نویسنده : ارتش سرخ
-
نظرات : 0 اظهار نظر
-
14 سال پیش
وحيد هاشميان: مي روم كه بمانم/ فوتبال ایران هم بی رحم است و هم ناجوانمرد!
ارتش سرخ دات کام :
مهاجم پيشين تيم ملي فوتبال ايران در نامه اي دلايل آويختن كفش ها و كناره گيري اش از دنياي فوتبال را ارائه داد.
وحيد هاشميان چندي پيش در سالروز تولد 36 سالگي اش اعلام بازنشستگي كرد. وي با نوشتن نامه اي سرگشاده كه در وب سايت شخصي خود انتشار داده است به بيان دلايل تصميم خود پرداخت.
مهاجم سال هاي پيش بايرن مونيخ و هانوفر در اين نامه نوشت: «بالاخره روز موعود رسید. روزی که همیشه و از سال ها پیش به آن فکر می کردم و در هزارتوی ذهنم حتی گاهی از آن واهمه داشتم. روزهای شروع شهرت و محبوبیت بود و تصور دل کندن سخت. اما مرور روزها و سال ها و اتفاقات تلخ و شیرین مستطیل سبز به من آموخت که در پس هر آمدنی، رفتنی هست و به تمامی این دوست داشتن ها نباید دل بست و از بدی ها نباید دلخور شد.
امروز که اینجا ایستــــــاده ام، در36 سالگی و به تمام روزها و سال های گذشته نگاه می کنم، می بینم، همان طور که گاهی برای ماندن باید مبارزه کرد، زمانی برای ماندن، باید رفت!
تجربه این سال ها به من یاد داد که فوتبـــال در همه جای دنیا بی رحم است اما در ایـران هم بی رحم است و هم ناجوانمرد. همه را دیدم و چشمانم را برهم گذاشتم و نخواستم یاد بگیرم. بارها و بارها دیدم برای رسیدن به شهرت و بالارفتن از پله های ترقی باید یا حق کسانی را ناحق کرد یا روی وجدان و غرور پاگذاشت و وابسته بود اما بازهم چشمانم را بستم و خواستم آرام حرکت کنم. دیرتر ولی سالم تر به هدفم برسم. نمی توانستم همه چیز را به بهای وجدان و اخلاقیات و انسـانیت به دست بیاورم و امروز می دانم رفتن هم مانند آمدن، آدابی دارد. نباید بی وقت آمد و بالاجبار ماند. نباید بی دلیل رفت و با اکراه ماند.
همان طور که از همان روز اول به نیت خدمت به فوتبال ایران ماندم، امروز نیز تصمیم گرفتم، برای همین هدف مهم و ارزشمند در فضایی خاکستری و تلخ از مستطیل سبز خداحافظی کنم. در زمان مناسب و به دور از هیاهو بروم و شروعی دوباره داشته باشم با همان هدف اولیه و مقدس و به این فکر می کنم که گاهی رفتن راهی است برای آغازی دیگر. می روم که به درستی و نیکویی بمانم و به امید خدا بازمی گردم که پربارتر از قبل در کنار مردم و فوتبال باشم.
دعای شما همواره یاری کننده ام در این سال ها بوده و از این بابت به خود می بالم. با وجدانی آسوده از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی می کنم و امیدوارم این رفتن سرآغازی باشد برای گام هایی بزرگتر و اهدافی والاتر.
وحید هاشمیان / مرداد 91 »
وحيد هاشميان چندي پيش در سالروز تولد 36 سالگي اش اعلام بازنشستگي كرد. وي با نوشتن نامه اي سرگشاده كه در وب سايت شخصي خود انتشار داده است به بيان دلايل تصميم خود پرداخت.
مهاجم سال هاي پيش بايرن مونيخ و هانوفر در اين نامه نوشت: «بالاخره روز موعود رسید. روزی که همیشه و از سال ها پیش به آن فکر می کردم و در هزارتوی ذهنم حتی گاهی از آن واهمه داشتم. روزهای شروع شهرت و محبوبیت بود و تصور دل کندن سخت. اما مرور روزها و سال ها و اتفاقات تلخ و شیرین مستطیل سبز به من آموخت که در پس هر آمدنی، رفتنی هست و به تمامی این دوست داشتن ها نباید دل بست و از بدی ها نباید دلخور شد.
امروز که اینجا ایستــــــاده ام، در36 سالگی و به تمام روزها و سال های گذشته نگاه می کنم، می بینم، همان طور که گاهی برای ماندن باید مبارزه کرد، زمانی برای ماندن، باید رفت!
تجربه این سال ها به من یاد داد که فوتبـــال در همه جای دنیا بی رحم است اما در ایـران هم بی رحم است و هم ناجوانمرد. همه را دیدم و چشمانم را برهم گذاشتم و نخواستم یاد بگیرم. بارها و بارها دیدم برای رسیدن به شهرت و بالارفتن از پله های ترقی باید یا حق کسانی را ناحق کرد یا روی وجدان و غرور پاگذاشت و وابسته بود اما بازهم چشمانم را بستم و خواستم آرام حرکت کنم. دیرتر ولی سالم تر به هدفم برسم. نمی توانستم همه چیز را به بهای وجدان و اخلاقیات و انسـانیت به دست بیاورم و امروز می دانم رفتن هم مانند آمدن، آدابی دارد. نباید بی وقت آمد و بالاجبار ماند. نباید بی دلیل رفت و با اکراه ماند.
همان طور که از همان روز اول به نیت خدمت به فوتبال ایران ماندم، امروز نیز تصمیم گرفتم، برای همین هدف مهم و ارزشمند در فضایی خاکستری و تلخ از مستطیل سبز خداحافظی کنم. در زمان مناسب و به دور از هیاهو بروم و شروعی دوباره داشته باشم با همان هدف اولیه و مقدس و به این فکر می کنم که گاهی رفتن راهی است برای آغازی دیگر. می روم که به درستی و نیکویی بمانم و به امید خدا بازمی گردم که پربارتر از قبل در کنار مردم و فوتبال باشم.
دعای شما همواره یاری کننده ام در این سال ها بوده و از این بابت به خود می بالم. با وجدانی آسوده از دنیای بازیگری فوتبال خداحافظی می کنم و امیدوارم این رفتن سرآغازی باشد برای گام هایی بزرگتر و اهدافی والاتر.
وحید هاشمیان / مرداد 91 »
لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/31338
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس
2-1
پرسپولیس
چادرملو
جمعه, 5 تیر
ساعت 20:30
ورزشگاه : پاس قوامین
داور : موعود بنیادیفرد
نظرسنجی
کدام گزینه رو مقصر اصلی در فصل ناگوار پرسپولیس میدانید؟
برنامه بازی ها
هفته 23 لیگ برتر
پنجشنبه, 07 اسفند
| تراکتور | 1 - 0 | گل گهر | 19:15 |
جمعه, 08 اسفند
| خیبر خرمآباد | 0 - 2 | چادرملو | 19:00 | |
| شمس آذر | 0 - 2 | فولاد | 19:00 | |
| پیکان | 0 - 0 | سپاهان | 19:00 | |
| استقلال | 2 - 1 | فجرسپاسی | 19:15 |
شنبه, 09 اسفند
| مس رفسنجان | - | آلومینیوم | تعویق | |
| ذوب آهن | - | پرسپولیس | تعویق |
یکشنبه, 10 اسفند
| استقلال خوزستان | - | ملوان | تعویق |
یک هشتم جام حذفی
پنجشنبه, 27 آذر
| تراکتور | 1 - 1 | پرسپولیس | 16:15 |
هفته 1 تعیین سهمیه آسیایی
جمعه, 05 تیر
| پرسپولیس | 1 - 2 | چادرملو | 20:30 |
جدول مسابقات
| رده | نام تیم | بازی | تفاضل | امتیاز |
|---|---|---|---|---|
| 1 | استقلال | 22 | 13 | 41 |
| 2 | تراکتور | 22 | 18 | 39 |
| 3 | سپاهان | 22 | 11 | 39 |
| 4 | گل گهر | 23 | 7 | 39 |
| 5 | پرسپولیس | 22 | 4 | 34 |
| 6 | چادرملو | 22 | 1 | 32 |
| 7 | فولاد | 22 | 5 | 31 |
| 8 | خیبر خرمآباد | 23 | -2 | 29 |
| 9 | ملوان | 22 | -8 | 29 |
| 10 | فجرسپاسی | 23 | -1 | 28 |
| 11 | پیکان | 23 | -6 | 24 |
| 12 | استقلال خوزستان | 22 | -7 | 22 |
| 13 | آلومینیوم | 22 | -7 | 22 |
| 14 | شمس آذر | 23 | -4 | 19 |
| 15 | ذوب آهن | 21 | -8 | 17 |
| 16 | مس رفسنجان | 22 | -16 | 15 |