ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

هدايت عجيب و مشكوك سكوها با اه ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

13 سال پیش

هدايت عجيب و مشكوك سكوها با اهداف خاص

هدايت عجيب و مشكوك سكوها با اهداف خاص
ارتش سرخ دات کام :

حيا كن و رها كن براي ديگران :دايي و كاشاني چگونه مصون شده اند؟


 


علي پروين با آن ابهت و پس از سالهاي بسيار پرافتخارش زير ناسزاهاي تماشاگران تاب نمي آورد.روزهايي كه حتي بزرگترين مخالفان پروين هم ناراحت شدند.


عباس انصاريفر ، داريوش مصطفوي و اكبر غمخوار مثل مصطفي دنيزلي ،كرانچار ،بگوويچ و خيلي هاي ديگر هم طمع برخورد خشن تماشاگراني را چشيدند كه اصلا تاب و تحمل باخت را ندارند.واقعا چرا كاشاني و دايي نه تنها از اين ماجرا مصون مانده اند بلكه با وجود نتايج بسيار بد بازهم بشدت تشويق مي شوند؟


 


پرسپوليس چهارگل مي خورد و تماشاگران دايي را تشويق مي كنند و البته هيچكس هم يادي ازحبيب كاشاني نمي كند.فحش ها را هم علي كفاشيان ،امير قلعه نويي و داوران متحمل مي شوند.واقعا چرا؟


علي پروين با آن ابهت و پس از سالهاي بسيار پرافتخارش زير ناسزاهاي تماشاگران تاب نمي آورد.روزهايي كه حتي بزرگترين مخالفان پروين هم ناراحت شدند.عباس انصاريفر ، داريوش مصطفوي و اكبر غمخوار مثل مصطفي دنيزلي ،كرانچار ،بگوويچ و خيلي هاي ديگر هم طمع برخورد خشن تماشاگراني را چشيدند كه اصلا تاب و تحمل باخت را ندارند.واقعا چرا كاشاني و دايي نه تنها از اين ماجرا مصون مانده اند بلكه با وجود نتايج بسيار بد بازهم بشدت تشويق مي شوند؟


پرسپوليس از سپاهان مي بازد و اين درحالي است كه هفته قبل به مس و پيش از آن به ملوان و استقلال نيز باخته است.درواقع اين تيم با هدايت كاشاني و دايي كه تماشاگران به دلايل كاملا مجهولي از آنها حمايت مي كنند در تمام بازيهاي مهم فصل شكست خورده و اميدزيادي هم به روزهاي آينده ندارد.


 


بگذاريد ماجرا را بگونه اين ديگر و در دو بخش جداگانه نگاه كنيم:


 


1-تیم نوسانی


ازاول فصل اين تيم در يارگيري بسيار بد عمل كرد.كاشاني كه در همان سال اول حضورش در پرسپوليس در يارگيري با فتح اللخه زاده رقيب بسيار زيركش در استقلال در پروژه جذب آرش برهاني شكست بزرگي خورد و او تنها توانست با وجود روابط حميد استيلي و با استفاده از برخي ترفندهاي احساسي آنهم در آخرين ساعات نقل و انتقالات تيم را جمع و جور كند.اما امسال ديگر ماجراي علاقمندي بازيكنان به علي دايي و مسايل عاطفي تنها در سه مورد خاص نتيجه داد و پرسپوليس ناكام بزرگ نقل و انتقالات لقب گرفت.از خلعتبري و كريم انصاريفر گرفته تا هادي عقيلي و سيد مهدي رحمتي و حتي سيد جلال حسيني...كاشاني بعنوان مديرعامل پرطرفدارترين باشگاه ايران و به قول خودشان آسيا حتي در رقابت با تيم كم نام و نشان و فقير شاهين بوشهر كم آورد و عمادرضا را نيز نتوانست به خدمت بگيرد.اين درحالي است كه فتح الله در بزرگترين باشگاه رقيب اين تيم هركسي را كه خواصست و اراده كرد به تيمش آورد.از فرزاد آشوبي كه بانامهرباني دايي لباس آبي پوشيد تا مبعلي كه سالها بود همه منتظر پرسپوليسي شدنش بودند 


اما مشكل يارگيري پرسپوليس تنها به كاشاني مربوط نشد چون دايي در حاليكه پرسپوليس در هافبك دفاعي ضعف مفرطي داشت به پژمان نوري علاقه اي نشان نداد و حتي آندو تيموريان را قبول نكرد تا مازيار زارع بعنوان يكي از تنبل ترين بازيكنان فوتبال ايران و البته حسين بادامكي با وجود ضعف فراوان مهمترين پست تيمش را دراختيار بگيرند.در خط دفاع تكيه بر مدافعي مثل سپهر حيدري يا اين مجتبي شيري آنهم با وجود اخراج شيث كار عجيبي است كه دايي انجام داد.در خط حمله هم ديگر اين تكرار مكررات است كه پرسپوليس يك مهاجم تخصصي در بين بيست و اندي بازيكنش ندارد.


نكته ديگر درباره نحوه چيدمان و تعويض ها است كه از اصلي ترين مولفه ها براي شناخت ميزان خوب يا بد بودن يك مربي است. دايي به جز روزهايي كه ناچار نبود هيچگاه تياگو هافبك برزيلي اش در تركيب قرار نداد.او همچنين سپهر را بعنوان مدافعي بسيار پراشتباه آنقدر بازي داد و مجتبي شيري را روي نيمكت نشاند تا اين دومي نيز فوبتال را فراموش كند.حضور عليرضا محمد در حاليكه علي عسگر بازيكني بمراتب بهتر در اين پست است نيز يك مورد ديگر است.و البته حضور مازيار زارع كه علاقه اي به دوندگي ،درگيري و بازي فيزيكي ندارد در هافبك دفاعي كه علامت سوال بزرگي است. 


اما تعويض هاي دايي هم خالي از ايراد نيستند. در همين بازي با سپاهان او همان اشتباه بزرگ بازي دربي را تكرار كرد.فشنگچي كه در دربي خوب بازي مي كرد و در بازي با سپاهان از تمام مهاجمان اين تيم بيشتر تلاش كرد و دويد را بيرون كشيد و مثل همان بازي محمد منصوري را كه مدتها است به او بازي نمي دهد را به ميدان فرستاد .اين تعويض باعث شد كه در هردو بازي پرسپوليس قواي هجومي خود را ازدست بدهد و از طرفي فشار حريف بمراتب بيشتر شود.


در كنار همه اين مسايل نكته مهم ديگر اينست كه بازي پرسپوليس به هيچوجه انعطاف ندارد.اين تيم تنها يك نوع بازي مي كند و اگر حريف راهش را ببندد عملا دستها را بالا مي برد.


 



 


2-چرا كسي به دايي و كاشاني حرفي نمي زند؟


اين حرف تازه اي نيست و حتي خود حبيب كاشاني و علي دايي بارها آنرا گفته اند كه اتفاقات روي سكوها در اكثر موارد خودجوش نبوده و خيلي از مسايل در رفتار تماشاگران تاثير دارد.مهمترين اصل در اين رابطه ليدرها معرفي شده اند كه براساس اهدافي(مثبت يا منفي) سكوها را هدايت مي كنند.براي مثال اين هدف ها گاهي جدايي علي پروين و گاهي آمدن او بوده است.افشين قطبي هم رنج زيادي را در پرسپوليس از جانب سكوها متحمل شد و حتي كار به درگيري و فحاشي در رختكن وتمرين هم رسيد. 


اما در روزهايي كه پرپوليس واقعا بد نتيجه مي گيرد،دربرابر اصلي ترين رقبايش تسليم مي شود و روز به روز از رسيدن به صدر نااميدتر مي شود كسي از گل نازكتر به دايي و كاشاني نمي گويد!از اين بابت بايد خوشحال بود اما اين بدان معني نيست كه تماشاگران اين خصلت بد را كنار گذاشته اند بلكه آنها كسان ديگري را هدف قرار مي گيرند.از قلعه نويي بنده خدا كه تيمش را هدايت مي كند تا كفاشيان كه اصلا سررشته اي از فوتبال ندارد!!!


 وقتي دايي و كاشاني مصون مي ماند و حتي تشويق مي شوند آنهم توسط كساني كه به پروين هم رحم نكرده اند آيا نبايد فكر كرد كه سكوها بطرز عجيبي بااهدافي خاص هدايت مي شود؟


 تماشاگر عجول و نتيجه گرا كه با يك باخت چشمش را مي بندد ،چگونه در يكي دو مورد خاص حمايت را پيشه مي كند؟!!! این سئوال کوچکی نسیت....


-----------------------


نويسنده : امید ذاکری نیا

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/14390
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر - شمس آذر 19:00
صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30

دوشنبه, 17 اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال