نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 8 اظهار نظر

-

2 سال پیش

لوکا کو؟

لوکا کو؟
ارتش سرخ دات کام :
در هفته سیزدهم مسابقات لیگ برتر، پرسپولیس با ارائه نمایشی ملال‌آور و غیرقابل دفاع برابر پیکان به تساوی بدون گل رضایت داد. آنها که در آغاز دوباره مسابقات لیگ به سختی و در آخرین دقایق از قبول شکست برابر استقلال گریخته بودند، این بار هم با تساوی میدان را ترک کردند. طبیعی است که این نتیجه هواداران را راضی نکرده باشد. فارغ از نتایجی که به‌دست می‌آید، پرسپولیس با قحطی «شادابی» مواجه شده است.

با دو هافبک دفاعی، بدون موقعیت گل
این از آن دست مسابقاتی بود که به درستی در موردشان می‌شود گفت اگر تا صبح هم ادامه داشت، هیچ تیمی به گل نمی‌رسید. پرسپولیس مطابق عادت مجهول و عجیب یحیی گل‌محمدی بازی را با دو هافبک دفاعی شروع کرد. این ترفند باعث شد وقت اول بازی مفت و مسلم از کف سرخپوشان برود. در نیمه دوم گل‌محمدی تغییراتی در تیمش اعمال کرد و اگرچه مخصوصا در آغاز وقت دوم کمی تحرک قرمزها بالاتر رفت، اما این برای تغییر نتیجه و کسب 3 امتیاز کافی نبود. مسئله بسیار مهم این است که پرسپولیس تقریبا هیچ موقعیت درست و درمانی برای گلزنی به‌دست نیاورد. پیش از این هم انتقادات زیادی از پرسپولیس یحیی صورت می‌گرفت و خیلی‌ها این تیم را متهم می‌کردند به اینکه بی‌هدف، تنها در حال چرخاندن توپ است. این نقدها بعد از بازی بدون گل برابر پیکان هم تکرار شد و به‌نظر می‌رسد حق با معترضان بوده باشد.

لوکادیا کجایی؟
مسئله اینجاست که پرسپولیس حتی پیش از این هم چندان جذاب و تماشاگرپسند بازی نمی‌کرد. نمایش‌های امسال سرخپوشان، در ادامه همان روند فصل گذشته بود؛ عملکردی که نوار قهرمانی‌های پرسپولیس را پاره کرد. با این حال کار در اغلب مسابقات برای پرسپولیس در می‌آمد و دلیلش هم این بود که آنها صاحب یک مهاجم درجه یک و فرصت‌طلب به اسم یورگن لوکادیا شده بودند. در حقیقت مهم‌ترین تفاوت بازی پیکان با مسابقاتی که پرسپولیس آنها را می‌برد، همین فقدان لوکادیا بود. مثلا به یاد بیاورید مهاجم هلندی در بازی با نفت مسجد سلیمان، زمانی که کار برای سرخپوشان به‌شدت گره خورده بود، چطور با یک کنترل سینه عالی و یک ضربه دقیق برای تیمش گلزنی کرد. لوکا با دید وسیع، چرخش‌های خوب و ضربات دقیقش، گره کار را برای پرسپولیس باز می‌کرد و مانع از آن می‌شد که ضعف‌های تیم یحیی به چشم بیاید، اما حالا از او هم خبری نیست.

وضع وخیم مهاجمان داخلی
با جدایی ناگهانی لوکادیا و مصدومیت شیخ دیاباته، نگاه‌ها به سمت مهاجمان داخلی پرسپولیس یعنی مهدی عبدی و حامد پاکدل چرخید. با این حال بازی با پیکان نشان داد بعید است از آنها هم آبی گرم شود. هر دو بازیکن در این دیدار نیمکت‌نشین شدند تا پرسپولیس کار را بدون مهاجم نوک شروع کند. با این حال گره خوردن کار باعث شد عبدی از ابتدای وقت دوم و پاکدل در دقایق پایانی به میدان بروند، اما از هیچ‌کدام چیزی دیده نشد. شاید بهترین نماد از افول باورنکردنی مهاجمان پرسپولیس، سانتر عجیب و غریب و باورنکردنی پاکدل در آخرین لحظات بازی بود؛ جایی که توپ او کج و معوج، مثل ضربه یک بازیکن کاملا آماتور به اوت رفت. با وضعی که این دو نفر دارند، به‌نظر می‌رسد پرسپولیسی‌ها باید منتظر بهبودی شیخ و جذب مهاجم جدید در پنجره زمستانی باشند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/152633
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
نادریان

0

2

2 سال پیش

ترابی شاید محروم شده و ما هم بازی بردیم اما بقیه بازی ها سخت بردنشون


برای پرسپولیس

-1

3

2 سال پیش

آقای اسرمی میتونم بپرسم پنجاه میلیارد از کجا آوردی؟ میشه بپرسم جذابیت بازی دیروز رو کجا دیدی زمان برانکو و کالدرون؟ حیف ترابی اخراج شد وگرنه تا ده تا هم می زدیم


بهنام محمدی

-5

2

2 سال پیش

ترابی رواخراج کنیدپرسپولیس میاد بالا


ابوالفضل شریفی

-1

4

2 سال پیش

ولش کنین دیگه ارزشی نداره درباره چیزای مهم تر خبر بزارین


ایلیا

-1

3

2 سال پیش

نوشتی لوکاکو یه لحظه ترسیدم گفتم روملو اومد


محسن ابراهیمی صدقیانی

-3

3

2 سال پیش

مربیان ایرانی اگر دوتا بازی را واگذارکننداخراج میشوند واین اعتماد به نفس بازی هجومی را ازانان سلب میکند فوتبال بازی ریسک ها میباشد اصلا کدام تیم دفاعی قهرمانی اورده، کدام مربی ترسو بدون بازی هجومی برنده شده؟ اخه یکی به مربی بگوید پیکان کی به وچند تا هجوم و حمله ها را ترتیب داده تا تیم پرسپولیس مجبور باشد از دو هافبک دفاعی دربرابرش بازی میکند پرسپولیس وبازیکنانش ترسو نیستند اتفاقا همه شان بازی تهاجمی را دوست دارند اما این تفکرات یحیی هست که پرسپولیس زلزله را به تیمی دفاعی محض تبدیل نموده، حتی ترس اجازه نمیدهد از بازیکنانی مثل احمدی، عمری، سلیمانی، جودکی وغیره استفاده کنه، دیگه رفت لوکایی که با نبوغ ذاتی خود با یک گل تیم را برنده میکردچراستاره ای مثل صادقی، رفیعی، ترابی نعمتی، وغیره بی اثر میشوند اقا یحیی دربازی با گل گهر دستور آتش به اختیار بدهد انان راحت با تقسیم وظایف گل گهر را گلباران میکنند پرسپولیسی که روزگاری دربست دقیقه اول کار را درزمین تمام میکرد الان توهین نباشد تیمی مثل نفت سلیمان براش شاخ شانه میکشدوبا عدم برد تا اینجا ادعای بردن پرسپولیس را دارند فکر میکنم با تمام احترامی که برای یحیی خان قائلم و. دوستش دارم این دو به پایان همکاری رسیده اندونین پایان به نفع هر دو طرف هست یحیی داره ستاره ها را تبدیل به بی خاصیتی به درد نخور تبدیل میکنه، نمیشه که تیمی بیست وپنج بازیکن مثل لوکا بخره تا نتیجه بگیره دوستان نظرمن این هست یحیی باید صندلیش را به نفر وتفکر دیگری تحویل بدهد تا هیچکدام ضرر و خسارت بیشتری نبینند البته نظر شخص من هست ودوستان ببخشند


ع حسین زاده

-1

5

2 سال پیش

آخه چرا اینقدر بازیکنان ایرانی اینقدر نوسان تو بازی کردن اونا دیده میشه، عبدی تو بعضی بازی ها گل‌ هایی میزنه که حتی مهاجمان بزرگ دنیا هم نمیتونن انجام بدن ،ولی تو بعضی بازی‌ها به اندازه یک بازیکن لیگ ۳ هم کارآیی نداره، حالا مشکل از کجاست ،باید راه حلی توسط مربیان تیم براش در نظر گرفته بشه، عبدی و پاکدل اگر نتونن تا جذب مهاجم جدید خودشون رو ثابت کنن، همون بهتر که برن دنبال کارشون، چون هوادار دیگه نمیتونه این همه ضعف و نا کارآمدی رو تحمل کنه و دیگه هیچ بهانه ای راقبول نمی‌کنن.


احمد نوری اسرمی

-5

3

2 سال پیش

تو این فصل تو خیلی از بازیها نیمه اول برای زدن گل تلاشی نشد . باید بپذیریم از وقتی که برانکو و کالدرون رفتن روز به روز از جذابیت بازی پرسپولیس کم شد تا جایی که پارسال هر سه جام رو از دست دادیم . زمان برانکو تو بعضی از بازیها بالای ده موقعیت گل ایجاد میکردیم و لی الان به مصیبت دو تا موقعیت درست میکنیم . اگر منصفانه نگاه کنیم پولی که برای کادر فنی هزینه شده ( پنجاه میلیارد) به اندازه یه کادر اروپایی هستش

بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

مس رفسنجان

شنبه, 12 خرداد
ساعت 19:00

ورزشگاه : آزادی

داور : امیر عرب براقی

نظرسنجی

موافق جدایی ستاره‌هایی که ارقام نجومی از باشگاه طلب می‌کنند هستید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 7
2 گئورگی گولسیانی 6
3 شهاب زاهدی 6
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 6
5 اوستون ارونوف 6
6 مهدی ترابی 2
7 دانیال اسماعیلی‌فر 2
8 علی نعمتی 1
9 سعید صادقی 1
10 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
11 یاسین سلمانی 1
12 محمد عمری 1
13 امید عالیشاه 1
14 نبیل باهویی 1
15 مسعود ریگی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 30 لیگ برتر

شنبه, 12 خرداد

پیکان 0 - 2 استقلال 19:00
استقلال خوزستان 3 - 1 هوادار 19:00
ملوان 1 - 1 آلومینیوم 19:00
صنعت نفت 0 - 3 تراکتور 19:00
گل گهر 1 - 2 ذوب آهن 19:00
سپاهان 4 - 1 شمس آذر 19:00
پرسپولیس 1 - 0 مس رفسنجان 19:00
نساجی 0 - 1 فولاد 19:00

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 پرسپولیس 30 27 68
2 استقلال 30 25 67
3 سپاهان 30 27 57
4 تراکتور 30 21 56
5 ذوب آهن 30 0 42
6 ملوان 30 5 41
7 شمس آذر 30 0 39
8 آلومینیوم 30 -7 38
9 گل گهر 30 2 36
10 مس رفسنجان 30 -5 35
11 نساجی 30 -9 29
12 هوادار 30 -17 29
13 فولاد 30 -20 29
14 استقلال خوزستان 30 -11 28
15 پیکان 30 -13 27
16 صنعت نفت 30 -25 21
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال