ارتش سرخ دات کام

اخبار

كاملا برنده يا كاملا بازنده؟ ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

كاملا برنده يا كاملا بازنده؟

ارتش سرخ دات کام :
كاملا برنده يا كاملا بازنده؟

فوتبال در شرايط ويژه اي قرار گرفته است. بعد از بحراني كه گريبان تيم ملي را گرفت و از سعيدلو، رئيس جديد سازمان تربيت بدني توقع مي رود به آن توجه داشته باشد، بايد به شرايط دو تيم مردمي و پرطرفدار پرسپوليس و استقلال اشاره كرد.

اولين موردي كه پيرامون اين بازي بايد به آن نگاه ويژه اي داشت و به خصوص توجهي كه سعيدلو بايد به آن داشته باشد، تفاوت دو باشگاه است.

يكي از ثبات مديريت و اقتدار برخوردار است و يكي با عدم ثبات مديريت كه نمي تواند از بهره هوشي لازم يك مدير استفاده كند. تيم اول استقلال است و دومي پرسپوليس. چرا يكي مي شود استقلال و ديگري پرسپوليس؟

قهرماني استقلال فصل پيش درست از روزي شروع شد كه ثبات و استحكام مديريتي در اين تيم خود را نشان داد. آبي پوشان فصل قبل تا هفته ششم در رده 17 جدول بودند اما درست از زماني كه فتح ا... زاده با مديريت خاص خود رفت و جاي خود را به واعظ آشتياني داد استقلال رويه ديگري را در پيش گرفت.

حضور مديرعامل جديد در اين باشگاه امنيت خاطر آورد. همگان فهميدند كه شلوغ بازي و شيطنت كاري در اين تيم خريداري ندارد. تيم قوام و جان تازه اي گرفت و اين شد كه مردان آبي به سمت قهرماني رفتند و امسال استقلال با همان شرايط و استحكام بيشتر مديريت مستقر، توانستند بخش فني را اطمينان خاطر ببخشد.

البته آنها به لحاظ فني دچار تحول خاصي هم نشدند اما در اين استقلال از نفر بازي، ادا درآوردن خبري نيست و اين نبودن ها حتي به هنگامي كه صمد مرفاوي ترجيح مي دهد از جانواريو استفاده نكند و در عوض با به بكارگيري كاظمي و رحمتي در خط مياني كار خود را در وسط ميدان سخت تر كند خود را بيشتر نشان مي دهد.

همه اين موارد در پرسپوليس حالت عكس دارد. سرخپوشان با جدايي حبيب كاشاني رخت عافيت را هم از تن به در آوردند. با وجودي كه پرسپوليس با دنيزلي روزگار فني بهتري داشت، اما هيچگاه نتوانست نتيجه اي كه افشين قطبي گرفت را كسب كند چرا كه ثبات مديريت كاشاني در آن زمان وجود نداشت. پرسپوليس اگر اين روزها لقب تيم بازنده را دارد بازنده اين مسائل است.

اين تيم تبديل به ماشيني براي خراب شدن مهره هاي بزرگ شده است پرسپوليس در شيوه اداره لنگان شده است.

با اين وضعيت و در ظاهر پرسپوليس تيمي كاملا بازنده و استقلال تيمي كاملا برنده است، اما تكليف را در دربي خود مشخصه هاي رفتاري در چند دقيقه بازي مشخص مي كند. نتيجه بازي ربطي به گذشته دو تيم و آناليزهاي صورت گرفته ندارد.

نتيجه جدال سرخابي ها را هيجان مشخص مي كند و درست در اين شرايطي تيمي كه ضعيف تر است مي تواند پرانگيزه تر باشد. اين تيم مثل آدمي است كه چيزي براي از دست دادن ندارد. در همه سال هاي گذشته اين روحيه برتر بوده كه نتيجه بازي را رقم زده است. نه حسن رفتار مربيان، نه خوش تكنيكي بازيكنان تاثيري نداشته و اين برخوردهاي كاملا شخصي دو تيم در ميدان روي نتيجه تاثير گذاشته است.

هيجاناتي كه در دربي بروز مي كند در هيچ بازي ديگري به وجود نمي آيد. اهميت پيروزي در دربي به اهميت اندازه تمامي بازي هاي ليگ است.

دربي پايتخت به خود انگيختگي بازيكنان بازمي گردد. اين حسي نيست كه حتي مربيان بتوانند آن را ايجاد كنند. اين قدرت كاملا دروني خود به خود بايد بروني شود اين ويژگي در استقلال وجود دارد اما در پرسپوليس نيست.

قدرت استقلال در خط هافبك اين تيم نهفته است كه البته اگر تحت تاثير عوامل دربي قرار نگيرد مي تواند نبض بازي را به دست گيرد.

البته اگر در تيمي مثل استقلال اين خودانگيختگي كنترل نشود در تيم برتر تبديل به بلا مي شود. آبي پوشان با استفاده از انرژي و سرعت كم و بيش مورد قبول مي تواند روي دفاع پرسپوليس كه در 8 بازي اخير سرخپوشان بيمار نشان داده است و بدترين هجمه هاي انتقاد را تحمل كرده اند، فشار بياورد.

استقلال پيش رو، تفاوتي با استقلال اميرقلعه نويي ندارد. اين تيم همان اندازه بازي اش فيزيكي است و البته به شماري از بازيكنانش مثل فرهاد مجيدي ميدان بيشتري مي دهد اما حركت و سرعت در اين تيم ناقص است. اين تيم اگر دو برابر سرعت فعلي را در دستور كار خود قرار دهد، هر تيمي را دچار سرگيجه مي كند.
اما از پرسپوليس چه مي توان گفت؟ در خط هافبك پرسپوليس بازي وجود ندارد كه نقدپذير باشد.

در اين تيم داستان، داستان مديريت است. اين تيم پل هاي پشت سر را خراب كرده و پل هاي مقابل را خراب شده مي بيند.

پرسپوليس دچار مديريت تهديد است. عباس انصاري فرد كه انتقادهاي زيادي بر او وارد است از همان بدو ورود زير سايه بركناري فعاليت كرده است.

در استقلال هم درد بي پولي هست، اما كسي نگراني ندارد ،كسي دغدغه ندارد، اما در جمع سرخپوشان همه نگران هستند. همه دنبال فردي هستند تا زنگوله مشكلات را به او آويزند. در پرسپوليس مدت ها است رفاقت نيست. روحيه، روحيه جنگيدن است. در اين تيم به رسم غلط جا افتاده بازيكن بزرگ نباشد بيماري مديريت در اين تيم رخنه كرده است.

اما اين بزرگترين بازي فصل است. مي توان هوادار را با چنين تحليل هايي آرام كرد؟ تماشاگران از اين بازي فقط برد مي خواهند. با وجود همه نقاط قوت استقلال و نقاط ضعف پرسپوليس بايد تاكيد كرد 3 امتياز دربي براي تيمي است كه شجاعت داشته باشد.

اين شجاعت مي تواند به تيمي كه روي كاغذ به ظاهر ضعيف تر است برسد و تيم برتر را به انزوا بكشاند و شايد تيم برتر باشد كه زيركي خود را با شجاعت درآميزد و نتيجه اي باورنكردني رقم بزند.

شايد بتوان دربي 67 را تحولي در كسب نتيجه اي هميشگي در بازي هاي اين دو تيم توصيف كرد.

نشانه ها از بازي متفاوت دو تيم حكايت دارد. تساوي در اين بازي سنتي را هيچ هوادار واقعي فوتبال دوست ندارد. همه از بازي هاي كسل كننده و پر احتياط سرخابي ها خسته اند، شايد انگيزه هاي متفاوت دو تيم، اين بار به كمك بار فني اين مسابقه بيايد و نتيجه اي رقم بخورد كه هيجان و شور را به اين فوتبال باز گرداند.

48 ساعت هوادار آبي به اين فكر مي كند كه تيمي دارد قوي و برتر، پس جمعه از آن استقلال و پسران آبي است و هوادار پرسپوليس مي تواند با اين هيجان كه پسران سرخپوش هيچگاه در دربي وانداده اند و در هر شرايطي مقابل رقيب سنتي خود قدمي به عقب نگذاشته اند، اميدوار باشند كه در پس همه مشكلات دروني و بروني تيم، مي توانند استقلال را غافلگير كنند. جمعه روز فوتبال ايران است و همه چشم انتظار ساعت 14:30 روز جمعه.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/3060
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

چادرملو

شنبه, 14 مهر
ساعت 17:00

ورزشگاه : تختی

داور : احمد محمدی

نظرسنجی

پرسپولیس برابر السد به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 محمدحسین کنعانی‌زادگان 2
2 سعید صادقی 1
3 ایوب العملود 1
4 وحید امیری 1
5 اوستون ارونوف 1
6 علی علیپور 1
7 گئورگی گولسیانی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 علی علیپور 1
برنامه بازی ها

هفته 8 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 26 مهر

چادرملو 1 - 0 خیبر خرم‌آباد 18:00
شمس آذر 1 - 1 هوادار 18:00
استقلال خوزستان 3 - 2 مس رفسنجان 18:30

جمعه, 27 مهر

گل گهر - تراکتور تعویق
سپاهان - نساجی تعویق
استقلال 0 - 3 ذوب آهن 18:30

یکشنبه, 29 مهر

آلومینیوم - فولاد 18:15

هفته 3 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 30 مهر

السد قطر - پرسپولیس 19:30
العین امارات - الهلال 19:30
الشرطه عراق - پاختاکور 19:30
الریان قطر - الاهلی عربستان 21:30

سه‌شنبه, 01 آبان

استقلال - النصر عربستان 19:30
الغرافه قطر - الوصل امارات 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 7 5 16
2 پرسپولیس 6 6 14
3 ملوان 7 5 14
4 فولاد 7 2 14
5 تراکتور 7 6 13
6 چادرملو 8 -2 11
7 ذوب آهن 8 -1 10
8 گل گهر 6 2 9
9 آلومینیوم 7 1 9
10 استقلال خوزستان 8 -2 9
11 استقلال 7 -3 8
12 خیبر خرم‌آباد 8 -3 6
13 مس رفسنجان 7 -3 5
14 شمس آذر 8 -3 4
15 نساجی 7 -3 4
16 هوادار 8 -7 4
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 الهلال 2 7 6
2 الاهلی عربستان 2 3 6
3 السد قطر 2 2 4
4 استقلال 2 1 3
5 الغرافه قطر 2 -1 3
6 الوصل امارات 2 -1 3
7 النصر عربستان 1 0 1
8 پرسپولیس 2 -1 1
9 پاختاکور 2 -1 1
10 العین امارات 2 -2 1
11 الشرطه عراق 2 -5 1
12 الریان قطر 1 -2 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال