ارتش سرخ دات کام

اخبار

پرسپولیس این بار هم انتقام استقلال ...

نویسنده : امیرحسین قربانی

-

نظرات : 7 اظهار نظر

-

3 سال پیش

پرسپولیس این بار هم انتقام استقلال را می‌گیرد؟

ارتش سرخ دات کام :
پرسپولیس این بار هم انتقام استقلال را می‌گیرد؟
تیم‌های فوتبال الهلال عربستان و پرسپولیس ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می‌روند.

تیم‌های فوتبال الهلال عربستان و پرسپولیس ایران در حالی امشب در چارچوب رقابت‌های مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۲۱:۳۰ به مصاف هم می‌روند که این دیدار از جهات مختلف جذابت‌های خاصی به همراه خواهد داشت. بسیاری از این مسابقه به عنوان فینال زودهنگام غرب آسیا نام می‌برند؛ جایی که دو مدعی اصلی این دوره در مرحله‌ای زودتر از فینال به مصاف هم خواهند رفت.

یکی دیگر از جذابیت‌ها و حساسیت‌های این مسابقه به شکست استقلال مقابل الهلال در مرحله قبل برمی‌گردد، موضوعی که همواره مورد مناقشه طرفداران سرخابی برای کری‌خوانی‌های هواداری بوده است؛ چه اینکه هواداران پرسپولیس معتقدند با پیروزی مقابل نماینده عربستان انتقام شکست آبی‌پوشان را خواهند گرفت؛ درست مانند اتفاقی که در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا رخ داد و بعد از شکست و حذف استقلال توسط پاختاکور، پرسپولیس در مرحله بعد با برتری مقابل نماینده ازبکستان نه تنها به قول هوادارانش انتقام شکست استقلال را گرفتند بلکه مسیر خود را برای رسیدن به فینال هموارتر کردند.

*تاریخچه دیدارهای دو تیم
پرسپولیس در حالی در هشت دیدار پیشین مقابل الهلال تنها یک پیروزی، ۳ تساوی و ۴ شکست کسب کرده است که سرخ‌پوشان تاکنون هرگز مقابل الهلال در یک بازی حذفی صعود نکرده‌اند. پرسپولیس در ۴ بازی از ۸ دیدار قبلی خود مقابل الهلال موفق به گلزنی نشده و تنها در یکی از آن دیدار‌ها بیش از یک بار مقابل نماینده عربستان گلزنی کرده است (آخرین دیدار در نیمه نهایی ۲۰۱۷، ۲-۲). تیم قدرتمند و البته متمول عربستانی در ۶ بازی حذفی گذشته خود مقابل تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها شکست نخورده و به طور متوسط ۲.۵ گل در هر بازی به ثمر رسانده است.

*مشکل سفر پرسپولیس
پرسپولیسی‌ها صبح روز چهارشنبه راهی فرودگاه مهرآباد شدند؛ اما به خاطر ناهماهنگی‌های پیش آمده مجبور شدند به خانه بازگردند. تیم فوتبال پرسپولیس به واسطه مشکلات پیش آمده یک روز دیرتر عازم عربستان شد. این موضوع می‌تواند روی کیفیت بازی و هماهنگی با آب و هوای عربستان تاثیرگذار باشد. با این حساب سرخ‌پوشان تنها یک جلسه تمرینی را برگزار خواهند کرد.

*غایبان و سختی‌های پرسپولیس
از جمع بازیکنان، محمد عمری، رضا دهقانی و مهدی مهدیخانی در تهران ماندند. با این اوصاف سه بازیکن مذکور در بازی الهلال و پرسپولیس حضور نخواهند داشت. از سوی دیگر پرسپولیس به اندازه دلخواه نتوانست بازی دوستانه داشته باشد. از آنجا که رقابت‌های لیگ تعطیل است، به نظر می‌رسد سرخپوشان در اوج آمادگی قرار نداشته باشند.

پرسپولیس به سختی توانست چند بازی دوستانه دست و پا کند که این موضوع می‌تواند حین مسابقه روی کیفیت بازی شاگردان گل‌محمدی خودش را نشان بدهد.

ملی‌پوشان پرسپولیس به واسطه دعوت به اردوی تیم ملی، فرصت زیادی برای حضور در تمرینات تیم باشگاهی خود نداشته‌اند، به طوری‌که گل‌محمدی حتی در بازی تدارکاتی مقابل سپاهان هم نتوانست با ترکیب کامل روی پیاده‌سازی تاکتیک‌های مورد نظرش کار کند. البته در این موضوع تقویم زمانبندی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز با مشکل روبرو است و نمی‌توان فرد یا ارگان دیگری را مقصر دانست.

*مرور عملکرد دو تیم در مرحله یک‌هشتم نهایی
پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف استقلال تاجیکستان رفت و با تک گل مهدی ترابی به پیروزی رسید. میلاد سرلک، مهدی ترابی و وحید امیری جز شاخص‌ترین بازیکنان سرخ‌پوش در این دیدار محسوب می‌شوند.

الهلال هم در مرحله قبل در ورزشگاه زعبیل دبی به مصاف استقلال ایران رفت که با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. عبدالله المعیوف، بافتیمبی گومیس و موسی مارگا جز تاثیرگذارترین بازیکنان الهلال در بازی قبل بودند. البته نباید فراموش کرد که گومیس تاکنون در ۳ تقابل با تیم‌های ایرانی‌ ۳ گل به ثمر رسانده است.

با اعلام رسانه‌های عربستانی یاسر الشهرانی، بازیکن باتجربه و ملی‌پوش الهلال به دلیل مصدومیت رسماً دیدار مقابل پرسپولیس را از دست داد. لئوناردو ژاردیم پرتغالی، برای جبران غیبت شهرانی به ناصر الدوساری تکیه می‌کند. بر این اساس سالم الدوساری، پریرای برزیلی و محمد البریک آمادگی خود را برای رویارویی با پرسپولیس ایران اعلام کردند. عبدالله عُطیف دیگر بازیکن سرشناس غایب الهلال در این دیدار خواهد بود.

*از فروش سریع بلیت بازی تا حضور ۱۰۰ درصدی تماشاگران در ورزشگاه
روزنامه الریاضیة عربستان اعلام کرد که انتظار می‌رود که هواداران مجاز به حضور ۱۰۰ درصدی در دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی میان الهلال و پرسپولیس و همچنین النصر و الوحده امارات باشند. شاگردان گل‌محمدی مقابل قهرمان عربستان، در استادیوم قدیمی و ۵۰ ساله امیر فیصل بن فهد یا الملز و در حضور ۲۲ هزار و ۵۰۰ تماشاگر برگزار می‌شود. وزارت ورزش عربستان با صدور اطلاعیه‌ای، خبر حضور ۱۰۰ درصدی تماشاگران در استادیوم‌ها برای دیدار‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را تأیید کرد. شروط لازم برای حضور هواداران نیز داشتن سن بالای ۱۲ سال و تزریق دو دوز واکنس کرونا اعلام شده است. تمامی بلیط‌های مسابقه الهلال و پرسپولیس، در کمتر از ۳۰ دقیقه به فروش رفت.

*قاضی ژاپنی بازی پرسپولیس و الهلال
کنفدراسیون فوتبال آسیا ریوجی ساتو داور ژاپنی را برای قضاوت بازی پرسپولیس با الهلال انتخاب کرد. این داور ۴۴ ساله دیدار‌های زیادی را در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ایران سوت زده است. او در سال ۲۰۱۲ دیدار سپاهان و لخویا را که با برتری دو بر یک اصفهانی‌ها به پایان رسید و در سال ۲۰۱۳ دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان میان استقلال و بوریرام که با برتری ۲ بر یک آبی‌ها همراه بود را سوت زد.


نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
حمید

0

2

3 سال پیش

آل استفراقیها اگه میتونه خودش انتقام بگیره مابرای قهرمانی آسیا بازی میکنیم عشق است پرسپولیسم


اسماعیل‌رجب‌پور

0

2

3 سال پیش

بلعخره‌داداش‌ بزرگه‌هست‌مگه‌میشه‌بیخیالی‌طی‌کنه.داداش‌بزرگه وظیفه‌ایی‌داره‌بایدبه‌وظیفه‌اش‌عمل‌کنه‌.اگه‌وظیفه‌خودشوانجام‌نده هر دقیقه‌اونوقت‌بایدگریه‌زاری‌داداش‌کوچیک‌روببینه


حمید

0

1

3 سال پیش

آل استفراقیها اگه میتونه خودش انتقام بگیره مابرای قهرمانی آسیا بازی میکنیم


امین کریمی

0

4

3 سال پیش

انشالله پرسپولیس با بازی خوب و برد شیرین مقابل الهلال امتیاز بگیره، و خیز برداره برای قهرمانی آسیا. استقلال هم خودش باید به فکر باشه. آخه دست پرسپولیس نمک نداره، استقلال هم که نمک نشناس و آدم فروشی بیشتر در حق پرسپولیس نبوده


احمد نوری اسرمی

0

4

3 سال پیش

به امید حق و زحمت بچه ها انتقام میگیریم


aliasgar

0

4

3 سال پیش

پرسپولیس سرور کیسه


hasannejadhe

0

3

3 سال پیش

ما باید فقط ببریم انتقام استقلال لازم نیست انتقام خودمونو باید بگیریم

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر صنعت نفت کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی - تراکتور 16:30
استقلال - شمس آذر 18:00
فولاد - مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم 16:30
ملوان - سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 پرسپولیس 24 20 52
2 استقلال 23 19 50
3 سپاهان 23 20 42
4 تراکتور 23 13 42
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 23 4 31
8 ذوب آهن 23 -1 30
9 آلومینیوم 23 -6 29
10 مس رفسنجان 23 -4 27
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 23 -18 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 23 -18 16
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال