ارتش سرخ دات کام

اخبار

مرتضی ارنج سرخ ها را بهم می ریزد؟ ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 14 اظهار نظر

-

3 هفته پیش

مرتضی ارنج سرخ ها را بهم می ریزد؟

ارتش سرخ دات کام :
مرتضی ارنج سرخ ها را بهم می ریزد؟
مرتضی پورعلی‌گنجی مدافعی نیست که زیاد روی نیمکت بماند. کافی است یک بار دیگر اتفاقات قبل از جام جهانی 2022 را مرور کنید تا یادتان بیاید مرتضی چطور به ترکیب اصلی تیم ملی برگشت.

قبل از آن تورنمنت و در تمام بازی‌های مقدماتی زمانی که پورعلی‌گنجی در چین دچار مصدومیت سخت و طولانی رباط صلیبی شد، زوج شجاع – کنعانی در تمام بازی‌های مقدماتی زیر نظر اسکوچیچ به میدان رفتند اما پورعلی‌گنجی هم خوش شانس بود که کارلوس کی‌روش به رأس کادر فنی تیم ملی برگشت هم خودش عبارت «تحقق یک وعده» را به معنای واقعی کلمه جامه عمل پوشاند.

پورعلی‌گنجی چند ماه قبل از جام جهانی قطر گفته بود یقین دارد در آن تورنمنت برای تیم ملی فیکس بازی خواهد کرد بدون اینکه بداند قرار است دو ماه و نیم قبل از جام جهانی مرد پرتغالی شیفته بازی او را به رأس کادر فنی برگردانند. در واقع پورعلی گنجی با شناخت کامل از روحیات و حس مبارزه‌طلبی خودش می‌دانست که بعد از دومین مصدومیت طولانی می‌تواند در مهم‌ترین و بزرگترین ویترین دنیای فوتبال حضور داشته باشد که البته همین طور هم شد.

شماره 8 پرسپولیس در اولین فصل حضورش در این تیم مهره ثابت خط دفاعی بود و کنار گولسیانی کولاک کرد. فصل بعد از آن با بازگشت کنعانی‌زادگان این گمانه وجود داشت که حالا شرایط برای مرتضی سخت می‌شود اما با اعتقاد و شناخت قبلی یحیی گل‌محمدی از او، پورعلی گنجی فیکس ماند تا اینکه آن مصدومیت لعنتی در بازی ملی مقابل قطر سراغش آمد.

25 مهرماه سال گذشته بود که مرتضی با یک حرکت و تکل عجیب برای سومین بار دچار پارگی رباط صلیبی شد و حالا بعد از حدود یک سال هنوز نتوانسته به ترکیب اصلی تیمش باز گردد. مرتضی اواخر فصل قبل تا حدود زیادی برای حضور در یک مسابقه رسمی آماده بود اما زمانی برای ریسک کردن و میدان دادن به او در بازی‌های فینال گونه وجود نداشت و خودش هم به این درک رسید که اوسمار نمی‌تواند چنین ریسکی متقبل شود.

با شروع فصل جدید پیش‌بینی می‌شد گاریدو رویکردی ویژه به این مدافع مستحکم و ملی‌پوش داشته باشد اما سرمربی اسپانیایی خیلی با احتیاط درباره او عمل کرد. البته که طرز نگاه گاریدو درباره یاسین سلمانی و مرتضی پورعلی گنجی متفاوت بود چرا که او در هر دو بازی ابتدایی فصل مقابل ذوب‌آهن و تراکتور و برای دقایقی کوتاه از مدافع شناخته شده خود استفاده کرد تا او را کم کم به شرایط مسابقه برگرداند تا اینکه یک مصدومیت بدموقع و عجیب دیگر پیش آمد.

حالا پورعلی‌گنجی که مصدومیت‌های طولانی مدت‌تر و سخت‌تری دیده بعد از یک ماه دوری از میدان، قبل از بازی پاختاکور آماده شده و حالا در تمرین گروهی حاضر است.

نکته اینجاست که بازگشت پورعلی گنجی از مصدومیت مثل آنچه در مورد عالیشاه اتفاق افتاد می‌تواند ترکیب پرسپولیس را دچار تغییر کند چرا که از ویژگی‌ها و توانایی‌های فنی او نمی‌توان به راحتی عبور کرد.

پرسپولیس در هفت مسابقه قبلی خود شامل 5 بازی داخلی و دو دیدار آسیایی چهار گل خورده که اگر دو گل بازی مقابل ذوب‌آهن و تراکتور با اوت بلند و ضربه ایستگاهی حاصل شده اما می‌توان رد پای اشتباهات مدافعان را در آن و دو گل آسیایی پیدا کرد.

واقعیت اینکه گولسیانی با وجود تمام توانمندی‌ها و تجربیاتش فرم فصول گذشته را ندارد و کنعانی هم با وجود تمام پتانسیل‌هایش در کنار گئورگی حداقل در مقابله با ارسال‌های حریفان کیفیت خوبی ارائه نکرده است. در چنین شرایطی گاریدو می‌تواند در جهت امن کردن آسمان خط دفاعی تیمش نگاهی جدی به مرتضی پورعلی گنجی داشته باشد و اینچنین احتمال تغییر در ارنج مرکز خط دفاع طی چند بازی آینده وجود دارد که البته به صورت تدریجی و بعد از بازگشت او به شرایط مسابقه اتفاق خواهد افتاد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/161813
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
مهدی نخعی زاده

0

5

3 هفته پیش

مرتضی بازیکنی نیست که بخواد روی نیمکت بشینه و‌ادا ادفار در بیاره و این مربی هست که ارنج اصلی تیمو‌ چینش می‌کنه با تجربه مرتضی باید دید بقیه بازیکنان چکاری انجام خواهند داد ،دیدیم که خانبان رفت و دو روزه که میخواد برگرده مستر گاریدو گفت نه نیازی به ایشون ندارم ،گاریدو بزرگترین کاری که در پرسپولیس داشته بجز بحث فنی این بوده که حاشیه رو از تیم دور کرده دمش گرم انشاالله که تا آخر لیگ همین جوری منظم و با اقتدار ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯💯👉👉


مهدی نخعی زاده

0

5

3 هفته پیش

با اخلاقی که از گاریدو دیدیم مطمئن باشید اگر هر بازیکنی بخواد ناراحتی ایجاد کنه و باعث بهم زدن نظم تیم بشه با هر کیفیتی طبیعتا حذفش خواهد کرد


Hadi

0

2

3 هفته پیش

درست


Hadi

0

2

3 هفته پیش

مرتضی بهترین مدافع هست اگه مصدوم نباش


mr tayyari

0

1

3 هفته پیش

آقای خان پرسپولیسی یادت باشد روزی میفهمی برعکس نظرت بازیکن خوبی هست


جعفر باقری

0

1

3 هفته پیش

دوستان تیمی که 50درصد بازیکنان ترکیب اصلیش رو از دست میده تا بخواد بازیکنانی که جایگزین میشن به هماهنگی برسند طول می‌کشه امسال هم که ماشاالله قطره چکانی بازیکن جذب شد


capitan.h

0

2

3 هفته پیش

مرتضی ویاسین باید به ترکیب اضافه بشن


mohsen ebrahimi sadagiani

0

2

3 هفته پیش

اصلا جای هیچ شبه ای وجود ندارد دفاع فعلی پرسپولیس در بازیها قابل اعتماد بازی نمی‌کنند ولی بدون اغراق مرتضی پورعلی گنجی یک مدافع بدون جانشین در آسیاست که فوت و فن دفاع را بلد هست با مرتضی هیچ بازیکن حریفی نمی‌تواند سر اول را بزند،با مرتضی هیچ تیمی نمی‌تواند به پرسپولیس ضد حمله بزند،با مرتضی پرسپولیس گل نمی‌خورد هر کدام از مدافعین حال حاضر نیمکت نشین شوند هواداران خوشحال خواهند بود چون با مرتضی میدانند ما در اواخر بازیها گل نخواهیم خورد پس دوستان کی‌روش اسکوچیچ ،یا یحیی و اسمار،و گاریدو هر کس بیاید و مرتضی قابلیت بازی داشته باشد او را فیکس بازی میدهد چون او واقعا مدافعی بازی خوان و باهوش هست انشالله بزودی بازی کند تا خیال ما هواداران راحت باشد که مثل بازی با پاختاکور برد را با تساوی عوض نخواهند کرد


جواد ابراهیمی

0

2

3 هفته پیش

پرسپولیس دردفاع مشکلنداره مدافعین خوبی داریم دربازی با پاختاکور فرصت شوتزنی زیادی دادیم وازهمین ناحیه هم گل مساویرو خوردبم متاسفانه با تیمهایی مثل پاختاکور نباید عقب نشست که اینجوری امتیاز ازدست بدیم


خان پرسپولیسی

-2

3

3 هفته پیش

از دفاع که بگذریم حیف یک دلار که به این مهاجم خارجی دادند تجربه میگه این آقا فوتبالیست نیست اگه مهاجم بود گل صد درصد به پاختاکور ازبکستان میزد این توی لیگ هم انتظار ی ازش نمیشه داشت 🚩🚩


esigh pers

0

2

3 هفته پیش

با موری مستحکم میشه موری و گوولسیانی ..؟البته کنعانی هم بد نیس


esigh pers

0

2

3 هفته پیش

موری و گورگی خوبن ...موری با حسین کمپانی هم‌خوبن


ع حسین زاده

0

2

3 هفته پیش

مشکل جایی هست که هر وقت هافبک دفاعی های پرسپولیس رو فرم نبودن ضربه خوردیم ،درست مثل دو بازی آسیایی که ردپای ریگی و بخصوص سروش رفیعی اونجا بوده، سروش رفیعی که این فصل ۵۰درصد خودش هم نیست، اکثر پاس ها اشتباه و بدتر از اون خیلی راحت کارت میگیره و یا اخراج میشه، خدابنده لو خیلی بهتر از سروش کار کرده، و تمام توپ های سرگردان وسط زمین رو با دوندگی و جنگندگی خودش بدون کوچکترین اضافه کاری گرفته و پاس میده، ولی سروش با وررفتن با توپ اکثر مواقع توپ رو لو داده و تبدیل به ضد حمله برای حریفان شده، امیدواریم که گاریدو با اعتماد بیشتر به امثال خدابنده لو و یاسین سلمانی از نیروی جوانی اونا استفاده کنه.


بابک اعتمادیان

0

5

3 هفته پیش

منطقی بخوایم حساب کنیم دفاعمون خیلی مستحکم نیست

بازی های پرسپولیس

0-1

السد قطر

پرسپولیس

دوشنبه, 30 مهر
ساعت 19:30

ورزشگاه : جاسم بن حامد

داور : آراکی یوسوکه

نظرسنجی

پرسپولیس در ادامه لیگ نخبگان موفق خواهد بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 محمدحسین کنعانی‌زادگان 2
2 سعید صادقی 1
3 ایوب العملود 1
4 وحید امیری 1
5 اوستون ارونوف 1
6 علی علیپور 1
7 گئورگی گولسیانی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 علی علیپور 1
برنامه بازی ها

هفته 9 لیگ برتر

جمعه, 04 آبان

ذوب آهن - گل گهر 17:45
نساجی - استقلال خوزستان 17:45
هوادار - چادرملو 18:00
مس رفسنجان - ملوان 18:00

شنبه, 05 آبان

خیبر خرم‌آباد - استقلال 17:00
پرسپولیس - شمس آذر 19:15

یکشنبه, 06 آبان

تراکتور - آلومینیوم 17:00
فولاد - سپاهان 18:15

هفته 3 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 30 مهر

السد قطر 1 - 0 پرسپولیس 19:30
العین امارات 4 - 5 الهلال 19:30
الشرطه عراق 0 - 0 پاختاکور 19:30
الریان قطر 1 - 2 الاهلی عربستان 21:30

سه‌شنبه, 01 آبان

استقلال 0 - 1 النصر عربستان 19:30
الغرافه قطر 1 - 2 الوصل امارات 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 7 5 16
2 پرسپولیس 6 6 14
3 ملوان 7 5 14
4 فولاد 7 2 14
5 تراکتور 7 6 13
6 چادرملو 8 -2 11
7 ذوب آهن 8 -1 10
8 گل گهر 6 2 9
9 آلومینیوم 7 1 9
10 استقلال خوزستان 8 -2 9
11 استقلال 7 -3 8
12 خیبر خرم‌آباد 8 -3 6
13 مس رفسنجان 7 -3 5
14 شمس آذر 8 -3 4
15 نساجی 7 -3 4
16 هوادار 8 -7 4
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 الهلال 3 8 9
2 الاهلی عربستان 3 4 9
3 السد قطر 3 3 7
4 الوصل امارات 3 0 6
5 النصر عربستان 2 1 4
6 استقلال 3 0 3
7 الغرافه قطر 3 -2 3
8 پاختاکور 3 -1 2
9 الشرطه عراق 3 -5 2
10 پرسپولیس 3 -2 1
11 العین امارات 3 -3 1
12 الریان قطر 2 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال