ارتش سرخ دات کام

اخبار

همه گلزنان پرسپولیس - تراکتور؛ قرمز ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 4 اظهار نظر

-

2 سال پیش

همه گلزنان پرسپولیس - تراکتور؛ قرمزترین دربی ایران

ارتش سرخ دات کام :
همه گلزنان پرسپولیس - تراکتور؛ قرمزترین دربی ایران
در تاریخ مسابقات لیگ برتری پرسپولیس - تراکتور ۴۱ بازیکن مختلف توانسته‌اند دروازه رقیب سرخ خود را باز کنند.

مطمئنا گل زدن مهیج‌ترین قسمت یک بازی فوتبال است، چه برای بازیکنی که موفق به انجام این کار شود و چه برای تماشاگران و حتی بینندگان تلویزیونی. حال اگر این نقطه ماکسیمم شور و هیجان، حاصل گلزنی به یک رقیب دیرینه و سرسخت باشد، شیرینی آن دو چندان می‌شود و هواداران دو تیم مردان گلزن را همیشه به یاد خواهند داشت، تعدادی را با عشق و تعدادی را هم شاید با نفرت!

مسابقه پرسپولیس - تراکتور که جزو مهم‌ترین و دیدنی‌ترین مسابقات لیگ برتر است قدمتی بیشتر از ۵۰ ساله دارد و دو تیم در مسابقات مختلفی بیش از نیم قرن مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. در این گزارش به گلزنان دو تیم در تاریخ مسابقات لیگ برتر حرفه ای فوتبال ایران پرداخته‌ایم و ۱۰ نکته جذاب از مردان گلزن این پیکار به طور مختصر نوشته شده که خواندن آن خالی از لطف نیست. همچنین در پایان نام تمامی گلزنان به طور کامل آورده شده است:

۱- بدون احتساب آخرین بازی دو تیم که با نتیجه انضباطی سه بر صفر به نفع پرسپولیس همراه شد، در ۲۷ بازی بین دو تیم، ۵۳ بار شاهد گل بوده‌ایم که این تعداد گل را ۴۱ بازیکن مختلف به ثمر رسانده‌اند. سهم پرسپولیسی ها ۲۹ گل بوده و تراکتوری ها هم ۲۴ بار دروازه حریف خود را باز کرده‌اند.

۲- رضا جباری اولین گلزن تاریخ این مسابقه در لیگ برتر است. گلی سه امتیازی که سرخهای تهرانی را در اولین تقابل لیگ‌برتری به پیروزی رساند. فرهاد علیاری هم اولین بازیکن تراکتور است که دروازه رقیب سرخ تهرانی را گشود. علیاری این گل را در دومین پیکار دو تیم به ثمر رساند ولی بازی با نتیجه ۲ بر ۱ به نفع پرسپولیس به اتمام رسید.

۳- کرار جاسم اولین برد لیگ برتری تراکتور مقابل پرسپولیس را به تی‌تی ها هدیه کرده است. کرار در ۱۸ آذر ۱۳۸۹ این تک گل تاریخی را به ثمر رساند تا پرشورها برای اولین بار پیروزی تیمشان مقابل پرسپولیس در لیگ برتر را جشن بگیرند.

۴- اولین گلزن خارجی پیکار دو تیم هوار ملا محمد عراقی است که ۱۳ سال پیش موفق به انجام این کار شد. آخرین خارجی که در این دیدار گل زده هم گادوین منشا در ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ است یعنی چیزی حدود پنج سال پیش.

۵- هشت بار تور دروازه‌ها توسط گلزنان خارجی گشوده شده که پنج بار آن به نفع تراکتور بوده و سه بار به نفع پرسپولیس. بازیکنانی با ملیت عراق، پرتغال و برزیل دو بار و گلزنانی از نیجریه و هندوراس هم یک بار موفق به انجام این کار شده اند. این درحالی است که تراکتور بین بازیکنان خارجی خود ریکاردو آلوز پرتغالی، گوستاوو برزیلی و صفا هادی عراقی را دارد که هر کدام می توانند با گلزنی در این دیدار آمار کشورهایشان را در این مسابقه جذاب بیشتر کنند. در پرسپولیس نیز لوکادیا می تواند گلزنی با ملیت جدید در تاریخ هماوردی دو تیم باشد.

۶- فلاویو لوپز گلزن‌ترین بازیکن خارجی بین بازی های دو تیم است که موفق شده دو بار به نفع تراکتور گل بزند. جالب اینکه این بازیکن ارزشمند پرتغالی همچنین اولین بازیکنی است که در تاریخ این مسابقه برای اولین بار دبل کرده و به عبارت دیگر هر دو گل خود را در یک مسابقه زده است. لوپز ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ موفق به انجام این مهم شد و بعدها این فقط مهدی عبدی بوده که توانسته همانند وی در یک دیدار بیش از دو گل بزند. عبدی آخرین بار در ۳ مرداد ۱۴۰۰ در جریان برتری سه بر یک تیمش برای پرسپولیس دبل کرد.

۷- کمال‌الدین کامیابی‌نیا و سیدمهدی سیدصالحی بازیکنان سه گله در تاریخ این مسابقه حساس هستند. با این تفاوت که کامیابی‌نیا هر سه گل خود را با پیراهن پرسپولیس به ثمر رسانده ولی سیدصالحی به عنوان بازیکن دو تیم این کار را انجام داده است. وی دو بار با پیراهن تراکتور و یک بار با پیراهن پرسپولیس به تیم سابق خود گل زده است.

۸- کرار جاسم همچنین تنها گلزن تاریخ لیگ برتری دو تیم است که پس از به ثمر رساندن گل در بازی اخراج شده است. در مسابقه مذکور، یاغی عراقی در دقیقه ۲۷ موفق به گشودن دروازه سرخ‌های پایتخت شد و در دقیقه ۶۴ هم با گرفتن کارت زرد دوم اخراج شد تا در این زمینه هم رکوددار باشد.

۹- سیدمهدی سیدصالحی اما یک رکورد ویژه و منحصر به فرد برای خود دارد. سیدصالحی موفق شده در سه بازی پیاپی دو تیم گلزنی کند. سید پس از گلزنی رفت و برگشت به پرسپولیس در لیگ دوازدهم، فصل بعد در اولین بازی با پیراهن پرسپولیس هم دروازه تیم سابق خود تراکتور را گشود تا رکوردی خاص از خود در مسابقات بین دو تیم بر جای بگذارد.

۱۰- فقط یک بار شاهد گل به خودی در این مسابقه بوده‌ایم. جایی که سوشا مکانی در ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ با اشتباهی که داشت توپ را وارد دروازه خود کرد تا بازی یک بر یک برابر شود. البته در ادامه تراکتوری ها با به ثمر رساندن دو گل دیگر توانستند در روز اشتباه سوشا بازی را به نفع خود تمام کنند.

تمام گلزنان تاریخ لیگ برتری دو تیم به شرح ذیل است:

۳ گل: کمال‌الدین کامیابی‌نیا (پرسپولیس) - سیدمهدی سیدصالحی (۲ گل با پیراهن تراکتور و ۱ گل با پیراهن پرسپولیس)

۲ گل: فرهاد خیرخواه (تراکتور) - فلاویو لوپز (تراکتور) فرزاد حاتمی (تراکتور) - رامین رضاییان (پرسپولیس) - وحید امیری (پرسپولیس) - علی علیپور (پرسپولیس) - پیمان بابایی (تراکتور) - مهدی عبدی (پرسپولیس)

یک گل:
تراکتوری‌ها: فرهاد علی‌یاری - کرار جاسم محمد - سیاوش اکبرپور - محمد ابراهیمی - مهدی کریمیان - گیلسون کاروالیو سوآرز - کریم انصاری فرد - سوشا مکانی (گل به خودی) - لوسیانو ادینیو - سامان نریمان جهان - شاهین ثاقبی - محمد ایرانپوریان - دانیال اسماعیلی‌فر - احسان حاج‌صفی

پرسپولیسی‌ها: رضا جباری - اسماعیل حلالی - سهراب انتظاری - مجتبی زارع - هوار ملا محمد - هادی نوروزی - غلامرضا رضایی - علیرضا نورمحمدی - رضا حقیقی - محسن بنگر - جری بنگستون - مهدی طارمی - گادوین منشا - سیدجلال حسینی -احمد نوراللهی - عیسی آل‌کثیر - سیامک نعمتی


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/151326
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
حسین هدایتی

0

8

2 سال پیش

تراکتور هیچ جوره با پرسپولیس بزرگ قابل مقایسه نیستش تراکتور رو میشه با ذوب اهن مقایسه کرد و بس،بازی رو میبریم با هد گل میزنیم ،گل ایستگاهی و پنالتی هم احتمالش زیاده،تراکتور به ما نمیخوره یه روزی همه میفهمین که چرا به این تیم پرداخته شد و اوردنش بالا،البته الانم همه میدونن،خطاب به همه تیمهای لیگ برتر:ما برای هیچ تیمی احترام قائل نیستیم و به هیچ تیمی رحم نمیکنیم در برابر شیران ارتش سرخ مانند خرگوش‌های ضعیف تسلیم شوید،امسال هیچ چیز توان رویارویی با ما را ندارد،شله زردها و طرفداران حقیر شله زرد آماده باشید روز شکست ننگین شما نزدیک هستش از الان برای مربی خود شعار بسازید و اخراجش کنید و یک ایرانی برای نیم فصل دوم روی نیمکت خود بنشانید،اصفهان فوتبال نداره اگه هم جام داره صدقه سر بچهای نازی اباد و مجیدیه و جوادیه هستش،مربی بومی شما رو هم دیدیم پلشتهای شله زد،چقدر امسال حال میده اشک شما و کیسه کشارو دیدن


محمد حسن جلالی

0

7

2 سال پیش

قابل توجه کیسه کشهای منفور پایتخت البته تیم چهارم پایتخت/ ارتش سرخ آریا سرور کل آبی‌ها


احمد نوری اسرمی

0

6

2 سال پیش

سوشا احمق ههههه با اون لباس های عجیب غریب . انگار نه انگار که پیراهن پرسپولیس تنش بود . اگه اون سال اسکول بازی در نمیاورد الان دبل هتریک بودیم


شهریار ریگی زاده

0

7

2 سال پیش

این بار هم می‌بریم انشاالله نگران نباشین

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال