ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

پرسپولیس غافلگیر نشد، مجازات ش ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 17 اظهار نظر

-

6 ماه پیش

پرسپولیس غافلگیر نشد، مجازات شد

پرسپولیس غافلگیر نشد، مجازات شد
ارتش سرخ دات کام :
اگر مدیریت پرسپولیس موفق به حضور فعال در نقل و انتقالات پیش رو نباشد، قرمزها باید خودشان را برای مواجهه با یک بحران جدی آماده سازند.

انداختن توپ به زمین داوری و پیش کشیدن بحث تکراری، خسته کننده و بی‌حاصل که آیا همه توپ از همه خط رد شد یا نه، نه تنها کمکی به پرسپولیس و آینده‌اش نمی‌کند که کاملا عکس آنها را به مسیر اشتباهی سوق می‌دهد.

با توجه به شکست سپاهان درخانه و تساوی استقلال در قزوین این بهترین فرصت برای گل‌محمدی و تیمش بود تا صدر جدول را مجددا از آن خود کنند اما آنها در آخرین دقیقه نبرد با نفت آبادان مجازات شدند. فارغ از اینکه آیا دفع اشتباه و عجیب اسماعیلی‌فر وارد دروازه پرسپولیس شد یا نه باید به این موضوع مهم پرداخت که چرا قرمزها در ورزشگاه خانگی و در حضور هواداران خودی پس از پیش افتادن، بیش از آنکه اصرار به زدن گل سوم و نهایی داشته باشند به سراغ کنترل نبرد رفتند؟

موضوعی که یحیی صریحا به آن اعتراف کرد، اتفاقی که در خیلی از بازی‌های این چند فصل پرسپولیس شاهدش بودیم. آنها فاصله یک گل را ایمن و کافی می‌دانند و عطش خاصی برای زدن گل بعدی و ایجاد فاصله ایمن ندارند.

شاید در خیلی از روزها با همین روش موفق به صید سه امتیازهای مهمی هم شدند اما چنین روزهایی را هم باید پیش‌بینی کرد.

پرسپولیس غافلگیر نشد، بلکه مجازات شد؛ آنها باید در طرز فکر خود، دست کم در بازی‌هایی که رقیب آنچنان قوی و مجهز نیست، تغییراتی حاصل کنند. اگر مقابل استقلال و سپاهان پیش افتادید، توجیهی برای حفظ و کنترل بازی وجود دارد اما وقتی حریف نفت و تقابل در تهران است و همچنین حمایت هواداران خود را پشت سرتان می‌بینید چرا باید از شامگاه پنجشنبه فکر مصاف آسیایی باشید؟ چه یحیی اعتراف کند چه نه آنها پس از گل دوم‌شان (به همان اندازه گل دوم نفت، مشکوک و مورد بحث بود)به فکر آسیا بودند با کنترل بازی، پاس‌های متوالی و عدم اشتیاق برای زدن گل سوم. در چنین مواقعی شما ممکن است تنها با یک حمله مجازات شوید ولو اگر همه توپ از همه خط رد نشده باشد، وقتی خبری از کمک داور ویدیویی نیست باید پیه همه چیز را به تن مالید.

پرسپولیس برای آنکه شهاب زاهدی تبدیل به مهاجم هت‌تریک کننده مقابل پیکان شود بسیار ملامت کشید. این بازیکن با اعتماد چندین باره یحیی، کم‌کم همانی شد که همه انتظارش را داشتند اما در انزلی شوک بزرگی به او وارد شد. بازیکنی که قطره چکانی توانست اعتماد به نفسش را بازیابد ،با آن تعویض در انزلی و نیمکت نشینی مقابل نفت به یکباره از جکوزی داغ به حوضچه آب سرد پرتاب شد.

نمی‌شود این دو نیمکت نشینی متوالی را در نمایش ضعیف او مقابل نفت بی‌نسبت دانست.

در کوران لیگ و در وضعیتی که تیم‌ها برای تک امتیاز می‌جنگند، پرسپولیس در حال آزمون و خطای پر هزینه‌ای است؛ اعتماد به نبیل باهویی آن هم در وضعیتی که قرمزها محتاج هر ۳ امتیاز بودند ریسک بزرگی بود.

باهویی از چند موقعیت به دست آمده هیچ استفاده ای نکرد و زاهدی زمانی که به بازی آمد بیشتر شبیه روحی از آن بازیکن تمام کننده روز بازی با پیکان بود. این هم پایان آزمون و خطا در وسط لیگ.

مصدومیت ها زودتر از آنچه تصور می‌شد گریبان یحیی و تیمش را گرفت. گولسیانی با وجود همه تبحرش قادر به پر کردن مدافع کاملی همانند مرتضی پورعلی گنجی نیست. با این وجود مشکل بزرگ پرسپولیس از دست دادن دو بازیکن بسیار تاثیرگذارش بود؛ وحید امیری و مهدی ترابی.

نبود این دو عملا جناح چپ پرسپولیس را عقیم کرده است. پیش‌تر علی نعمتی به واسطه کارهای تدافعی مورد ستایش واقع می‌شد، او هرگز در نفوذ، ارسال و پاس گل موفق نبود با این وجود با حضور ترابی و امیری توانست یکی از اضلاع مثلث سازنده این تیم در جبهه چپ باشد.

اما حالا نبود این دو بازیکن نشان می‌دهد پرسپولیس با چه خلأ بزرگی مواجه است. در آن سو اگر یاسین سلمانی با آن مصدومیت سنگین مواجهه نمی‌شد شاید یحیی برای تحت فشار قرار دادن سعید صادقی بیشتر دستش باز بود.

اما یاسین فصل را تقریبا از دست داده و سورگی مهره‌ای نیست که بشود با آن صادقی را تهدید به نیمکت نشینی کرد.

این مصدومیت‌ها مصیبتی بود که تفکرات یحیی را کاملا تحت تاثیر قرار داد و در ادامه لیگ مصائب بیشتری را هم متحمل خواهد شد. از این رو تنها راهکار قرمزها، تقویت نیمکتشان در پنجره زمستانی است. اگر مدیریت پرسپولیس موفق به حضور فعال در نقل و انتقالات پیش رو نباشد، قرمزها باید خودشان را در مواجهه با یک بحران جدی آماده سازند. مصدومیت امیری و ترابی زنگ خطر را به صدا در آورد. همه اشتباهات داوری را فراموش کنید، مشکل اصلی جای دیگری است.

بدون تقویت مالی و لجستیک همه جانبه، یحیی و تیمش قادر به رقابت پایاپای نیستند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/157200
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
محمد

-1

1

6 ماه پیش

سلام اسماعیلی فر اشتباه نکرد وقتی بیرانوند استارت زد و آومد جلو یک تکه از چمن کنده شد و وقتی بیرانوند چیپ خورد توپ دقيقأ همان جایی خورد زمین که چمن کنده شده بود وقتی اسماعیلی فر تکل زد توپ تو چاله گیر کرده بود همین که رفت رو توپ توپ دراومد و وارد دروازه شد به امید اینکه استقلال دوشنبه را ببریم و همچنین سپاهان و عیسی آل کثیف ، جام رو با پرسپولیس میگیره می ره خوشحالیش رو با سپایان بود یا سپاهان می گیره


محمد

-1

1

6 ماه پیش

سلام اسماعیلی فر اشتباه نرد وقتی بیرانوند استارت و آومد جلو ب


رضاربیعی

0

2

6 ماه پیش

کدوم صعود.... مثل اینکه از قانون جدید ای اف سی خبر نداری.... تیم دوم هرگروه بالا نمیرن


ayub2400

0

2

6 ماه پیش

ولی سیاست کرد و فقط حمله میکرد این سیاست ویسی ت مصاحبه میگف میریم برا نباختن و تساوی گرفتن از پرسپولیس مغرور کرد پرسپولیسو بعد کوبیدش


ayub2400

0

1

6 ماه پیش

ویسی تو مصاحبه اش گفت برای تساوی و دفاع میریم ولی سیاشت


محمدرضایی

0

3

6 ماه پیش

دیگه نبایدحرف بزنیم واقعا دوست ندارم دیگه نظرشمادوستان ببینم تامرزسکته رفتم 🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴


مهدی مهدوی نیا

-2

2

6 ماه پیش

تیم خیلی توی بازی سازی ضعیفه اگه توجه کرده باشید بازیکنا توپ رو به وسط زمین به بازی نمیارن فقط عرضی و کناری کار میکنن و این ضعف خیلی شدید در تاکتیک و بازی گردانی هست


فردین کرمی

-3

6

6 ماه پیش

جوجه رواخرپاییزمیشمارن مخالفان که ازقدرت یحیی ترکیدن بازم پمادبخریدچون گذشت زمان بازم مجبورتون میکنه پمادبزنیدبه صندوق عقبتون


ابراهیم رمضانپور

0

2

6 ماه پیش

سلام همین که گل دوم رو زدیم و صنعت نفت آبادان هم فقط دفاع می کرد.... بازیکنان هم فکر کردن بازی رو بردن تمام شد.... غافل از اینکه فوتبال لحظه های سرنوشت سازی دارد غیر قابل پیش بینی.... شما اگر به بازی تیم نفت آبادان توجه کرده باشید....با این که ده نفره شدن خیلی با جسارت و شجاعت و نترس بازی می کردند.... انگار نه انگار مقابل تیم پرسپولیس و در حضور هواداران این تیم قرار دارند بنابراین نباید از متزلزل نشان دفاع هم عبور کنیم.... دفاع ما خیلی بد عمل کرد.... دانیال عزیز هم نتوانست توپ رو دفع کنه.... به هر حال فوتبال همینه....جای پورعلی گنجی هم خالی بود.....


اصغر صمدی

-1

3

6 ماه پیش

انشاالله سه شنبه مقابل استقلال دوشنبه، با شکست این تیم در خانه و شکست الدحیل مقابل النصر صعود میکنیم به مرحله حذفی و آغاز درخشش ارتش سرخ...و این کم کاری و اشتباهت و دل نگرانی هواداران با این اتفاق خوب ختم به خیر میشه. الهی به امید درخشش پرسپولیس.


سرخدل عاشق

-4

4

6 ماه پیش

بابا مربی ایرانی به درد نمیخوره برانکو ، شفر و اکثر مربیای خارجی تمام تمرکزشون رو میل بردن و زدن گل در اوایل بازی و برداشت فشار روانی از رو تیم و همچنین سعی در تثبیت برد با زدن گل دوم بود این فعل خواستن خود به خود بازی زیبا و هجومی و همچنین سختکوشی و سختگیری تو دفاع و گل نخوردن رو در پی داره ولی تمام تمرکز یحیی ادای فوتبال مالکانه در آوردنه جوری که با پاسهای کوتاه میخوان برن تو آغوش دروازه بان حریف و یادشون میره شوت بزنن اصلا مهاجمامون هم بجای دروازه حریف بیشتر به فکر پاس دادنن


رسول رسولی

-2

4

6 ماه پیش

دمت گرم خوب گفتی .اکه یادتون باشه پرسپولیس بابرانکوچطورتافینال رفت ؟ فعل خاستن (چرافراموش کردید)


دختر پرسپولیس ❤🔥

-1

3

6 ماه پیش

وای خدا 🥺😭


برای پرسپولیس

-1

7

6 ماه پیش

مهرداد مزخرفتر از درویش هم مگه هست؟ کسی که به بازیکناش تخم مرغ و سیب زمینی میده بعد قیمت بلیط ها رو جوری می کنه که دیروز فقط پنج هزار بلیط فروخته شد و بیست هزار بلیط موند، نشون میده چقدر مزخرفه. کسی که نمی تونه تخلف استقلال رو ثابت کنه و کاری کنه که از استقلال امتیاز کم بشه و امتیاز پر‌سپولیس برگرده و جز پول بلیط ورزشگاه و پول بورس، نمی تونه از راه دیگه ای درآمد کسب کنه، چیزی از مدیریت حالیشه؟


کیارش محمدپور

-3

1

6 ماه پیش

این تیم بدون مربی بهتر بازی میکنه.‌‌..


احمد نوری اسرمی

-2

1

6 ماه پیش

دانیال چجوری اون صحنه هوا رو شوت کرد . بازی بعد کیسه با سوراختور تو تهران داره که محال بتونه ببره ولی پرسپولیس تو اصفهان بازی داره و میتونه از ضدحالی که ای اف سی بهشون زده استفاده کنه و بازی رو ببره البته اگه مثل دو بازی قبل بازی نکنن


مهرداد

-8

3

6 ماه پیش

توجیه و بهانه ... ملوان کدوم یکی از امکانات پرسپولیس رو داره ؟ چطور زردک رو ترکوند؟ صنعت نفت چی ؟ تا وقتی که توجیه کنیم و بهانه بیاریم فقط درجا می زنیم ... تیم پرسپولیس امسال خیلی شبیه سالیه که فرناز قهرمان شد ... یه پرسپولیس بی حال و بی خیال و بهانه جو .. در مورد مدیریت انصافا از روزی که یحیی اومد درویش بهترین مدیریه که پرسپولیس داشته در ضمن این سایت یادش رفت بگه دیروز صبح نصف آپشن ها پرداخت شد .... درد جایی دیگس...

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر 2 - 1 پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار 2 - 1 صنعت نفت 17:00
تراکتور 0 - 0 استقلال 17:00
مس رفسنجان 1 - 1 گل گهر 17:45
ذوب آهن 0 - 2 نساجی 18:00
استقلال خوزستان 1 - 1 ملوان 18:15
آلومینیوم 1 - 1 فولاد 18:15
پرسپولیس 0 - 0 سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال