ارتش سرخ دات کام

اخبار

هاشمیان: مواد مورد استفاده بازیکنان ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

12 سال پیش

هاشمیان: مواد مورد استفاده بازیکنان متخلف از سه سال پیش ممنوع بود

ارتش سرخ دات کام :
هاشمیان: مواد مورد استفاده بازیکنان متخلف از سه سال پیش ممنوع بود

احمد هاشمیان در گفت وگویی، درباره مثبت اعلام شدن دوپینگ 5 بازیکن فوتبال و این شائبه که ماده ممنوعه به تازگی در فهرست مواد نیروزا قرار گرفته اظهار داشت: ماده ای که باعث شده دوپینگ 4 بازیکن از 5 بازیکن مثبت اعلام شود، سه سال است که از سوی سازمان مبارزه با دوپینگ جزو مواد ممنوعه اعلام شده است. این ماده باعث قدرت و افزایش انرژی می شود، البته گاهی هم پیش می آید که برخی از مواد نیروزا به صورت مستقیم باعث افزایش عملکرد ورزشی نشود اما به دلایلی ممنوعه اعلام می شود ولی این ماده ای که باعث شده آزمایش دوپینگ این بازیکنان مثبت شود در زیرگروه محرک های ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: اگر این ماده در بدن ورزشکاری دیده شود و ثابت شود که ناآگاهانه از این دارو استفاده کرده هر چند که رفع مسئولیت نمی کند اما در صادر کردن حکم تخفیف دارد. سعی می کنیم تا پایان هفته پرونده این 5بازیکن را مورد بررسی قرار دهیم.

هاشمیان تصریح کرد: در سال 2011 سازمان جهانی دوپینگ اطلاعیه ای صادر و اعلام کرد ماده ای آلوده به شکل گسترده در برخی از مکمل های غذایی در حال پخش بین ورزشکاران است و هشدار داد ورزشکاران مراقبت بیشتری داشته باشند. در این اطلاعیه تأکید شد که این مکمل ها با وجود عدم آگاهی بازیکنان و بدون درج این ماده در برچسب های مکمل غذایی توزیع می شود. ما هم به موازات این اطلاعیه وادا، خود به باشگاه ها اطلاع رسانی کردیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: متأسفانه این مکمل های غذایی از طریق کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط دوستان ناآگاه وارد ایران شده و همین مسأله باعث شد در اواخر سال 2011میلادی با سه نمونه از دوپینگ توسط این مکمل ها روبرو شویم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فدراسیون فوتبال به صورت رسمی ابلاغیه ای به باشگاه ها بابت این قضیه داده بود یا خیر گفت: اطلاع رسانی ها به باشگاه ها شده است. حتی در سایت رسمی فدراسیون فوتبال این مسئله را عنوان کردم، مکملی به نام "جک تری دی" یکی از همان مکمل هاست که به شکل گسترده مورد استفاده بازیکنان قرار گرفته و متأسفانه بین ورزشکاران دست به دست می شود. در مورد این بازیکنان هم چنین اتفاقی رخ داده است.

هاشمیان در ادامه گفت وگو در جواب این سؤال که اگر این بازیکنان به صورت نا آگاهانه از این مکمل غذایی استفاده کرده باشند چه تصمیمی گرفته می شود، عنوان کرد: در کمیسیون بدوی این مسئله که نحوه ورود این ماده به بدن بازیکن به چه ترتیب بوده و آیا بازیکن به قصد دوپینگ از این مکمل استفاده کرده یا خیر، بررسی می شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه اگر پزشک یا باشگاه در تجویز این مکمل غذایی تأثیرگذار بوده باشد چه تفاوتی در صدور حکم دارد، گفت: قطعاً اگر پزشک یا باشگاه در نحوه ورود این ماده به بدن بازیکن تأثیرگذار بوده باشد، تصمیمات فرق می کند. در آیین نامه هم هست که اگر بازیکن اثبات کند از چه طریقی این ماده وارد بدنش شده با توجه به تعهدی که ما از کادرهای پزشکی قبل از فصل گرفته ایم قطعاً در سرنوشت این پرونده ها تأثیرگذار خواهد بود.

هاشمیان افزود: در صورتی که ثابت شود بازیکن نا آگاهانه از این مکمل استفاده کرده اینطور نیست که جریمه نشود. به هر حال کار خلافی صورت گرفته اما حکم تخلف بازیکنی که از چنین ماده ای استفاده کرده با توجه به شرایط و چگونگی استفاده از این ماده از اخطار کتبی تا دو سال محرومیت است.

هاشمیان با تأکید بر اینکه شهرت تیم و بازیکن هیچ اثری در حکم ندارد گفت: آیین نامه برای همه ورزشکاران در سرتاسر دنیا یک چیز است و حکم تغییر نمی کند. مسلماً بعد از صدور حکم برخی افراد که صلاحیت اظهارنظر ندارند صحبت هایی می کنند.

وی اضافه کرد: مسلماً بازیکنی که در لیگ برتر بازی می کند از سوی باشگاه و کادر پزشکی مراقبت های بیشتری از او می شود و قطعاً کادر پزشکی چنین تیم هایی یک کادر شناخته شده هستند و این مسائل در بررسی پرونده اهمیت دارد. اگر بازیکن در چنین شرایطی ثابت کند از روی ناآگاهی از چنین مکملی استفاده کرده در صدور حکمش تخفیف صورت می گیرد.

هاشمیان در پاسخ به این سؤال که اگر ثابت شود پزشک تیم در تجویز این مکمل غذایی مقصر بوده، حکم پزشک تیم چیست، گفت: حداقل محرومیت برای چنین پزشکی 4 سال است و در سوابق تصمیمات کمیته پزشکی موجود است که چنین احکامی برای پزشک متخلف صادر شده است.

هاشمیان درباره این شایعه که این بازیکنان دوپینگی در دو تیم استقلال و پرسپولیس حضور دارند گفت: اگر اجازه بدهید من مجموعه اطلاعات در مورد این قضیه را پس از صدور حکم مطرح کنم. متأسفم که گروهی اصرار دارند به این رفتار غیر قانونی خود ادامه دهند و اسم بازیکنی را اینچنین بر سر دهان بیندازند، این گروه چه از سوی رسانه ها باشند چه اشخاص دیگر کار نادرستی انجام می دهند. ما روزی به یک کشور پیشرفته تبدیل می شویم که مسائل اینچنینی را رعایت کنیم.

رئیس کمیته پزشکی در پایان درباره اینکه مظلومی سرمربی استقلال عنوان کرده با وجود این مکمل های غذایی باید تمام بازیکنان را دوپینگی معرفی کرد، گفت: این یک اظهارنظر غیر کارشناسانه است. ما در لیگ یک بازیکنی داشته ایم که از یک مکمل آلوده استفاده کرده بود که مربوط به داروهای هورمونی می شد. این بازیکن دو سال محروم شد و به هیچ وجه نتوانست حتی یک ماه تخفیف بگیرد. اینکه به خاطر چنین مکمل هایی کسی محروم می شود یا نمی شود اظهارنظر های غیر کارشناسانه است. ما از خیلی بازیکنان آزمایش گرفته ایم و در آنها سلامت کامل مشغول فعالیت هستند.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/26712
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-1

نساجی

پرسپولیس

دوشنبه, 17 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : وطنی

داور : موعود بنیادی‌فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر نساجی کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر - ملوان 17:15
مس رفسنجان - سپاهان 17:50
هوادار - پرسپولیس 18:20
آلومینیوم - صنعت نفت 18:30
تراکتور - گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن - پیکان 18:15
استقلال خوزستان - نساجی 19:30
استقلال - فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 26 21 57
2 پرسپولیس 26 21 56
3 سپاهان 26 21 47
4 تراکتور 26 14 46
5 ملوان 26 9 40
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 26 -2 33
9 آلومینیوم 26 -7 33
10 مس رفسنجان 26 -4 31
11 هوادار 26 -6 29
12 پیکان 26 -10 25
13 استقلال خوزستان 26 -10 22
14 نساجی 26 -16 22
15 فولاد 26 -21 22
16 صنعت نفت 26 -21 19
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال