ارتش سرخ دات کام

اخبار

نشست خبري سرپرست باشگاه پرسپوليس ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

نشست خبري سرپرست باشگاه پرسپوليس

ارتش سرخ دات کام :
نشست خبري سرپرست باشگاه پرسپوليس

نشست خبري امروز باشگاه پرسپوليس با حضور حبيب كاشاني سرپرست باشگاه، علي دايي سرمربي تيم، محمود خوردبين سرپرست تيم و كريم باقري كاپيتان تيم برگزار شد.
حبيب كاشاني پس از تبريك روز جوان و خير مقدم به خبرنگاران از آنان خواست سؤال‌هاي خود را بپرسند.

* شعار عليه سرمربي تيم ملي مطرود و در تضاد با منافع ملي است

حبيب كاشاني در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاري فارس مبني بر شعارهايي كه عليه افشين قطبي سرمربي سابق پرسپوليس و سرمربي كنوني تيم ملي داده مي‌شود عنوان كرد: حفظ منافع ملي در اولويت است و اگر عده‌اي رفتار غلط و غير معقول انجام مي‌دهند و به اسم تماشاگر و هوادار شعارهايي سر مي‌دهند اين شعارها از جانب باشگاه نيست. باشگاه‌ آنها را مطرود و در تضاد با منافع ملي مي‌داند. بايد توجه كرد كه اين اتفاق در ورزشگاهي رخ داده كه حراست آن بر عهده باشگاه نبوده است. البته ما به زودي به ورزشگاه درفشي فر خواهيم رفت و آنجا نسبت به ورود و خروج افراد كنترل داريم اما كادر باشگاه با تمام قوا در جهت منافع ملي حركت مي‌كند.

ما حتي در اوج مشكلاتي كه داشتيم با تيم ملي همكاري كرديم. من بارها به كفاشيان گفتم هر كمكي باشگاه بتواند به تيم ملي خواهد كرد اما اين دليل نمي‌شود كه انتقادهاي خود را مطرح نكنيم. ضمن اينكه تاكيد مي‌كنم اين انتقادها دليل بر مانع تراشي براي تيم ملي نيست و هر كسي كه در راس تيم ملي قرار بگيرد باشگاه پرسپوليس بايد به او كمك كند.

* عبدي به اندازه سقف قرار داد يك بازيكن دستمزد مي‌خواهد

علي دايي همكارانش را در كادر فني انتخاب مي‌كند. با نظر ايشان مهدي تارتار كه فصل گذشته در راه آهن بود به كادر فني پرسپوليس اضافه شد. بنا بود كه كادر فني فصل گذشته حفظ شود و مربي دروازه بان‌ها، عبدي و مولايي با ما كار كنند كه با حضور تارتار كادر فني تكميل مي‌شد. حسين عبدي بعد از آنكه از دوره مربيگري در انگليس بازگشت قراردادي با ايشان تنظيم كرديم و ساعت 9:30 چهارشنبه گذشته با ايشان جلسه داشتيم اما عبدي انتظار داشت كه به انداز سقف قرار داد يك بازيكن كه سازمان ليگ آن را تعيين كرده است (350 ميليون تومان) دستمزد بگيرد.

البته بايد اين اتفاق مي‌افتاد اما باشگاه شرايط مالي خودش را دارد و سازمان تربيت بدني فقط 50 درصد از هزينه هاي باشگاه را تامين مي‌كند و 50 درصد ديگر بايد از سوي خود باشگاه تامين شود. به همين دليل اين توانايي در باشگاه نبود كه چنين رقمي بپردازد. از علي دايي خواستم كه با او در اين مورد حرف بزند اما حسين عبدي سر تمرين حاضر نشد كه عدم حضورش در تمرين امروز به معناي عدم حضورش در كادر فني است.

اگر عبدي از حضور در پرسپوليس انصراف بدهد اين حق او است زيرا هر قرار داد دو طرف دارد. يك طرف باشگاه و يك طرف بازيكن و مربي. من از دايي مي‌خواهم كه او را مجاب كند تا به كادر فني اضافه شود. تعداد كادر فني ما به اندازه تعداد كادر فني است كه سازمان ليگ اعلام كرده است. سرمربي دستيار اول، دستيار دوم، پزشك و سرپرست تيم مي‌توانند روي نيمكت بنشيند. البته ما آناليزور هم داريم كه بازي‌ها را از روي سكو آناليز مي‌كند.

همانطور كه در جام جهاني هم ديديد تعداد افرادي كه براي موفقيت يك تيم كار مي‌كنند بيش از همان نفرات در داخل زمين يا روي نيمكت هستند. طبق يك اصل در ارتش يك سرباز براي آنكه در جبهه موفق شود 14 نفر بايد در پشت خط مقدم او را حمايت كنند. من هم اميدوارم استانداردهاي لازم براي كادر فني را در باشگاه رعايت كنيم. آدم‌هاي متفاوتي در باشگاه زحمت مي‌كشند كه حاصل دست رنج آنها نفراتي است كه در زمين هستند.

* هيات مديره و مدير عامل تا پيش از ليگ قهرمانان آسيا انتخاب مي‌شوند

گزارشي كه اي اف سي در مدت هيات مديره از باشگاه خواسته است مربوط به سال گذشته بود و به زمان حضور من در اين باشگاه مربوط نمي‌شود. اگر امسال براي اي اف سي گزارشي بفرستيم بايد هيات مديره را در آن مشخص كنيم. سال قبل كه من نبودم اي اف سي گزارش خواست. در آن زمان انصاري فرد مدير عامل بود اما در مورد اينكه چرا اعضاي هيات مديره باشگاه تا پيش از شروع ليگ برتر انتخاب نشده بايد بگويم انتخاب اعضا بر عهده رئيس سازمان تربيت بدني است و سعيد لو بايد نفرات را مشخص كند.

من با موافقت وزير آموزش و پرورش به سازمان تربيت بدني مشغول شده‌ام و محل خدمتم پرسپوليس است. عنوان من هم سرپرست اين باشگاه است اما از آنجايي كه سعيد لو به عنوان رئيس مجمع نمي‌تواند شخصا مدير عامل را انتخاب كند و ابتدا بايد اعضاي هيات مديره انتخاب شوند و سپس آنها مدير عامل را نتخاب كنند. كار ما درست و قانوني است و ناظران اي اف سي در بازديدي كه از باشگاه داشتند هيچ صحبتي از هيات مديره باشگاه به ميان نياوردند اما برخي در داخل شيطنت و اين مسائل را مطرح كردند. طبيعي است قبل از آغاز ليگ قهرمانان آسيا در اين فصل هيات مديره باشگاه و مدير عامل بايد مشخص شود.

* سقف قرار داد با فوتبال حرفه‌اي همخواني ندارد

در فوتبال حرفه‌اي قوانيني نظير سقف قرار داد وجود ندارد. حداقل من جايي در دنيا نديدم كه چنين اتفاقي بيفتد. شايد معلومات من كم است اما از آنجايي كه فوتبال ما همچنان به روش دولتي اداره مي‌شود طبيعي است كه چنين تصميم گيري‌هايي انجام شود. ابتدا بايد اصل 44 قانون اساسي اجرا شود و پس از خصوصي‌ سازي باشگاه‌ها آنها بر اساس درآمدي كه دارند هزينه كنند. در آن صورت اگر باشگاهي 2 هزار تومان هزينه كند و هزار تومان درآمد داشته باشد طبق قانون تجارت ورشكسته اعلام مي‌شود. امروز قوانين فوتبال حرفه اي را حتي در بازي‌هاي پلي استيشن نيز مطرح مي‌كند.

پسر من مي‌گفت چون تيمي كه او در پلي استيشن انتخاب كرد 4 بر صفر از منچستر يونايتد شكست خورده قدرت خريد بازيكن خوب را ندارد بنابراين در باشگاه‌هاي خصوصي درآمد و هزينه بايد برابر باشد. در كشور همسايه ما ازبكستان يك تيم اسكولاري را با قيمت 16 ميليون دلار خريداري كرد اما چون قادر به ادامه كار نبود ورشكسته شد.

در فوتبال ما نيز تا زماني كه از بودجه دولتي استفاده مي‌كنيم بايد چنين قوانيني وجود داشته باشد و زماني كه باشگاه ها خصوصي شوند يك باشگاه ممكن است 10 بازيكن 100 هزار دلاري و 5 بازيكن 700 هزار دلاري بگيرد. در آن صورت قوانين حرفه‌اي رخ مي‌دهد. همانطوري كه اكنون در تيم هاي بزرگ دنيا شاهديم دستمزد همه بازيكنان برابر نيست. يك بازيكن مانند مسي در بارسلونا يا رونالدو در رئال دستمزدهاي متفاوتي مي‌گيرند اما حساسيت دوستان به دليل آن است كه باشگاه از بيت المال ارتزاق مي‌كنند به همين دليل چنين قوانيني شايد بر اساس سوء مديريت امثال من است كه وضع مي‌شود.

* رفتار تبعيض آميز فدراسيون باعث شكايت دايي شد

3 ماه پيش جلسه‌اي با سعيد لو و كفاشيان داشتم. در همان جلسه گفتم كه بحث علي دايي، مالي نيست بلكه بحث تبعيضي است كه اتفاق افتاده است. دايي به دنبال مطالبات خود نبود، اما زماني كه برگه‌هاي مالياتي به دايي داده شد تا او ماليات سرمربي‌گري‌اش در تيم ملي را پرداخت كند اين مسئله با اتفاقاتي كه تاكنون در فدراسيون عرف بوده در تضاد بود.

فدراسيون تا امروز ماليات تمام سرمربيان داخلي و خارجي خود را چه به درست و چه به غلط پرداخت كرده و اكنون كه نوبت به علي دايي رسيده روش فدراسيون عوض شده است. اين بحث حقوقي از آن زمان آغاز شد كه فدراسيون از پرداخت ماليات به علي دايي طفره رفت آن هم در قرار دادي كه از تاريخ 1/1/88 ساري و جاري بود. تا آن زمان علي دايي به دنبال مطالبات خود نبود و روش تبعيض آميز فدراسيون باعث شكايت دايي شد. من هم قبول دارم كه در شرايط كنوني كه در آغاز ليگ برتر هستيم حفظ آرامش تيم بسيار مهم است و اميدوارم كميته استيناف راي بدوي كميته انضباطي را تاييد كند. با شناختي كه از دايي دارم و صحبت هايي كه با او داشته ام مي‌دانم دايي به دنبال مطالباتش نيست. از دايي مي‌خواهم سكوت كند و در اين مورد كمتر صحبت شود. البته دريافت يا عدم دريافت مطالبات به عهده خود دايي است و او در اين زمينه تصميم مي‌گيرد.


*من باعث نيامدن خلعتبري نشدم

با محمدرضا خلعتبري براي پيوستن به پرسپوليس مذاكراتي انجام دادم. در ابتداي فصل علي دايي ليست بازيكنان موردنظر خود را به ما ارائه داد و در آن 3 هافبك، 2 مهاجم و يك مدافع را مدنظر گرفت. ما نيز در اين راستا غلامرضا رضايي، محمد نوري و فشنگ‌چي را در اولويت كار خود قرار داديم و اقدامات لازم براي جذب آنان را انجام داديم.

همچنين انصاري‌فرد نيز در ليست بازيكنان دايي قرار داشت و ما مكاتباتي را با باشگاه سايپا آغاز كرديم اما باشگاه سايپا اعلام كرد ضمن پرداخت مبلغ 500 ميليون ترانسفر از مبلغ كل قرارداد انصاري‌فرد هر ساله دريافت كند. اگر باشگاه سايبا از ابتدا قصد فروش انصاري‌فرد را نداشت مي‌توانست اين موضوع را واضح اعلام كرد. با توجه به اينكه انصاري‌فرد بازيكن زير 23 ساله بود ما تصميم به جذب اين بازيكن داشتيم و با شرايط باشگاه سايپا موافقت كرديم اما علي‌رغم مكاتبات انجام شده باشگاه سايپا راضي به انتقال وي نبود.

من با خلعتبري نيز جلسه محرمانه‌اي برگزار كردم و به توافق رسيديم تا وي به پرسپوليس ملحق شود و تمام شرايط او را پذيرفتم اما با توجه به اينكه سال 86 بازيكني مذاكراتي با باشگاه پرسپوليس انجام داد و به تيم ديگري ملحق شد من تصميم گرفتم دنبال بازارگرمي نباشم و به همين خاطر از تمام بازيكنان تا زماني كه در اتاق من هستند تكليف خود را مشخص كنند و اگر قصد پيوستن دارند در همين جلسه ابتدايي تصميم بگيرند. خلعتبري نيز با من صحبت‌هايي را انجام داد و پس از اتمام جلسه به من قول داد كه شنبه به باشگاه پرسپوليس مي‌آيد و قرارداد خود را با اين تيم امضاء مي‌كند. وي عنوان كرد كه در داخل ايران بجز تيم پرسپوليس هيچ تيمي را انتخاب نمي‌كنم و گفت اگر در امارات و تركيه به توافق نرسيدم به پرسپوليس ملحق خواهم شد.

وي اسم حضرت زهرا را نام برد و قسم ياد كرد كه قصد پيوستن به پرسپوليس را دارد. به نظر من اگر بازيكني قصد پيوستن به تيم ديگري را دارد نبايد دنبال بازارگرمي باشد. من براي خلعتبري آرزوي موفقيت مي‌كنم و اميدوارم بتواند در ذوب‌آهن به موفقيت دست پيدا كند.

* نام پرسپوليس بايد مشخص شود

در سال 70 سهام باشگاه پرسپوليس به غفوري‌فرد واگذار شده و در سال 76 نيز نام پرسپوليس را براي برخي از باشگاه‌ها انتخاب كردند. باشگاهي با بيش از 40 سال قدمت بايد نام مشخصي داشته باشد و طرفدار تكليف خود را با تيم محبوب بداند. در همين راستا از سازمان تربيت بدني خواهش مي‌كنم اين مسئله را هرچه زودتر حل كند و نام پرسپوليس را مشخص كند تا طرفدار تكليف خود را با اين تيم بداند.

* استيل‌آذين تيم دوم پرسپوليس نيست

باشگاه استيل‌آذين تيم بزرگي است و توسط بخش خصوصي اداره مي‌شود و كار بزرگي انجام داده است اما اينكه گفته مي‌شود استيل‌آذين تيم دوم پرسپوليس است صحيح نيست. استيل‌آذين تعداد زيادي از بازيكنان پرسپوليس را جذب كرده و به همين منظور از مسئولان باشگاه تشكر مي‌كنم. يك باشگاه با قدمتي مثل پرسپوليس پيشكسوتان زيادي دارد كه نمي‌تواند از تمامي آنها در تيم بهره ببرد اما باشگاه استيل‌آذين با به خدمت گرفتن پيشكسوتان پرسپوليس امكان امرار معاش اين افراد را فراهم كرده است. اين موضوع كه گفته شود استيل‌آذين تيم اخراجي‌هاي پرسپوليس است ناصحيح است زيرا افراد ديگري بودند كه در تيم‌هاي سايپا و شاهين فعاليت مي‌كردند افرادي مثل مايلي‌كهن و استيلي.

جاي تقدير و تشكر دارد كه اين امكان را فراهم مي‌كنند كه پرسپوليسي‌ها مي‌توانند در فوتبال ايران فعاليت كنند. ما با پيرواني نيز هيچگونه مشكلي نداشتيم. وي زحمات زيادي براي باشگاه كشيد. در خصوص مهدوي‌كيا نيز بايد بگويم كه ابتدا قصد جذب او را داشتيم اما زماني كه به ايران آمد ليست باشگاه بسته شده بود و امكان جابجايي وجود نداشت. من براي تمام پرسپوليسي‌ها در هر سطحي كه باشند آرزوي موفقيت مي‌كنم.

* هيچ بازيكن پرسپوليس با عدم صدور كارت مواجه نشده است

اين موضوع مطرح شده بود كه دو بازيكن پرسپوليس با عدم صدور كارت مواجه شده‌اند اما اين موضوع مربوط به كميته رسيدگي به شكايت بازيكنان مي‌شود كه نسبت به رفتار آنها شكايتي وجود داشت اما پس از بررسي‌هاي صورت گرفته اين موضوع منتفي شد و آنها مي‌توانند به تيم فوتبال پرسپوليس بازگردند.

* اردوي آلمان بدون هيچ مشكلي برگزار شد

من از تمام خبرنگاران و اصحاب رسانه درخواست دارم اگر موضوعي را در خصوص اردوي آلمان مستند دارند به باشگاه ارائه دهند تا در خصوص آن تصميم‌گيري صورت گيرد. در مدت زماني كه در آلمان بودم مشاهده كردم كه بازيكنان با تمام توان خود تمرين مي‌كردند و حتي گرماي هوا هم باعث كم‌كاري آنها نشده بود. لذا خواهشمندم كه مسائل حاشيه‌اي مطرح نكنيد و اگر شخصي سند و مدركي دارد به ما ارائه دهد تا ما به ستاد منشور اخلاقي ارسال كنيم.

* براي حرفه‌اي‌تر شدن ليگ ايران به مالزي سفر خواهم كرد

فردا به همراه فتح‌الله‌زاده براي برگزاري اجلاس به مالزي سفر خواهيم كرد كه كره جنوبي، ژاپن، عربستان، امارات و ازبكستان نيز جزو اين اجلاس هستند. در مورد مسائل حق پخش تلويزيوني و مسائل ديگر صحبت خواهيم كرد تا خلأهاي قانوني كه در ايران وجود دارد از بين برود. امارات در مورد جذب تماشاگر به ورزشگاه با مشكل روبروست و كنفدراسيون فوتبال آسيا براي اينكه بتواند تماشاگران را از 2 هزار نفر به 5 هزار نفر برساند تلاش مي‌كند تا سال 2012 اقدامات لازم را انجام دهد اما ما هم در اين زمينه به امارات كمك خواهيم كرد و يك معامله دوسويه انجام خواهيم داد تا امارات نيز در بحث درآمد‌زايي به ما كمك كند.

* پرسپوليس در مورد حضور تماشاگران تابع قانون است

باشگاه پرسپوليس در مورد بازي ابتدايي خود مقابل تراكتورسازي تبريز و اختصاص دادن درصدي از ورزشگاه به تماشاگران تبريزي تابع قانون است و هر‌آنچه كه سازمان ليگ و فدراسيون اعلام كند پذيرا خواهد بود. در فوتبال حرفه‌اي بايد تمام تيم‌ها قوانين را انجام دهند. براي ما فرقي نمي‌كند كه چند درصد را به تماشاگران تبريزي اختصاص دهيم. من به عنوان نظر شخصي خود اعلام مي‌كنم كه بسيار خوشحال مي‌شوم با توجه به كمبود مراكز تفريحي كشور اين امتياز را براي تمام افراد قائل شويم كه در ورزشگاه حضور يابند و با شور و نشاط انگيزه بازيكنان را بيشتر كنند. نمي‌توانيم اختصاصي تصميم بگيريم و بايد قوانين حرفه‌اي را اجرا كنيم.

* پرسپوليس به دنبال احداث ورزشگاه اختصاصي است

در جلسه‌اي كه با فتح‌الله‌زاده و با حضور قاليباف شهردار تهران برگزار كرديم تصميم گرفته شد به علت عدم وجود امكانات كافي براي دو باشگاه پرسپوليس و استقلال دو ورزشگاه 15 هزار نفري براي تمرينات اين دو تيم در مناطق جنوبي تهران يعني منطقه 18 و 19 اختصاص داده شود كه يكي از اين ورزشگاه‌ها به پايان رسيده و ورزشگاه ديگر نيز در حال تكميل است. ورزشگاه درفشي فر با يك و نيم ميليارد هزينه شروع به كار كرده و فازهاي اول آن تكميل شده است تا 20 شهريور به پايان خواهد رسيد. همچنين با توجه به اينكه پرسپوليس در فوتسال نيز تيم‌داري مي‌كند امكانات لازم را براي اين رشته نيز فراهم خواهيم كرد. باشگاه پرسپوليس در ورزشگاه درفشي فر به دنبال فراهم كردن فروشگاهي است تا لباس‌هاي اين باشگاه ارائه شود تا افراد و طرفداران بتوانند با خريداري امكانات تبليغي كمكي به باشگاه انجام دهند. به دنبال احداث 4 واحد در اين ورزشگاه هستيم تا شرايط كامل كمپ تمريني پرسپوليس مهيا شود و بتوانيم بدون مشكل به تمرين بپردازيم.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/11193
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

مقصر باخت پرسپولیس در جام حذفی را کدام گزینه می‌دانید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال