ارتش سرخ دات کام

اخبار

میراث شوم یک مدیر برای پرسپولیس! ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 45 اظهار نظر

-

9 ماه پیش

میراث شوم یک مدیر برای پرسپولیس!

ارتش سرخ دات کام :
میراث شوم یک مدیر برای پرسپولیس!
محمدحسن انصاری‌فرد، در دوران مدیریت هفت‌ماهه خود در باشگاه پرسپولیس دردسرهای زیادی برای این باشگاه خلق کرد.

باشگاه پرسپولیس در چند سال اخیر درگیر پرونده‌های بسیاری در فیفا بوده و همین موضوع باعث شده تا پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه در چند مقطع بسته شود. اتفاقی که روند سرخ‌ها را هم با مشکلات متعددی مواجه کرد و منابع مالی زیادی را هم از پرسپولیس گرفت.

نکته عجیب در تمام این پرونده‌ها این است که ردپای محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل سابق پرسپولیس در آن‌ها به چشم می‌خورد.

شهریور سال ۱۳۹۸ وقتی انصاری‌فرد رسماً مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد، هواداران این باشگاه هیچ‌وقت تصور نمی‌کردند، مدیری قرار است روی صندلی مدیرعاملی این باشگاه بنشیند که با تصمیمات عجیبش پرونده‌های زیادی برای باشگاه به جا بگذارد و سرخ‌ها را برای ۲ سال دچار چالش‌های عجیب کند.

پرونده‌هایی چون شکایت کالدرون، اوساگونا، استوکس، رادوشویچ و باشگاه پدیده که مجموعاً حدود ۶۲ میلیارد بدهی برای پرسپولیس به بار آوردند و همگی میراث انصاری‌فرد بودند. نکته عجیب در خصوص او این است که پس از جدایی، هرگز حاضر نشده در مورد تصمیمات عجیب خود و ابهامات بی‌پایان دوران مدیریتش توضیحی بدهد.

یکی از مهم‌ترین اشتباهات انصاری‌فرد در پرسپولیس مربوط به موضوع کالدرون است، زمانی که انصاری‌فرد به پرسپولیس آمد، قرارداد یک‌ساله ۸۵۰ هزاردلاری کالدرون با پرسپولیس بسته شده بود، این مربی از قسط اول خود هم هیچ دریافتی نداشت. با این حال انصاری‌فرد ۱۷۵ هزار دلار از قسط اول ۳۰۰ هزاردلاری او را پرداخت اما عملاً تدبیری برای پرداخت ۱۲۵ هزار دلار باقیمانده نداشت. در شرایطی که در قرارداد مربی آرژانتینی پرسپولیس ذکر شده بود اگر وی تا پایان نیم‌فصل قسط ۳۰۰ هزاردلاری اول خود را دریافت نکند، ‌پرسپولیس می‌تواند یک‌طرفه با او فسخ کند و باقی‌مانده قرارداد را ندهد و اگر این‌چنین نشود باید کل مبلغ قرارداد پرداخت شود، انصاری‌فرد ۱۲۵ هزار دلار باقیمانده قسط اول را با تأخیر چندروزه پرداخت کرد که همین امر موجب شد کالدرون بتواند قراردادش را یک‌طرفه فسخ و با حکم فیفا ۵۸۰ هزار دلار دیگر از پرسپولیس بگیرد.

این فقط یکی از آوارهای مدیریتی انصاری‌فرد بر پیکر نیمه‌جان پرسپولیس بود، یکی دیگر از پرونده‌های دوران مدیریت او موضوع آنتونی استکوس بود، مهاجم ایرلندی که سرجمع ۶۳ دقیقه برای قرمزها بازی کرد و پرسپولیس باید ۸۶ هزار دلار به او پرداخت می‌کرد. استوکس در بدو ورود هم ۱۵۰ هزار دلار از پرسپولیس گرفته بود و پس از تنها ۲ بازی، دیگر به ایران برنگشت. زمانی که استوکس با پرسپولیس قرارداد بست همه از سوابق او در بی‌انضباطی باخبر بودند اما انصاری‌فرد با افتخار این خبر را در تلویزیون اعلام کرد و مدعی بود این بهترین خرید خارجی تاریخ پرسپولیس است!

قرارداد ۳ساله با رادوشویچ هم یکی دیگر از شاهکارهای مدیریتی انصاری‌فرد بود. در شرایطی که این دروازه‌بان کروات تا پایان لیگ نوزدهم با پرسپولیس قرارداد داشت، ناگهان در میانه فصل قرارداد ۳ساله‌ای با او امضا شد که افزایش مبلغ چشمگیری هم داشت و حالا این قرارداد دامن پرسپولیس را گرفته است. رادو از پرسپولیس شکایت کرد و حکم ۸۶۶ هزار دلاری علیه ابن باشگاه گرفت و حالا یکی از دغدغه‌های رضا درویش در این روزها هم پرداخت بدهی این دروازه‌بان است.

یکی دیگر از شاهکارهای انصاری‌فرد در دوره مدیریتش، ایجاد تیم واترپلویی بود که جز بدهی برای پرسپولیس آورده دیگری نداشت. تیم واترپلو پرسپولیس در فصل ۱۳۹۸-۱۳۹۹ با در اختیار داشتن اکثر بازیکنان کلیدی از جمله میثم سالمی، امیرحسین اعرابی، حامد خانبانان، سهیل رستمیان، پیمان اسدی، مهدی یزدانخواه، امید آقایی، فربد صبوری، اشکان ایرانپور، یزدان احمدی، امیر رضایی، آیدین بیات و مهدی رزاقی با مربیگری علیرضا امیریان توانست عنوان قهرمانی لیگ برتر این رشته را از آن خود کند؛ این رشته ورزشی اما نه تبلیغات محیطی ای دارد که از آن کسب درآمد کرد و نه پاداشی به قهرمان لیگ تعلق می‌گرفت و برای باشگاهی که بدهی‌های زیادی داشت، تشکیل چنین تیمی بدون معنا بود.

امروز هم باگذشت چهار سال از این اتفاق بازیکنان آن تیم موفق به دریافت مطالبات و تسویه‌حساب با این باشگاه نشده‌اند. به همین دلیل هم تمام اعضای کادر فنی و بازیکنان این تیم تمام کارهای مربوط به شکایت از این باشگاه را انجام داده و قرار شده وکیل آنها برای مسدودی حساب باشگاه پرسپولیس اقدام کند.

دیگر شاهکار مدیرعامل پرسپولیسی تیم پرسپولیس نحوه قرارداد بستن با بازیکنی بود که میخواست با ماهی ۴۰۰۰ دلار کار کند اما انصاریفرد با او قرارداد ۱۳۰ هزاردلاری بست. کریستین اوساگونا تقریباً هم‌زمان با استوکس به پرسپولیس آمد و بدون این که تأثیر چندانی در قهرمانی چهارم پرسپولیس در لیگ برتر داشته باشد، حکم ۹۶ هزاردلاری علیه پرسپولیس گرفته است. البته این بازیکن در زمان حضورش در پرسپولیس بخش زیادی از قرارداد ۲۵۰ هزاردلاری خود را دریافت کرده بود.

در کنار اینها انصاریفرد با شرکتی به نام آتیه ‌داده‌پرداز به‌عنوان کارگزار قرارداد امضا کرد، قرارداد سه‌ساله‌ای که بعد از امضا مشخص شد کف تعهدی برای کارگزار در قرارداد ذکر نشده و مبلغ ابتدایی پرداختی از سوی کارگزار ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون‌تومانی هم به‌صورت قرض و در برابر چک ضمانت باشگاه داده شده است. بااین‌حال این قرارداد ۹ ماه بعد فسخ و بعد از اصلاح دوباره به اجرا درآمد اما نداشتن درآمد در ۹ ماه ابتدایی قرارداد آن هم در کوران مسابقات لیگ نوزدهم، بعدها مشکلات فراوانی را برای مدیران بعدی ایجاد کرد، به‌طوری‌که در دوره سمیعی، پرسپولیس برای تأمین هزینه‌های خود مجبور شد پول قرض کند.

به تمام این بدهی‌های دلاری باید مبلغ رضایت‌نامه یحیی گل محمدی را هم اضافه کنید که تا مدت گریبان‌گیر پرسپولیس بود و در نهایت تیم شهر خودرو و امید وحدت فعلی منحل شد اما هنوز تکلیف مبلغ رضایت یحیی گل محمدی مشخص نشده است.

اگر بخواهید اتفاقات عجیب دوران مدیریت انصاری‌فرد را بررسی کنید به موارد ریز و درشتی بسیاری برخورد می‌کنید که تاکنون توضیحی درباره آن‌ها داده نشده است. از ماجرای خرید کت‌وشلوار از حساب باشگاه گرفته تا متمم جنجالی بیرانوند و همین قراردادهای عجیب که دردسرهای زیادی برای مدیران بعدی ایجاد کرد. مدیری که منابع باشگاه را حیف‌ومیل کرد و در آن مقطع به‌خاطر اینکه پرسپولیس و استقلال خصوصی نبودند، خبری از حسین قربان زاده‌ای نبود که این مدیران را مورد بازخواست قرار دهد و از آن‌ها شکایت کند و تا امروز هیچ‌کس از این مدیر ناموفق گزارشی بابت این حجم از بدهی ناخواسته است.

حالا باید پرسید یک نفر باید دیگر چه‌کار کند که مورد بازخواست قرار بگیرد؟ آیا دستگاه‌های نظارتی و امنیتی حواسشان هست در باشگاه پرسپولیس در دوران مدیرعاملی انصاریفرد چه اتفاقاتی رخ‌داده؟


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/155789
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
جواد حتملو

0

2

9 ماه پیش

این انصاری فر چہ کار باید میکرد کہ نکرد تامورد بازخواست نهادهای امنیتی ونضارتی وقوہ قضاییہ قرار بگیرد چرا بہ جرم حیف ومیل اموال دولتی واختلاس تفھیم اتہام نشد


محمدرضایی

-1

3

9 ماه پیش

خاک برسرمدیران ایرانی چطوری این همه دوزدی میشه کس جلوشون نمیگیر


سامان 1362

0

3

9 ماه پیش

تففففففففففففففففففففففففففففففففف به شرف نداشتت . بی شرف.


محمد جمعه زاده

0

6

9 ماه پیش

سگ تو روحت که همه پیامها ضد تو ارسال میشه هفت ماه هفت سال عقب افتادیم بی شرف


Arad

0

3

9 ماه پیش

روری ک ب مدیرعاملی پرسپولیس منتصب شد بیسنر هوادارا خوشحال شدن و گفتن دیگه مسکلی نداریم چوو تز خوومون بوده و ورزشی هم هست ولی من همونجا گفتم ک این اقا بدرد پرسپولیس نمیخوره میدونی کلا پیشکسوت نباید مدیر بشه این نظر منه و هرکس ی نظری داره من نفرینش نمیکنم چون خدا خودش آه این همه هوادار رو بدون جواب نمیذاره


arya . saeidi

0

4

9 ماه پیش

بله درسته حق میدم واقعا گند زد به تیم ، کاری کرد که هنوز خراب کاریهاش تمومی نداره .... همه ازش دلخورن، از این و امثال اینها که مملکت رو خراب کردن ،،،،، ولی نفرین و اینجور چیزا خوب نیست ، درست نیست همش دنبال نابودی باشیم .... خداخیرتون بده ،،، درود بر پرسپولیس، ایران و ایرانی ❤❤❤❤❤❤


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

3

9 ماه پیش

تفففف😞


امیر پرسپولیسی

0

3

9 ماه پیش

حالم ازش بهم می خوره مردک دوزاری 🧐


جوادشیخی

-4

4

9 ماه پیش

خدایابه حق عاشورای حسینی که انصاریفردیه روزخوش توزندگیش نبینه بایداین خائن محاکمه میشداماکو کسی که این نامردا ی خائن رامحاکمه کندوبه داوربیاوزید حیف وصدحیف


فرشاد شیخ الاسلامی

0

6

9 ماه پیش

گندکاریهای انصاری فرد تموم شدنی نیست ، معلوم نیست کجاست و جوابگو نیس


مرادسلمانی

0

4

9 ماه پیش

مکرآن یکی برادرش کم دزدی کردکم خورداینهاعادت دارندبرای محمدحسن به تشت خوردبرای آن یکی برادرش به پشم خوردتااین دوتیم ازبدنه دولت خارج نشوندوضع همینی که هست..همین مسائل پنهانی باعث شد‌AFCاین دوتیم رامحروم کنی.یعنی تیم ماازنساجی کمتربودیی ورزشگاه فعلآنداری


ali mehri

-1

7

9 ماه پیش

فقط درویش بود که تونست از پس این همه گند کاری انصاریفرد بربیاد و تیم قدرتمندی ببنده دمت گرم درویش پرز و خدا لعنت کنه انصاری گوه


رضا بخشنده

-3

5

9 ماه پیش

لعنت خدا به انصاریفرد باشه. و کسی که اونو آورد تو رأس کار. ولی میخوام بگم همه مدیر عامل ها اشتباه زیاد دارن. ولی فعلا گند انصاریفرد در اومده. مابقی مدیرعامل ها که براش به به و چه چه میکنیم، بعدأ گندش در میاد.


نصیری

-2

6

9 ماه پیش

جالبیش اینه که مدیر ورزشی و فوتبالی بود ،، حالا هی بگید مدیر باید فوتبالی باشد و مثلا سیاسی نباشد


محمدطاها

-1

4

9 ماه پیش

دستگاه‌های نظارتی قطعابا انصاریخرشریک وزدوبنددارن وگرنه تاحالاباهاهاش برخوردکرده بودن شک نکن همدست بودن باهم


مرادسلمانی

-1

4

9 ماه پیش

رئیس دزدها وغارت گرهاست


عبدالرحمن لشکری

0

5

9 ماه پیش

تا این دو تیم سرخابی گروگان دولت هستن همین آش است و همین کاسه؛ همه مدیرانی که میان فقط به فکر جیب گشاد خودشونن و بالادستیاشون؛ فوتبال ایران داره به قهقرا میره


اسماعیل الهی

-1

3

9 ماه پیش

خدالعنتت کنه عننننصاری فرد


یداله قنواتی

0

5

9 ماه پیش

از اولش هم بدرد نمیخورد


محمدرضایی

-1

6

9 ماه پیش

خداکمک این همه دوزدکنه خدایاکمکشون کن جلوکدوم بگیریم ۸۰میلیو ن دوزدکنارهم زندگی میکنیم


سرخدل عاشق

0

6

9 ماه پیش

خدا لعنتش کنه نه خودش جوابگو هست نه اونایی که آوردنش...برانکو بدبخت اگه نیومده بود هنوز مضحکه رقبای بدجنس بودیم پشت پرده موفقیت های فنی مدیرای بدجنسی اومدن هر غلطی تونستن کردن تازه پُزِش رو تو جشنهای قهرمانی هم دادن دم برانکو و یحیی و هوادارا گرم که خیانت های کثیف اینها نتونست به اقتدار پرسپولیس خیلی خدشه وارد کنه...


میلاد قنواتی

-5

4

9 ماه پیش

تف ب شرفش گیرش بیارم چاقو تو نافش میکنم


یداله قنواتی

0

5

9 ماه پیش

اوکی


نورالله احمدی

0

5

9 ماه پیش

انصاری پدر پرسپولیس در اورد


حسین قرمز

0

6

9 ماه پیش

بذارین دهن من بسته باشه وبه فحش بازنشه


قلمراد دوم

0

6

9 ماه پیش

سوراخ ابن سوراخ


جوادسواری

0

7

9 ماه پیش

وقتی‌ یه‌نفر مدیریت بلد نیست‌می‌شود این‌ بعد از انقلاب تادلتان بخواهد از این آدما داشتیم که نه تنها باشگاها‌ بلکه مملکت رو به این روز انداختن


خسرووفاٸی نژاد

0

4

9 ماه پیش

بر عکس فوتبالش آدم بیخود در مدیریت


مهدی کمندانی

0

5

9 ماه پیش

این بی شرف پرسپولیس تواین مدت نابود کرده بود


محمدطاها

0

4

9 ماه پیش

ننگت باد انصاریفرفاسدترین مدیرورزشی


علی پرسپولیسی

0

3

9 ماه پیش

خاک برسر این چنین مدیرعامل که خنجر بر پیکر پرسپولیس کبیر می‌زند


رضا توانا

0

4

9 ماه پیش

شما که این خبر و نوشتی الان بگو انصاری فر کدوم گوریه؟ نگو خبر نداری ؟


احمد نوری اسرمی

0

5

9 ماه پیش

به حق همین ماه عزیز خدا جواب این خیانتهاشو بده . نفرین میلیونها هوادار پرسپولیس پشتش خواهد بود


علی پرسپولیسی

0

4

9 ماه پیش

خداوند از سر این چنین مدیر عامل که این هم ضربه بر پیکر پرسپولیس زده نگذرد


علی پرسپولیسی

0

4

9 ماه پیش

خداوند از سر این چنین مدیرعامل که همه ضربه بر پیکر پرسپولیس عزیز زده نگذرد حتا کت شلوار از حساب باشگاه پرسپولیس خرید می‌کند


منصور پرسپولیسی

0

5

9 ماه پیش

عوضی ترین آدمی که تو طول عمرم دیدم همین لجن پلشت دزد هست .چه دردسر ا و اعصاب خوردی از دست کارای این کثافت نکشیدیم ما.


سامان کوهدشت

0

4

9 ماه پیش

خدا لعنتت کنه اگ این حجم از بدهی نبود امروز خیلی راحت میتونستیم تو مهاجم تاپ بگیریم بااون پولا.


مجتبی خلیلی

-2

2

9 ماه پیش

باشه حرف شما قبول.الان چرا این اشتباهات داره تکرار میشه.پریرا.شیخ.لوکادیا.و و و و همه و همه...چرا بر میگردین به عقب پیش رو هم هست .چرا بازیکنهایی که یکسال و شایدم هم دو سال با پرسپولیس قرارداد دارن مجانی دارن میرن تبا تیمهای دیگه قرارداد میبندن.کمال.سیامک.و خیلیهای دیگه


علی صفری

0

5

9 ماه پیش

لعنت بر انصاریفرد کثیف، کاری که این نا نجیب با پرسپولیس کرد، دشمن نکرد


یدالله کاویانی چراتی

0

6

9 ماه پیش

مورده شور ه قیافه‌اش، اسمش، و پرسپولیسی بودنش، توف به، صورتت،، مردیکه دوزاری، 😠😠


nek

0

7

9 ماه پیش

خدا ازت نگذره به این روزقسم


میرسالاری

0

5

9 ماه پیش

لعنت بهت انصاری فرد.آخه به تو هم میگن پیشکسوت پرسپولیس یا ملکه عذاب ؟؟؟؟؟


یداله قنواتی

0

6

9 ماه پیش

دزدی شاخ ودم دارد این هم یک فتح اله زاده دیگه بخورید


mansour soleymani

0

6

9 ماه پیش

چرا از او شکایت نمی‌کنند باید در دادگاه محاکمه شود وپاسخگوی این همه ضرر وصدمه به پرسپولیس باشد


مهرداد

0

6

9 ماه پیش

اینجاست که میگن احمق ها از خائن ها خطرناک ترن چون خودشونم نمی دونن دارن چه غلطی می کنن

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال