ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

میدان‌داران پرقدرت ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

میدان‌داران پرقدرت

میدان‌داران پرقدرت
ارتش سرخ دات کام :
تیم پرسپولیس در فصلی که گذشت توانست برای پنجمین سال متوالی قهرمانی در لیگ برتر را به دست بیاورد و در شرایطی که امیدوار بود بتواند در فصل نقل و انتقالات خود را برای شروعی پرقدرت در ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و همچنین فصل جدید تقویت کند، اما به مانند فصل گذشته با جدایی چند بازیکن اصلی خود دچار شوک بزرگی شد تا مجبور باشد اولویت را به تقویت پست‌هایی بگذارد که مهره ازدست‌داده است.

در ابتدا این محمدحسین کنعانی زادگان بود که لژیونر شد و سپس نوبت احمد نوراللهی رسید تا مسیر این بازیکن را در پیش بگیرد. شهریار مغانلو هم که بعد از نیمکت‌نشینی در سانتاکلارا با حضور در جمع سرخ‌ها توانسته بود دوباره احیا شود، بعد از مذاکره مخفیانه با سپاهانی‌ها در هفته‌های پایانی فصل و در حالی که این‌طور وانمود می‌شد چاره‌ای جز تن دادن به خواسته پرتغالی‌ها مبنی بر معاوضه‌اش با محبی ندارد، با قراردادی محکم و 3 ‌ساله به سپاهان پیوست. درواقع پرسپولیس تا به اینجا در هر پست یک بازیکن اصلی خود را ازدست‌داده است و در ازای آن 2 مدافع و 2 هافبک جذب کرده است، اما مدیران باشگاه هنوز موفق به جذب مهاجمی نشده‌اند که این باعث نگرانی کادر فنی شده است، خصوصا که این تیم نزدیک به 2 هفته دیگر باید خود را مهیای بازی با استقلال تاجیکستان کند.
متاسفانه در نقل و انتقالات تابستانی گذشته هم این اتفاق رخ داد و پرسپولیس براثر بی‌توجهی مدیرانش هم علی علیپور را که بهترین مهاجمش بود از دست داد و هم فرصت را برای انتخاب بازیکن جایگزین، تا مجبور باشد همه نیم‌فصل را با یک مهاجم تخصصی سپری کند. حال نیز با توجه به اینکه اغلب ستاره‌های لیگ با تیم‌های خود قرارداد دارند و از جایی که مهاجم ششدانگی در حد و قواره پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات باقی نمانده، بیم این می‌رود که این اتفاقات دوباره تکرار شود. شنیده می‌شود کادر فنی روی جذب حامد پاکدل نظر دارند و باشگاه با این مهاجم که در فصل اخیر ۱۰ گل برای آلومینیوم اراک به ثمر رساند مذاکراتی داشته‌اند و احتمال آن وجود دارد این بازیکن در ساعات آینده سرخپوش شود، خصوصا که خود به بازی در پرسپولیس ابراز تمایل کرده و گفته است به خاطر این تیم از گزینه‌های دیگری که داشته صرف‌نظر کرده است و حاضر است برای چیزی که دوست دارد صبر کند. درصورتی‌که جذب پاکدل میسر شود به نظر می‌رسد کار پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی تمام شود.
همان‌طور که اشاره شد سرخپوشان برخلاف سایر رقبا ریخت‌وپاش زیادی نداشتند و فقط در پست‌هایی که نیاز به جذب بازیکن داشتند اقدام به خرید کردند تا نقاط ضعف خود را پوشش دهند.

ورودی‌ها:

تیم فوتبال پرسپولیس در روزهای اخیر علیرضا ابراهیمی را از گل‌گهر، رضا دهقانی را از نساجی، علی نعمتی را از پدیده و رضا اسدی را از سنت پولتن اتریش جذب کرده است. نکته قابل‌توجه کاهش میانگین سنی تیم با ورود نفرات جدید است‌‌. به غیر از ابراهیمی ۳۱ ساله سایر بازیکنانی که اسم بردیم در بازه سنی ۲۵ سال هستند و علاوه بر اینکه جوان هستند این فرصت را دارند که بتوانند چندین فصل در تیم بازی کنند.

خروجی‌ها:
محمدحسین کنعانی زادگان به الاهلی قطر پیوسته است، احمد نوراللهی در الاهلی امارات فوتبالش را ادامه می‌دهد و شهریار مغانلو هم که به‌صورت قرضی در پرسپولیس حضور داشت به عضویت سپاهان در آمده است. سعید حسین پور نیز که به‌صورت قرضی راهی ماشین‌سازی شده بود با سرخپوشان فسخ کرد.
همان‌طور که در جریان هستید طبق قانون سازمان لیگ هر تیم می‌تواند ۲۰ بازیکن بزرگسال را در فهرست خود داشته باشد و درحال حاضر پرسپولیس با توجه به فعل‌وانفعالاتی که تا به اینجا رخ داده است، تنها 2 جای خالی در فهرست بزرگسالان خود دارد. و همچنین ۴ سهمیه زیر ۲۵ سال تیم پر شده است، اما این فرصت را دارد که همچنان نفراتی را با سهمیه زیر ۲۳ سال جذب کند. با توجه به اینکه تاکنون ۳ بازیکن از تیم‌های لیگ برتری خریداری شده، پرسپولیس ۴ سهمیه خود را محفوظ نگه‌داشته است. اما بد نیست نگاهی داشته باشیم به لیست نفرات قهرمان دوره گذشته و آن را پست به پست موردبررسی قرار دهیم تا بهتر در جریان قرار بگیرد که پرسپولیس تا به الان در چه وضعیتی قرار دارد.

دروازه‌بان: حامد لک، بوژیدار رادوشوویچ و امیرمحمد یوسفی
مدافع میانی: سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی و علیرضا ابراهیمی(علی نعمتی، اسدی)
مدافع چپ: سعید آقایی و علی نعمتی(امیری و شجاعی)
مدافع راست: سیامک نعمتی و مهدی شیری
هافبک دفاعی: کمال کامیابی نیا، میلاد سرلک و رضا اسدی(شریفی)
هافبک میانی: مهدی ترابی ، محمد شریفی(مهدی‌خانی)
وینگر چپ: وحید امیری، امید عالیشاه( مهدی ترابی و پهلوان)
وینگر راست: احسان پهلوان و رضا دهقانی(شجاعی)
مهاجم: عیسی آل‌کثیر، مهدی عبدی و مهدی مهدی‌خانی (عالیشاه)

در خط دروازه تیم پرسپولیس با وجود دروازه‌بان آماده‌ای چون حامد لک نگرانی بابت این پست ندارد. این دروازه‌بان در فصلی که گذشت توانست کمترین گل خورده و بیشترین کلین شیت را به جای بگذارد که در ثبت این آمار رادو به وی کمک کرد. در خط دفاع با اضافه شدن ابراهیمی و نعمتی سرخ‌ها در هر سمت زمین یک ذخیره مطمئن دارند و دیگر مجبور نیستند از بازیکنان غیرتخصصی در این پست استفاده کنند.

خط میانی خط میانی که همیشه نقطه قوت این تیم بوده با وجود از دست دادن 2 مهره خیلی خوب مثل رسن و نوراللهی طی یک‌ساله همچنان کیفیت و قدرت خود را حفظ کرده و شاهدیم که در برخی نقاط با ترافیک بازیکن روبه‌رو است. پرسپولیس در مرکز زمین و کنارها خوشبختانه بازیکنانی را دارد که توان بازی در چند پست دارد و همان‌طور که در بالا اشاره شد به‌طور مثال بازیکنی مثل احسان پهلوان قادر است در کناره‌های خط طولی و مرکز زمین بازی کند و حتی نفراتی چون عالیشاه و امیری نقش مهاجم کاذب را داشته باشند. نفرات تازه‌وارد تیم هم چند پسته هستند و دهقانی می‌تواند راست و چپ بازی کند. بیشترین ترافیک بازیکن در سمت چپ زمین است; جایی که رقابت ترابی، عالیشاه، امیری، پهلوان و حتی شجاعی داغ است. در نقطه مقابل پرسپولیس فقط پهلوان و دهقانی به‌عنوان بازیکنانی که می‌توانند در سمت راست خط میانی بازی کنند در اختیار دارد. البته مهره اصلی پرسپولیس برای این پست سیامک نعمتی بود که این بازیکن با توجه به نیاز تیم تغيیر پست داد و یک به عقب رفت. اما هیچ قسمت از فهرست تیم به‌اندازه خط حمله خلوت نیست; جایی که مربیان فقط آل کثیر و عبدی را به‌عنوان مهاجم تخصصی در تیم‌شان دارند و حتی ‌ هم که اسم در ردیف مهاجمان قرار دادیم بیشتر از آنکه یک بازیکن تمام‌کننده باشد، بازیساز و مهاجم کاذب بهتری است.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/143918
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی 1 - 0 تراکتور 16:30
استقلال 3 - 2 شمس آذر 18:00
فولاد 0 - 1 مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن 2 - 0 آلومینیوم 16:30
ملوان 1 - 2 سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال