ارتش سرخ دات کام

اخبار

پرسپولیس و سپاهان، بهترین و بالاتری ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 7 اظهار نظر

-

1 سال پیش

پرسپولیس و سپاهان، بهترین و بالاترین

ارتش سرخ دات کام :
پرسپولیس و سپاهان، بهترین و بالاترین
از اواسط دهه 80 و با ورود سپاهان به دایره قدرت فوتبال ایران، بازی پرسپولیس مقابل زردهای نصف جهان لقب «الکلاسیکو» گرفت اما لقب جذاب فوق برای این مسابقه بیشتر به خاطر تعیین‌کننده بودن قهرمان، حساسیت جدولی این مسابقه و البته حواشی پیرامون آن بدان سنجاق شد و در بیشتر اوقات خبری از بار فنی و پرداختن به نکات تاکتیکی دو غول فوتبال ایران نبود.

پرسپولیس و سپاهان طی 15 سال گذشته غالباً جزو بهترین تیم‌های فوتبال ایران بوده‌اند و برای قهرمانی می‌جنگیدند.

این رویه همین امسال و در فصل جاری هم به چشم می‌خورد و دو تیم رقابت نزدیک و شانه به شانه‌ای برای قهرمانی در لیگ برتر دارند. به سبب همین تقابل و البته سابقه تاریخی دوئل‌های دو تیم بعد از قرعه‌کشی جام حذفی‌ها خیلی از علاقه‌مندان فوتبال دلگیر شدند که چرا باید این تقابل در مرحله یک‌هشتم نهایی اتفاق بیفتد اما خب گریزی از قرعه و گوی نبود و دو غول جام حذفی - که البته دومین و سومین تیم‌های پرافتخار این رقابت‌ها هستند - در دومین گام خود در این جام به هم رسیدند.

از وقتی فهمیدیم پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی به هم می‌خورند همه یاد حواشی این تقابل افتادند. یاد چشم نابینا شده سرباز احمدی، بیرون نیامدن سپاهان از رختکن، ماجراهای آب‌های آلوده یا قرارداد شبانه عماد رضا، خودروهای خراب شده عکاسان وخبرنگاران در پارکینگ ورزشگاه اصفهان، درگیری خونین هواداران دو تیم روی سکوها و... اما هیچ کس از بار فنی این مسابقه نگفت.

بازی سپاهان – پرسپولیس می‌تواند بهترین و باکیفیت‌ترین مسابقه فوتبال ایران در سال 1401 باشد اما هیچ کس در این چند روز از دو تیم قدرتمند فوتبال ایران تقاضای ارائه نمایشی هم قد و ‌شأن باشگاه خود، قدمت و افتخارات‌شان، هواداران پرتعداد خود و میلیون‌ها چشمی که به تلویزیون دوخته خواهد شد، نداشته است.

هیچ کس به این نکته مهم اشاره نکرده که نیمکت میلیون یوریی سپاهان یا چند ده میلیاردی پرسپولیس باید چه کار کند که از این بازی بیشتر و بهتر لذت ببریم. هیچ کدام‌مان در این باره حرف نزده که این تعداد بازیکن گرانقیمت، ارزشمند و دارای پتانسیل که بعضی ملی‌پوش هستند و برخی در اروپا بازی کرده‌اند یا حتی جام جهانی دیده‌اند، قرار است چه کار کنند تا از فوتبال عصر چهارشنبه لذت ببریم.

پرسپولیس و سپاهان باکیفیت‌ترین تیم‌های لیگ برتر فصل قبل بودند که البته متناسب با کیفیت فنی خود امتیاز نگرفتند و قهرمان نشدند. این رویه کما‌بیش در این فصل هم مصداق داشته و با اینکه پرسپولیس در افت بسر می‌برد، می‌توان از این دو تیم بزرگ، برخورد اندیشه‌های کادر فنی‌شان و فوتبالیست‌های توانمندشان یک فوتبال جذاب و تماشایی را طلب کرد.

پرسپولیس در لیگ برتر بیشتر از هر تیمی پاس می‌دهد و با بالاترین دقت پاس، از حیث بازی مالکانه تیم اول جدول است.

پرسپولیس در لیگ برتر کمتر از هر تیمی گل خورده و صاحب بهترین خط دفاع نیز هست اما در آن سو سپاهان با بیشترین گل زده از بهترین خط حمله برخوردار است.

سپاهان تیم دوم جدول لیگ از حیث در اختیار داشتن توپ و بازی مالکانه است و از این حیث تقابل دو تیمی که شیفته در اختیار داشتن توپ هستند، زیبا خواهد شد. سپاهان البته تا اینجا تیم اول لیگ از نظر نرخ تبدیل شوت به گل بوده است.

در هر دو تیم دروازه‌بان‌های ملی پوش و با کیفیتی حضور دارند که خیلی سخت گل می‌خورند، بازیکنان خارجی هر دو تیم جزو بهترین‌ها بوده‌اند و با اینکه خارجی‌های سپاهان ناشناخته‌ترند اما می‌شود در هر تیم از مهره خارجی‌اش انتظار تعیین‌کنندگی داشت.

سپاهان همین حالا بهترین گلزن لیگ برتر را در اختیار دارد و در این سو گلر قرمزها بیشتر از هر دروازه‌بان دیگری در لیگ کلین شیت کرده است.

بازیکنانی در هر دو تیم حضور داشته‌اند که مقابل تیم سابق دنبال آتش بازی هستند و هر جای زمین را نگاه کنید، می‌توانید منتظر دوئلی تماشایی باشید که در نهایت کیفیت بازی را بالاتر می‌برد. به همه اینها اضافه کنید جذابیت‌های بازی در جام حذفی که بازی باید برنده داشته باشد و تیم دیگر یک جام را از دست خواهد داد. تا شروع بازی سپاهان – پرسپولیس می‌توان باز هم از حواشی تقابل‌های قبلی گفت و نوشت و کنایه‌ها و سنگ‌اندازی‌ها را رصد کرد. حتی می‌شود پی نکته‌هایی که قرار است آتش حاشیه‌ها را شعله‌ورتر کند، گرفت و دید ماجرا از کجا آب خورده اما بیایید از این مسابقه فقط فوتبال باکیفیت و چیزی هم‌وزن ال‌کلاسیکو حتی در مقیاس وطنی‌اش را طلب کرد. البته ال‌کلاسیکوی اورجینال هم غالباً پرحاشیه و پر از درگیری بوده اما در بیشتر مواقع کیفیت متن به حواشی غلبه می‌کند و همه از خود فوتبال لذت می‌برند نه دعواها و درگیری‌ها.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/153521
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
مهدی‌قزوین

0

1

1 سال پیش

یجوری میگی نیمکت میلیون یوری ک انگار چی بستن عربستان رونالدو بامسی روهم امروز فردا میخاد وارد کنه اونوقت ما یدونه طارمی رو پول نداریم نگه داریم فوتبال ایران‌و دیگه خرابش کردن فوتبال سیاست زده بدرد نمیخوره


علیرام

-1

3

1 سال پیش

توی شرایط حساس بازی با سپاهان واقعا وقت اینجور حرفها نیست و همه باید از تیم حمایت کنیم اما اقای صدقیانی در جواب شما باید بگم که خوب متنهای قرمزته رو بخونید شما رو یاد چی میندازه متنهای طولانی حکومتی که توش پر از مغلطه هستش برای فرار از واقعیت،از نظر من مردم ایران از این ادبیات خسته شدند وقتی صدای منتقدهای خودش رو با فهش بچه و صدای سگ مقایسه میکنه یاد چی میفتین؟خوب دقت کنید ببینید این جنس از حرفها از کدوم تریبون پخش میشه؟دوره اینها گذشته فاتحه،این نسل رو نمیشه فریب داد،بازی سپاهان رو نمیبینم از الان استرس دارم واقعا سخته این بازی رو نگاه کردن و نگاه نکردن توکل به خدا


علی ملک محمدی

-3

3

1 سال پیش

کاربر قرمزته اونایی که پیام طولانی مینویسند مثل اقای صدقیانی پر محتوا مینویسند نه مثل تو پوچ و بی اثر


مرادسلمانی

0

1

1 سال پیش

وقتی سکبان دنبال حاشیه هست حالاخوبی همه روعنوان کردی.بالاترینش سربازی بودنابیناشدآخرش چی شدفقط سنبلش کردندپرسپولیس هرگزخودش روبه کارهای گثیف آلوده نمی کنی چون ترسی ازبردوباخت نداری.آن تیمی که ترس همه وجودش روگرفته خیلی وقتی دنبال حاشیه هستندهمین سکبانی.


قهرمان پرسپولیس

0

2

1 سال پیش

قهرمانی ما


احمد نوری اسرمی

0

2

1 سال پیش

ایشالله برنده بازی باشیم تا دوچرخه سوارا که الان با دمشون گردو میشکنن خفه بشن


raheem Azarkoosh

0

2

1 سال پیش

بهترین دفاع حمله هست امیدوارم بچه‌ها از دیقه یک حمله کن پاس ب عقب بد موقع ندن مهاجمان شله زرد خطرناک هستن مخصوصا شهريار قدیمی خودمون باید مدافعان بدون اشتباه باشن تو محوطه جریمه سوتی ندن داور از خداش هست ک ضعف ببینه همون بلایی رو ک داداش نامردش سر ملوان اورد سر ما هم میاره ملوان رو از شروع نیمه دوم ۱۰نفره کرد جلو کیسه

بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال