ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

پرسپوليس، مغلوب حريف دسته اولى ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

پرسپوليس، مغلوب حريف دسته اولى

پرسپوليس، مغلوب حريف دسته اولى
ارتش سرخ دات کام :

ابومسلم ۳ - پرسپوليس ۱

پرسپوليس، مغلوب حريف دسته اولى

گلها: جلسون دقيقه ۱۱ ضيغمى دقيقه ۱۹ و ناصحى دقيقه ۲۸ از روى نقطه پنالتى براى ابومسلم و سپهرحيدرى دقيقه ۱۸ براى پرسپوليس

داور: احمد صالحى
كمك ها: صادق نورى و حسين سنجرى
اخطار: على حقدوست و داود دانشدوست از ابومسلم
تماشاگر: حدود۲۰ هزار نفر
ورزشگاه: ثامن (ع) مشهد

پرسپوليس
عليرضا حقيقى ، سپهر حيدرى ، جلال اكبرى ، شيث رضايى از دقيقه ۴۶ مجتبى شيرى ، عليرضا محمد ، عادل كلاه كج از دقيقه ۶۴ ميثم بائو، هوارمحمد از دقيقه ۴۶ مجتبى زارعى ، حسين بادامكى ، هادى نوروزى ، محسن خليلى و تياگو فراگا
سرمربى: على دايى

ابومسلم
مجيد غلامى رضا ناصحى ، فرشاد بهادرانى ، وحيد عسكرى ، امجد شكوه مقام ، على حقدوست ،محمدحسن رجب زاده از دقيقه ۸۵ يونس شاكرى، جواد ضيغمى از دقيقه ۸۹ ابراهيم لوينيان، جلسون ، داود دانشدوست از دقيقه ۶۸ محمدرضا خرسندنيا و سيدداود عباسى .
سرمربى: على حنطه


شرح گلها
گل اول ابومسلم: ناصحى از جناح چپ محوطه جريمه پرسپوليس، پاس عرضى خوبى را براى جلسون ساخته و پرداخته كرد كه او با يك بغل پا گل اول بازى را بنفع سياه جامگان بثمر رساند.
گل پرسپوليس: ضربه كرنر بلند عادل كلاه كج از جناح چپ روى تير اول با ضربه سر خليلى روى تير دوم به سپهر حيدرى رسيد كه ضربه سر او به دور از دستهاى غلامى تبديل به گل تساوى شد.
گل دوم ابومسلم: هنوز شادى پرسپوليسى ها كامل نشده بود كه ضيغمى در ميان ۲ مدافع پرسپوليس با يك ضربه سر گل دوم تيمش را بثمر رساند.
گل سوم ابومسلم: ضيغمى پس از عبور از عليرضا حقيقى به طرز مشكوكى سرنگون شد كه احمد صالحى بلافاصله نقطه پنالتى را نشان داد كه رضا ناصحى ضربه پنالتى را به گل سوم ابومسلمى ها تبديل كرد.

لحظات حساس
دقيقه :۸ محسن خليلى در يك موقعيت خوب گلزنى در محوطه جريمه ضربه اش را بسيار بد زد تا توپ با فاصله از كنار دروازه ابومسلم به بيرون برود.
دقيقه :۲۲ ضربه ايستگاهى هوارمحمد بشكلى خطرناك نواخته شد كه غلامى آنرا از آن خود كرد.
دقيقه :۲۵ ضيغمى داخل محوطه جريمه با عبور از ۲ بازيكن پرسپوليس ضربه آخرش را بد زد تا حقيقى توپ را مال خور كند.
دقيقه :۳۵ ضربه ناگهانى سيدداود سيدعباسى روى تير ۲ با دشوراى توسط حقيقى راهى كرنر شد.
دقيقه :۳۷ ضربه هادى نوروزى از پشت محوطه جريمه ابومسلم با فاصله كم از بالاى دروازه غلامى به بيرون رفت.
دقيقه :۴۵ ضربه محسن خليلى برخلاف هميشه اين بار در چارچوب دروازه در اختيار مجيد غلامى قرار گرفت.
دقيقه :۴۸ روى يك ضربه ايستگاهى عادل كلاه كج توپ خوبى را در داخل محوطه جريمه ابومسلم براى مجتبى شيرى تازه وارد ساخته و پرداخته كرد كه ضربه سر او با فاصله از بالا دروازه غلامى به بيرون رفت.
دقيقه :۶۳ ناصحى از چپ پاس عرضى خوبى را براى دانشدوست فرستاد كه ضربه اين بازيكن را حقيقى در دو ضرب مال خود كرد.
دقيقه :۶۴ ضربه محمدحسن رجب زاده در داخل محوطه جريمه پرسپوليس با دفع توپ توسط حقيقى همراه شد.
دقيقه :۶۷ ضربه هادى نوروزى با فاصله كم از كنار دروازه ابومسلم و غلامى به بيرون رفت.
دقيقه :۷۵ در شلوغى مقابل دروازه ابومسلم توپ باد آورده اى به ميثم بائو رسيد كه او ضربه بدش را به مدافعين ابومسلم كوبيد.
دقيقه :۸۳ محسن خليلى يكبار ديگر صاحب يك بخت خوب گلزنى شد كه باز با دستپاچگى آنرا از دست داد.

شرح بازى
پرسپوليس انگار به مشهد رفته بود تا ببازد. پرسپوليس طرفدارانش را نيز نگران آينده تيمى كرد كه بايد در ديدار رفت فينال جام حذفى در تبريز به ديدار گسترش فولاد تبريز برود و در بازى پايانى ليگ هم با سپاهان قهرمان روبرو شود.
وقتى احمد صالحى داور بازى سوت خود را به علامت آغاز ديدار ۲ تيم به صدا درآورد مشخص بود كه اين پرسپوليس مقابل ابومسلم به مشكل خواهد خورد.
خوردن ۳ گل در طول ۱۸ دقيقه چنان شيرازه تيم على دايى را از هم پاشيد كه بايد گفت سرخپوشان شانس آوردند كه با نتيجه سنگين ترى بازى را واگذار نكردند.
پرسپوليس در روزى كه دفاع نداشت و بازيكنان خط دفاعى اش يكى از بدترين بازى هاى خود را در طول ليگ نهم به انجام رساندند، در خط حمله نيز فاقد آن كارآيى لازم بود و مهاجمان اين تيم عملاً در راه گلزنى ناتوان نشان دادند.
محسن خليلى و هادى نوروزى ۲ مهاجم تيم پرسپوليس در ديدار با ابومسلم بودند، مهاجمانى كه از ارايه يك فوتبال معمولى هم عاجز نشان دادند، خصوصاً محسن خليلى كه مدتهاست بد بازى مى كند، اما على دايى اصرار دارد كه ۹۰ دقيقه او را در زمين نگه دارد.
على دايى با شروع نيمه دوم و در حالى كه تيمش با حساب ۳ بر يك از حريف مشهدى خود عقب بود، مجتبى زارعى را به ميدان فرستاد، بازيكنى كه تنها در فوتبال از سرعت قابل قبولى برخوردار است و توانايى خاص ديگرى در اين رشته ندارد.
سرخپوشان در بازى با ابومسلم آنقدر بد ظاهر شدند كه طرفداران اين تيم خدا خدا مى كردند كه هر چه زودتر بازى شان به پايان برسد.
پرسپوليس در ديدارمشهد هر چه بد ظاهر شد، در عوض ابومسلمى ها در شرايطى كه از هفته قبل سقوط شان به ليگ دسته اول مسجل شده بود، يك فوتبال زيبا و با انگيزه را به نمايش گذاشتند تا در آستانه وداع با ليگ برتر به يك پيروزى ارزشمند دست يافته باشند.
ابومسلمى ها كه نتيجه بازى با پرسپوليس در سرنوشت آنها هيچ تأثيرى نداشت، با بازى خوب خود عملا اشك بسيارى از طرفداران خود را در آوردند كه چنين تيمى چرا بايد سقوط كرده و مشهد را از داشتن سهميه ليگ برترى محروم كند.

احتمال حضور معمارزاده در بازى مقابل گسترش فولاد تبريز
با توجه به عملكرد ضعيف حقيقى در بازى مقابل تيم ابومسلم به نظر مى رسد كادر فنى پرسپوليس قصد دارد تا در بازى فينال جام حذفى مقابل تيم گسترش فولاد از ميثاق معمارزاده استفاده كند.

درخواست مصرانه حقيقى از مسئولان تيم
عليرضا حقيقى كه در اين بازى تمركز لازم را نداشت و حتى تا يك ربع قبل از بازى نيز با تلفن همراه خود مشغول صحبت بود، از مسئولان تيم درخواست كرد بليت وى را جلو بيندازند تا وى بتواند با اولين پرواز بعد از بازى به تهران بازگردد اما اين درخواست وى با مخالفت كادر فنى روبرو شد.

بى توجهى شيث به موقعيت هاى پيش آمده
شيث رضايى، مدافع تيم پرسپوليس يكى ديگر از مقصران ناكامى پرسپوليس در بازى مقابل ابومسلم بود. عدم تمركز رضايى در اين بازى به اين مساله باز مى گردد وى از بعد بازى مقابل استيل آذين در تمرينات باجديت شركت نمى كرد.
بايد خاطرنشان كرد يكى از دلايلى كه باعث شد شيث رضايى بر خلاف توانايى هايى كه دارد، هنوز نتواند جاى خود را در تيم ملى باز كند به اين دليل است كه شيث هميشه در اوج آمادگى اشتباهات بزرگى انجام داده است.

خوش آمدگويى حنطه به دايى
على حنطه پيش از آغاز مسابقه به سمت على دايى رفت و به عنوان سرمربى تيم ميهمان به روى خوش آمد گفت.

دلخورى كاشانى از بازيكنان
حبيب كاشانى ، سرپرست باشگاه پرسپوليس بعد از باخت سنگين تيمش مقابل پرسپوليس به شدت از بازيكنان انتقاد كرد و گفت هيچ تيمى پيدا نمى شود كه ۸۰ درصد قرارداد بازيكنان را پرداخت كرده باشد و در هر بازى خارج از خانه تمامى امكانات را براى آنها فراهم كند.كسانى كه براى تيم كم كارى مى كنند بدانند كه كارشان كمتر از دزد نيست.

حمايت دايى از كاشانى
رختکن پرسپوليس را بعد از ديدار ابومسلم، غمي فرا گرفته بود. بازيکنان اين تيم، مبهوت از شکست 3 - يک مقابل تيم سقوط کرده مشهدي، سرشان را بالا نميگرفتند.
در اين لحظات علي دايي، سرمربي پرسپوليس، سکوت رختکن را شکست و گفت، اين باخت همه آنها را مقابل حبيب کاشاني شرمنده کرده: «5،6 ماه است که تمام فشارها روي ايشان است. هر کاري که ما ميکنيم، فحشش را او ميخورد.
بنده به هر دليلي احمدرضا عابدزاده را نخواستم اما کاشاني بود که فحشش را خورد. در حالي که اين اتفاق ربطي به ايشان نداشت. خيلي اتفاقات ديگر هم بود که کاشاني دخالتي در آن نداشت، ولي دوباره ايشان سيبل شد.»
علي دايي که فضاي رختکن را احساسي کرده بود، معتقد بود بازيکنان بايد به احترام سرپرست موقت، حداقل اين بازيهاي آخر را ميبردند:
«ما بايد براي ايشان بازي ميکرديم اما کوتاهي کرديم. من ناراحت باخت به ابومسلم نيستم، بلکه شرمنده اين مرد هستم.»
دايي به حمايتهايي اشاره کرد که کاشاني از او کرده، در حاليکه تا به حال هيچ مديري، اينقدر پشت سرمربي تيمش نايستاده است:
«تا به حال نشده يک مدير مربي را اينقدر حمايت کند. او استقلال کاري زيادي به من داده و ديديد که در جريان مسائل فدراسيون فوتبال چقدر از بنده حمايت کرد.
تا به حال هيچکس به اين اندازه سفت و سخت پشت مربي و بازيکنش نبوده.»
او به بازيکنانش نکات تاکتيکي پيش از بازي را يکبار ديگر گوشزد کرد و با حسرت از اجرا نشدن آنها حرف زد:
«مگر نگفتم پرسينگ از جلو اجرا شود. بايد مدافعان کناري نزديک مدافعان مياني بازي ميکردند اما هيچکدام از اينها را اجرا نکرديد.» حبيب کاشاني در تمام اين مدت سکوت کرده بود. سرپرست موقت پرسپوليس بعد از حرفهاي علي دايي، به سخن آمد تا جو را احساسيتر از گذشته کند.
تنها کاري که بازيکنان و مربيان در اين جو احساسي نکردند، گريه بود وگرنه تمام جزئيات يک فيلم احساسي در رختکن پرسپوليس به نمايش در آمد.
کاشاني با ناراحتي حرفهايش را اينطور آغاز کرد: «علي دايي از آبرويش مايه گذاشت و به پرسپوليس آمد. اگر ميدانستم قرار است اينطور بازي کنيد، او را از تيم کنار ميگذاشتم و نميگذاشتم آبرويش برود.
اگر اطلاع داشتم که قرار است تيم به اين شکل ببازد، دايي را وارد اين چرخه نميکردم.» همين جملات کافي بود تا حرفهاي حبيب کاشاني به گوش خبرنگاران برسد، اما به شکل ديگري. يکي از مسئولان پرسپوليس ميگويد:
«متأسفانه برخي خبر داده بودند که کاشاني ميخواهد دايي را اخراج کند.» همين مسئله باعث ناراحتي کاشاني و علي دايي شد.

قهر دايى و كاشانى با بازيكنان
بازيكنان پرسپوليس بلافاصله بعد از شام راهى هتل شدند و پس از صرف شام و زيارت حرم امام رضا(ع) به سمت تهران پرواز كردند. گفتنى است ؛ دايى و كاشانى به قدرى از بازيكنان ناراحت بودند كه بعد از رسيدن به فرودگاه مهرآباد با هيچ كدام از بازيكنان خداحافظى نكردند.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/10054
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

فولاد

جمعه, 9 شهریور
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادگان قزوین

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

از عملکرد بازیکنان پرسپولیس در سه بازی اول راضی بودید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 4 لیگ برتر

جمعه, 23 شهریور

سپاهان - ملوان 18:45
شمس آذر - استقلال خوزستان 18:45
تراکتور - ذوب آهن 19:30

شنبه, 24 شهریور

چادرملو - نساجی 19:30
آلومینیوم - هوادار 19:30
فولاد - خیبر خرم‌آباد 19:00

شنبه, 19 آبان

گل گهر - پرسپولیس 16:15
استقلال - مس رفسنجان 18:30

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات - السد قطر 19:30
الشرطه عراق - النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان - پرسپولیس 21:30
استقلال - الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور - الوصل امارات 17:30
الریان قطر - الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 3 4 9
2 تراکتور 3 6 7
3 ملوان 3 3 7
4 گل گهر 3 2 6
5 پرسپولیس 3 2 5
6 استقلال 3 0 4
7 مس رفسنجان 3 0 4
8 خیبر خرم‌آباد 3 0 4
9 فولاد 3 -1 4
10 استقلال خوزستان 3 -1 4
11 ذوب آهن 3 0 3
12 آلومینیوم 3 -2 2
13 نساجی 3 -2 1
14 چادرملو 3 -4 1
15 هوادار 3 -5 1
16 شمس آذر 3 -2 -2
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال