ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

پرسپولیس چگونه به گرفتن مجوز ح ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 8 اظهار نظر

-

1 سال پیش

پرسپولیس چگونه به گرفتن مجوز حرفه‌ای نزدیک شد؟

پرسپولیس چگونه به گرفتن مجوز حرفه‌ای نزدیک شد؟
ارتش سرخ دات کام :
پرسپولیس دو سال پیش برای گرفتن مجوز حرفه‌ای مسیر خوبی را پیش نرفت و به قول معروف گاف‌هایی را داد که باعث محرومیتش شد. البته در تمام سال‌هایی که سرخابی موفق به گرفتن مجوز حرفه‌ای می‌شدند بعضا مدارک جعلی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه می‌دادند اما از زمانی که این کنفدراسیون کمیته‌ای جداگانه برای تایید مدارک باشگاه‌ها تشکیل داد شرایط برای باشگاه‌ها سخت شد. در این میان باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت مجید صدری اقدامی مشابه سال‌های قبل انجام داد و جالب اینکه کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در داخل کشور هم آنها را تایید کرد تا این تیم به همراه باشگاه استقلال از حضور در آسیا محروم شوند. با توجه به همین اتفاقات باشگاه پرسپولیس در زمان مدیریت رضا درویش رویه جدیدی را در پیش گرفت. مدیرعامل قرمزها از یک سال پیش به هر یک از معاونان و مشاورانش در باشگاه ماموریت داد در حوزه‌های مختلف اقدامات لازم را برای حرفه‌ای‌سازی باشگاه پرسپولیس انجام دهند. به‌طور مثال محمد محمدی ماموریت پیدا کرد تا مدارک پرسنلی تیم‌های پایه باشگاه را تکمیل کند و این کار تقریبا یک ماه پیش به پایان رسید و مدارک آن نیز برای کمیته صدور مجوز حرفه‌ای بارگذاری شد. در واقع در هیچ سالی سابقه نداشت که باشگاه پرسپولیس برای تمامی بازیکنان در رده‌های مختلف سنی خود مدارک پزشکی ارائه دهد که این اتفاق برای اولین بار این فصل با مراجعه تمامی بازیکنان تیم‌های پایه این باشگاه به ایفمارک و انجام تست‌های پزشکی رخ داد.

پرداخت بدهی‌ها و ارائه اسناد به کمیته تعیین وضعیت
یکی از معضلات حل‌نشدنی باشگاه پرسپولیس در چند سال اخیر انباشته شدن بدهی‌ها به بازیکنان و مربیان سابق بود. در این میان بازیکنان و مربیان زیادی بودند که از دو دهه اخیر بابت دریافت طلب خود به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال شکایت کرده و باشگاه پرسپولیس را محکوم کرده بودند. در این میان مدیران سابق باشگاه پرسپولیس به جای پرداخت طلب این افراد و ارائه اسناد آن به AFC به نوعی در این زمینه هم سند‌سازی کرده بودند. اما کمیته تعیین وضعیت چند ماه قبل همه این احکام را طی لیستی به باشگاه پرسپولیس ارائه داده و خواستار تسویه‌حساب یا گرفتن رضایت آنها شد. در همین راستا باشگاه پرسپولیس چاره‌ای نداشت جز اینکه با همه این طلبکاران خود در 10 تا 15 سال اخیر تسویه‌حساب کند.
باشگاه پرسپولیس در میان پرونده‌های طلبکاران خود افرادی را داشت که در قید حیات نبودند اما در هر صورت باید با آنها تسویه و مدارکش را ارائه می‌داد. مرحوم مهرداد اولادی یکی از آنها بود که البته پیدا کردن خانواده آنها برای باشگاه پرسپولیس سخت نبود. اما میاچ دستیار کروات سابق علی دایی در پرسپولیس که چند سال پیش فوت کرده بود مبلغی را از باشگاه پرسپولیس طلبکار بود اما مسئولان این باشگاه برای پیدا کردن وکیل یا یکی از اعضای خانواده او به دردسر افتادند. درنهایت با پیگیری‌های زیاد باشگاه پرسپولیس موفق شد وکیل سابق مرحوم میاچ را پیدا کرده و طلب او را به خانواده‌اش برساند.

توافق با چند طلبکار داخلی
نفراتی چون مهرداد پولادی، سوشا مکانی، میثاق معمارزاده و... از جمله طلبکاران داخلی پرسپولیس بودند که علیه این باشگاه حکم گرفته بودند. در این میان مکانی و معمارزاده چند باری هم بابت این مساله مصاحبه‌های تندی داشتند و گلایه‌شان این بود که طلب‌شان از پرسپولیس روزبه‌روز ارزش ریالی خود را از دست می‌دهد. به هر جهت نماینده باشگاه پرسپولیس با این افراد یا نماینده‌شان جلسه گذاشت و مطالبات‌شان را پرداخت کرد. اگرچه باشگاه پرسپولیس با این بازیکنان سابق به نوعی به توافق رسیده و اسناد آن را نیز به کمیته وضعیت ارائه داد اما برخی از آنها شکایت‌های جدیدی را از باشگاه پرسپولیس انجام داده که پرونده‌شان در جریان است. گویا آنها به دنبال این هستند که دیرکرد پول خود را هم از پرسپولیس بگیرند.

توافق با اداره مالیات
یکی‌دیگر از معضلات بزرگ باشگاه پرسپولیس برای رهایی از طلبکارانش، بدهی سنگین به اداره مالیات بود. در سال‌های زیادی با وجود اینکه پرداخت مالیات قانونا برعهده خود بازیکنان و مربیان وقت پرسپولیس بود، مدیران باشگاه از سوی باشگاه تعهد به پرداخت این مالیات داده‌اند که عدم پرداخت آنها باعث شده بدهی مالیاتی سنگینی متوجه این باشگاه شود. با توجه به همین مساله رضا درویش با پیگیری‌های طولانی و رایزنی‌های مختلفی که داشت درنهایت توانست با اداره مالیات توافق کند تا باشگاه پرسپولیس در چند قسط این بدهی سنگین خود را که حدود 150 میلیارد است را پرداخت کند. در این زمینه یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس مدعی شد که در واقع بدهی مالیاتی این باشگاه حدود 210 میلیارد تومان بوده است که درویش با رایزنی و ارائه مدارکی توانسته این مبلغ را به 150 میلیارد تومان کاهش دهد. در هر صورت باشگاه پرسپولیس محکوم به پرداخت این مبلغ است و تعهد داده که در چند قسط آن را به اداره مالیات بپردازد.

ادعای جدید در مورد پرونده رادوشویچ
باشگاه پرسپولیس برای اینکه در پرونده بوژیدار رادوشویچ که در آن محکوم به پرداخت حدود 850 هزار یورو شده بود، برای گرفتن مجوز حرفه‌ای به مشکل برنخورد تصمیم گرفت با این دروازه‌بان توافق کند. در این توافق باشگاه پرسپولیس ضمن پرداخت مبلغی به‌عنوان جلب رضایت این دروازه‌بان قرار شد 900 هزار دلار در 4 قسط(هر سه ماه) به رادو بپردازد که قسط اول آن در ژانویه پرداخت شد. زمان پرداخت قسط دوم آن هم طی دو هفته آینده فرا خواهد رسید. اما نکته قابل توجه اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس تازه به این نتیجه رسیده‌اند که پرونده رادو از نظر زمانی به شکلی بود که نیاز نبود در مورد آن اسنادی را به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارائه دهند و در واقع برای سال آینده باید این کار را انجام می‌دادند. با این حال باشگاه پرسپولیس محکوم است تا طلب رادو به موقع پرداخت کند چراکه تعهد داده اگر حتی یک روز دیرتر آن را بپردازد 200 هزار دلار جریمه خواهد شد.

پرسپولیس ساختمانش را مال خود کرد
در سال ۱۳۸۴ و در دوره ریاست محمد دادکان در فدراسیون فوتبال، این فدراسیون از منابع مالی خود با کمک دو باشگاه، ساختمان‌هایی در حوالی شیخ‌بهایی برای پرسپولیس و سعادت‌آباد برای استقلال خریداری کرد و آن زمان سند این ساختمان‌ها به نام فدراسیون فوتبال زده شد. در همین راستا و براساس گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی منتهی به ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ مربوط به باشگاه پرسپولیس، ساختمان این باشگاه به مبلغ ۷۷۰ میلیون تومان در سال ۱۳۸۴ خریداری شده که ۴۰۰ میلیون این مبلغ از سوی فدراسیون فوتبال و بقیه از سوی باشگاه تامین شده است. همین بحث مالکیت ساختمان باشگاه پرسپولیس در دوره قبل هم مشکل‌ساز شد و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای از آن ایراد گرفت. در واقع باشگاه پرسپولیس برای گرفتن مجوز حرفه‌ای باید اسنادی را ارائه دهد که مالک ساختمان باشگاهش است. در این زمینه یکی از مسئولان این باشگاه به «فرهیختگان» گفت: «بحث مالکیت ساختمان باشگاه در زمان واگذاری سهام این باشگاه حل شد و ساختمان باشگاه به نوعی جزو اموال این باشگاه به حساب آمد.» اینکه حالا این اتفاق به چه شکلی انجام شده در مورد آن شفاف‌سازی لازم صورت نگرفته است.

ورزشگاه آزادی جای نگرانی ندارد؟
ورزشگاه آزادی به‌عنوان ورزشگاه خانگی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در رقابت‌های داخلی و بین‌المللی به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای واگذار شده است. از آنجا که AFC در سال قبل بیش از 60 ایراد از ورزشگاه آزادی برای میزبانی از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا گرفته بود، مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تقریبا 6 ماه پیش از وزارت ورزش خواستند که ایرادات این ورزشگاه رفع شود. در همین راستا وزیر ورزش از شرکت تجهیزات خواست که کلیه ملزومات را در راستای میزبانی این باشگاه از مسابقات آسیایی فراهم کند. در این مدت اقداماتی از سوی شرکت تجهیزات در ورزشگاه آزادی انجام گرفت و اخیرا نیز نمایندگان دو باشگاه به همراه نماینده کمیته صدور مجوز حرفه‌ای از این ورزشگاه داشتند. در این مورد یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس به «فرهیختگان» گفت: «ایرادات اصلی ورزشگاه آزادی بیشتر مربوط به نور، صندلی‌ها، رختکن و... بود که خوشبختانه بخش اعظم این ایرادات برطرف شده و نگرانی خاصی در این مورد وجود ندارد. البته این امکان وجود دارد که برای دوره بعد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا سختگیری‌های بیشتری در زمینه چمن ورزشگاه‌ها گرفته شود که در آن صورت چمن ورزشگاه آزادی نیاز به بازسازی خواهد داشت چراکه در شرایط فعلی چمن این ورزشگاه تقریبا فرسوده شده است.»

پرسپولیس در حال تکمیل مدارک باقی‌مانده خود
باشگاه پرسپولیس در یک ماه اخیر تمامی مدارکش را به موقع بارگذاری کرده و تیک مثبت از کمیته صدور مجوز حرفه‌ای گرفته است. در حال حاضر این باشگاه در حال تکمیل مابقی مدارک خود در جهت مالکیت باشگاه و دیگر حوزه‌ها است که به گفته مسئولان این باشگاه نگرانی بابت آنها وجود ندارد مگر اینکه شیطنت‌هایی صورت بگیرد. آنچه مشخص است مدارک ابتدا باید به تایید کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در داخل کشور برسد و بعد از آن کنفدراسیون فوتبال آسیا نمایندگان یک شرکت آلمانی تحت قراردادشان را به ایران فرستاده که با بازدید از امکانات باشگاه پرسپولیس در مورد صدور مجوز حرفه‌ای برای این باشگاه تصمیم نهایی را خواهد گرفت.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/154002
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
عبدالعلی شهریاری

0

0

1 سال پیش

عبدالعلی شهریاری شوریجه این شعر زیبا را میگویم قرمز به نام ارتش سرخ یعنی پرسپولیس پرسپولیس آرامش قلبهاست پرسپولیس سرور همه قلبهاس هر کس که اسم پرسپولیس می‌آورد آرامش به قلبش می دهد ای آن که به جز تو هوای به سرم نیست جز اسم قشنگت هیچ اسمی نظرم نیست بنده حقیر پرسپولیسی هزار آتیشه به امید برد پر گل تیم در داربی


Hamid Aliyasi

-1

2

1 سال پیش

خدا رحمت کنه پدرتو درویش زمان برانکو اگه بودی الان تیم ها سر دوم و سوم باید میجنگیدن


امیر حسین

0

2

1 سال پیش

گرفتیش اخرررر


ع حسین زاده

0

4

1 سال پیش

یعنی پایتخت کشور ايران نباید حداقل یکی دوتا استادیوم در حد بین المللی داشته باشه، پس مسؤلین و متولیان ورزش و خود شهرداری تهران دارن چیکار میکنن، بخدا خیلی خجالت آوره، وقتی قطر که اندازه یک استان ایرانه تورنمنت بزرگی مثل جام جهانی رو برگزار میکنه، ولی ما نمیتونیم ۲تا مسابقه باشگاهی رو برگزار کنیم.


آرین

0

3

1 سال پیش

این اولیایی لجن تا کار دست تیم نداده باید بشونیمش سر جاش حالا یا با ترسوندنش یه جوری باید بشین سرجاش تا عقده هاشو سر پرسپولیس خالی نکنه از هوادارا میخوام که اگه دسترسی دارن یه جوری این کثافت رو بشونن سرجاش... میترسم برامون مشکل ایجاد کنه آدم کثیف کیسه کش.... به امید روسیاهی فدراسیون و تاج و ساکت و سازمان لیگ و کیسه کش های کثیف و سپاهان لجن و صداو سیمای کثیف( میثاقی و احمدی و توتونچی) منفور و لجن................( وای خدایا چقدر پرسپولیس مظلوم دشمن داره)


علیرضاهمتی نژاد

0

6

1 سال پیش

ایول من حاضرم قهرمانی رو از دست بدیم ولی مجوز حرفه‌ای رو بگیریم اولویت اول مجوز حرفه‌ای هست#


zizi

0

6

1 سال پیش

آقادرویش تکه ،،،،،خدایاخودت ازدلامون خبرداری ودرویش رونصیبمون کردی وفتح الله زاده وآجرلونصیب کیسه چون ایناچیزی جزعقده تودلاشون نیس،،،،


احمد نوری اسرمی

0

9

1 سال پیش

برنامه فوتبال برتر غوغا بود . قربان زاده ابروی کیسه و مدیریتش رو برد . از اون تیم فقط فساد بیرون میاد . سردار اجرلو یه زمانی برای هواداراشون سردار دلها بود ولی الان گندش در اومد

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال