ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

پرسپولیس در موقعیتی آشنا و تار ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 13 اظهار نظر

-

12 ماه پیش

پرسپولیس در موقعیتی آشنا و تاریخی

پرسپولیس در موقعیتی آشنا و تاریخی
ارتش سرخ دات کام :
شکست دقیقه نودی مقابل سپاهان در بازی فینال‌گونه آخر سال، همه پرسپولیسی‌ها را ناامید به تعطیلات فرستاد. آنجا وقتی اختلاف 5 امتیازی با سپاهان تبدیل به 3 امتیاز عقب افتادگی از این تیم شده بود، هواداران هیچ امیدی به بازگشت نداشتند و قهرمانی را از دست رفته می‌دانستند. انتقادها از یحیی و تیمش شروع شده و عقب افتادن از استقلال و سپاهان با انواع و اقسام نقدهای فنی و غیرفنی مثل یک پتک بر سر گل‌محمدی و مجموعه‌اش فرود می‌آمد.

به سطر اول برمی‌گردیم. جایی که همه از قهرمانی پرسپولیس ناامید شده و می‌گفتند یحیی برای دومین سال متوالی در گام‌های آخر کم آورد و جام را دودستی به حریفانش تقدیم کرد اما انگار این «همه» شامل مجموعه تیم پرسپولیس نمی‌شد. در واقع همان قدر که هواداران، اهالی فوتبال و رسانه‌ها قهرمانی پرسپولیس را از دست‌رفته و نزدیک به غیر ممکن می‌دانستند، گروه فنی و بازیکنان بدون در نظرگرفتن پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها برای خودشان هدف‌گذاری کردند.

در اولین تمرین سال جدید یحیی رو به بازیکنانش کرد و با اشاره به شکست تلخ مقابل سپاهان گفت: نمی‌خواستم شب عید حال‌تان را خراب کنم و بعد از آن باخت هیچ حرفی نزدم اما واقعاً مقابل سپاهان خوب نبودیم و البته اتفاقات بازی هم به ضررمان شد اما هنوز هیچ چیز تمام نشده. ما هنوز شانس قهرمانی داریم و تا هفته آخر و بازی پایانی برای هدف‌مان می‌جنگیم و ناامید نمی‌شویم. ما کوتاه نمی‌آییم چون حق نداریم کم بیاوریم. باید کار کنیم، تمرینات بهتر و باکیفیت‌تری داشته باشیم و هر بازی را به شکل یک فینال نگاه کنیم و در هر مسابقه برنده از زمین بیرون بیاییم و منتظر امتیاز دادن دو تیم دیگر باشیم.

درست در همین نقطه بود که پرسپولیس تصمیم به بلندشدن از جایش گرفت و در چهار مسابقه متوالی برنده شد که آخرینش دربی فینال‌گونه اخیر بود. پرسپولیس برد و برد، استقلال عقب افتاد و سپاهان چهار امتیاز از دست داد تا در فاصله سه هفته مانده به پایان فصل ورق به سود سرخ‌ها برگردد.

در تمام این چهار هفته و با وجود پیروزی‌های متوالی پرسپولیس، از زبان یحیی و بازیکنانش می‌شنیدیم که «ما دنبال پیروزی هستیم اما سرنوشت قهرمانی دست ما نیست و باید منتظر لغزش سپاهان و استقلال باشیم» اما استقلال به دست خودشان لغزید و سپاهان تحت فشار این برد بزرگ از پس ملوان بر نیامد تا سرنوشت قهرمانی دوباره دست پرسپولیس بیفتد.

اینجا اما نقطه‌ای آشنا برای پرسپولیس به‌عنوان پرافتخارترین تیم لیگ برتر است. تیمی که 7 بار قهرمان این رقابت‌های فرسایشی شده و در مجموعه‌اش مربی و بازیکن با سابقه قهرمانی لیگ دارد خوب می‌داند رسیدن به چنین موقعیتی آن هم در فاصله سه هفته مانده تا پایان فصل همان قدر که سخت به دست می‌آید ممکن است براحتی از دست برود. واقعیت اینکه اختلاف 2 و یک امتیازی با دیگر مدعیان قهرمانی هر آن ممکن است از دست برود و پرسپولیس دوباره در همان موضع ضعف قرار بگیرد پس «موقعیت برنده» را باید دودستی چسبید و رها نکرد.

غیر از لیگ اول حرفه‌ای و قهرمانی‌های مقتدرانه پرسپولیس با برانکو و یحیی طی فصول شانزدهم، هفدهم و نوزدهم، این تیم سه قهرمانی خود را در موقعیت‌های نسبتاً مشابه به دست آورده و تجاربی گرانبها و درس‌هایی تاریخی از این قهرمانی‌ها اندوخته است.

پرسپولیسی‌ها هیچ‌گاه لیگ هفتم حرفه‌ای و آن بازی فینال گونه 28 اردیبهشت 1387 را از خاطر نمی‌برند. در لیگ 34 هفته‌ای پرسپولیس با کسر 6 امتیاز از سوی فیفا جریمه شد و سرنوشت قهرمانی به بازی آخر مقابل رقیب مستقیم در راه کسب جام کشید.

سپاهان 58 امتیازی در صدر ایستاده و پرسپولیس 56 امتیاز داشت که گل دقیقه 96 سپهر حیدری سرنوشت را به سود پرسپولیس رقم زد و تیم افشین قطبی بعد از شش فصل قهرمان لیگ برتر شد.

در لیگ هجدهم کار قهرمانی پرسپولیس برانکو به هفته پایانی و بازی مقابل پارس جم کشید اما باز سرنوشت قهرمانی دست سرخ‌ها بود و پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل پارس جم تارتار قهرمان می‌شد. پرسپولیس 58 امتیازی سه امتیاز بیشتر از سپاهان و 4 امتیاز بیشتر از استقلال داشت. شکست سرخ‌ها و پیروزی سپاهان می‌توانست هر دو تیم را در امتیاز 58 در شرایطی یکسان قرار دهد اما تفاضل گل بهتر سپاهان حکم به قهرمانی این تیم می‌داد. هفته سی‌ام آن فصل، روز 26 اردیبهشت 1398 استقلال در تهران دو بر یک سپیدرود را برد و 57 امتیازی شد، سپاهان هم با برد دو بر صفر مقابل استقلال خوزستان به امتیاز 58 رسید اما پرسپولیس با تک گل ماریو بودیمیر61 امتیازی شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

در لیگ بیستم (1400-1399) هم سرنوشت قهرمانی در هفته پایانی در دست تیم یحیی بود. پرسپولیس 64 و سپاهان 62 امتیاز داشتند اما تفاضل گل سرخ‌ها بهتر بود و با یک مساوی هم می‌شد به قهرمانی رسید اما پرسپولیس روز هشتم مردادماه 1400 با دو گل نوراللهی و عبدی پیکان را شکست داد و با 67 امتیاز قهرمان شد و سپاهان با وجود پیروزی 2 بر یک مقابل استقلال در تهران با 65 امتیاز به نایب قهرمانی رسید.

حالا دوباره سرنوشت قهرمانی به دست پرسپولیس افتاده و سه برد متوالی دیگر فارغ از اینکه سپاهان و استقلال چه نتایجی بگیرند حکم به قهرمانی قطعی ما را خواهد داد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/154402
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
شکری

0

0

11 ماه پیش

عزیزم این وحید قلیچ بنده پوله از کنار هر تیمی دو زار گیرش بیاد طرفدار همون تیم هستش . بعضی ها برا پول چه چیزهایی را که نمیفروشند!؟؟!؟!؟


اسلام ذاکری

0

2

12 ماه پیش

ممکن.


امیررضا پرسپولیسی❤️❤️

0

3

12 ماه پیش

دیگه نباید این جایگاه رو از دست بدیم میجنگیم و قهرمان خواهیم شد ❤️


دکتر خلیلی

0

6

12 ماه پیش

انشالله و به لطف خود خدا ما قهرمانیم و باز هم به امید خدا و تلاش آقای درویش و آقا یحیی برا سال بعد تیم با چند بازیکن جوان و خوب تقویت بشه و انشالله بریم برا قهرمانی آسیا


برای پرسپولیس

0

3

12 ماه پیش

وای که نمی دونم چرا به این قلیچ اهمیت میدید بابا ولش کنید خواسته دیده بشه کاری نکنید که اون می خواد. بذارید کیسه درگیر این حاشیه ها بشه خودمون باید به فکر دبل قهرمانی باشیم. قلیچ فقط دنبال پست و مقام و شهرته


آرین

0

2

12 ماه پیش

از این وحید قلیچ بیشعورتر و نفهم تر آدم روی زمین ندیدم... آخه آدم نفهم به ساپینتو میگی حق شما رو خوردن بعدشم ساپینتو یه نیش خند میزنه و سر تکون میده.... خاک عالم بر سرت که خودتو پرسپولیسی میدونی.... پرسپولیسی جماعت بی غیرتی بلد نیست.... این کثافت از زمانی که یحیی ورودشو به تمرین های پرسپولیس ممنوع کرد داره آتیش میگیره کثافت.... خاک عالم بر سرت که اسم بزرگ پرسپولیس رو خراب میکنی.... من از آقای درویش و پیشکسوت هامون و هواداران با غیرت و با تعصب پرسپولیس خواهش میکنم این آدم کثیف رو بشونن سر جاش و بهش بفهمونن که پرسپولیس به آدم های کثیفی مثل تو احتیاج نداره.... اصلا انگار یه فازش کمه... نمیدونم چرا اینکارارو میکنه اصلا با عقل جور در نمیاد بری سر تمرین رقیب بگی تیم شما عالیه یه وقت نا امید نشید خدا جوابشونو میده خدا جای حق نشسته... یعنی چی یعنی خدا جواب پرسپولیس رو میده... آخه آدم بیشعور تو داری پرسپولیس رو نفرین میکنی آدم پست و حقیر.... بعدش به تیم رقیب انرژی میدی که تا آخرش بجنگید خدا با شماست.... واقعا نمیدونم چه کلمه ای باید برای تو به کار ببرم واقعا من موندم تو چه بشری هستی که ادعا میکنی پرسپولیسی هستی ولی دل میلیون ها هوادار پرسپولیس رو میشکنی.... خدایا ما باید از خودیها هم بکشیم واقعا مگه میشه که خودیهامونم تیشه به ریشه تیم بزرگ پرسپولیس بزنن و از پشت خنجر فرو کنن..... به امید قهرمانی پرسپولیس بزرگ و روسیاهی دشمنانش


ع حسین زاده

0

4

12 ماه پیش

حالا مربیان و بازیکنان پرسپولیس که با سختی و زجر کشیدن صدر جدول رو پس گرفتن، بیشتر قدر موقعیت خودشون رو میدونن و به همین راحتی پس بده نیستن، چون زحمات کل فصل تو این ۳هفته و با قهرمانی پرسپولیس به با می‌شینه، بنابراین بازیکنان و مربیان پرسپولیس باید با کمی سختی و ریاضت کشیدن مزد زحمات یک فصل رو به دست بیارن.


نیما زکی پور

0

5

12 ماه پیش

ایشالله. حالا چهرم اسیا هستیم به امید خدا صدر اسیا روهم بنام خودمون میزنیم ارتش سرخ


zizi

0

5

12 ماه پیش

به دلم افتاده مثل گلات قهرمانیه تک گل عیسی برددربی وقهرمانی


مهرداد

0

5

12 ماه پیش

یا رب مددی


علیرضاهمتی نژاد

0

4

12 ماه پیش

کادرفنی وبازیکنان، هواداران :غرور ودست کم گرفتن رقبا :ازدست دادن قهرمانی ‌#


حسین هدایتی

-1

8

12 ماه پیش

سلام خدمت همه طرفداران پر شور و با معرفت پر هوادارترین تیم آسیا پرسپولیس بزرگ
بابک پورغلامی مربی ملوان توی مصاحبه خودش گفت سپاهانیها از بازیکنهای ما توی زمین میخواستند که شل بازی کنند،واقعا سپاهان چقدر باید پست و حقیر باشه که این درخواست رو از بازیکنهای با شرف ملوان داشته و چقدر بازیکنهای ملوان با شرف و با غیرت هستند که جواب محکمی به این درخواست بی شرمانه دادند
هواداران سپاهان سنگ این تیم و این بازیکنان بزدل و ریا کار رو به سینه میزنید؟به این بدبختهای فاسد افتخار میکنید؟نه و ابدا تیم شما لایق جام نیست.
هواداران بی اطلاع سپاهان تیم شما بعد از جلسه ساکت و افشاریان و تاج و سجادی و دو نفر دیگه که در ابتدای نیم فصل دوم در یکی از اطاق‌های وزارت ورزش انجام شد تونست با ناداوری بیاد صدر جدول میفهمید که چه موقعی رو میگم؟موقعی که برای ما پنالتی نمیگرفتند و برای شما الکی میگرفتند،ما با خطا گل میخوردیم و شما راحت با خطا گل میزدین،همون روزهایی که بازیکن سابقتون گل به خودی میزد براتون،اما اقای درویش که مطلع بود از اون جلسه منحوس با کلی مدرک و با توپ پر رفت بطور جداگانه با سجادی و تاج دیدار کرد توی اون دوتا جلسه به شدت ناداوریها رو محکوم کرد و با مدرک ثابت کرد که توی جلسه اول چی گذشت و چه قولهایی برای قهرمانی سپاهان رد و بدل شد بود و با تذکر به تاج و سجادی تونست ترمز ناداوریها رو بکشه
هوادارهای پرسپولیس برای همین بهتون میگم درویش تک ستاره امسال هستش،از اول فصل توی یارگیری به حرف و توصیه سجادی گوش نکرد و بهش رکب زد و پرسپولیس رو با مهره های عالی تقویت کرد،اوج هنر درویش زمانی بود که سجادی از درویش خواست که یحیی رو به خاطر پشت مردم بودن با دلایل مسخره فنی اخراج کنه اما درویش گوش نکرد،بعد از نیم فصل اول وقتی درویش از محتوای اون جلسه منحوس مطلع شد سکوت نکرد و با جدیت به تاج و سجادی تفهیم کرد که هیچ آدمی حق نداره به پرسپولیس ظلم کنه،بدهی‌های باشگاه رو پرداخت کرد و به پرسپولیس نظم اقتصادی داد.
تاریخ پرسپولیس پر بوده از قهرمان و پهلوان اما امروز به افتخار مردترین و با غیرت ترین و شجاع ترین و دلسوزترین و کاردان ترین مدیر تاریخ باشگاه پرسپولیس از جاتون بلند بشین و با افتخار کلاه از سر بردارید
درود بر مرد بی تکرار باشگاه پرسپولیس اقای درویش بزرگوار
ماشاءالله پرسپولیس ماشاءالله اقای درویش ماشاءالله یحیی گلمحمدی


احمد نوری اسرمی

0

4

12 ماه پیش

ایشاالله این بار هم ما قهرمانی

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر صنعت نفت کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی 1 - 0 تراکتور 16:30
استقلال 3 - 2 شمس آذر 18:00
فولاد 0 - 1 مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم 16:30
ملوان - سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 23 20 42
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 24 3 31
8 ذوب آهن 23 -1 30
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 23 -6 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال