ارتش سرخ دات کام

اخبار

چند برش از ماجراهای گادوین منشا ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 20 اظهار نظر

-

2 سال پیش

چند برش از ماجراهای گادوین منشا

ارتش سرخ دات کام :
چند برش از ماجراهای گادوین منشا
گفته می‌شود ممکن است گادوین منشا دیگر خرید بزرگ پرسپولیس برای فصل جدید لیگ برتر باشد؛ مهاجمی که پارسال با پیراهن مس رفسنجان آقای گل لیگ شد و البته سابقه حضور در پرسپولیس را هم در کارنامه دارد. به همین بهانه بد نیست چند برش از ماجراهای او و سرخپوشان را مرور کنیم.

گل تاریخی به الدحیل
اگرچه گادوین منشا در زمان حضور در پرسپولیس به اندازه مورد‌انتظار ندرخشید و گل نزد، اما در لیگ قهرمانان آسیا چند گل مهم به ثمر رساند. دبل او برابر الاهلی عربستان از اتفاقات مهم دوران حضور این بازیکن در پرسپولیس بود اما بدون شک بزرگ‌ترین لحظه‌ای که او با پیراهن سرخ خلق کرد، به گلزنی‌اش برابر الدحیل مربوط می‌شد. شهریور97در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس در تهران با یک گل از حریف قطری عقب افتاد و نیاز به زدن سه گل داشت تا به مرحله بعد صعود کند. 2گل اول را جلال حسینی و بازیکن حریف به ثمر رساندند. گل سوم را اما گادوین منشا در کمال خونسردی زد؛ آنقدر تماشایی که بعید است از ذهن هیچ‌یک از هواداران پرسپولیس پاک شود. این گل، یکی از جاودانه‌ترین کام‌بک‌های تاریخ پرسپولیس را رقم زد.

طعنه تلخ طارمی
گادوین منشا ابتدای لیگ هفدهم در شرایطی جذب پرسپولیس شد که مهدی طارمی در این تیم حضور داشت. انتظار می‌رفت آنها یک زوج طلایی و مهارناپذیر را تشکیل بدهند، اما اوضاع خوب پیش نرفت. در آن زمان مهدی طارمی به‌خاطر خودخواهی‌ها و نیز فرصت‌طلبی‌هایش تا حدی با هواداران پرسپولیس زاویه پیدا کرده بود؛ تا جایی که تماشاگران هر زمان قصد انتقاد از طارمی را داشتند، منشا را تشویق می‌کردند! مهاجم بوشهری به‌شدت از این مسئله ناراحت بود. او بعد از دوران محرومیتش و زمانی که در الغرافه حضور داشت، در خلال ارتباط ویدئویی با یکی از دوستانش به منشا طعنه بدی زد. او گفت: «مرا به‌خاطر بازیکنی... می‌کردند که در طول یک فصل فقط چهار گل زد.» این ویدئو در سطحی وسیع منتشر شد و بازتاب آن زمانش، علیه طارمی بود. خیلی از هواداران دلخور شدند از اینکه بازیکن سابق آنها بازیکن فعلی را اینطور مورد‌تمسخر قرار می‌دهد. شاید اگر طارمی تجربه امروز را داشت، آن جملات را در مورد منشا به زبان نمی‌آورد. بعد از گذشت 4سال از آن روزها، مهدی حالا در سطحی بازی می‌کند که از دورترین تصورات یکی مثل منشا هم فاصله دارد.

حاشیه‌های پررنگ و ناکامی در استقلال
همه می‌دانند که گادوین منشا در زندگی شخصی‌اش حواشی پررنگی دارد و اصلا یکی از دلایل جدایی او از پرسپولیس همین مسئله بود. زمانی که منشا در لیست مازاد پرسپولیس قرار گرفت، خودش از این مسئله ابراز شگفتی کرد و گفت: «هواداران بهترین قاضی هستند.» مربی کروات اما با قاطعیت خاص خودش به موضوع واکنش نشان داد: «من مربی هستم و خودم تصمیم می‌گیرم چه اتفاقی در تیم بیفتد. از زحمات منشا تشکر می‌کنم اما او جایی در تیم ما ندارد.» منشا بین دو نیم‌فصل لیگ هجدهم به استقلال پیوست. از قضا از برانکو در این مورد هم سؤال شد و او جواب داد: «این سؤال را باید از استقلالی‌ها بپرسید. آنها این بازیکن را جذب کردند، نه من.» منشا طی دوران حضورش در استقلال فقط یک گل به فولاد زد که البته بسیار زیبا بود، اما برای حفظ این بازیکن در لباس آبی کافی به‌نظر نمی‌رسید. یک دعوای فرودگاهی با هواداران هم دیگر نقطه منفی منشا در استقلال بود که باعث شد این بازیکن در پایان فصل جدا شود، به لیگ امارات برود و بعد به‌عنوان بازیکن گل‌گهر و مس رفسنجان به کشور برگردد.

به درد پرسپولیس می‌خورد؟
حالا اما در حالی احتمال بازگشت گادوین منشا به پرسپولیس مطرح شده که این بازیکن فصل گذشته عنوان آقای گلی لیگ بیست‌ویکم را به‌دست آورد. بنابراین هواداران نسبت به این اتفاق خوش‌بین هستند، اما یک نکته یادتان باشد؛ منشا دفعه قبل در حالی پرسپولیسی شد که در پیکان 15گل زده بود، اما این بار در مس رفسنجان 14گل زده که نیمی از آنها هم از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده است. به علاوه او آن زمان 27ساله بود و حالا 32ساله است. با این تفاسیر باید منتظر بمانیم و ببینیم عملکرد او درصورت پیوستن دوباره به پرسپولیس به چه شکل خواهد بود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/149941
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
BaBak

0

0

2 سال پیش

غیر دلال بازی چی میتونه باشه چه مربی چه بازیکن داداش


بهرام واحدی

0

0

2 سال پیش

سلام به دوستان چرا خودتونو خسته میکنید مهاجم خوب به کسی میگن که هر فصل از بازی‌ها حداقل ۱۷الی۱۸ گل بزنه نه سال ۴تایا۷تا۸تا آیا منشا چنین بازیکنی هست معلومه نه به همین خاطر بدرد نمیخوره.بامید قهرمانی‌های سریالی.


behead.mohamadiii

0

1

2 سال پیش

اینجوری و نمیشه بازیکن جوان درست کنیم بدیم ب تیمای حریف ک قشنگ جلومون با انگیزه بیشتر بازی کنن امثال فرشاد سروش رفیعی رفتن الان اومدن صادق محرمی ن اینکه بریم الان با قیمت بالا دوباره بخریمشون جرا اینجوری میکنن اینا چرا ت. پرسپولیس قدر این جوونارو نمیدونن مگه کورن اینا بخدا نمیدونم چی بگم ۳۲ سال کجا ۲۴ یا ۲۳ یا ۲۷ ببین چقد فرق داره تا دقیقه چن میتونه تاثیر گدار باشه این بازیکن چزا میخرن بعدش استفاده نمبکنن از امثال علیرضا ابراهیمی ۳۴ ساله آوردن گذاشت تعویضی با دو بازی الانم میگن نمیخایم بابا بسه دلالی کنین تیم بدبخت کردیم پارسال واسه این اداهاتون تیم از هم پاشید قهرمانی رو واگذار کردیم یحی ۲۸ بار ترکیب عوض کرد ن علی شجاعی آماده رو بازی داد ن شریفی ن اون یکی ن این یکی اونی یکی سنشم تجربه هم داشت علیرضا ابراهیمی هم بازی ندادن


سجاد جهانبخشی

0

3

2 سال پیش

من به کاسیانو بیشتر شک دارم تا منشا. منشا رو حداقل مطمئن هستیم بقل پا ساده رو بلده بزنه🤣🤣 ولی میترسم این ماسیانو هم بشه یکی مثل براندائو و دی کارمو ! واقعا برام سواله که چطور میشه کیسه راحت بازیکن خارجی خوب میخره تیام و شیخ و یامگا و ... مثلا تا مدافعانش سرباز شدن سریعا مدافع خوب برزیلی خرید. اگه پرسپولیس ما بود ولسه خرید مدافع دوسال طولش میداد و صدتا اسم در رسانه ها منتشر میشد و در نهایت یه بنجل جذب میشد.چرا؟؟, همین کاسیانو چرا از زمستون قراره جذب بشه. الانم چند هفته است امروز و فردا میکنن. دلال ها وارد قضیه شدن. نمیشه پرسپولیس عزیز ما هم در سکوت خبری دوتا مهاجم مناسب خارجی بخره؟ لیگ های سطح دوم اروپا پره از مهاجمای تاپ. لیگ دسته دوم اسپانیا و فرانسه و پرتغال و آلمان و ایتالیا و انگلیس و یا لیگ دسته اول سوئد و بلژیک و ... یه نفر جواب منو بده. چرا کیسه چند ساله تونسته بازیکن خوب خارجی بخره ولی پرسپولیس ما نه؟؟؟؟؟ البته به جز بشار رسن که ای کاش روزی برگرده.


داود پرسپولیس

0

1

2 سال پیش

زمانی که با الد حیل بازی کرد وگل زد مربیش برانکو بود عزیزم


m.ali

0

1

2 سال پیش

خوبه منشاعالیه


یداله قنواتی

-1

2

2 سال پیش

الان تو ایران مهاجم خوب کم داریم بهتر از منشا چه کسی هست بتواند دروازه کیسه کشا باز کند کافیه


کاmi

-1

1

2 سال پیش

برگرده بهتره بنظرم


mehrzadrezai

-1

2

2 سال پیش

اگه بیاد باکسیانوپدر کیسه رودرمیارن تو خط حمله کیسه میشه راحت باچند تا کل نابود کرد


حسن کاظمی

0

1

2 سال پیش

درسته گل زیبایی زد اما یادمان نشهدکهدسن منشا بالا رفته دیگه کارایی چند سال قبل را دارد بجای منشا باید بازیکن جوان و آینده دار بگیریم البته در کنار یک مهاجم درجه یک که بازیکن جوان ازش یاد بگیره


حسین هدایتی

-2

5

2 سال پیش

به درد نمیخوره همه گلاش با پنالتی بوده اقایون طرفدارهای محترم شما ها الان توی ذوق خریدهای عالی هستین بازم یه دلال بی شرف داره منشا رو میکنه توی پاچه تیم این بازیکن به درد نمیخوره ما مهاجم بزرگ و فرصت طلب میخواییم که چهار چوب رو چشم بسته بشناسه


بهنام دهکار

-1

4

2 سال پیش

عالیه جواب میده


محسن جوانبخت

0

4

2 سال پیش

اگه بیاد منشأ خوب میشه


عشق یعنی پرسپولیس

0

4

2 سال پیش

به نظر من خط حمله کاسیانو باشه و منشا..اگه منشا هم نمیشه بیاد، همون عبدی و کاسیانو یا پاکدل و کاسیانو خوبه..فعلا با رفتن شریفی باید یک هافبک دفاعی جوون بگیریم یا اسدی رو حفظ کنیم..دفاع چپ هم نیاز نیست چون با گرفتن دفاع چپ و به دلیل چند خرید در دفاع وسط، نعمتی که بازیکن خوبی هست نیمکت نشین میشه..این فصل نعمتی باید دفاع چپ باشه..در هافبک هم به خاطر تعدد بازیکن، امکان داره امیری دفاع چپ باشه..شاید هم احمدی رویایی ظاهر شد و تو ترکیب اصلی بازی کرد


امیر مهدی وهابی

-1

2

2 سال پیش

میشن زوج طلائی مهار ناپذیر


حبیب صابر

-2

2

2 سال پیش

ب نظر من . منشا بازیکن خوبیه ولی بیشتر گل‌هایی ک زده پنالتی بوده وسنش برای این پست خوب نیست .پس بهتر همون کاسیانو و عبدی خودمونو روشون اختصاصي کار کنن بهتره.


ساره محمدی

-1

1

2 سال پیش

پیر جمع کردین مهاجم خوب سخته چخبر


پرسپولیس قهرمان

0

9

2 سال پیش

بهترین بازی که تو عمرم دیدم همون بازی بود ❤️❤️


شهاب عیسوند رشیدی

-2

9

2 سال پیش

یا خدا بیاد اگه بیاد عالی میشه با کسیانو ۲ تا رو بزارن مهاجم خط حمله ما چی میشه


بابک اعتمادیان

0

16

2 سال پیش

گل سوم به الدحیل که منشا زد واقعن محشر بود چه حالی کردیم اون روز

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال