ارتش سرخ دات کام

اخبار

نگاهی به لیست پرسپولیس؛ ضعف کجاست؟ ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 16 اظهار نظر

-

2 سال پیش

نگاهی به لیست پرسپولیس؛ ضعف کجاست؟

ارتش سرخ دات کام :
نگاهی به لیست پرسپولیس؛ ضعف کجاست؟
با نزدیک شدن به رقابت‌های فصل جدید و توقف نقل و انتقالات پرسپوليس، نگرانی درباره لیست سرخ‌ها افزایش یافته است.

یحیی گل محمدی که همچنان در دستیابی به شرایطی که برای آماده سازی تیمش برای فصل آتی با مشکل مواجه است، در تلاش است با برپایی اردویی مناسب در تهران، سرخپوشان را آماده فصل بیست و دوم کند.

بعد از برتری مقابل تیم امید پرسپولیس و در ادامه شاگردان مجتبی حسینی (پیکان)، پرسپولیس در سومین بازی تدارکاتی و آماده سازی خود برابر نساجی مازندران قرار گرفت و در تایمی ویژه (چهار زمان 25 دقیقه‌ای) در نهایت به تساوی سه – سه برابر شاگردان حمید مطهری که اولین فصل سرمربیگری خود را دنبال می‌کند، دست یافت.

پرسپولیس در این بازی با ترکیب‌هایی متفاوت و با بهره‌گیری از تمامی نفرات خود برابر قائمشهری‌ها قرار گرفت. این البته در حالی بود که وحید امیری، کمال کامیابی نیا، مهدی ترابی و حامد پاکدل به دلیل مصدومیت در اختیار کادرفنی قرار نداشتند. اکنون فارغ از شرایط تاکتیکی و نتیجه این بازی و غایبان آن، به لیست پرسپولیس در این دیدار خواهیم پرداخت.

بیایید نگاهی به ترکیب اولیه پرسپولیس بیندازیم:
علیرضا بیرانوند
مرتضی پورعلی‌گنجی
گئورگی گولسیانی
دانیال اسماعیلی‌فر
محمد مهدی احمدی
میلاد سرلک
سروش رفیعی
سعید صادقی
محمد عمری
مهدی عبدی
شرزود تمیروف
پرسپولیس این دیدار با حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه استارت زد، گلر ملی‌پوش پرسپولیس که بعد از دو فصل حضور در فوتبال اروپا و لیگ پرتغال و بلژیک در نهایت به ایران بازگشته و بار دیگر پیراهن سرخ را بر تن کرده و انتظار می‌‍رود گزینه نهایی و اصلی این تیم نیز در طول فصل باشد تا رویای حضور دوباره‌اش در جام جهانی را دنبال کند. در وقت پایانی (25 دقیقه نهایی) البته احمد گوهری برای این تیم به میدان رفت تا وضعیت دروازه بان اول و دوم این تیم برای فصل آتی کاملا مشخص باشد.

در قلب خط دفاعی و با توجه به خداحافظی سیدجلال حسینی و جدایی علیرضا ابراهیمی، یحیی چشم به عملکرد دو مدافع تازه به خدمت گرفته‌اش دوخته است و بیشتر زمان بازی روز گذشته را نیز به مرتضی پورعلی‌گنجی و گئورگی گولسیانی فرصت داده بود. دو مدافعی که تا زمان حضور همزمان در ترکیب این تیم، مانع از گلزنی حریف نیز شده بودند.
در سمت راست دانیال اسماعیلی‌فر جانشین رامین رضاییان نسبت به فصل گذشته شده است. او نیز قطعا در ترکیب اولیه فصل بعد پرسپولیس جایگاه ویژه و اصلی را خواهد داشت و در تلاش خواهد بود به عنوان یکی از گلسازان اصلی سرخپوشان ایفای نقش کند.

در سمت چپ نیز پرسپولیس با جدایی سعید آقایی و علی شجاعی، اکنون محمد مهدی احمدی را در اختیار گرفته و او را نیز در ترکیب اصلی قرار داده است. با این حال مشکل اصلی شاید برای بازی‌های ابتدایی فصل آتی باشد؛ جایی که احمدی یکی از نفرات دعوت شده به اردوی تیم المپیک برای بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه خواهد بود و عملا چند بازی را از دست خواهد داد. آلترناتیو این بازیکن بنا به گمانه‌زنی‌ها علی نعمتی خواهد بود و باید در نهایت دید یحیی گل محمدی چه تصمیمی خواهد گرفت.

در خط هافبک دفاعی شاید نتوان کاملا به ترکیب ابتدایی بازی روز گذشته استناد کرد؛ میلاد سرلک مسلما گزینه نهایی این تیم خواهد بود و کمال کامیابی نیا نیز بعد از پایان محرومیت این زوج را تکمیل خواهد کرد. در نهایت اما خواسته یحیی گل محمدی جذب هافبک دفاعی خارجی برای تقویت این پست بعد از جدایی رضا اسدی و محمد شریفی است که باید دید توسط مدیریت به چه مرحله‌ای خواهد رسید. در بازی روز گذشته اما محمد عمری در کنار میلاد سرلک قرار گرفت.

سروش رفیعی و سعید صادقی نیز در بازی روز گذشته چهره‌های فیکس تیم یحیی گل محمدی بودند و صادقی روی یکی از گل این تیم تاثیرگذار ظاهر شد تا نشان دهد برای کفش پاس گل فصل آینده برنامه دارد.

در خط حمله و با توجه به جدایی مهدی مهدی خانی و پایان قرارداد عیسی آل کثیر و جراحی این بازیکن و البته مصدومیت حامد پاکدل، این تیم با زوج مهدی عبدی و شرزود تمیروف برابر حریف قرار گرفت و هر دو مهاجم سرخ‌ها هم البته موفق به ثبت گل شدند. عبدی در 25 دقیقه ابتدایی و تمیروف نیز در 25 دقیقه دوم از وقت‌های این بازی موفق به ثبت گل شده بودند تا این تیم از حریف پیش بیفتد.

نظرتان درباره این ترکیب ابتدایی از سوی پرسپولیس چیست و آیا یحیی فارغ از جذب بازیکن جدیدی از سوی مدیریت، فلسفه ابتدایی‌اش برای فصل بیست و دوم این چینش خواهد بود؟

برای این موضوع نگاهی به لیست نهایی این بازی و بازیکنان تعویض شده نیز خواهیم انداخت. در سومین وقت از این بازی و از دقیقه 50، یحیی این ترکیب را برای حریف به میدان فرستاد:

علیرضا بیرانوند
فرشاد فرجی
علی نعمتی
سیامک نعمتی
علی جودکی
ابوالفضل سلیمانی
وحدت هنانوف
امید عالیشاه
علی خدایی
امید فهیمی
علیرضا خدادادی

ترکیبی از بازیکنان باتجربه و باسابقه و البته جوانان گمنام و از رده پایه این باشگاه. پرسپولیس با توجه به ناهماهنگی بین نفرات و البته اشتباهات عجیب، در وقت سوم، دو گل از حریف دریافت کرد تا نتیجه در پایان دقیقه 75 به تساوی 2-2 برسد.

بیرانوند همچنان درون دروازه حضور داشت و زوج قلب دفاعی به فرشاد فرجی و علی نعمتی که در فصل گذشته نیز بارها در کنار هم قرار گرفته بودند، سپرده است. سیامک نعمتی به عنوان مدافع راست به کار گرفته شد و علی جودکی در سمت چپ. وحدت هنانوف به عنوان هافبک دفاعی در کنار ابوالفضل سلیمانی جوان مورد ارزیابی قرار گرفت. امید عالیشاه باتجربه ترین بازیکن خط میانی، علی خدایی را در سمت مقابل دید و در نهایت زوج حمله با امید فهیمی و علیرضا خدادادی.

ترکیبی که قطعا بیش از نیمی از آنها در فصل آتی در فلسفه برنامه یحیی گل محمدی با کمترین فرصت همراه خواهند بود و به این واسطه نمی‌توان حتی به اشتباهات آنها پرداخت.

وقت پایانی اما یک تعویض برای پرسپولیس داشت و احمد گوهری جانشین بیرانوند شد. با این حال در همان دقایق ابتدایی خطای فرجی منجر به اعلام پنالتی شد تا گل سوم نساجی ثبت شود و عالیشاه نیز 4 دقیقه مانده به پایان فصل حساب کار را روی گلی جنجالی که با اعلام پنالتی اینبار به سود پرسپولیس اعلام شده بود، به تساوی کشاند.

لیست کلی پرسپولیس در این بازی به این شکل بوده است:

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند/ احمد گوهری
مدافع میانی: مرتضی پورعلی گنجی/ گئورگی گولسیانی/ علی نعمتی/ فرشاد فرجی
مدافع چپ: محمد مهدی احمدی/ علی جودکی
مدافع راست: دانیال اسماعیلی فر / سیامک نعمتی
هافبک دفاعی: میلاد سرلک/ وحدت هنانوف/ محمد عمری/ ابوالفضل اسماعیلی
مصدوم (کمال کامیابی نیا)
وینگر: سروش رفیعی/ سعید صادقی/ امید عالیشاه/ علی خدایی
مصدوم: وحید امیری و مهدی ترابی
مهاجم: مهدی عبدی / شرزود تمیروف/ امید فهیمی / علیرضا خدادادی
مصدوم: حامد پاکدل

این لیست نهایی و در دسترس یحیی گل محمدی در شرایط کنونی برای فصل جدید رقابت‌ها محسوب می‌شود. به نظر شما شرایط سرخ‌ها برای شروع فصل جدید به چه شکل است و در کدام پست‌ها احساس نیاز برای تقویت به چشم می‌آید؟ در بخش نظرات می‌توانید دیدگاه خودتان را با ما در میان بگذارید.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/150294
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
morteza.joqtaeei

-4

1

2 سال پیش

بازم مشخص شد که فرجی و نعمتی رو بیخود و بی جهت نگه داشتیم و ابراهیمی رو رد کردن رفت . شجاعی هم می تونست دفاع چپ بازی کنه و از لحاظ سنی هم لیست بزرگسال رو پر نمیکرد . شریفی هم همین ش


سجاد

0

2

2 سال پیش

تیم کامل نیست مهاجم هافبک طراح و دفاعی و یه چپ در حد پرسپولیس


پرسپولیس قهرمان

-1

3

2 سال پیش

آقای نویسنده عمری هافبک دفاعی نیست وینگر هست بعد امیری هم خود درویش گفت دفاع چپ بازی می کنه


پرسپولیس قهرمان

0

4

2 سال پیش

آقای زارعی مدافع چپ فصل بعد امیری و احمدی هستند تازه علی نعمتی هم شاید تو پست مدافع چپ بازی کنه دیگه چرا ریخت و پاش الکی..به نظرم برای مهاجم به یک نفر نیاز هست با رفتن عیسی


milad

0

1

2 سال پیش

حداقل دو مهاجم و یه هافبک دفاعی و یه دفاع چپ حتما باید پرسپولیس قبل از شروع مسابقات جذب کنه.


emr4h017

0

4

2 سال پیش

هم نوک حمله هم هافبک دفاعی


احسان نادری

-2

2

2 سال پیش

واقعآ نباید احسان پهلوان میرفت جای خالیش احساس میشه وشجاعی هم حیف شد رفت بازیکن های خوبی از دست دادیم


حامدمحمدزاده

0

3

2 سال پیش

مهاجم مهاجم مهاجم


رضا گنجی

0

6

2 سال پیش

باسلام اگه نطر مارا بخواهید تمام اعضای تیم ملی ولزیونرها وخلاصه بگم همه رومیخایم ولی کلا نطر آقای محمدی که حرف اول وآخرین میزنه .اگه نقل وانتقالات فعلا تعطیل شده بیش از این احتیاج نداره غیر دوسه نفری که صحبت اش درمیان است وگرنه لیست دادن که کاری نداره .آیا شما خبرنویسان دست بردار بودین هرروز یه مقاله تندوحاشیه ساز واسه سرمربی وتیم مینوشتدیت پس لازمه کار ما هوداران فقط حمایته از سرمربی وتیم فقط حمایت دورود برمتقدرتین وجنگدهترین ارتش سرخ ایران پرسپولیس.


ابوالفضل خاکشور

-2

2

2 سال پیش

مهاجم نوک تمام کننده عالی نه بی کیفیت مثل تمیروف و مدافع چپ که احمدی به تنهایی نمیتونه دوام بیاره بالاخره محرومیت ومصدومیت هست مسابقات هم که فشرده میشه مشکل..


اراد

-1

3

2 سال پیش

سلام عزیزانی که میگن مهاجم آن داریم اشتباه میکنند ما 4 تا 5 حمله خوب داریم این پایین نوشته وموضوع دوم اینکه کسانی که میگن کاسیانو مثل تمیروف و به درد نمیخوره آشغال هستش اشتباه میکنید این بازیکن خیلی با استعداده بازی هاش رو دیدم گل های خشگلی زده و بازیکن تکنیکی هستش عالیست این مهاجم و مهاجم ش شدانگی هستش


❤️❤️❤️محمدنوید ناصری❤️❤️❤️

-1

7

2 سال پیش

خداروشکر امسال تیم بالانس تر از سال قبل است. فقط کاش محمد شریفی میموند تا اگر مصدومیت یا محرومیتی باشه از هافبک دفاعی خیالمون راحت میشد. شجاعی هم براای دفاع چپ میموند خوب بود. خط هافبک فوق العاده قوی و ذخیره های مطمئن و خوب داریم. تو خط حمله اگه یحیی به حامد و مهدی اعتماد کنه به نظر من هیچ مشکلی نیست و تیم میتونه نتایج خوبی بگیره.... به نظر من نقطه قوت امسال تیم هافبک های خلاق و بازیسازش هست که میتونه تنوع تاکتیکیه زیادی به تیم بده.


فردین کرمی

0

5

2 سال پیش

یک مهاجم ترازاول میخایم وبازگشت صددرصدی وحیدوکمال بعدشم یاعلی وچندقهرمانی


فرزاد زارعی

-1

5

2 سال پیش

مدافع چپ میخایم . مهاجم همین نفرات با تمرین بیشتر عالی میشن


p.b

-1

4

2 سال پیش

پرسپولیس الان مثل یه نیزه هست که همه چیزش کامل فقط سرنیزه تیز نیست که فرو بره وبه مشکل خواد خورد چون مهاجم تند تیز تکنیکی بین‌الملی ندارد .وخرید اینهمه بازیکن بدون مهاجم خوب یعنی هیچ ..یعنی توپ تا نزدیکی گل میره ولی به گل فرو نمیره یعنی هیچ🌹🌹🌹


ارتش سرخ

-1

3

2 سال پیش

ب نظره من در پست هافبک دفاعی نیاز دارد بازیکن جذب کند و هافبک راست امیری زودتر برگرده بهتره میشه

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی 1 - 0 تراکتور 16:30
استقلال 3 - 2 شمس آذر 18:00
فولاد 0 - 1 مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن 2 - 0 آلومینیوم 16:30
ملوان 1 - 2 سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال