نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 23 اظهار نظر

-

6 ماه پیش

نزنی، می‌خوری

نزنی، می‌خوری
ارتش سرخ دات کام :
سندروم مشکل گلزنی در پرسپولیس دوباره بیدار شده؛ معضلی که از فصل گذشته و پس از جدایی ناگهانی لوکادیا گریبان پرسپولیس را گرفته و ظاهراً قرار نیست آنها را رها کند. در ابتدای فصل تصور می‌شد که با حضور شهاب زاهدی این معضل برطرف شود اما مدت زمان زیادی طول کشید تا زاهدی در ترکیب پرسپولیس جا بیفتد. پس از گلزنی در بازی برابر گل‌گهر و پیکان و پاس گل جذاب برابر استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا اما شهاب دوباره افت کرد تا یحیی گل‌محمدی در بازی برابر نفت او را نیمکت‌نشین کند. بالاخره نوبت به نبیل باهویی رسید. در شرایطی که یحیی گل‌محمدی روز قبل از بازی با نفت آبادان گفته بود نبیل باهویی شرایط بدنی لازم برای حضور در ترکیب تیمش را ندارد، اما او را در ارنج اصلی تیم خود قرار داد؛ مهاجم خارجی قرمزها که یحیی گل‌محمدی از همان ابتدا اعلام کرد که با موافقت او جذب نشده. با وجود اینکه این خطر وجود داشت که به خاطر نارضایتی سرمربی پرسپولیس از جذب این بازیکن او به یک نیمکت‌نشین تبدیل شود اما بحران مهاجم و مصدومیت در این تیم به حدی بود که این مربی آزادی چندانی برای میدان دادن به سلیقه‌اش ندارد.

شاید گل‌ نزدن شهاب زاهدی در بازی مقابل ملوان و حرکت مثبت باهویی در انتهای بازی آسیایی قرمزها، یحیی را به این نتیجه رساند که زمان فرصت دادن به مهاجم خارجی تیمش رسیده است. نبیل باهویی می‌توانست با استفاده از فرصتی که یحیی به او داده یاد و خاطره لوکادیا را برای پرسپولیسی‌ها زنده کند اما ناکام ماند. مهاجم خارجی پرسپولیس در اولین حضورش در ترکیب اصلی، با بدشانسی نتوانست اولین گلش با پیراهن این تیم را جشن بگیرد.

لوکادیا در بازی با صنعت نفت اعتماد کادر فنی تیمش را جلب کرد. او با گلی که مقابل این تیم زد نوار گل‌زنی‌هایش آغاز شد. البته لوکادیا قبل از بازی با صنعت نفت برای اولین بار مقابل آلومینیوم در ترکیب اصلی قرار گرفت و بازی با صنعت نفت دومین حضورش در ترکیب اصلی محسوب می‌شد.

نمایش باهویی که تا دقیقه ۷۵ در زمین بود، چندان چنگی به دل نزد تا پرسپولیس کماکان در تشویش گلزنی باشد. با این نمایش ضعیف مشخصاً یحیی نمی‌تواند از او راضی باشد و در دیدار با استقلال تاجیکستان هم از این مهاجم در ترکیب اصلی استفاده کند اما شهاب زاهدی هم در این دیدار هیچ کاری از پیش نبرد و بعد از دو بازی درخشان مقابل گل‌گهر و پیکان در 3 بازی گذشته اصلاً شرایط خوبی نداشته، به طوری که یا بین دو نیمه تعویض می‌شود یا مثل بازی صنعت از روی نیمکت کار را شروع می‌کند. با این شرایط شاید مهم‌ترین معضل یحیی برای ترکیب بازی بعدی تیمش در دوشنبه همین مهاجم نوک باشد.

پرسپولیس در برابر نفت آبادان باز هم روی مدار سابق موقعیت‌های متعددی را از دست داد تا در نهایت با یک تساوی تلخ فرصت صدرنشینی را از دست بدهد. باید منتظر ماند و دید که آیا یحیی گل‌محمدی با عملکرد باهویی در بازی بعدی هم او را در ترکیب قرار خواهد داد یا شهاب زاهدی را به ترکیب اصلی برمی‌گرداند؟

صنعت نفت در کجای جدول قرار دارد؟ جواب این سؤال خیلی اهمیت زیادی ندارد چون آبادانی‌ها در هر رتبه‌ای از جدول که باشند می‌توانند شانس قهرمانی شما را کم کنند.

این مسأله را استقلال به خوبی می‌داند و حالا دیگر یحیی گل‌محمدی هم آن را درک کرده است. با اینکه صحبت کردن در مورد شانس قهرمانی تیم‌های هفته نهم بسیار زود و دور از واقعیت است اما نمی‌توان این مسأله را کتمان کرد که شاید تساوی پرسپولیس در آزادی مقابل شاگردان عبدالله ویسی برای این تیم گران تمام شود؛‌ دیداری که در آن شاگردان گل‌محمدی هم دو امتیاز از دست دادند و هم دو گل دریافت کردند تا آمار کلین‌شیت و گل‌های خورده‌شان هم بدتر شود. فصل گذشته استقلال بعد از باخت در دربی به دنبال این بود تا با جبران کردن سه امتیاز از دست رفته مقابل تیمی که در حال سقوط است خودش را به معادلات قهرمانی برگرداند. عبدالله ویسی در آن بازی اما نه تنها اجازه نداد که استقلال باخت در دربی را جبران کند که دو امتیاز دیگر هم از آبی‌پوشان گرفت تا این تیم جام را از فاصله بسیار دورتری تماشا کند. تیمی که خودش به دنبال بقا بود و شرایط خوبی در جدول نداشت اما در ورزشگاه آزادی توانست رؤیاهای قهرمانی استقلال را دور کند.

در این فصل هم صنعت نفت شرایط مشابهی دارد. این تیم از جمع سه تیم انتهای جدول به جنگ یکی از دو تیم بالای جدول رفت و توانست با یک مساوی در بازی دیشب، استقلال را در صدر نگه دارد.

برزیل ایران که پیش از این در 7 بازی آخر یک بازنده تمام‌عیار به قرمزهای پایتخت بود و حتی نمی‌توانست دروازه این تیم را باز کند، این بار نگذاشت تا آنها به راحتی قسر در بروند. تا چند هفته دیگر مشخص خواهد شد که تساوی در آزادی مقابل صنعت نفت فقط 2 امتیاز به پرسپولیس ضرر زد یا زیان‌های متحمل‌شده پرسپولیس بیش از این خواهد بود؟

خانه همیشه جای امنی است اما شاید این بار پرسپولیس با دورشدن از خانه‌اش بتواند آرامش را تجربه کند.

یحیی گل‌محمدی پیش از این در مصاحبه‌هایش درخواست کرده بود که بازی‌های پرسپولیس خارج از آزادی برگزار شود. با اینکه بعد از مطرح شدن بحث تعمیر آزادی و برگزاری بازی‌های پرسپولیس در مکانی دیگر، افشین پیروانی به این قضیه اعتراض کرده بود اما شاید این اتفاق خیلی هم به ضرر سرخپوشان نباشد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در این فصل امتیازات زیادی از دست نداده‌اند اما بخش بیشتر همین امتیازات هم در خانه بوده است. از 6 امتیازی که از دست پرسپولیس پریده 2 امتیاز خارج از خانه و 4 امتیاز هم داخل خانه بوده است.

نکته دیگر اینکه از 4 گلی که علیرضا بیرانوند در این فصل دریافت کرده، 3 گل خورده او در ورزشگاه آزادی اتفاق افتاده است. همین مسأله باعث شده تا این تیم در جدول بازی‌های خانگی در رده چهارم قرار بگیرد.

جدول بازی‌های خانگی همان‌ جایی است که دلیل صدرنشینی استقلال را مشخص می‌کند. استقلال با 12 امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس 4 امتیاز اختلاف دارد و در نهایت هم با 2 امتیاز اختلاف نسبت به رقیب خود فعلاً صدر جدول را از دست داده است. به این لیست باید بازی با النصر را هم اضافه کرد. دیداری که به دلیل شرایط بسیار بد زمین، پرسپولیس هم امتیاز را از دست داد و هم بازیکنانش را! از دست دادن ترابی به دلیل مصدومیت نه‌تنها در آن بازی بلکه در بقیه بازی‌ها هم گریبان پرسپولیس را گرفت و شاید خروج از آزادی از این نظر هم به نفع پرسپولیس باشد. قطعاً در حال حاضر بزرگ‌ترین رقیب قرمزها مصدومیت بازیکنانش است که بیشتر آنها در ورزشگاه آزادی رخ داده است.

به همین دلیل شاید بی‌خانمان‌ شدن تیم‌های تهرانی خیلی هم برای یحیی گل‌محمدی بد نباشد و او که بازی تیمش وابستگی بسیار زیادی به زمین دارد بتواند با حضور در یک چمن بهتر صدر را از نکونام پس گرفته و تیمش را بازیابی کند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/157209
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
آرین

-2

1

6 ماه پیش

مگه هوادارای با غیرت نمیدونن که پرسپولیس بعداز 9 ماه توی سال402 باخت داد مگه این هوادارای عزیز نمیدونن پرسپولیس بعداز نزدیک به 20 بازی توی لیگ و حذفی این اولین باختش بود مگه این رکوردها رو حالا حالاها کیسه کشا و سگپایان میتونن بزنن.... البته بعلاوه سه تا جام قهرمانی یعنی سه گانه سال 402.... پرسپولیس اگه این چندتا بازی آخر نیم فصل رو هم رد میکرد یعنی یکسال بدون باخت مگه اینا کم چیزیه.... ما هوادارا چقدر زود فراموش میکنیم این همه رکورد و افتخار رو که یحیی و پرسپولیس برای ما آوردن... یعنی اگه این افتخارات رو جواد چکش و مورایس میاوردن خداوکیلی توی باشگاهاشون مجسمه شونو میساختن به خدا قسم اینکار و میکردن فقط برید ببینید چطوری دارن به این دو مربی بدون جام و افتخار روحیه میدن و تشویقشون میکنن واقعا نمیدونم چی بگم البته تقصیر ما هوادارا نیست بلکه تقصیر یحیی و برانکو و پرسپولیس هست که انقدر برای ما هوادارا افتخار کسب کردن که الان جز شرکت توی مسابقات باشگاهای جهان به هیچ چیزی راضی نمیشیم.... واقعا پرسپولیس و کادر فنی و بازیکناش مظلوم هستن که این همه افتخار برای ما آوردن ولی تا یه بازی نتونن ما هوادارا رو راضی کنن کلی فوش ناموس و فوش های ناجور میشنون واقعااااااااا متااااااااااااسفم😔😔😔😔😔😔❤️‍🔥❤️‍🔥❤️‍🔥


Hamid Aliyasi

-3

3

6 ماه پیش

لعنت بر کسی که بخواد برا پرسپولیس کم کاری کنه حالا چ بازیکن چ سر مربی چ مدیریت اقا یکم ب خودتون بیایین تا اینجا اومدین جلو از اینجا ب بعد شل نگیرین خدایی یکم به هواداران فکر کنین من به شخصه وقتی استقلال میبره کلا روحیم تا یه هفته خرابه پس کاری کنین این کیسه کشا بهمون نخندن غیرتتون کجا رفته پول پرستی تا کی


سرخدل عاشق

-4

6

6 ماه پیش

استقلال با دفاع اتوبوسی ضدحمله سریع عمقی میزنه بعد تیم ما بازی رو میبره کناره ها تیم حریف رو جمع میکنه چند تا کار ترکیبی انجام میده دلش خوشه با مالکیت بازی میکنه با خلق موقعیت صفر... واقعا تاسف آوره ادعاشون هم میشه...


جان فدای پرسپولیس

-1

5

6 ماه پیش

لطفا با خودتون لج نکنید شما اینقد بی لیاقت هستید که ما هوادار آرزو به دل موندیم که یبار مهاجم شش دانگی بگیریم یا بازی رو پرگل ببریم و دل دقیقه نود تیم هجومی باشه که همش برد اقتصادی و تا ثانیه اخر باید منتظر سکته باشیم.پس شماها بهتر از لوکادیا گیرتان نمیاد حالا که خودش میخواد بیاد با اغوش گرم ازش استقبال کنید.ما فقط سربلندی پرسپولیس و نام پرسپولیس برام مون ارزش داره ن اسمایی که میان و میرن.اینم قابل توجه یحیی و درویش که تا الان هیچ غلطی واسه نام پرسپولیس نکردید.زنده باد پرسپولیس به امید برد مقابل شله زرد


ابی

0

6

6 ماه پیش

من نمیدونم چرا همه تیمها میتونن بازیکن بگیرن ولی پرسپولیس میره میگرده آشغال ترینها رو پیدا میکنه و اینقدر هوادار رو رجر میده هر روز باید دست به دعا بشیم که یه روز راه بیفتن و گل بزنن


سرخدل عاشق

0

5

6 ماه پیش

من میترسم داستان بعد از حذف جلو الهلال و تقدیم قهرمانی مفتکی به تیم مجیدی امسال هم پیش بیاد تو پرسپولیس باید ربات باشی همیشه بجنگی برا بردن پیش فصل باید خودتو آماده کنی برا جنگیدن به تمام معنا نه این همه نوسان کیفیت و این پیش فصل افتضاح و این همه مصدومیت... واقعا پیش فصل امسال افتضاح تاریخی بود به بدنسازی هم فقط مربوط نیست به ریتم تمرینات تیم برمیگرده


پرسپولیسی کامل

0

5

6 ماه پیش

دلتون به همن خوش کردین امسال قهرمان نمیشیم زاهدی نباید برنامه تلوزیون میرفت هر کسی آمد خراب شد دیگه گل نمی‌تواند بزند همه رو شکم سیری بازی می‌کنند مگر اینها کنار هم بازی نمی‌کنند چرا یک پاس درست بهم نمیدن چرا انقدر رو به عقب بازی می‌کنند از استقلال یاد بگیرید تا دقیقه آخر می جنگند ویلن برای باز گشت دارن ولی پرس پولیس هیچ هیچ هیچ


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

6

6 ماه پیش

ممنون از توضیحتون... 🌷حیف


فردین کرمی

-1

6

6 ماه پیش

اقای غفاری نیااولامانباخیم به صنعت ومساوی کردیم دوماهمین ملوان که بخاطرمساویش توشهرخودش هزارباربه اقایحیی عزیزتوهین شددیدیدکه تونقش جهان اون زردهای ملعون تیلیاردرر چطورتحقیرکردفوتبال همینه واقع بین باشیدوازداشته هامون که کم هم نیستن حمایت کنیدچندروزپیش یک تیم دسته سه بایرن مونیخ روحذف کردازجام حذفی پس بایدسنگسارشون کردفوتبال زیباییش به همینه


امین کریمی

-1

5

6 ماه پیش

دمت گرم، این درسته


برای پرسپولیس

-1

10

6 ماه پیش

دختر پر‌سپولیس ❗️همونطور که جهانبخش گفت، لوکادیا بیش از فوتبال به صنعت مدلینگ علاقه داره و صفحه اینستاگرامش مهم‌ترین بخش حوزه کاریشه، بنابراین هر زمانی که بازدید صفحه‌ش افت میکنه، با انتشار پست و یا استوری با پیراهن پرسپولیس توجهات رو با سمت خودش جلب میکنه!! انتظار داریم هوادارا کمتر تو دامش بیفتن
لوکادیا بدون شک باکیفیت‌ترین بازیکن خارجی هست که به فوتبال ایران اومده، اما مطابق گفته‌های باشگاه حتی اگر به پرسپولیس برگرده هیچ تضمینی وجود نداره که اقدام قبلی رو تکرار نکنه


آرین

0

9

6 ماه پیش

هاشمیان یه استوری گذاشته از زمان بازیهاش توی بایرن مونیخ و حسابی قهوه ای کرده خطیر.... آخه خطیر هروملقمه جواد چکش جز اوساسونا کدوم خراب شده ای بازی کررده که ضر ضر میکنی اونم تیم اوساسونا تیم رده دهم به بعد اسپانیا هستش ولی تمام اسطوره های ما بهترین و بزرگترین لژیونر ها بودن... تو یه آدم کثیف و خوک صفتی که با چندتا  رویی که تو داری و خودتو الان پشت جواد چکش پنهان میکنی فردا همین چکش یه مصاحبه علیه تو میکنه اونوقت توام از پشت بهش فرو میکنی حیوون کثیف.... تمام لژیونر های پرسپولیس توی بهترین تیم های دنیا بازی کردن مثل علی دایی (بایرن مونیخ)   کریمی(بایرن مونیخ) کریم باقری( آرمینیا بلیفلد) مهدی مهدوی کیا( هامبورگ)  مهدی طارمی( پورتو) و بقیه......   بازم بهت بگم.... ببین تو فقط و فقط یه حیوون بی صفت و بی وجودی که وجود روبرو شدن با پرسپولیس رو نداری 😡😡😡🤬🤬🤬


عبدالحلیم محمدی

0

5

6 ماه پیش

امیدوارم که این بازی نفت درس عبرتی باشه برای تیم پرسپولیس...که این طور مفت امتیاز از دست ندیم...آخر فصل حرص این امتیازات رو می‌خوریم..خاهش از بازیکنان دارم کمی بیشتر دقت کنند.....بازی نود دقیقه هست..سهل انگاری یه بازیکن زحمات تمام بازیکنان رو هدر میده...به امید موفقیت تیم پرسپولیس در بازی های آینده


احمد نوری اسرمی

0

3

6 ماه پیش

اگه گل سوم میزدیم الان صدر بودیم


ع حسین زاده

0

6

6 ماه پیش

آرزو به دل هوادار پرسپولیس مونده که بازیکنان پرسپولیس یک بازی رو با اختلاف چند گل ببرن تا هواداران ۹۰دقیقه از بازی لذت ببرن، همیشه باید تا دقیقه ۹۰ تن و بدن هواداران بلرزه، تا مبادا دقایق آخر گل مساوی یا باخت رو بخورن، درضمن هیچ کدوم از بازیکنان پرسپولیس نمیتونن یک شوت پشت هجده قدم خوب بزنن تا وقتی بازی گره خورده، گره گشا باشه، متأسفانه تو محوطه جریمه هم داخل چارچوب شوت نمیزنن، کاری که بعد از کریم باقری و احمد نورالهی، کسی نتونسته به خوبی انجام بده، نمیدونیم تو تمرینات چیکار دارن میکنن، مگه میشه تیم یک بازیکن شوتزن نداشته باشه، کاری که تو بازی های گره خورده، اکثر تیم ها ازش بهره میبرن.


سید ابراهیم غفاری نیا

0

6

6 ماه پیش

هواداران عزیز ارتش سرخ!هر تیمی بالا پایین داره،الان هم اتفاق خاصی نیفتاده ،۶بازی بعدیمون خییییلی مهم هستن،وقت حمایت کردن پرسپولیس کبیره.پیش به سوی موفقیت💪💪💪❤️❤️


سید ابراهیم غفاری نیا

-2

6

6 ماه پیش

بازی با صنعت نفت کاااااملا با بی‌تجربگی باختیم،در حالی که بازیکن با تجربه زیاد داریم


دختر پرسپولیس ❤🔥

-5

6

6 ماه پیش

چرا لوکادیا رو بر نمیگردونن؟ حالا که خودشم پشیمونه


حبیب

-3

6

6 ماه پیش

البته عملکرد نبیل باهویی نسبت به اولین روز که زاهدی بازی کرد خیلی بهتره اما باید مهدی ترابی یا گولسیانی رو مهاجم بزاره


رسول رسولی

0

4

6 ماه پیش

مطمعن باشید پرسپولیس از۶بازی پیش رو۱۴امتیاز خاهدگرفت پرسپولیس تیم روزهای سخته


محمدرضایی

-2

2

6 ماه پیش

نمی دونم چی بگم شرم اورهستش بخداعیب گیری اوفتادیم🙈🙈🙈🙈🙈🙈


مهرداد

-9

5

6 ماه پیش

بهانه جدید ... تقصیر آزادیه خخخخخخ


فردین کرمی

0

13

6 ماه پیش

بااختلاف اخرلیگ قهرمانیم امیدوارنیستم یقین دارم

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال