ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

پرسپوليس فصل آينده مشكل دارد ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

پرسپوليس فصل آينده مشكل دارد

پرسپوليس فصل آينده مشكل دارد
ارتش سرخ دات کام :

پرسپوليس فصل آينده مشكل دارد


روزي كه علي دايي هدايت پرسپوليس را برعهده گرفت، خيلي‌ها بر اين باور بودند كه كاپيتان اردبيلي تيم‌ملي قبل از جام جهاني 2006، ريسك خطرناكي را مرتكب شده است چون در صورت موفق نشدن در جمع قرمزها و با توجه به ناكامي‌هاي قبلي در سايپا (يازدهم ليگ هفتم) و تيم‌ملي، عملا پرونده مربيگري دايي تا سال‌ها در فوتبال ايران بسته مي‌شد.


 


دايي با اين ريسك بالا تيم پرسپوليس را در حالي تحويل گرفت كه در رده سوم جدول ليگ بود و هنوز بازي‌هايش در جام حذفي شروع نشده بود، به رغم شكست وحشتناك چهار – يك در بوشهر آن هم در دومين مسابقه با سرمربيگري دايي، برآيند نتايج پرسپوليس حكايت از شروع موفق شهريار داشت.


 پنج پيروزي پياپي در ليگ كه مهمترين آنها غلبه بر استقلال در داربي سنتي پايتخت بود به همراه قرعه‌ مناسب در جام حذفي كه باعث شد پرسپوليس بدون برخورد به هيچ يك از تيم‌هاي ليگ برتري به نيمه نهايي جام حذفي رسيده و آنجا هم با پيروزي در ضربات پنالتي مقابل صباي قم در يك بازي پرحادثه (البته از نوع غيرفوتبالي) راهي ديدار فينال شود.


 اما دايي پس از پنج پيروزي متوالي وارد دوران افت تيمش شد و نتايج بد اين تيم در ليگ برتر آغاز شد و دقيقا طي پنج بازي متوالي اين تيم فقط سه امتياز ناشي از سه تساوي برابر ملوان، تراكتورسازي و استيل‌آذين گرفت و دو بازي ديگرش را با نتايج دو – صفر به سايپا و سه – يك به ابومسلم باخت و حالا منتقدان اعتقاد دارند كه شهريار تمام پوئن‌هاي كسب شده در كارنامه شخصي‌اش را حراج كرده تا با سقوط به رده چهارم جدول رده‌بندي عملا دوباره در همان موقعيت ريسك خطرناك در هنگام پذيرش مسووليت سرمربيگري پرسپوليس باشد.


علي دايي بعد از شكست تحقيرآميز مقابل ابومسلم، تيم سقوط كرده مشهدي در كنفرانس مطبوعاتي گفت: «اين تيم متعلق به همه مردم است ونبايد اين طوري با احساسات ميليون‌ها هوادار پرسپوليس بازي كرد» و در عين حال روي اين نكته هم تاكيد داشت كه چند مسابقه‌اي است احساس خطر كرده ولي نمي‌داند چرا تيم تحت هدايتش به اين شكل بازي مي‌كند و حتي اذعان كرد كه در صورت ادامه اين روند، پرسپوليس در فينال جام حذفي مقابل تيم دسته اولي گسترش فولاد تبريز هم شكست خواهد خورد.


 مسلما بهترين باشگاه‌هاي دنيا هم در طول يك ليگ بلندمدت و فرسايشي دچار افت مقطعي مي‌شوند و پرسپوليس هم نمي‌تواند از اين قاعده مستثني باشد ولي واقعيت اينجاست كه پرسپوليس در همان دوران پر از موفقيت بعد از حضور دايي هم نتوانست يك تيم مقتدر باشد و به جز پيروزي سه – يك در خانه پيكان هيچ بردي با اختلاف بيش از يك گل به دست نياورد. در واقع مي‌توان گفت آن نتايج بيشتر شبيه به تاثير شوك تغيير سرمربي بوده و در روند فني پرسپوليس آنچه ديده نمي‌شود، تغيير مثبت در شيوه بازي و حركات تاكتيكي اين تيم است.


بدون تعارف علي دايي ناچار است با همين وضعيت موجود تيم دسته اولي گسترش فولاد تبريز را در دو بازي رفت و برگشت فينال جام حذفي از پيش رو بردارد و اهالي فوتبال به خوبي مي‌دانند كه در شرايط فعلي پرسپوليس، كسب جام حذفي مقابل مربي سرد و گرم چشيده‌اي چون فرهاد كاظمي با تيم روحيه‌ گرفته‌اش كه در نيمه نهايي ذوب‌آهن را از پيش رو برداشته، چقدر كار سختي است.


به هر حال حتي در صورت قهرماني در جام حذفي و راهيابي به فصل آينده ليگ قهرمانان علي دايي براي اين فصل كه تيم را از رده سوم به چهارم و شايد هم پايين‌تر نزول داده و با هواداران تيمش بي‌حساب مي‌شود ولي بايد به او هشدار دهيم كه به هر دليل بضاعت فني او متناسب با هدايت پرسپوليس و برآورده كردن خواسته‌هاي هواداران ميليوني‌اش نيست.


در ديسيپلين و مديريت بالاي دايي هيچ شكي وجود ندارد و در عين حال تجربيات طولاني مدت او در دوران بازيگري هم موردي قابل چشم‌پوشي نيست ولي ترديدي كه در مورد سرمربيگري او جود دارد، توانايي‌هاي فني است. فراموش نكرده‌ايم بعد از قهرماني سايپا در ليگ ششم كه تيم بستن، تمرينات آغاز فصل و شروع موفق طي پنج هفته آغازين برعهده ورنر لورانت آلماني بود، علي دايي هيچ كارنامه‌ روشني در امر مربيگري نداشته است، سايپاي قهرمان را در ليگ هفتم تا پله يازدهم جدول رده‌بندي نزول داد، با تيم ملي گرچه فقط يك باخت رسمي در خانه مقابل عربستان داشت ولي دوست و دشمن معترف بودند كه تيمش در بعد فني مشكلات عديده‌اي دارد و در پرسپوليس هم عملا تغييرات مثبت فني چنداني ديده نمي‌شود.


دايي بايد به اين نكته توجه داشته باشد كه فصل آينده چيزي جز قهرماني ليگ و موفقيت در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا (در صورت قهرماني در جام حذفي) اسباب رضايت خاطر علاقه‌مندان پرسپوليس را فراهم نخواهد كرد و براي رسيدن به اين مهم او حتما نياز دارد كه جنبه فني نيمكت تيم و كادر مربيگري پرسپوليس را خيلي بالاتر از شرايط فعلي ببرد. شايد نگاهي به وضعيت فعلي استقلال و بهبود روند فني و بالطبع نتيجه‌گيري اين تيم بعد از حضور مجيد نامجومطلق و مرتضي محصص در كنار مرفاوي بتواند به دايي در پيشبرد امور كمك شاياني بكند.


منظورمان هيچ فرد خاصي نيست ولي شهريار بايد نه سياهي لشكر بلكه دستيار و مشاوران فني خوب و قوي البته متناسب با خلق و خوي خاص خود انتخاب كند تا در فصل آينده بتواند در مسير موفقيت گام بردارد.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/10144
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

فولاد

جمعه, 9 شهریور
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادگان قزوین

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

از عملکرد بازیکنان پرسپولیس در سه بازی اول راضی بودید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 4 لیگ برتر

جمعه, 23 شهریور

سپاهان - ملوان 18:45
شمس آذر - استقلال خوزستان 18:45
تراکتور - ذوب آهن 19:30

شنبه, 24 شهریور

چادرملو - نساجی 19:30
آلومینیوم - هوادار 19:30
فولاد - خیبر خرم‌آباد 19:00

شنبه, 19 آبان

گل گهر - پرسپولیس 16:15
استقلال - مس رفسنجان 18:30

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات - السد قطر 19:30
الشرطه عراق - النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان - پرسپولیس 21:30
استقلال - الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور - الوصل امارات 17:30
الریان قطر - الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 3 4 9
2 تراکتور 3 6 7
3 ملوان 3 3 7
4 گل گهر 3 2 6
5 پرسپولیس 3 2 5
6 استقلال 3 0 4
7 مس رفسنجان 3 0 4
8 خیبر خرم‌آباد 3 0 4
9 فولاد 3 -1 4
10 استقلال خوزستان 3 -1 4
11 ذوب آهن 3 0 3
12 آلومینیوم 3 -2 2
13 نساجی 3 -2 1
14 چادرملو 3 -4 1
15 هوادار 3 -5 1
16 شمس آذر 3 -2 -2
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال