ارتش سرخ دات کام

اخبار

هوار ملا محمد: پرسپوليس با 30 ميليو ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

هوار ملا محمد: پرسپوليس با 30 ميليون هوادار مثل يك تيم ملي است

ارتش سرخ دات کام :
هوار ملا محمد: پرسپوليس با 30 ميليون هوادار مثل يك تيم ملي است

حال در قالب پرسش و پاسخ زير مي توانيد خواننده صحبت هاي ما باشيد:

دوباره حضورت در پرسپوليس را خوشامد مي گويم. از انگيزه هايت براي انتخاب اين تيم صحبت كن و اينكه چرا هنوز نتوانسته اي زياد براي پرسپوليس بازي كني؟
من پيش از بازي با پيكان هم آمادگي همراهي پرسپوليس را داشتم، اما نمي دانم چرا چنين شرايطي پيش روي من ايجاد شد! من به پرسپوليس نيامده ام كه فقط پول بگيرم و بازي هم تيمي هايم را تماشا كنم. آمده ام بازي كنم و به پرسپوليس براي رسيدن به موفقيت كمك كنم.

تو پيشنهادات ديگري هم داشتي كه از لحاظ مالي بهتر از شرايط پرسپوليس بود. براي ما جالب است بدانيم به عنوان يك فوتباليست حرفه اي، چه شد كه به ساير پيشنهاداتت جواب رد دادي؟
بله، درست است تيم هاي ديگري بودند كه پول بيشتري مي دادند، با اين حال من پرسپوليس را انتخاب كردم، چون مي دانستم تيم بسيار بزرگي است و شناخت كافي از اين تيم داشتم. به عنوان مثال قبلا هم گفته ام، پرسپوليس در عراق طرفداران زيادي دارد. البته من هم بازيكن بزرگي هستم. يك بار به عنوان بهترين بازيكن آسيا انتخاب شدم و حالا به تيم بزرگي به نام پرسپوليس آمده ام تا بزرگ تر شوم.

هواداران پرسپوليس زودتر از اينها منتظر ديدن تو با پيراهن قرمز بودند!
در بازي با راه آهن هم ابتدا در ليست 18 نفره بودم، اما تصميم كادر فني اين بود كه در ديدار برابر پيكان اولين بازي ام را انجام بدهم و من هم به عنوان بازيكن حرفه اي تابع نظر كادر فني هستم.

عنوان مي شد گفته بودي به علت انجام فرايض ماه مبارك رمضان، از انجام تست فني خودداري كرده اي و كادر فني هم به همين دليل از تو در بازي هاي رسمي استفاده نمي كرد؟
آن حرف ها را از قول من نوشته بودند و حرف خود من نبود. من در امارات و قطر هم كه بودم، در ماه مبارك رمضان تيم هايم را همراهي مي كردم و اتفاقا بهترين بازي هايم را انجام مي دادم.

اما آن مسائل باعث شد بازي هاي زيادي را از دست بدهي.
هنوز بازي هاي زيادي باقي مانده و من مي خواهم تمام توانم را براي موفقيت و سربلندي پرسپوليس و شادي هواداران به كار بگيرم. ذوق و شوق زيادي براي همراهي تيم در دربي دارم و به نتيجه اين بازي خيلي خوشبين هستم.

برابر پيكان در پست مورد علاقه ات قرار گرفتي يا خير؟
در آن بازي براي هافبك وسط به زمين رفتم، اما خودم دوست دارم در كناره ها قرار بگيرم، درست مثل حالتي كه مسي در بارسلونا دارد و مدام از چپ به راست تغيير فضا مي دهد.

چند روز پيش در تمرين صبح غايب بودي! مثل اينكه كسي تو را از ساعت تمرين خبر نكرده بود؟!
بله، كسي به من نگفته بود چه ساعتي تمرين داريم. بعضي وقت ها ساعت و محل تمرين تغيير مي كند و من از اين مسائل بي اطلاع مي مانم. البته آقاي عبدي با من صحبت كرد و ديگر چنين اتفاقي پيش نخواهد آمد.

در تمرينات مي بينم خيلي آرام و سر به زير هستي؛ فكر نمي كني بايد كمي تغيير رويه بدهي؟
خب چون تازه به پرسپوليس آمده ام، سر به زير هستم و كاري به كار كسي ندارم. من بازيكن حرفه اي هستم و اگر ببينم به من كم لطفي مي شود، سريع متوجه مي شوم. البته تا به حال چنين مساله اي در پرسپوليس نداشته ام. بايد مساله اي را بگويم و اينكه بچه ها الان با من حسابي رفيق شده اند. ابتدا كمي غريبي مي كردم، اما حالا شيث رضايي و محمد پروين خيلي به من كمك مي كنند تا به شرايط پرسپوليس خو بگيرم. عادل كلاه كج، سعيد حلافي و مهدي الحايي هم كه هم زبان من هستند، كمك زيادي به من در برقراري ارتباط با تيم مي كنند. جا دارد از كريم باقري هم كه كاپيتان تيم است، تشكر كنم. ساير هم تيمي هايم مثل سپهر حيدري، جلال اكبري، عليرضا محمد و بقيه نفرات هم هواي مرا دارند.

با اين رويه خيلي مثبت اخلاقي مي تواني جايگاه ثابتي در پرسپوليس براي خودت دست و پا كني؟
ما بازيكنان بايد بدانيم براي چه به اين تيم آمده ايم. نيامده ايم همديگر را نگاه كنيم. همه بايد به هم كمك كنيم تا پرسپوليس قهرمان ايران بشود و به آسيا برود. در اين صورت افتخارش براي همه ما خواهد ماند و در تاريخ فوتبال ايران و باشگاه ثبت خواهد شد كه در سال 1388 و نهمين دوره ليگ برتر، پرسپوليس با چه بازيكناني قهرمان شد. اين طرز فكر من است و همه چيز را خوب مي بينم. اگر خداي ناكرده كسي در تيم چنين فكري نداشته باشد، ابتدا به خودش و بعد به پرسپوليس ظلم كرده است. به هر حال بايد ايمان داشته باشيم خدايي بالاي سر همه ما است و اينجا هم روي زمين، دست بالاي دست بسيار است.

آن طوري كه از وضعيتت درون تيم گفتي، حسابي جا افتاده اي.
بله، همين طور است. دقيقا كساني كه انتظارشان را نداشتم، الان بهترين دوستانم در پرسپوليس هستند. درست است كه همه هم تيمي هستيم، اما به خصوص شيث رضايي و محمد پروين حسابي شرمنده ام كرده اند.

باشگاه چطور، آيا به تعهداتش در قبال تو عمل كرده است؟
بله، باشگاه به تعهدات خودش عمل كرده است. در اين ميان جا دارد از آقاي انصاري فرد تشكر ويژه اي داشته باشم كه طوري رفتار كردند تا كمبودي احساس نكنم. براي ايشان احترام خاصي قائل هستم. به عنوان بازيكني كه از كشور ديگري آمده ام، حسابي هوايم را داشته اند. ابتداي ورودم شرايط سختي داشتم. كادر فني خيلي كمكم كرد. كريم باقري خيلي هوايم را داشت و احمد رضا عابدزاده كه زماني دروازه بان خيلي بزرگي بود و مردم شما به او عقاب آسيا مي گويند، حسابي تشويقم مي كند.

اما پرسپوليس مدتي است دچار مشكلاتي شده و خوب نتيجه نمي گيرد.
در اين ميان نبايد يك نفر را مقصر دانست. مديريت و بازيكنان تلاش خود را مي كنند، اما اين كافي نيست. پرسپوليس 30 ميليون هوادار در ايران دارد. این مثل يك تيم ملي است كه جمعيت 30 ميليوني آن كشور هوادار تيم ملي شان هستند. همه بايد به اين تيم كمك كنند. هر ارگاني كه مي تواند، بايد به اين تيم با اين همه هوادار كمك كند. اگر پرسپوليس موفق عمل كند، انگار اوقات فراغت يك جمعيت 30 ميليوني به خوبي سپري شده است. كمك به پرسپوليس مثل خدمت رساني به يك جامعه بزرگ و مثل ساختن پارك و سينماست.

ناكامي هاي پرسپوليس باعث اعتراضات شديد هواداران به بازيكنان و مديريت باشگاه شده است. در اين باره چه نظري داري؟
هر ناكامي اعتراضي دارد. درون هر كاري كه بروي، اگر خوب نباشي كارفرما به تو اعتراض مي كند، اما اگر خوب باشي پاداش هم مي گيري. هواداران هم مثل همان كارفرما مي مانند. اگر ما بازيكنان به درستي وظايف مان را انجام ندهيم، مورد اعتراض آنها قرار مي گيريم. اگر تيم امكانات نداشته باشد و مشكلات مالي وجود داشته باشد، هوادار متوجه خواهد شد. البته فقط در پرسپوليس نيست كه هواداران به نتايج بد تيم شان اعتراض مي كنند.

تا به حال چنين شيوه اي از اعتراض هواداران را ديده بودي؟
زماني كه در قطر بازي مي كردم يك بازي را با نتيجه 4 بر 3 واگذار كرديم كه همه سه گل و بازي خوب مان را ناديده گرفته و تنها شكست مان را زير سوال بردند، اما همين جا به هواداران قول مي دهم با يك فوتبال شرافتمندانه و خوب، استقلال را شكست دهيم. با روحيه بالايي كه تيم دارد، به طور حتم با يك پيروزي شيرين همه تلخي هاي گذشته را از ذهن هواداران پاك مي كنيم.

با  فضاي ديدارهاي دربي آشنايي داري؟
در امارات كه بودم، ديدار العين (تيم سابقم) و الوحده يك دربي سنگين بود. دربي قبرس هم سنگين بود اما دربي پرسپوليس و استقلال از لحاظ حضور تماشاگران، فضايي مانند ال كلاسيكو و بازي بارسلونا و رئال مادريد دارد.

پس حسابي از حساسيت هواداران با خبري!
بله، بچه هاي تيم و مديربرنامه هايم گفته اند كه اگر اين بازي را ببريم تا شش ماه از سوي هواداران بيمه خواهيم شد. مي دانم اين بازي با وجود آنكه بيشتر از سه امتياز ندارد اما براي مردم و تماشاگران حكم مرگ و زندگي را دارد. بنابراين بايد هرچه در توان داريم براي رضايت مردم به كار بگيريم تا آنها نيز شش ماه استراحت كنند.

به فكر گلزني در دربي هستي؟
احساس گلزني دارم اما اين تنها هوار محمد نيست كه بخواهد و گل بزند، بقيه هم بايد به من براي اين كار كمك كنند. برعكس قضيه هم صدق مي كند و من براي هم تيمي هايم موقعيت گلزني ايجاد كنم. خودم كه خيلي دوست دارم در دربي گلزني كنم و يادگاري خوبي براي هواداران باشد تا سال هاي بعد بگويند هوار در دربي 67 گلزن پرسپوليس بوده است.

اگر گل احتمالي ات سه امتيازي هم بشود كه ديگر محشر خواهد شد.
خودم هم دوست دارم گل سه امتيازي بزنم. بسيار به موفقيت پرسپوليس و گلزني خودم خوشبين هستم. به اميد خدا گلم را به هواداران هديه خواهم كرد.

برنامه خاصي براي شادي پس از گل در نظر داري؟
هر وقت گل بزنم، ابتدا دست هايم را رو به آسمان گرفته و از خداوند تشكر خواهم كرد. اگر هم مثل گل هاي ملي حساس باشد، چند پشتك هم به آن اضافه خواهم كرد.

براي بازيكنان حريف كري مي خواني؟
كري خواندن براي رقيب در روزنامه ها و تلويزيون كار صحيحي نيست. هركس كه توانايي در تقابل با بازيكن مقابل خود را دارد، بيايد و در زمين بازي رقابت كند.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/3070
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

چادرملو

شنبه, 14 مهر
ساعت 17:00

ورزشگاه : تختی

داور : احمد محمدی

نظرسنجی

پرسپولیس برابر السد به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 محمدحسین کنعانی‌زادگان 2
2 سعید صادقی 1
3 ایوب العملود 1
4 وحید امیری 1
5 اوستون ارونوف 1
6 علی علیپور 1
7 گئورگی گولسیانی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 علی علیپور 1
برنامه بازی ها

هفته 8 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 26 مهر

چادرملو 1 - 0 خیبر خرم‌آباد 18:00
شمس آذر 1 - 1 هوادار 18:00
استقلال خوزستان 3 - 2 مس رفسنجان 18:30

جمعه, 27 مهر

گل گهر - تراکتور تعویق
سپاهان - نساجی تعویق
استقلال 0 - 3 ذوب آهن 18:30

یکشنبه, 29 مهر

آلومینیوم - فولاد 18:15

هفته 3 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 30 مهر

السد قطر - پرسپولیس 19:30
العین امارات - الهلال 19:30
الشرطه عراق - پاختاکور 19:30
الریان قطر - الاهلی عربستان 21:30

سه‌شنبه, 01 آبان

استقلال - النصر عربستان 19:30
الغرافه قطر - الوصل امارات 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 7 5 16
2 پرسپولیس 6 6 14
3 ملوان 7 5 14
4 فولاد 7 2 14
5 تراکتور 7 6 13
6 چادرملو 8 -2 11
7 ذوب آهن 8 -1 10
8 گل گهر 6 2 9
9 آلومینیوم 7 1 9
10 استقلال خوزستان 8 -2 9
11 استقلال 7 -3 8
12 خیبر خرم‌آباد 8 -3 6
13 مس رفسنجان 7 -3 5
14 شمس آذر 8 -3 4
15 نساجی 7 -3 4
16 هوادار 8 -7 4
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 الهلال 2 7 6
2 الاهلی عربستان 2 3 6
3 السد قطر 2 2 4
4 استقلال 2 1 3
5 الغرافه قطر 2 -1 3
6 الوصل امارات 2 -1 3
7 النصر عربستان 1 0 1
8 پرسپولیس 2 -1 1
9 پاختاکور 2 -1 1
10 العین امارات 2 -2 1
11 الشرطه عراق 2 -5 1
12 الریان قطر 1 -2 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال