد، حرفى كه مديران فعلى پرسپوليس را به فكر واداشت و آنها را متوجه اشتباهشان كرد.


ليست پُر
عباس انصارى فرد در فصل نقل و انتقالات فهرست بازيكنان پرسپوليس را به لحاظ بازيكن پُرپُر كرد تا سرخپوشان ديگر نتوانند بازيكنى را به فهرست خود اضافه كنند. به طورى كه وقتى در آخرين دقايق فصل نقل و انتقالات على كريمى اعلام كرد كه آمادگى حضور دوباره در پرسپوليس را دارد، انصارى فرد اعلام كرد كه جاى خالى در پرسپوليس وجود ندارد و همين مسأله باعث شد تا على كريمى با استيل آذين به توافق برسد و دست پرسپوليسى ها از رسيدن به او كوتاه بماند.


بيشترين بازى
سپهر حيدرى كه در فصل قبل در پرسپوليس چندان به او بازى نمى رسيد با حضور كرانچار در اين تيم پرطرفدار بيشترين بازى را براى سرخپوشان در نيم فصل اول ليگ انجام داد.او در ۱۵ بازى اين تيم به عنوان بازيكن ثابت يا ذخيره براى سرخپوشان به ميدان رفت و ركورد ۱۲۶۶ دقيقه بازى را از خود بر جاى گذاشت تا به يك ركورد خوب در اين تيم دست يافته باشد.حيدرى تنها در ديدار آخر اين تيم مقابل ابومسلم در زمين بازى حضور نداشت.


۲۵ بازيكن
سپهر حيدرى، ميثم بائو، ميثاق معمارزاده، هادى نوروزى، كريم باقرى، مجتبى شيرى، شيث رضايى، مجتبى زارعى، عادل كلاه كج، عليرضا محمد، نبى الله باقرى ها، جلال اكبرى، حسين بادامكى، حميد رضا على عسكرى، وستلى برازيليا،  هوار محمد،  تياگو فراگو، عليرضا حقيقى، سامان آقازمانى، مهدى شيرى، اشپيتيم آرفى، محمد پروين، ابراهيم شكورى، محسن خليلى و اكبر صغيرى ۲۵ بازيكنى بودند كه در نيم فصل اول ليگ براى سرخپوشان به ميدان رفتند.


اخطارى هاى پرسپوليس
شيث رضايى، عليرضا محمد، مجتبى شيرى، مهدى شيرى، جلال اكبرى، حميدرضا على عسكرى، حسين بادامكى، ميثم بائو، مجتبى زارعى، سپهر حيدرى، هادى نوروزى، محمد پروين، وستلى برازيليا، هوارمحمد و سامان آقازمانى ۱۵ بازيكنى بودند كه در نيم فصل اول ليگ از داوران كارت زرد دريافت داشتند كه در بين آنها وستلى برازيليا با ۳ كارت زرد ركورددار اخطار در بين ديگر سرخپوشان پايتخت بود.


اخراجى
تنها بازيكن اخراجى تيم پرسپوليس بازيكنى بود كه از اصفهان به پرسپوليس منتقل شده بود.جلال اكبرى ثانيه هايى بعد از پايان ديدار تيمش با صباى قم كه در ورزشگاه آزادى برگزار شد و با حساب يك بر صفر به سود سرخپوشان به پايان رسيد به دليل ايجاد جنجال از خداداد افشاريان كارت قرمز گرفت تا با محروميت ۲ جلسه اى مواجه شود.جلال اكبرى در مجموع در پرسپوليس آن بازيكنى نبود كه از او در سپاهان سراغ داشتيم.


شگفتى
حضور يك بازيكن جوان به نام سامان آقازمانى در تركيب ثابت پرسپوليس در ديدار با استقلال همه علاقمندان به فوتبال را شگفت زده كرد.آقازمانى كه تا آن روز يك دقيقه هم براى سرخپوشان به ميدان نرفته بود در آن بازى به عنوان بازيكن ثابت به ميدان رفت و از دقيقه ۵۸ نيز به دليل مصدوميت جايش را به هوار محمد عراقى داد. سامان در مجموع ۱۶ ديدار پرسپوليس در ليگ نهم ۳۰۳ دقيقه
در ۴ بازى براى اين تيم به ميدان رفت.


بهترين گلزن
كريم باقرى بازيكن باتجربه تيم پرسپوليس در نيم فصل اول ليگ ۷ گل براى تيمش به ثمر رساند تا عنوان بهترين گلزن سرخپوشان در نيم فصل اول را به خود اختصاص داده باشد. باقرى در بازى با تيم هاى صباى قم، ذوب آهن، شاهين بوشهر، راه آهن،  مقاومت و ابومسلم براى تيمش گلزنى كرد تا با آن سن و سال نسبتاً بالا يكى از مؤثرترين بازيكنان اين تيم پرطرفدار لقب گيرد. باقرى ۲ گل از مجموع ۷ گل خود را از روى نقطه پنالتى وارد دروازه حريفان كرد.


۴ بازى، ۴ گل
كريم باقرى بعد از على كريمى كه در ۵ بازى متوالى موفق به گلزنى براى تيمش شد در ۴ بازى پى در پى ۴ گل براى سرخپوشان به ثمر رساند تا يك ركورد نسبتاً خوب را از خود بر جاى گذاشته باشد.باقرى از هفته چهارم ليگ و در بازى با صباى قم كار گلزنى را در ليگ نهم آغاز كرد و اين روند تا هفته هفتم ادامه داشت.باقرى در ۴ بازى متوالى پرسپوليس با تيم هاى صباى قم، ذوب آهن،  شاهين بوشهر و راه آهن ۴ گل براى تيمش به ثمر رساند تا يك ركورد خوب را از خود بر جاى گذاشته باشد.


پرگل ترين پيروزى
پرگل ترين پيروزى سرخپوشان در هفته دهم رقابت هاى ليگ و در بازى با مقاومت سپاسى شيراز در ورزشگاه آزادى تهران به دست آمد.سرخپوشان در آن بازى با گل هاى كريم باقرى، ميثم بائو، هادى نوروزى و هوار محمد توانستند با حساب ۴ بر ۲ تيم خوب مقاومت سپاسى را شكست دهند، نتيجه اى كه حتى خوشبين ترين افراد هم آن را پيش بينى نمى كردند.


ركورددار تماشاگر
پرسپوليسى ها مثل هميشه در زمينه جذب تماشاگر ركورد شكستند تا همچنان به لحاظ تماشاگر سرآمد تيم هاى ايران و آسيا باشند.براساس آمار موجود چيزى حدود ۶۰۵ هزار تماشاگر در ۱۶ بازى گذشته ليگ از بازى هاى پرسپوليس در ورزشگاه آزادى و ديگر ورزشگاه هاى كشور ديدن كردند تا يك ركورد خوب و قابل قبول را از خود بر جاى گذاشته باشند. ۹۰ هزار تماشاگر پرسپوليس تنها در ديدار اين تيم مقابل استقلال در ورزشگاه بزرگ آزادى حضور داشت.
توضيح : سازمان ليگ ، تراكتور سازى را پر تماشاگر ترين تيم معرفى كرد اما نكته اى كه وجود دارد اين است كه پرسپوليس در بازيهاى خارج از خانه خود نيز تعداد زيادى تماشاگر را به ورزشگاه مى كشاند ، خواه طرفدار ميزبان باشند.


برزيلى هاى موفق
تياگو فراگو و وسلى برازيليا ۲ بازيكن برزيلى تيم پرسپوليس بودند كه در اين فصل به جمع بازيكنان اين تيم اضافه شدند و توانستند كارنامه موفقى از خود بر جاى بگذارند.فراگو براى پرسپوليس ۵۱۰ دقيقه و وستلى برازيليا ۶۲۴ دقيقه در نيم فصل اول بازى كردند و اگر هم نتوانستند بيشتر از اين براى سرخپوشان به ميدان بروند دليل آن ؛مصدوميت ناخواسته اى بود كه دچار آن شده بودند. در جمع برزيلى هاى پرسپوليس هم شرايط وستلى به تعبيرى بهتر از فراگو بود.


هوار محبوب شد
هوارمحمد بازيكن عراقى تيم پرسپوليس كه ۷ بازى آغازين اين تيم را به دليل مصدوميت و بيمارى مادرش از دست داده بود، از هفته هشتم براى سرخپوشان به ميدان رفت و توانست تا پايان فصل براى اين تيم به ميدان برود.هوارمحمد درخشش بسيار خوبى در پرسپوليس داشت، به طورى كه خيلى زود توانست رضايت تماشاگران را نسبت به عملكرد خودش به دست بياورد و به يكى از محبوبترين بازيكنان تيم پرسپوليس تبديل شود.


عملكرد دروازه بانان
ميثاق معمارزاده و عليرضا حقيقى ۲ دروازه بانى بودند كه براى سرخپوشان در نيم فصل اول ليگ به ميدان رفتند.سهم ميثاق معمارزاده در حفاظت از دروازه سرخپوشان ۵/۱۲بازى بود و عليرضا حقيقى نيز در ۵/۳بازى براى سرخپوشان دروازه بانى كرد.معمارزاده در بازى هايى كه براى سرخپوشان درون دروازه ايستاد ۱۵ گل دريافت داشت و سهم عليرضا حقيقى هم در گل هاى خورده تيمش ۳ گل بود.


برادران شيرى
مهدى و مجتبى شيرى ۲ برادرى بودند كه در نيم فصل اول ليگ در پرسپوليس به آنها به اندازه استحقاق شان بها داده نشد، به طورى كه اين مسأله مورد نقد بسيارى از كارشناسان فوتبال قرار گرفت. در پرسپوليس اگر چه مجتبى بيشتر از مهدى بازى كرد اما چنين به نظر مى رسيد كه كرانچار بنا به دلايلى كمتر از توانايى ۲ برادر شيرى در تيمش استفاده كرد، به طورى كه شنيده مى شود اگر چنين شرايطى تداوم داشته باشد اين احتمال وجود دارد كه يكى از ۲ برادر ،پرسپوليس را ترك كند.


كمترين باخت
پرسپوليسى ها به همراه تيم فوتبال ذوب آهن در ليگ نهم صاحب كمترين شكست مى باشند.سرخپوشان كه ۸ بار مقابل حريفان خود به نتيجه تساوى دست يافتند در بازى مقابل پيكان و استيل آذين به ۲ شكست مشابه تن دادند.سرخپوشان در هر ۲ بازى با حساب ۲ بر يك مقابل حريفان خود مغلوب شدند تا عدد ۲ مقابل گزينه باخت اين تيم حك شود.


ميانگين ها
ميانگين برد:  ۳۷درصد
ميانگين مساوى: ۵۰درصد
ميانگين باخت: ۱۳درصد
ميانگين گل زده : ۶۲/۱درصد
ميانگين گل خورده: ۲۵/۱درصد
ميانگين امتياز: ۶۲/۱درصد


نگاهى به ديدارهاى پرسپوليس در۱۶ بازى گذشته ليگ
۱۵/۵/۸۸ ، پرسپوليس ۳ - مس ۳
۲۳/۵/۸۸ ، پرسپوليس يك - استقلال اهواز صفر
۲۹/۵/،۸۸ پرسپوليس ۲ - پاس يك
۶/۶/،۸۸ پرسپوليس يك - صباى قم صفر
۱۶/۶/،۸۸ پرسپوليس يك - ذوب آهن يك
۲۳/۶/،۸۸ پرسپوليس ۲ - شاهين بوشهر ۲
۲۹/۶/،۸۸ پرسپوليس ۲ - راه آهن ۲
۳/۷/۸۸ پرسپوليس يك - پيكان ۲
۱۰/۷/،۸۸ پرسپوليس يك - استقلال يك
۱۴/۷/،۸۸ پرسپوليس۴ - مقاومت ۲
۱۹/۷/،۸۸ پرسپوليس صفر - فولاد صفر
۲۴/۷/،۸۸ پرسپوليس يك - ملوان يك
۳۰/۷/،۸۸ پرسپوليس۲ - سايپا صفر
۴/۸/،۸۸ پرسپوليس۲ - تراكتورسازى يك
۹/۸/،۸۸ پرسپوليس يك - استيل آذين ۲
۱۴/۸/،۸۸ پرسپوليس ۲ - ابومسلم يك

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/2437
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

چادرملو

شنبه, 14 مهر
ساعت 17:00

ورزشگاه : تختی

داور : احمد محمدی

نظرسنجی

پرسپولیس برابر السد به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 محمدحسین کنعانی‌زادگان 2
2 سعید صادقی 1
3 ایوب العملود 1
4 وحید امیری 1
5 اوستون ارونوف 1
6 علی علیپور 1
7 گئورگی گولسیانی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 علی علیپور 1
برنامه بازی ها

هفته 8 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 26 مهر

چادرملو 1 - 0 خیبر خرم‌آباد 18:00
شمس آذر 1 - 1 هوادار 18:00
استقلال خوزستان 3 - 2 مس رفسنجان 18:30

تعویق

گل گهر - تراکتور تعویق
سپاهان - نساجی 18:00
استقلال - ذوب آهن 18:30

یکشنبه, 29 مهر

آلومینیوم - فولاد 18:15

هفته 3 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 30 مهر

السد قطر - پرسپولیس 19:30
العین امارات - الهلال 19:30
الشرطه عراق - پاختاکور 19:30
الریان قطر - الاهلی عربستان 21:30

سه‌شنبه, 01 آبان

استقلال - النصر عربستان 19:30
الغرافه قطر - الوصل امارات 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 7 5 16
2 پرسپولیس 6 6 14
3 ملوان 7 5 14
4 فولاد 7 2 14
5 تراکتور 7 6 13
6 چادرملو 8 -2 11
7 گل گهر 6 2 9
8 آلومینیوم 7 1 9
9 استقلال خوزستان 8 -2 9
10 استقلال 6 0 8
11 ذوب آهن 7 -4 7
12 خیبر خرم‌آباد 8 -3 6
13 مس رفسنجان 7 -3 5
14 شمس آذر 8 -3 4
15 نساجی 7 -3 4
16 هوادار 8 -7 4
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 الهلال 2 7 6
2 الاهلی عربستان 2 3 6
3 السد قطر 2 2 4
4 استقلال 2 1 3
5 الغرافه قطر 2 -1 3
6 الوصل امارات 2 -1 3
7 النصر عربستان 1 0 1
8 پرسپولیس 2 -1 1
9 پاختاکور 2 -1 1
10 العین امارات 2 -2 1
11 الشرطه عراق 2 -5 1
12 الریان قطر 1 -2 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال