ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

چهار مأموریت مهم یحیی ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 9 اظهار نظر

-

1 سال پیش

چهار مأموریت مهم یحیی

چهار مأموریت مهم یحیی
ارتش سرخ دات کام :
پرسپولیس چهار امتیاز از دو بازی قبلی از دست داده اما همچنان صدرنشین است. با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که با ادامه این روند باز هم صدرنشینی و پیشتازی به سوی قهرمانی در دسترس باشد. رقبا تا بن دندان مسلحند و از هر غفلت پرسپولیس استفاده خواهند کرد تا تیم یحیی را به زیر بکشند. پرسپولیس هم خوب می‌داند که از دست دادن صدر جدول و پیشروی به سوی نقطه پایان فصل در شرایط اینچنینی می‌تواند سرمایه‌های باشگاه را به باد دهد و رویای رسیدن به قهرمانی مثل فصل قبل نقش بر آب شود.
یحیی گل‌محمدی به‌عنوان مسئول فنی پرسپولیس کار دشواری برای حفظ پرسپولیس در صدر جدول و ایجاد اختلاف امتیاز با سایر مدعیان تا روز آخر فصل دارد که این مهم با در نظر گرفتن اینکه در نیم فصل دوم دروازه‌ها تنگ‌تر می‌شود و گل زدن دشوارتر خواهد شد، کار سختی به نظر می‌رسد اما گل‌محمدی به سختی کارش واقف است و باید راهکارهایی پیدا کند تا از موقعیت کنونی به نقطه مطلوب‌تری دست یابد و تیمش را از نظر فنی ارتقا دهد.
دوستی می‌گفت پرسپولیس قبل از این هم همین بود و تنها تفاوتش این بود که لوکادیا اندک موقعیت‌های ایجاد شده را گل می‌کرد و تیم به لطف همان سه امتیازها به صدر جدول رسید و ماند اما حالا که او رفته و هیچ مهاجم گلزنی در اسکواد یحیی حضور ندارد تمام مشکلات قبلی و جدید به یکباره بیرون زده و شرایط بحرانی به نظر می‌رسد. با این حال یحیی با هر ترفندی که شده باید از این موقعیت خطیر عبور کند که برای این کار سه مأموریت مهم در پیش خواهد داشت.

1) بالا بردن سطح کیفی پاسورها
مهدی ترابی، سروش رفیعی و سعید صادقی فصل قبل روی هم رفته حدود 40 پاس گل دادند اما این فصل و در فاصله دو هفته مانده به نیمه راه در این امر کاملاً عاجز بوده‌اند. مهدی ترابی، سروش رفیعی و سعید صادقی طی سیزده بازی گذشته تلورانس زیادی داشته‌اند و بعضاً روزهای خوب هم داشته‌اند اما تعداد روزهای بد و متوسط‌شان آنقدر بوده که حتماً باید تکانی بخورند وگرنه وضعیت پرسپولیس در خط میانی بهبود نخواهد یافت.
سه پاسور مهم پرسپولیس که یکی‌شان تا کنون سه پاس گل داده (ترابی) و دیگری یک (رفیعی) و سومی هیچ. بیشتر این آمار ضعیف را هم در همین هفته‌های اخیر ثبت کرده‌اند اما همین آمار نشان‌دهنده افت کیفیت آنهاست. حال سؤال اینجاست که این سه نفر همزمان در پرسپولیس افت کرده‌اند؟ در جای مناسبی به کار گرفته نمی‌شوند یا مشکل از جای دیگری است؟ هر چه که هست یحیی مأموریت دارد تا کیفیت کار این سه بازیکن را ارتقا دهد چرا که تا این پاسورها راه نیفتند خبری از کارهای ترکیبی آنچنانی و خلق موقعیت نیست.

2) تغییر شکل تمرینات
پرسپولیس با وجود صدرنشینی در فاز حمله و در آیتم خلق موقعیت یکی از تیم‌های قعرنشین لیگ برتر است که این نکته مهم هم با ذات تهاجمی باشگاه پرسپولیس منافات دارد هم به تیمی که داعیه قهرمانی دارد، نمی‌خورد. پرسپولیس از ابتدای فصل در فاز حمله مشکل داشت و خیلی سخت موقعیت گل می‌ساخت. در همان روزها هم البته بیشتر توجهات به سمت پیدا کردن مهاجم نوک تمام کننده و متبحر بود که بالاخره لوکادیا پیدا شد و بعد از آن هم دیاباته آمد و با حضور آنها آشغال‌ها زیر فرش پنهان شد اما حالا وقتی تیم یحیی مقابل تیم نیمه پایین جدول در خانه خود فقط سه موقعیت گل نصف و نیمه می‌سازد یعنی مشکلات همچنان سر جای خود باقی است و باید برای برون رفت از این وضعیت کاری کرد.
مشکل عدم خلق موقعیت کافی در پرسپولیس از ابتدای فصل در این تیم وجود داشته و به نظر می‌رسد کادر فنی پرسپولیس و در رأس آن یحیی باید برای تغییر شرایط شکل تمرینات‌شان را تغییر دهند. پرسپولیس نیاز به طراحی تمرینات جدید و رفرم در تمرینات تهاجمی دارد و باید راه‌های مختلف و متنوع‌تری را برای خلق موقعیت و رسیدن به گل تمرین کند. انتظار می‌رود یحیی با کمک از دستیاران خارجی و ایرانی خود تحولی در این زمینه در تمرینات داشته باشد تا بلکه موتور تهاجمی تیم با این همه ابزاری که در اختیار دارد راه بیفتد.

3) احیای مهاجمان از دست رفته
مهدی عبدی امروز در پرسپولیس تبدیل به یک استعداد هدر رفته شده و حامد پاکدل هم بازیکنی است که با تلاش بیهوده هیچ باری از روی دوش تیم برنمی‌دارد. البته وضعیت عبدی و پاکدل از ابتدای فصل همین بود. آنها نه اعتماد به نفس لازم را داشتند تا خودی نشان دهند نه از نظر تمرکز و شرایط فنی و بدنی به حدی رسیدند که خودشان را به کادر فنی تحمیل کرده و جایی برای خود در ترکیب پیدا کنند. از بدشانسی یحیی، لوکادیا رفت و دیاباته مصدوم شد اما یحیی که خودش بهتر از هر کسی کیفیت فعلی بازیکنانش را می‌شناسد بدون این دو مهاجم تیمش را در زمین چید در حالی که اگر هر کدام از آنها شرایط و کیفیت بهتری داشتند حداقل با یک مهاجم بازی می‌کرد و تیمش را بدون فوروارد به زمین نمی‌فرستاد.
حالا یحیی مأموریت دارد تا این دو بازیکن را احیا کرده و در شرایط بهتری قرار دهد. همان طور که خود یحیی گفته باید شرایط تمرینی، اعتماد به نفس و تمرکز این دو مهاجم را بهبود بخشد تا در مواقع اضطرار اینچنینی مثل همین سه چهار هفته‌ای که خبری از مهاجم قاتل نیست دستش را بگیرند کما اینکه معلوم نیست در نیم فصل دوم مهاجم ششدانگی جذب شود و اگر نیمه خالی لیوان را ببینیم گل‌محمدی باید با همین مهاجمانش بسازد و امتیاز جمع کند.

4) پیدا کردن جانشین لوکادیا
ابتدای فصل هم یحیی با این چالش بزرگ مواجه بود و آنقدر تأمل کرد تا اینکه انتخاب خوبی داشت و به خال زد.
انتخاب یک مهاجم هلندی با سابقه حضور در بوندس‌لیگا و لیگ برتر انگلیس تا حد زیادی باور کردنی نبود اما اتفاق افتاد و پرسپولیس با درخشش لوکادیا به صدر جدول رسید اما این خارجی هم پرسپولیس را دچار بحران کرد و حالا یحیی مأموریت دارد تا بهترین گزینه را به‌عنوان جانشین او پیدا کند.
بدون تردید این سخت‌ترین و شاید مهم‌ترین چالش یحیی در هفته‌های آتی تا شروع نیم فصل دوم و پایان فصل نقل و انتقالات زمستانی باشد چرا که خودش خوب می‌داند در این مقطع نه مهاجم داخلی خوبی که تیم نداشته باشد پیدا می‌شود نه با این قیمت وحشتناک ارز می‌شود دنبال گزینه خارجی باکیفیت رفت.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/152649
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
Hamid Aliyasi

-9

3

1 سال پیش

فصل قبل هم همش گفتین همایت همایت ما هوادارا گفتیم چشم همایت کردیم دیدیم پرسپولیس با یحیی نتونست حتی یه جام بیاره با بهترین بازیکن های لیگ گفتین یحیی کادر فنیش ضعیفه اون ها هم به کلی عوض شدن ولی حالا با بهترین بازیکن ها هم که جذب کردیم کلا هیچ تغیری مشاهده نشده خدایی من خودم پرسپولیسی ام همه اعضای خانوادم هم پرسپولیسی هستن خیلی ناراحت میشم پرسپولیس باخت میاره یا مساوی میکنه اصلا وقتی نگاه بازی میکنم استرس باخت رو دارم چه بلایی اوردی سر تیم اقا یحیی که هیچ انگیزه و شور و حالی برا بازی ندارن همه دچار افت نزولی شدید شدن کلا اعتماد به نفسشون از دست دادن خدایی دیگه زمان رفتنتون فرا رسیده اقای سر مربی خواهشا استعفا بده و یه مربی سرشناس خارجی جذب بشع ببینین با همین بازیکن هایی که داریم ببین چطور همه تیم ها رو سوراخ کنیم به امید روزهای بهتر برای ارتش سرخمون پرسپولیس کبیر


مرضیه البلوشی

-4

3

1 سال پیش

یحیی همان یحیی ۲سال پیش نیست تو سرمربی باید بیشتر کار کند


رضاآذری

-4

2

1 سال پیش

آقای گل محمدی ماتیم هجومی دوس داریم پرسپولیسی که هجومی بازی نکنه پرسپولیس نیس.فدات شم این تیم نفت آبادان نیس که همه روبریزی تودفاع گرچه الان صنعت نفت هم داره هجومی بازی میکنه.تورو مولا یه بازی ریسک کن تیمو هجومی بچین اگه به جایی نرسید بازبرگرد به همون سیستم خودت.هوادارای پرسپولیس نباید استرس باخت داشته باشن اما با این سبک بازی خداشاهده من یکی خودم ازدیقه اول استرس اینومیگیرم که نکنه تیم ببازه ازبس که بچه هابازی نمیکنن.درضمن آقایحیی ناموسن ازجوونای تیم بازی بگیر چرا یه بازی محمدمهدی احمدی،محمدعمری،علیرضاخدادادی رونمیزاری توترکیب الان همه جای دنیا حداقل توترکیب هرتیمی چهار پنج تاجوون بازی میکنه که میل هجومی بیشتری دارن تازه توان رفت وبرگشت تونود دیقه رم دارن.ناموسن جون مادرت اسم پرسپولیسو پرچم پرسپولیسو ببربالا بزار مام حال کنیم.


msa

0

4

1 سال پیش

این سایت مختص هواداران عاشق پرسپولیسه من به جرات قسم میخورم حتی یک نفر هم دراین سایت مخالف نیست واگر انتقادی ازمربی یابازیکن میشه از روی دلسوزیه ماگل محمدی رادوست داریم چون پرسپولیسیه وهنوز خاطر ه گلی که به ایرلندزد اریادمان نمیرود وهرجا چه گل محمدی اشتباه یاکم کاری داشتن ازشون باید انتقاد کرد وهمچنین همه نظرات دوستان برای همه محترمه ونباید توهین کرد؛ بنده تمام نظرات دوستان رامیخوانم وبیش ازنود درصد نظرات به هم نزدیک است اما متاسفانه عده قلیلی ازدوستان در نظرات دوستان دخالت وحتی توهین میکنن ازهمین جا بعنوان یک برادر کوچک ازهمه عزیزان میخوام حرمت همدیگر رارعایت کنن وتوهین نکنن به به وچه چه گفتن دردی رادوانمیکند


سید ابراهیم غفاری نیا

0

8

1 سال پیش

یحیی می‌تونه💪❤️


علیرضا حسین پور

0

6

1 سال پیش

در حال حاضر بازیکنان پرسپولیس باتعصب بازی نمی کنند، یحیی باید به تیم یه شک وارد کنه،


سامان کوهدشت

0

7

1 سال پیش

هرچند ک واقعا متن این مقاله خیلی خوب همه چیو توضیح داده و خداییش درست میگه همرو..ولی ما پرسپولیسیم بچه ها باس غیرت بیشتر ب خرج بدن ازین ببعد. # پشت تیم‌تا قهرمانی


سامان کوهدشت

-1

8

1 سال پیش

ما همیشه پشت پرسپولیسو مربیمون امپراطور یحیی هستیم.. کنارتیم تا قهرمانی ❤❤❤❤


احمد نوری اسرمی

-1

6

1 سال پیش

بازیکنی که افت کرد باید یک بازی بشینه روی نیمکت تا بدونه جایگاهش همیشگی نیست ولی یحیی این کارو نمیکنه . سرعت انتقال توپ بسیار پایینه و انگار دارن صحنه اهسته بازی میکنن . وضعیت سانتر تو تیم اصلن خوب نیست . تو ورزشگاه ازادی هم با دو هافبک دفاعی بازی میکنیم که اصلن عاقلانه نیست

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال