ارتش سرخ دات کام

اخبار

ننکا: باید به صعود از گروه‌ ایمان د ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 3 اظهار نظر

-

1 سال پیش

ننکا: باید به صعود از گروه‌ ایمان داشته باشید

ارتش سرخ دات کام :
ننکا: باید به صعود از گروه‌ ایمان داشته باشید
مربی دروازه‌بانان پرسپولیس می‌گوید تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی باید به خود ایمان داشته باشد.

ولسلی ننکا در گفت‌وگویی درباره ارزیابی‌اش از تیم ملی فوتبال انگلیس اظهار کرد: بازی‌های این تیم را دیده‌ام. آن‌ها کیفیت سطح بالایی دارند و فکر می‌کنم که همین کیفیت را هم در جام‌جهانی خواهند داشت. نام دروازه‌بان ولز را هم نمی‌دانم اما بازی‌های این تیم را هم دیده‌ام. کیفیت بالایی دارند. وقتی مقابل این دروازه‌بانان خوب می‌خواهید بازی کنید باید دروازه‌بانان خوبی در سطح بالایی داشته باشید. فرقی ندارد که تیم ملی انگلیس، آلمان، اسپانیا و یا تیم ملی کشور دیگری باشد، باید بپذیریم جام‌جهانی دشوار خواهد بود. ایران باید به خودش باور داشته باشد چون به محض این که وارد این رقابت‌ها می‌شوید باید با تمام قوا پیش بروید.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که ایران در جام‌جهانی قطر چقدر شانس صعود دارد؟ گفت: ایران بازیکنان زیادی دارد که در اروپا بازی می‌کنند. اگر (این بازیکنان) خوب نبودند که در این تیم‌ها بازی نمی‌کنند. به نظرم ایران باید مثل یک تیم و گروه بازی کند و این گونه نباشد که بگویند فلانی از انگلیس آمده است. تیم ملی ایران باید مثل یک گروه باشد و مطمئنم که کی‌روش این کار را می‌کند. همه باید باور داشته باشند که این فوتبال است. ایران خودش را برای جام‌جهانی آماده می‌کند و باید با به طور ساماندهی شده و با تمرکز بالا پیش برود. قبول دارم که انگلیس، ولز و آمریکا همه تیم‌های قدرتمندی هستند، اما مهم‌ترین بازی، بازی اول است. بازی اول را نبازید. ایمان داشته باشید اگر ایران در بازی اول نبازد، می‌تواند صعود کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا واقعا ایران باید به برد مقابل انگلیس ایمان داشته باشد؟ خاطرنشان کرد: باید رو راست باشیم اما هیچ چیز غیرممکن نیست. ایران واجد شرایط برای بازی در جام‌جهانی است و باید به سمت آن حرکت کنید. من درک می‌کنم که انگلیس قدرت بالایی در جام‌جهانی دارد اما اگر می‌خواهید به جام‌جهانی بروید که صرفا به جام‌جهانی رفته باشید، چه چیزی عاید شما می‌شود؟ باید به خودتان ایمان داشته باشید. همه می‌دانند وضعیت بیش ازسخت خواهد بود و باید بیش از پیش باید مبارزه کنند و این همان چیزی است که ما را به سمت بالا می‌رساند. حتی باید این رویا را در خود داشته باشید. من بازیکن بوده‌ام و رویایم بازی در جام‌جهانی بود، من بازی نکردم و باید بدانید همه نمی‌توانند در جام‌جهانی بازی کنند و عده کمی این شانس را دارند. حالا که این‌جا هستید پس بهترین خود باشید و بجنگید. چرا که نه؟ باید ایمان داشته باشید.

ننکا درباره حضور کی‌روش در تیم ملی فوتبال ایران هم گفت: کی‌روش هشت سال در تیم ملی ایران کار کرده بود و همه چیز را درباره همه بازیکنان می‌داند. او رزومه خوبی دارد و خوب کار می‌کند. کی‌روش تمام بازیکنان را می‌شناسد و بازیکنان هم او را می‌شناسند. چون هم بازیکنان سرمربی را می‌شناسند پس در نتیجه راحت‌تر به اهداف خود می‌رسند. چون می‌دانند سرمربی چطور کار می‌کند. من با بیرانوند صحبت کردم و او می‌داند چطور کار کند. من کی‌روش را به عنوان مربی می‌پسندم چون او می‌داند در جام‌جهانی چطور باید کار کند.

مربی دروازه‌بانان پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره شرایط علیرضا بیرانوند پیش از جام‌جهانی هم گفت: او دروازه‌بان عالی و سخت‌کوشی است و تجربه جام‌جهانی را دارد. او در پرتغال بازی کرده است. امیدوارم بیرانوند در جام‌جهانی بازی کند. البته نباید فراموش کنیم ایران دروازه‌بانان دیگری مثل امیر عابدزاده، حسین حسینی و پیام نیازمند هم حضور دارند. به نظرم او (بیرانوند) دروازه‌بان خوبی برای حضور در جام‌جهانی به نظر می‌رسد.

ننکا ادامه داد: من بازی‌های بیرانوند را در پرتغال دیدم. او دوره‌ای بازی نمی‌کرد چون مصدوم بود و مدت زیادی طول کشید که برگردد. کار کردن با بیرانوند آسان است چون بازیکن با کیفیتی است. او با توانایی بالا و با تکنیک بازی می‌کند و تیم را خوب هدایت می‌کند. متاسفانه مسائلی وجود دارد که باید کنترل شود. بیرانوند در ۱۱ بازی هشت کلین‌شیت را ثبت کرده است که آمار خوبی است.

او در پاسخ به این سوال که نقاط قوت و ضعف بیرانوند چیست؟ اظهار کرد: اگر بیرانوند نقطه ضعفی داشته باشد به شما نمی‌گویم (با خنده). بیرانوند حرفه‌ای است و شخصیت والایی دارد. برای بازی درسطح بالا، شخصیت و اعتماد به نفس هم مهم است. او این قابلیت‌ها را دارد. بیرانوند خودش می‌داند برای داشتن چنین شخصیتی باید قوی باشد. یعنی هم از نظر تکنیکی و روحی و جسمی باید قوی باشد که البته چنین است. او بازیکنی است که وقتی وارد زمین می‌شود می‌داند می‌خواهد چه کار کند و این خیلی مهم است. ما زمان خوبی را در تمرینات و بازی با هم داریم و فضای خوبی حاکم است. لذت می‌بریم و این برای من در فوتبال مهم است. وقتی می‌خواهید از خانه برای کار خارج شوید حتما باید خوشحال باشید. بیرانوند کیفیت خوبش را در بازی‌ها نشان داده است. نمی‌توانید بگویید یک دروازه‌بانان بی‌نقص است. هر کدام مسائل و مشکلاتی دارند که هر روز باید روی این موضوع کار کنند. من همیشه سعی کنم چیزهای جدید یاد بگیرم و دروازه‌بانان هم همین هستند. آن‌ها همیشه باید سعی کنند مهارت بالاتری را کسب کنند اما سخت است. هر کسی اشتباهات و نقاط ضعفی دارد اما با این حال بیرانوند دروازه‌بان خوبی است. از نظر من بی‌نظیر است و اگر هم مشکلی باشد سعی می‌کنم آن را برطرف کنیم.

ننکا در ادامه افزود: علیرضا برای بازی کردن در تیم ملی رقابت سنگینی با دروازه‌بانان دیگر دارد. او می‌داند که اول باید در لیگ برتر ایران و پرسپولیس عملکرد خوبی داشته باشد تا به تیم ملی دعوت بشود و رقابت کند. همه چیز در جام‌جهانی خوب پیش خواهد رفت. بیرانوند درحال آماده‌سازی خودش برای جام‌جهانی است. بعد از یکی از بازی‌ها با او صحبت کردم و بعد از یکی از بازی‌ها به او گفتم که با اعتماد به نفس به کارت ادامه بده. من این‌جا هستم تا از تو حمایت کنم. من با مربی دروازه‌بانان تیم ملی صحبت کردم و خواستم اگر ممکن باشد بروم و تمرینات را ببینم و با کی‌روش صحبت کنم. امیدوارم بیرانوند بازی‌های خوبی در جام‌جهانی داشته باشد.

وی درباره شناختش از سایر دروازه‌بانان تیم ملی فوتبال ایران گفت: حسین حسینی، امیر عابدزاده و پیام نیازمند از دیگر دروازه‌بانان تیم ملی هستند. فقط بازی‌های امیر عابدزاده را ندیده‌ام اما شنیده‌ام او هم با کیفیت بازی می‌کند. بازی‌ حسینی را در استقلال دیدم و بازی‌های پیام نیازمند را هم در پرتغال دیده‌ام. به نظرم تیم ملی با دروازه‌بانان خوبش توانایی‌های خوبی دارد و این مورد که اکثر دروازه‌بانان ایران خوب هستند من را خوشحال می‌کند. این چهار دروازه‌بان شخصیت والایی دارند.

او در پاسخ به این سوال که اگر بیرانوند در جام‌جهانی بازی کند، چند کلین‌شیت خواهد داشت؟ خاطرنشان کرد: دروازه‌بانانی هستند که از همه چیز محافظت می‌کنند و ویژگی‌های متفاوت نسبت به دیگران دارند. من معتقدم اگر تلاش کنید شانس در فوتبال جواب می‌دهد. با این حال فکر می‌کنم بیرانوند دو کلین‌شیت ثبت کند. به خصوص امیدوارم در بازی اول کلین‌شیت کند. به نظر دو کلین‌شیت کافی است تا شانس کافی برای صعود داشته باشید. اگر برابر انگلیس ببرید و یا مساوی کنید، شانس صعود خواهید داشت. اگر این چنین شود در بازی بعدی برابر ولز به برتری برسید ۴ امتیاز خواهید داشت و اگر در بازی آخر هم ببازید می‌توانید صعود کنید. البته از سایر نتایج خبر ندارم. به نظرم دو کلین‌شیت عالی است و این برای او فوق‌العاده است و امیدوارم که بشود.

وی هم‌چنین درباره این که اگر بیرانوند در جام‌جهانی قطر بازی کند آیا می‌تواند باز هم پنالتی مهار کند؟ گفت: او باید این کار را انجام بدهد. طبق آن چیزی که با او صحبت کردم اگر پنالتی بود باید بگیرد. او دروازه‌بان با تجربه‌ای است اما در عین حال باید به خودش و سایر تیم‌ها احترام بگذارد. در فوتبال نمی‌شود فکر کرد که خودت بهترین هستی. او باید بداند نتیجه خوب با تمرین حاصل می‌شود. اگر فقط بشینید و منتظر شانس باشید چیزی رخ نمی‌دهد. من معتقدم بیرانوند در جام‌جهانی کار فوق‌العاده‌ای انجام خواهد داد.

مربی برزیلی دروازه‌بانان پرسپولیس درباره شرایط تیم ملی کشورش در آستانه جام‌جهانی اظهار کرد: قطعا کشورم را حمایت می‌کنم. در سال‌های اخیر نسبت به آن چیزی که از برزیل دیدم، پیشرفت خوبی کردند و احتمال زیادی دارد که قهرمان شوند و شانس زیادی برای قهرمانی دارند. آن‌ها نسبت به فرانسه و آلمان سرعت بالایی دارند و خوب بازی می‌کنند. اگر دو یا سه سال قبل از من سوال می‌کردید می‌گفتم که نه شانسی ندارند اما الان با توجه به دو سه سال اخیر، برزیل شانس بالایی دارد. نیمار در حال حاضر بسیار روی کار خودش متمرکز است. او در باشگاه خودش بسیار تمرین می‌کند. به خاطر همین‌ها برزیل شانس زیادی برای قهرمانی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر احساسات را کنار بگذارد باز فکر می‌کند برزیل قهرمان می‌شود؟ تصریح کرد: وقتی از فوتبال صحبت می‌کنم احساساتی نمی‌شوم. کسی که مربی است باید بازی را ببیند و نظر بدهد. الان به نظرم تیم ملی کشورم قوی‌ترین تیم است. نه به خاطر این که برزیلی هستم، چون بازی‌ها را دیده‌ام و می‌دانم که شرایط چطور است. تیم ملی‌های دیگر مثل آرژانتین داریم اما برزیل شانس بالایی برای قهرمانی دارد.
لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/152002
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
پرسپولیسی

0

1

1 سال پیش

عالییی پسر🫀💋


روح الله داوری

0

2

1 سال پیش

آفرین به این دیدگاه و مصاحبه جامع و کامل tx nenka


محمد حسن جلالی

0

8

1 سال پیش

انشالله با اتحاد و یکپارچگی و همدلی بازیکنان وهم قسم شدن بچه های تیم ملی هم از گروه بریم بالا وهم پرچم ایران و آسیا را در جهان بالا نگه داریم/ آرزوی همه ما موفقیت تک تک بازیکنان وشادی و نشاط برای همه هموطنان عزیزه همیشه شاد باشید

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر صنعت نفت کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی - تراکتور 16:30
استقلال - شمس آذر 18:00
فولاد - مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم 16:30
ملوان - سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 پرسپولیس 24 20 52
2 استقلال 23 19 50
3 سپاهان 23 20 42
4 تراکتور 23 13 42
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 23 4 31
8 ذوب آهن 23 -1 30
9 آلومینیوم 23 -6 29
10 مس رفسنجان 23 -4 27
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 23 -18 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 23 -18 16
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال