ارتش سرخ دات کام

اخبار

معادله پول + پست بازی همچنان برقرار ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 22 اظهار نظر

-

10 ماه پیش

معادله پول + پست بازی همچنان برقرار است

ارتش سرخ دات کام :
معادله پول + پست بازی همچنان برقرار است
دو سال قبل پرسپولیس در حالی رضا اسدی را به خدمت گرفت که این هافبک کم حرف از مصدومیت و دوری از فوتبال در اتریش به‌عنوان یک ترانسفر ناموفق به فوتبال ایران برگشته بود. با این حال پرسپولیس بالاترین رقم قرارداد در بین بازیکنان داخلی را به او داد و با این بازیکن قراردادی یکساله و 8.5 میلیارد تومانی بست.
نخستین بازی اسدی با شماره 8 برای پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اتفاق افتاد و با اینکه او نمایش متوسطی ارائه داده بود اما با بولد شدن بیش از حد در فضای مجازی از او تعریف و تمجید شد. با این حال اسدی در بازی یک چهارم نهایی مقابل الهلال در ریاض یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیمش بود و در شکست سه گله تیم یحیی نمایش پایین‌تر از حد انتظاری ارائه داد تا جایی که گفته شد برخی از همبازیانش هم از او انتقاد کرده‌اند.

با وجود این فصل برای او خوب شروع شد و در همان بازی هفته نخست مقابل فولاد در اهواز گل زد تا از هواداران دلبری کند اما در ادامه فصل شرایط برای او خوب پیش نرفت و با توجه به نمایش‌های متوسط و بعضاً دور از انتظار کم کم تبدیل به بازیکنی نیمکت‌نشین شد.

اتفاق عجیب اما در بازی هفته اول دور برگشت مقابل فولاد در تهران رخ داد جایی که او در لحظات آخر بازی به میدان رفت و در شرایطی که به نظر می‌رسید از نظر بدنی بسیار ناآماده است در حالی که فقط دو دقیقه از حضورش در زمین می‌گذشت از استارت زدن عاجز ماند و روی زمین افتاد تا در فضای مجازی بشدت مورد انتقاد هواداران پرسپولیس قرار بگیرد. اسدی هم البته ساکت نماند و در همان اینستاگرام جواب داد و گفت یک نیم فصل با توهین و سکوت گذشت و چهار ماه بیشتر نمانده!

داستان جدایی او از پرسپولیس از همان نقطه استارت خورد اما آخر فصل یحیی بعد از اینکه دید هافبک میانی قدری نمی‌تواند جذب کند و حتی محمد خدابنده‌لوی جوان هم با قیمت بالاتر راهی گل گهر شده از باشگاه خواست قرارداد اسدی تمدید شود اما سه بار مذاکره مدیران باشگاه با او نتیجه نداد.

درباره جدایی اسدی از پرسپولیس شایعات مختلفی به گوش رسید. از جمله اینکه او از نظر مالی با باشگاه توافق نکرده چرا که باشگاه به خاطر عملکرد ضعیفش در لیگ بیست و یکم خواستار این بوده که رقم قراردادش کمتر شده و به 6 میلیارد تومان تقلیل یابد اما مدیربرنامه‌های او خواستار عقد قراردادی 10 میلیاردی به علاوه آپشن بوده است.

دلیل دیگری که درباره‌اش صحبت شد تغییر سیستم احتمالی یحیی بود چرا که با جذب سروش رفیعی، پرسپولیس یحیی دنبال این بود تا غیر از کناره‌ها از مرکز زمین هم به حریف فشار بیاورد و اینجا با در نظر گرفتن یک هافبک پاسور در سیستم 2-4-4 شاید سخت بود که تصور کنیم اسدی کنار سروش به‌عنوان تنها هافبک دفاعی بازی کند و شاید با سیستم 1-3-2-4 شرایط بازی کردن او مهیا به نظر می‌رسید.

با وجود مطرح شدن این مسائل اسدی حاضر به تمدید قرارداد با پرسپولیس نشد و با دلنوشته‌ای مفصل خطاب به هواداران ضمن احترام به آنها و‌ شأن باشگاه پرسپولیس همان مسائل بازی با فولاد را پیش کشید این سؤال را مطرح کرد که روی کدام گل مقصر بوده و اصلاً چرا مقصر شده یا چه هیزم تری فروخته بود که این‌طوری محکوم شد؟

اسدی در همان دلنوشته اعلام کرد با توجه به اینکه در پست هافبک دفاعی به میدان رفته زدن 4 گل و دادن سه پاس گل آمار بدی برایش نبوده هر چند توقع خودش بیش از اینها بوده است. با این حال واقعیت این است که اسدی در طول حدوداً 1600 دقیقه‌ای که در طول لیگ بیست و یکم به میدان رفت تنها در یک مسابقه که دو گل در مسجدسلیمان زد در هیچ مسابقه‌ای برای پرسپولیس به‌عنوان ستاره‌ای که آمده کار در بیاورد، نبود و جدا شدنش اصلاً غیرمنطقی به نظر نمی‌رسید.

با این حال انتقال اسدی به تراکتور و تغییر پست او برایش فوق‌العاده خوب شد. اسدی در تراکتور احیا شد و با وجود اختلاف نظرهایی که با پاکو خمس داشت در 28 بازی 11 گل زد تا با این درخشش به تیم ملی هم دعوت شود. اتفاقاً امیر قلعه‌نویی هم از اسدی در نقش مهاجم نوک بهره جست تا این بازیکن اهل گرگان در 27 سالگی تبدیل به ستاره نقل و انتقالات شده و پرسپولیس دوباره دنبالش بیفتد.

گفته می‌شود غیر از پرسپولیس، سپاهان و استقلال هم اسدی را می‌خواهند و طبیعتاً تراکتور هم دوست دارد با او تمدید کند. بعد از اینکه گفته شد یحیی برای بازگشت به پرسپولیس با او تماس گرفته، به نظر هواداران پرسپولیس از انتقال احتمالی او استقبال کرده‌اند اما با توجه به اتفاقاتی که بر او در پرسپولیس گذشت چقدر احتمال دارد این بازیکن به این تیم برگردد؟

برخی گمانه زنی‌ها حکایت از این دارد که اسدی به استقلال نمی‌رود و اولویتش پرسپولیس است اما برخی گمانه‌زنی‌ها می‌گوید او هرگز به پرسپولیس نخواهد رفت و شاید راهی سپاهان یا استقلال شود. در عین حال همچنان بحث استفاده از اسدی در منطقه درست برای پرسپولیس هم وجود دارد و بعید است یحیی هم مثل خمس و قلعه‌نویی دوست داشته باشد از این هافبک در نقش مهاجم نوک استفاده کند و شاید مثلاً همان جایی که امیری و عالیشاه بعضاً در سیستم 1-1-4-4 مورد استفاده قرار می‌گرفتند (مهاجم کاذب) مد نظر گل‌محمدی باشد.

در کنار اینها بحث مبلغ قرارداد اسدی هم باید مد نظر قرار بگیرد. مدیران باشگاه پرسپولیس در حالی یک سال قبل حاضر به تمدید قرارداد او با رقم 10 میلیارد نشدند که حالا باید برای جذب سومین گلزن برتر لیگ و بازیکنی که حالا ملی‌پوش هم شده هم دست بجنبانند هم سر کیسه را شل کنند چرا که بعید است اسدی با مبلغی نزدیک به خواسته فصل قبل خود هم راضی به بازگشت شود و احتمالاً دور و بر سقف قرارداد این باشگاه دور می‌زند.

در عین حال با وجود تمام شایعات مطرح شده باید یادمان باشد که در لیست خرید سه نفره یحیی فقط نام یک هافبک وجود داشت و حالا این پرسش به شکلی جدی مطرح شده که آیا همان یک هافبک رضا اسدی است؟


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/155348
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
karim hormatian

0

1

10 ماه پیش

احترام همشری منو داشته باشین باید به این فکر کنید بازیکن از مربی در کدام پست کارایی بیشتری داره و یا از بازیکن نظر دلخواهشون بگیرین و البته اگه یحیی زرنگ بود در چند پست تهاجمی امتحانش ببکنه مثل خمس سال پیش امتحان کرددو مزدش را هم گرفت حالا بناند که خود اسدی هم نمیدانس و یا به قولی اعتماد به نفس در نقش مهاجم را با دیدگاه خودش مهاجم بودن را استرسی قلمداد میکرد... دوستان لطفا زود قضاوت نکنید


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

1

10 ماه پیش

موافقم 👏🏼👏🏼👏🏼🌹🌹🌹.... ان شاءالله که خدا صبر بده خدا رحمت کنه پسر داییتونو روحش شاد 🖤🖤🖤


علیرضا عبادی

-1

1

10 ماه پیش

اسدی بیاد هم خوب میشه تیم


zizi

-1

3

10 ماه پیش

احمدنور که بازیکن آزاده فعلا چراآقادرویش برش نمیگردونه


پرسپولیس

-1

1

10 ماه پیش

اخه چرا ی اشتباهو دوبار تکرار میکنید ..با اون بازیهای ضعیفش دیوانمون کرد الان وضعیتش همونه ...چرا هرسال یجور دغمون میدین


حامد پرسپولیسی

0

1

10 ماه پیش

فقط سعید عزت الهی یا علی قلی زاده تمام


حمید

-6

1

10 ماه پیش

عجب خرید بدی خیلی خجالت آور هست در حد پرسپولیس نیست


msa

-2

2

10 ماه پیش

زیادی ازش تعریف میکنن


ابوالفضل شریفی

-2

2

10 ماه پیش

چرا دارین اینطوری پیش میرین پارسال این موقع ۶ تا از بهترین بازیکن های ایرانی رو جذب کردین الان فقط شایعه های الکی


مجتبی خلیلی

-1

3

10 ماه پیش

به رضا لقب ارتش یکنفره دادن تبریزا


علی جعفری

-1

4

10 ماه پیش

حالا اگه اون خبر نگار بالا تعریف اسدی رو میداد همه شما به به و چه چه میکرید حالا چون رضا رو تخریب کرده شما هم دارید چرت پرت میگید یه کم با انصاف و از وجدانتون حرف بزنید بله دوستان ما خودمون رضا رو خراب کریدم با تخریب کردنش


علی بارانی ماشهرانی

-3

1

10 ماه پیش

خدایا این اسدی رونگیرن می‌دونم چرا حرص مارو درمیاریی


خ.S

-3

1

10 ماه پیش

بخدا بدرد پرسپولیس نمیخوره اومد باز بهتون ثابت میکنم


احمد

-2

3

10 ماه پیش

واقعا خیلی ضعیف بود در ان شرایط چنینن پولی حروم بوددر اسیا انقدر ضعیف بود که گذارشگر عرب هم مسخره میکرد


امیر پرسپولیسی

-2

5

10 ماه پیش

عزت الهی بهتر از اسدی است اورا جذب کنید


دختر پرسپولیس ❤🔥

-1

1

10 ماه پیش

ای بابا


مهدی

-3

6

10 ماه پیش

به خدا به درد تیم ما نمیخوره تورو خدا اینو نگیر


مهدی

-2

5

10 ماه پیش

نیاره با این خریدش ، اقا ما هوادارا چطور بگیم بازیکن شش دانگ میخوایم ، دوباره حرص دادن ما شروع شد، اخه چرا خدابنده لو رو نمیگیره


سید ابراهیم غفاری نیا

-2

3

10 ماه پیش

همین الانش هم در حد پرسپولیس نیست


منصور نادری

-1

4

10 ماه پیش

اگر برگشت اسدی به خیر وصلاح تیم است این بازگشت به فال نیک میگیریم اگر که نه آرزوی موفقیت برایش میکنیم هر کجا که رفت موفقیت تیم برای ما از همه چیز مهم تر است


احمد نوری اسرمی

-3

4

10 ماه پیش

بعضی از بازیکنا تو تیمهای تهرانی خیلی موفق نیستن مثل اسدی


مجتبی طقوی

-2

1

10 ماه پیش

به درد نمیخوره تو پرسپولیس نمیتونه بازی کنه کلا خوب هم شده باشه هنوز به درد پرسپولس نمیخوره

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال