ارتش سرخ دات کام

اخبار

پرسپولیس را از گروه مرگ نترسانید! ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 45 اظهار نظر

-

8 ماه پیش

پرسپولیس را از گروه مرگ نترسانید!

ارتش سرخ دات کام :
پرسپولیس را از گروه مرگ نترسانید!
پرسپولیس تیم بی‌تجربه‌ای در لیگ قهرمانان آسیا نیست. حتی تیم متوسطی هم نیست و به‌عنوان یک مجموعه شناخته‌شده و پرافتخار وارد فصل تازه این لیگ خواهد شد. از سال 2017 تا 2021 که آخرین دوره حضور پرسپولیس در این رقابت‌ها بوده پرسپولیس یک بار در نیمه‌نهایی دو بار در فینال و یک بار حضور در یک چهارم نهایی را تجربه کرده است.

اگر جام باشگاه‌های آسیا را کنار بگذاریم و فقط دنبال نتایج مرحله گروهی لیگ قهرمانان با حضور پرسپولیس باشیم به اعداد غرور برانگیزی می‌رسیم که می‌تواند قبل از شروع فصل جدید این تورنمنت به یحیی گل‌محمدی و بازیکنانش تلفیقی از حس غرور و اعتماد به نفس را تزریق کند.

پرسپولیس از سال 2003 تا 2021 ده بار در لیگ قهرمانان حاضر بوده است و تنها سه بار نتوانسته از این مرحله صعود کند که شاید تنها یک بار از این سه بار به خاطر ضعف فنی بوده است. در نقطه مقابل، قهرمان ایران 7 بار از مرحله گروهی صعود کرده که سه بارش به عنوان صدرنشین بوده و البته این سه صدرنشینی در چهار دوره اخیر حضورش در لیگ قهرمانان بوده است.

اولین بار در فصل 2003-2002 پرسپولیس با پاختاکور ازبکستان، الطلبه عراق و نیسا ترکمنستان در بازی‌های متمرکز همگروه بود که با دو برد و یک باخت دوم شد و صعود نکرد. دومین حضور مربوط به فصل 2009 این رقابت‌هاست که پرسپولیس با الشباب عربستان، الغرافه قطر و شارجه همگروه بود که با دو برد، یک مساوی و یک باخت با 7 امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد اما در مرحله یک هشتم نهایی تیم تحت هدایت نلو وینگادا با پنالتی ریوالدو به بنیادکار باخت و حذف شد.

در سومین حضور که مربوط به فصل 2011 است تیم تحت هدایت علی دایی یکی از نتایج ضعیف پرسپولیس در لیگ قهرمانان را ثبت کرد. این تیم که با الاتحاد عربستان، بنیادکار ازبکستان و الوحده امارات همگروه بود با تنها یک برد، 2 مساوی و 3 باخت فقط 5 امتیاز گرفت و در گروه چهار تیمی آخر شد.

در فصل 2012 پرسپولیس با سرمربیگری دنیزلی در گروهی که الهلال، الغرافه و شباب امارات حضور داشت 3 برد، دو مساوی و یک باخت به دست آورد و با 11 امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد اما در مرحله یک هشتم به الاتحاد باخت و حذف شد. در فصل 2015 پرسپولیس با النصر عربستان، لخویا قطر و بنیادکار همگروه شد که با هدایت درخشان، عبدی و برانکو با 4 برد و دو باخت 12 امتیاز گرفت و به عنوان تیم دوم صعود کرد اما در یک هشتم نهایی در مجموع دو بازی با نتیجه سه بر یک به الهلال باخت و حذف شد.

اما سال 2017 دوران خوش پرسپولیس در آسیا با برانکو ایوانکوویچ شروع شد. پرسپولیس در این فصل با الهلال، الریان و الوحده همگروه بود که با دو برد، سه مساوی و یک باخت از این گروه دشوار با 9 امتیاز صعود کرد. تیم برانکو در مراحل حذفی لخویا قطر و الاهلی عربستان را در دو بازی رفت و برگشت حذف کرد اما در نیمه‌نهایی در مجموع دو بازی 6-2 به الهلال باخت و پای فینال حذف شد.

فصل بعد در سال 2018 پرسپولیس با السد، نسف قرشی و الوصل همگروه شد که با 4 برد، یک مساوی و یک باخت 13 امتیاز گرفت و به عنوان صدرنشین صعود کرد. در مراحل حذفی این تیم با وجود پنجره بسته و محدودیت بازیکن موفق به حذف الجزیره، الدحیل و الوصل شد اما در فینال مقابل کاشیما آنتلرز در مجموع دو بازی دو - هیچ باخت و جام نگرفت.

در فصل 2019 یکی از حذف‌های تلخ پرسپولیس در آسیا رقم خورد. تیم برانکو با السد، الاهلی عربستان و پاختاکور در گروهی دشوار قرار گرفت و با دو برد، یک مساوی و سه باخت 7 امتیاز گرفت و در گروهش آخر شد در حالی که السد تنها با 10 امتیاز تیم اول شد و صعود کرد. در بازی رودرروی پرسپولیس و السد سرخ‌ها با گل لحظات پایانی بغداد بونجاح به حریف باختند که اگر آن زمان سیستم کمک داور ویدئویی وجود داشت این گل آفساید باعث حذف پرسپولیس در مرحله گروهی نمی‌شد.

در فصل 2020 و با آمدن کرونا بازی‌های مرحله گروهی به صورت متمرکز در قطر برگزار شد و پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی در بازی‌هایی فشرده و سخت مقابل التعاون عربستان، الدحیل و شارجه با 3 برد، 1 مساوی و 2 باخت 10 امتیاز گرفت و باز هم به عنوان صدرنشین صعود کرد. هر دو باخت سرخ‌ها مقابل الدحیل رقم خورد که امسال هم با تیم یحیی همگروه است.

پرسپولیس در آن فصل با کنار زدن السد، پاختاکور و النصر عربستان به فینال رسید که در تک بازی نهایی در قطر به اولسان هیوندای کره جنوبی 2 بر یک باخت و باز هم دستش از جام کوتاه ماند.

آخرین فصل حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا سال 2021 بود که تیم یحیی باز هم به خاطر ویروس کرونا مجبور شد در هند و بازی‌های متمرکز دور گروهی را برگزار کند. در آن فصل پرسپولیس در مصاف با گوا هند، الوحده امارات و الریان قطر با 5 برد و یک باخت 15 امتیاز گرفت و به عنوان بهترین تیم غرب و شرق آسیا با 15 امتیاز به عنوان صدرنشین صعود کرد. تیم یحیی در مرحله یک هشتم استقلال تاجیکستان را حذف کرد اما در یک‌چهارم نهایی به الهلال باخت و حذف شد.

با این حساب و آماری که از پرسپولیس در مرحله گروهی دیدیم هیچ‌کس نمی‌تواند پرسپولیس را از قرار گرفتن در گروه مرگ لیگ قهرمانان 2023-2022 بترساند کما اینکه به قول گل‌محمدی حضور پرسپولیس در این گروه باعث شده تا صفت «مرگ» به این گروه الصاق شود. البته طبق مقررات جدید فقط سه تیم دوم از 5 تیم دوم منطقه غرب به مرحله حذفی صعود می‌کنند. همچنین از قدرت النصر با ستاره‌های بین‌المللی‌اش نمی‌توان راحت عبور کرد، الدحیل تیم قدرتمندی است و استقلال دوشنبه هم می‌تواند حریف چغری باشد اما پرسپولیس با پشتوانه قدرتمندی که از سابقه حضورش در مرحله گروهی دارد از قرار گرفتن در گروه مرگ منطقه غرب هراسی به دل راه نخواهد داد.

پرسپولیس تیم دوم آسیا شد
در جدیدترین رنکینگ فوتبال دیتابیس، پرسپولیس به رتبه دوم قاره آسیا صعود کرد. رنکینگ ماه سپتامبر در حالی اعلام شد که تیم رده دوم، اولسان هیوندای، در این ماه دو باخت را مقابل حریفان خود داشته و پرسپولیس توانسته سه پیروزی را کسب کند. به این ترتیب فاصله دو امتیازی پرسپولیس و اولسان از بین رفت تا سرخپوشان پایتخت برای نخستین بار به جایگاه دومی دست پیدا کنند. جالب اینکه پرسپولیس در سال 1392 از نظر این رنکینگ هفتصدمین تیم برتر دنیا بود، اما بعد از نایب قهرمانی تیم علی دایی و سپس نتایج درخشان برانکو ایوانکوویچ، سرخپوشان بالا آمدند و حتی با برانکو تا مرز رتبه صد جهانی نیز پیش رفتند. سرانجام پرسپولیس در سال 1399 توانست رتبه خود را دو رقمی کند. نکته جالب در پشت سر گذاشتن اولسان هیوندای این است که سرخپوشان دو فصل پیش در لیگ قهرمانان آسیا فینال را به این تیم واگذار کردند و از لمس لیگ قهرمانان بازماندند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/156323
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
دختر پرسپولیس ❤🔥

0

3

8 ماه پیش

چاکریم♥😉


فرهاد

0

5

8 ماه پیش

عشق اول عشق آخر پرسپولیس کبیر


zizi

0

4

8 ماه پیش

فداتشم آجی جونم🥰


محمدرضایی

0

6

8 ماه پیش

سلام برهمیه عزیزان خط نشان کشیدم برای بازی عربها. ماارتش ایرانیم ترس ازعربها نداریم دست خالی که هم باشیم


مهدی ا

0

4

8 ماه پیش

پرسپولیس عشقه اونا باید از ما بترسند نه ما


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

5

8 ماه پیش

ماشاالله آجیم❤💪🏼گروه مرگ فقط به خاطر پرسپولیسه 🤙🏼👑🫀


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

5

8 ماه پیش

خیلی ممنونم همچنین🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷


الماس پرسپولیس

0

7

8 ماه پیش

کاربر رضا مطالب امید بخش و خوبی می نویسی .احسنت. آفرین به احمد اسرمی عزیز. لذت فوتبال یعنی اینکه از الآن منتظر بازی آخر ماه با رونالدو باشیم.بساط تخمه و تنقلات و دور همی با دوستایی که پایه ان. همینا زیباست . یه تیمی هم هست که کادر فنی اش داره شمس آذر رو آنالیز می کنه .واقعا دلم می سوزه برا هواداراش.


حسین سانبلی

-1

6

8 ماه پیش

ما ایرانیان مرگ را زندگی کردیم اما یقین دارم اگر شیرمردان باغیرت خود واقعیشان به نمایش بگذارند باز هراسی تو دل همه تیم‌ها می اندازند مثل صحنه قرعه کشی نماینده الهلال با چه اظطراب وناراحتی مواجهه شد وقتی فهمید به پرسپولیس کبیر خوردن


محسن آقایی

0

6

8 ماه پیش

آقا این تیما عربی دفاعشون نابوده به معنای واقعی ما فقط یه مهاجم تموم کننده میخوایم آقا اصلا عیسی رو بیارید عیسی اون جور جا ها بدی بهش گل میزپه


کسرا کریمی

-1

4

8 ماه پیش

صعود می کنیم به عنوان تیم دوم


مسلم

-1

2

8 ماه پیش

پرسپولیس امستل


دایی علی

-3

6

8 ماه پیش

داداش حسین ، خیلی بدخواه داری !!! شما اگه فقط بنویسی " سلام " مطمئن باش که چندتا دیس لایک میگیری. اینا یه عده حسود و بيسواد هستن که چشم دیدن پرسپولیس و هواداران واقعی رو ندارن. تو فقط باش و بنویس، ما که لذت میبریم از بودن شما. حالا ببین من چندتا دیس لایک میگیرم؟


حسین هدایتی
(در پاسخ دایی علی)

0

3

8 ماه پیش

سلام علی اقا،من کوچیک شما هستم،ما همیشه به اعتبار لطف شما بزرگترها مفتخر بودیم و هستیم به اونهایی هم که دیس میدن از همینجا میگم همه اونایی که بهتون گفتم رو یادتونه ده برابرش باز دوباره🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣


دایی علی

0

6

8 ماه پیش

سلام خدمت دوستان و هواداران واقعی پرسپولیس کبیر. بقول داداش گلم حسین آقای هدایتی عزیز ، انشاءالله براحتی از گروه صعود میکنیم و بعدشم خدا بزرگه چون ما پرسپولیسیم و امیدوار.


حسین هدایتی
(در پاسخ دایی علی)

0

4

8 ماه پیش

مثل آب خوردن صعود میکنیم چون دعای خیر بزرگانی مثل شما پشت این تیم مردمی هستش
ماشاءالله پرسپولیس ماشاءالله دایی علی ماشاءالله یحیی گلمحمدی


منوچهربختیاری

0

4

8 ماه پیش

دخترپرسپولیسی درودبرتو.زنده باشی..خداشماراحفظ کند....


منوچهربختیاری

0

3

8 ماه پیش

ماپرسپولیسیهاهم به هوادارمتعصبی مانندشماخانم عرب جعفری افتخارومباهات میکنیم..درودبرتو.زنده وجاویدبادپرسپولیس کبیروآریایی ازنسل کوروش وداریوش....


حسین هدایتی
(در پاسخ منوچهربختیاری)

0

2

8 ماه پیش

ماشاءالله بزرگ ابدی من اقا منوچهر سالار،👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


محمد نرگسی

0

4

8 ماه پیش

نداشتن یک مهاجم تمام کننده واسه بازیهای آسیایی مشکل ایجاد میکنه هرچقدر دفاع خوب کارکنه ولی موفق به گلزنی نشی هیچ فایده ای نداره مخصوصا مقابل تیم النصر امیدوارم یک مهاجم بگیرن وگرنه بعید میدونم از گروه بالا بیاد


امیرضا

0

3

8 ماه پیش

با این شرایط بی مهاجم اگه نترسیم بی عقلیم، مطمئنا موفق نخواهیم شد


امیرضا

0

2

8 ماه پیش

بدون مهاجم چرا نترسیم


احمد افضل زائی

0

4

8 ماه پیش

ان شاءالله به امید برده‌ای پرسپولیس تا قهرمانی


محمد جمعه زاده

0

4

8 ماه پیش

نود درصد نام گروه مرگ رو خود پرسپولیس تشکیل میده و باعث میشه شما نام پرسپولیس رو با الریان عوض کنید می بینید که ساده ترین گروه میشه ما ابرقدرت اسیا هستیم تیم دوم رنکینگ هستیم تمام تیمهای شرقی زیرماهستن پس ترس به دل راه ندهید کاش داش حسین هدایتی بیاد و مهر تایید رو برگفته هایم بزند پرسپولیس ❤دوستت دارم اندازه تمام خوبیها


حسین هدایتی
(در پاسخ محمد جمعه زاده)

0

1

8 ماه پیش

نوکرتم اقا محمد مثل آب خوردن صعود میکنیم سالار مطمئنم شک نداشته باش بزرگ من🌹🌹👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼👏🏼🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


حسین قرمز

0

3

8 ماه پیش

گروه پرسپولیس گروه مرگه اما برای حریفاش...این پرسپولیسه که این گروه رو گروه مرگ کرده..همه رونفله میکنه ماشالله پرسپولیس ماشالله یحیی ماشالله حسین هدایتی ماشالله به همتون


arshi

0

3

8 ماه پیش

پرسپولیس عشق بی پایان❤️


zizi

0

7

8 ماه پیش

ماخودمون مرگیم برابفیه، ازگروه مرگ بترسیم؟؟؟


حسین هدایتی
(در پاسخ zizi)

0

1

8 ماه پیش

برای من تاج سری،برای من یه دنیا محبتی،یه دنیا معرفت🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️


مهرداد

0

4

8 ماه پیش

پرسپولیس خود خطره


جان فدای پرسپولیس

0

3

8 ماه پیش

متاسفانه رسانه ها و یک سری ادما که دوست ندارن موفقعیت پرسپولیس ایران رو ببینن از تیمای مقابل پرسپولیس غول ساختن.اهای ادمای خوک صفت بهتره بدونید بخدا قسم تیمای عربی از پرسپولیس وحشت دارن.به امید موفقعیت عشقم.نفسم.جونم


پسر پرسپولیسی ❤️❤️🔥🔥

0

3

8 ماه پیش

چه شاعری❤️


saeed monshizadeh

0

2

8 ماه پیش

اگر دفاعی بازی نکنند تو بازی های گروهی ایشالا با تلاش کادر فنی بازی کنان ایشالا نتایج خوبی میگرن


perspolis

0

2

8 ماه پیش

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️جانم به این تیم


yeganeh

0

2

8 ماه پیش

گروه مرگ؟؟؟؟برا ما مثل جوکه


امیر پرسپولیسی

0

3

8 ماه پیش

به امید به زانو در آمدن حریفان عشقپولیس ❤در لیگ قهرمانان


روح اله فرج زاده

0

1

8 ماه پیش

پرسپولیس پرسپولیس است سرپا عشق محبوبیت هیجان حماسه و نام پرسپولیس تبلوری از تاریخ کهن پارسی


مرتضی فریدونی

0

3

8 ماه پیش

عشق است پرسپولیس کبیر😍😍😍🙃🙃🙃


نازنین زهرا عرب جعفری

0

18

8 ماه پیش

با افتخار میگویم که یک پرسپولیسیم😎❤


میلاد قنواتی

0

12

8 ماه پیش

پرسپولیس خود مرگ


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

15

8 ماه پیش

ماشاالله پرسپولیسم ❤🥺 تو مرجانی💎
تو در جانی❤
تو مروارید غلطانی✨
اگر قلبم صدف باشد میان آن تو پنهانی⛓️💞


رضا

0

14

8 ماه پیش

النصرازمامیترسه بعدیک سری آدم و روزنامه تلاش دارندمارواز النصرورونالدوبترسونن. مگرژاوی والسدروحذف نکردیم مگردرجام جهانی همین رونالدو وپه په وستارگان پرتغال رو اسیرنکردیم همین بیرانوندو کنعانی زادگان وپورعلی گنجی اشکشون رو درآوردندماایرانی هستیم وازهیچ کس ترسی نداریم.


بهزادسلیمانی

0

14

8 ماه پیش

پرسپوليس خودش برای دیگرتیمها مرگ آور است.


احمد نوری اسرمی

0

15

8 ماه پیش

ایشاالله امسالم از بعنوان تیم اول گروه مرگ صعود میکنیم


jafar bagheri

0

13

8 ماه پیش

باسلام خدمت دوستان پرسپولیسی پرسپولیس در گروه مرگ زندگی می‌کنه با بودن ابر قدرت آسیا در این گروه ،برای رقبا گروه مرگ میشه پرسپولیسی که خود نفس میلیونها هوادار عاشق است از گروه مرگ هم زندگی میسازه یادتون باشه دوستان کی گفتم❤️❤️❤️❤️❤️❤️

بازی های پرسپولیس

2-1

نساجی

پرسپولیس

دوشنبه, 17 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : وطنی

داور : موعود بنیادی‌فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر نساجی کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر - ملوان 17:15
مس رفسنجان - سپاهان 17:50
هوادار - پرسپولیس 18:20
آلومینیوم - صنعت نفت 18:30
تراکتور - گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن - پیکان 18:15
استقلال خوزستان - نساجی 19:30
استقلال - فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 26 21 57
2 پرسپولیس 26 21 56
3 سپاهان 26 21 47
4 تراکتور 26 14 46
5 ملوان 26 9 40
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 26 -2 33
9 آلومینیوم 26 -7 33
10 مس رفسنجان 26 -4 31
11 هوادار 26 -6 29
12 پیکان 26 -10 25
13 استقلال خوزستان 26 -10 22
14 نساجی 26 -16 22
15 فولاد 26 -21 22
16 صنعت نفت 26 -21 19
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال