ارتش سرخ دات کام

اخبار

کاشانى: کرانچار مى گفت بازیکنان پرس ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

کاشانى: کرانچار مى گفت بازیکنان پرسپولیس دیوانه اند

ارتش سرخ دات کام :
کاشانى: کرانچار مى گفت بازیکنان پرسپولیس دیوانه اند

 

زمانى که من آمدم یک شب در برنامه ۹۰ نشان دادند که در کنار زمین تمرین پرسپولیس مرغ و خروس و پوست هندوانه بود، این در شان و شخصیت باشگاه پرسپولیس نبود.
۱بازگشت مجدد به پرسپولیس با درخواست على آبادى
حبیب کاشانى که سال ۸۶ با پرسپولیس قهرمان لیگ هفتم شد و بلافاصله در پایان لیگ هم از سمتش کنار گذاشته شد، در مورد بازگشتش به این باشگاه گفت: خردادماه سال ۸۸ آقاى على آبادى مرا صدا کردند و به من حکم عضویت در هیئت مدیره دادند. هیئت مدیره همان روز تشکیل جلسه داد و مدیرعامل پیشین را عزل کرد و مرا به عنوان مدیرعامل باشگاه معرفى کرد. همان روز هم در سایت باشگاه منتشر شد که من مدیرعامل باشگاه شدم، اما من نزد
على آبادى رفتم و گفتم در حال حاضر شرایط اینکه مجددا مدیرعامل باشگاه شوم را ندارم و عذرخواهى کردم.
۲ انصارى فرد تیم رابراى لیگ نهم بست
وى در ادامه خاطرنشان کرد: با این شرایط آقاى انصاریفرد که مدیرعامل وقت باشگاه بودند زحمت کشیدند و بازیکنان را براى فصل بعد انتخاب کردند تا روز ۱۱ مهرماه که بنده به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شدم. همان روز به سازمان تربیت بدنى رفتم و نشستى دو و نیم ساعته با آقاى سعیدلو داشتم. من به دلایل مختلف از سعیدلو خواستم که این مسئولیت را قبول نکنم اما ریاست سازمان تربیت بدنى دلایلى را عنوان کرد و با توجه به شرایط پرسپولیس از من خواستند، مسئولیت باشگاه را به صورت موقت قبول کنم.ابتدا دوستان گمان مى کردند من رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس شده ام اما ریاست سازمان تربیت بدنى مرا به عنوان سرپرست انتخاب کرده بودند. در متن انتصاب من به عنوان سرپرست باشگاه اینطور قید شده بود که من سرپرست باشگاه هستم و کارهاى ادارى باشگاه را انجام مى دهم تا یک مدیرعامل براى باشگاه انتخاب شود. با این شرایط من به خاطر هواداران برگشتم اما براى چند روز- که این چند روزه شده است چیزى حدود ۲۰۰ روز که من در باشگاه پرسپولیس سرپرست هستم و درگیر امور باشگاه هستم.
۳ تمرین کنار مرغ و خروس ها در شان پرسپولیس نبود
کاشانى ادامه داد: دوستان قبل از من تمام تلاش خود را کرده بودند که این نواقص نباشد اما به هر دلیلى بازهم مشکلاتى وجود داشت که کار را براى مجموعه مشکل کرده بود. زمانى که من آمدم یک شب در برنامه ۹۰ نشان دادند که در کنار زمین تمرین پرسپولیس مرغ و خروس و پوست هندوانه بود، این در شان و شخصیت باشگاه پرسپولیس نبود. نه در شان و شخصیت باشگاه پرسپولیس، بلکه در شخصیت هیچ باشگاهى در هیچ رده اى نیست که در کنار زمین تمرینش مرغ و خروس باشد.کاشانى ادامه داد: به همین خاطر تصمیم گرفتیم زمین تمرین تیم را تغییر دهیم و در این رابطه با مسئولان شهردارى مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم که زمین تمرین تیم به مجموعه شهداى شرکت واحد منتقل شود. با این کار هزینه هاى تیم را براى برگزارى تمرین به ثلث تقلیل دادیم. قبل از این براى هر جلسه تمرین ۵۵۰ هزار تومان هزینه مى کردیم و گاهى اوقات براى یک روز تمرین در مجموعه خیریه عمل مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان پرداخت مى کردیم.سرپرست باشگاه پرسپولیس در ادامه خاطرنشان کرد: هر هفته اگر پول نقد پرداخت نمى کردیم ما را به زمین تمرین راه نمى دادند. با مساعدت مسئولان شهردارى به ویژه آقایان قالیباف و بیژنى زمین تمرین تیم را با یک سوم قیمتى که پیش از این از سوى باشگاه پرداخت مى کرد، در اختیار گرفتیم.
۴ چک هاى اسپانسربراى یک سال بعد بود
حبیب کاشانى در ادامه اشاره به مشکلات باشگاه پرسپولیس گفت: مشکل بعدى ما اسپانسر بود. اسپانسرى که پیش از این باشگاه با آن قرارداد امضا کرده بود باید براى ۴۰ بازى نزدیک به یک میلیارد تومان پرداخت مى کرد و چک هایى که از این بابت در اختیار باشگاه قرار گرفته بود، موعد وصولش در سال ۸۹ بود. مبلغى که باشگاه براى این فصل باید از حامى مالى خود دریافت مى کرد، تقریبا نصف رقمى بود که در سال ۸۶ با اسپانسر باشگاه امضا کرده بودیم. طبیعتا مایل بودیم مبلغ اسپانسرینگ باشگاه را افزایش دهیم زیرا اصلى ترین منبع درآمد باشگاه از این بخش تامین مى شود. متاسفانه حامى مالى پیشین براى هر بازى مبلغ ۲۵ میلیون تومان به باشگاه پرداخت کرده بود که این عدد براى باشگاه قابل قبول نبود.
۵ در ارتفاع ۳۰ هزار پایى از سطح زمین قرار داشتیم!
وى در ادامه به وجود واسطه اى براى امضا قرارداد با حامى مالى پیشین تیم فوتبال پرسپولیس اشاره کرد که براى امضاى قرارداد بین دو باشگاه رقمى در حدود ۱۵۰ میلیون تومان دریافت کرده بود و گفت: کار شروع شده بود و ناچار بودیم کار را دنبال کنیم. ما در ارتفاع بودیم مانند هواپیمایى که در ۳۰ هزار پایى در حال حرکت است، نه مى تواند مسافر سوار کند و نه مسافرى را پیاده کند. ما باید این مسیر را دنبال مى کردیم آن هم با شرایط و سیستمى که از قبل داشت.
۶ شوک ها دیگر جواب نمى داد
حبیب کاشانى ادامه داد: در این شرایط باید هرازچند گاهى شوک هایى را به تیم وارد مى آوردیم، اولین شوک را سازمان تربیت بدنى وارد آورد و شوک مدیریتى زد و من را انتخاب کرد. بعد از آمدن من تیم چند هفته اى خوب بود و تا پایان نیم فصل اول روبه جلو بودیم اما بعد از مدتى احساس کردیم این شوک جواب مثبت نمى دهد. زمانى که دیدیم که بازیکنان با کرانچار آچمز شدند.
۷ ادبیات کرانچارشایسته بازیکنان نبود
کاشانى در ادامه گفتگوى خود به شرایط زلاتکو کرانچار در هفته هاى پایانى حضورش در پرسپولیس اشاره کرد و گفت: ما هفته اى یک بار با آقاى کرانچار جلسه داشتیم و در این جلسات ایشان در مورد بازیکنان الفاظ و ادبیاتى را به کار مى برد که شایسته آنها نبود. بطور مثال عنوان مى کرد فلان بازیکن دیوانه است، فلان بازیکن نمى فهمد و .. . کرانچار و تومیسلاو نسبت به بازیکنان و بازیکنان نسبت به این دو مربى کروات ذهنیت پیدا کرده بودند. کرانچار در زمان تمرین فقط ۱۴ بازیکنى اصلى را از دیگران جدا کرده و کار آماده سازى را با آنها دنبال مى کرد. ما در آن زمان ۳۱ نفر را در هر جلسه تمرین داشتیم که از این جمع فقط ۱۴ نفر مورد تایید کرانچار بودند و با او تمرین مى کردند و باقى به حال خود رها شده بودند. او سبک و سیاق خود را داشت اما براى ما امکان این نبود که با چنین شرایطى کار را دنبال کنیم به همین خاطر از سرمربى تیم خواستیم در زمان تمرین از تمام بازیکنان استفاده کند.
۸ -۳ بازیکن ۵۰۰ میلیون تومان براى باشگاه درآمد داشتند
حبیب کاشانى ادامه داد: ما مشکل تعداد بازیکن هم داشتیم و باید حداقل ۲۴ بازیکن در تمرینات شرکت مى کردند، به همین خاطر در نیم فصل سه بازیکن را به تیمهاى راه آهن، صنعت نفت آبادان و نفت تهران قرض دادیم و ۵۰۰ میلیون تومان از این بابت کسب درآمد کردیم. این براى باشگاه و آن بازیکنان مفید بود. با دو تصمیم مدیریتى مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان در نیم فصل دوم به منابع مالى باشگاه افزوده شد و کار شق القمر هم انجام ندادیم.
۹ از ابتدا به گزینه داخلى فکر مى کردم
کاشانى با بیان اینکه کرانچار مربى خوب و کارنامه دارى بود گفت: از زمانى که به پرسپولیس آمدم به دنبال گزینه  ایرانى براى هدایت تیم بودم چرا که اعتقاد دارم یک مربى با فرهنگ و روحیه ایرانى بهتر مى تواند با بازیکنان ارتباط برقرار کند. زمانى که آقاى کرانچار در پرسپولیس بود، گاهى اوقات یک بازیکن دست به تمارض مى زد و سرمربى تیم به جاى برقرارى ارتباط با او و پیگیرى مشکلش خیلى راحت حرف او رامى پذیرفت.
۱۰ کرانچار و تمرینات ۴۵ دقیقه اى
وى ادامه داد: ما در خصوص تعداد و زمان تمرین تیم هم با کرانچار اختلاف نظر داشتیم. تیم ۳۰ دقیقه، ۴۵ دقیقه تا یک ساعت تمرین مى کرد و انتظار داشتیم ۹۰ دقیقه بازى کند. با این شرایط کرانچار نمى توانست براى تیم مفید باشد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم به این همکارى پایان دهیم. من همه تلاش خود ر ا کردم تا فاصله بین بازیکنان و کرانچار را به حداقل برسانم و ارتباط آنها را نزدیک کنم اما نشد. اعتقادم به این است هرکسى سرمربى تیم باشد، چه ایرانى و چه خارجى باید حمایت شود.
۱۱ به کرانچار گفتم کار « گره » خورده است
کاشانى خاطرنشان کرد: من تلاش خود را کردم تا آقاى کرانچار در باشگاه پرسپولیس بماند اما زمانى که دیدم بازیکنان ذهنیت بدى نسبت به او دارند و ادامه کار با او میسر نیست براى اولین بار در تعاملى دوستانه تصمیم به جدایى این مربى کراوت از تیم پرسپولیس گرفتیم.وى ادامه داد: این براى اولین بار بود که یک مربى بدون ناراحتى و بدهى از پرسپولیس رفت و به صف شاکیان، طلبکاران و مخالفان این تیم اضافه نشد. ایام کریسمس بود و یک دسته گل خریدیم و رفتیم منزل کرانچار و موضوع را به ایشان گفتم. در آن جلسه ۲بار گریه ام گرفت چون نمى خواستم دل کسى را بشکنم.کاشانى افزود: موضوع را با کرانچار در میان گذاشتم و گفتم کار گره خورده است و بودن شما هم به خودتان ضربه مى زند و هم به تیم. کرانچار این موضوع را پذیرفت و گفت مهم این است که پرسپولیس بماند. من مربى حرفه اى هستم و شرایط را درک مى کنم. ما مراسم تودیع کرانچار را براى اولین بار گرفتیم. اینها اتفاقات نادرى بود که در ورزش ما اتفاق افتاد اما به سادگى از کنار آن گذشتیم. ما نشان دادیم که مى توانیم خوش استقبال و بد بدرقه نباشیم. این بار هم خوش استقبال بودیم و هم خوش بدرقه. این مربى در شرایطى که باید ۲۳۰ هزار دلار از باشگاه مى گرفت با ۵۰ هزار دلار از تیم ما جدا شد و رفت. ما هنوز هم با آقاى کرانچار ارتباط داریم و ایشان هم از ما دعوت کرده اند که به مونته نگرو سفر کنیم.
۱۲ دایى بدون ایراد نیست
سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا از انتخاب على دایى به عنوان سرمربى تیم فوتبال این باشگاه راضى است گفت: طبیعتا باید از این انتخاب راضى باشم. بالاخره آقاى دایى از افتخارات فوتبال ایران است. نمى توانیم بگوییم آقاى دایى کامل است و ایرادى ندارد. نه. من این را
نمى گویم. على دایى افتخار کشورماست. شما هر کشورى که مى روید، مردم دنیا ایران را به نام دایى مى شناسند. ما نمى توانیم از کنار این موضوع به راحتى عبور کنیم. به هر حال انتخاب دایى با انگیزه اى که ایشان براى کار در پرسپولیس داشت، اجازه داد تا او را انتخاب کنیم و از این انتخاب رضایت داریم. آقاى دایى که من از بیرون مى شناختم با آن مربى که من از نزدیک دیدم، تفاوت هاى زیادى دارد. دورنماى آقاى دایى شاید براى خیلى ها خوب نباشد اما زمانى که با ایشان از نزدیک کار کنند، نظرشان عوض مى شود. او خیلى مقید، کاربلد و منضبط و علاقمند به کارش است. من پیش از آغاز همکارى با دایى شرایط خود و باشگاه را مطرح کردم و ایشان نیز با پذیرش این موارد حاضر شدند با قراردادى سفید به باشگاه پرسپولیس بپیوندد.
۱۳ ماجراى قرارداد سفید چیست؟
«این موضوع قرارداد سفید چیست، آیا این موضوع واقعیت دارد یا یک نوع تعارف است؟ با توجه به اتفاقاتى که بین على دایى و فدراسیون فوتبال براى دریافت مطالبتش صورت گرفته است باور این موضوع چندان آسان نیست که او با قرارداد سفید حاضر به همکارى با باشگاه پرسپولیس شده باشد، آنهم دایى که از یک ریالش نمى گذرد؟»کاشانى در این مورد گفت: طبیعتا شما هم از یک ریال تان نمى گذرید. من هم از یک ریالم نمى گذرم. شما اگر سوار تاکسى شوید کرایه تان ۹۰ تومان باشد و راننده ۱۰۰ تومان بردارد حتما به راننده مى گویید که چرا ۱۰ تومان بیشتر گرفته است. شما همان آدمى هستید که اگر یک مستحق دست خود را دراز کند یا صندوق صدقات ببینید هزار تومان هم کمک مى کنید. من صادقانه با آقاى دایى مذاکره کردم و ایشان هم صادقانه شرایط ما را پذیرفت. تا به امروز هم آقاى دایى یکبار به ما نگفته پول من چه شد و چرا دیر پرداخت شد، چند درصد رقم قرارداد من مانده است و … . با این حال هر وقت پول به باشگاه آمده من سعى کردم حق و حقوق ایشان را پرداخت کنم. شاید این هم لطف خداست که شامل حال من شده است. آقاى کرانچار آنطور مى رود و آقاى دایى حاضر مى شود با این شرایط کار کند و … .
۱۴ ورزشگاه ۱۵ ساله اى که فعلا ثمرى ندارد
حبیب کاشانى در مورد امکانات سخت افزارى باشگاه پرسپولیس نیز گفت: ما یک مجموعه اى به نام درفشى فر داریم که از سوى سازمان تربیت بدنى ۱۵ ساله به باشگاه پرسپولیس واگذار شده است. تا به امروز که من در خدمت شما هستم، قریب به هشت سال از این ۱۵ سال گذشته است. در این هشت سال جایى که به ما واگذار شده است براى بازیکن سازى، تمرین تیم، مدرسه فوتبال و … هر سال کرایه داده شده است. استخر، سونا، زمین چمن کوچک و بزرگ و سالن این مجموعه کرایه داده شده است و به هیچ عنوان دخل وتصرفى در آن نداشته ایم و طبیعتا دچار مشکل شده ایم.ما در سال ۸۶ با کمک شهردارى تهران در اطراف زمین چمن ورزشگاه درفشى فر سکو ساختیم به ظرفیت پنج هزار نفر. در کنار این زمین همچنین رختکن و مجموعه بدنسازى احداث شد تا بصورت یک مجموعه کامل درآید. به هر دلیلى من در سال ۸۶ از مجموعه خارج شدم. امسال من به دنبال آن هستم که ورزشگاه درفشى فر را بصورت یک کمپ درآوریم و باشگاه پرسپولیس را در این مجموعه منتقل کنیم. تعمیر و مرمت استخر، احداث زمین چمن طبیعى، تعمیرات سالن، احداث مجموعه اى ۲۴ واحدى براى اقامت تیم و بازیکنان، هتلینگ و… از برنامه هایى است که قصد اجراى آن را در ورزشگاه درفشى داریم. برآورد هزینه هاى ما براى اجراى این برنامه ها چیزى در حدود سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است. اگر پول به موقع دست ما برسد در کمتر از ۱۸ ماه مجموعه درفشى را آنطور که باید و در نظر داریم در خواهیم آورد. مجوز احداث سالن، ساختمان و … را بصورت رایگان از شهردارى دریافت کرده ایم اما هزینه هاى ساخت را از منابع مالى و اسپانسرها تامین مى کنیم.
۱۵ انتقاد از بى ثباتى مدیریت در ایران
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از بى ثباتى مدیریت در فوتبال ایران انتقاد کرد و گفت: اگر در فوتبال ایران ثبات مدیریت باشد. یعنى مدیر بداند چهار سال در یک مجموعه است و مى تواند بدون مشکل فعالیت کند، طبیعتا امور باشگاه را آنطور که باید و شاید دنبال خواهد کرد.
۱۶ قراردادهاى ما با هیچ کجا قابل مقایسه نیست
«در فوتبال ما قراردادها حرفه اى نیست«، کاشانى با انتقاد از این موضوع گفت: شما در فوتبال دنیا یک کشور را نشان بدهید که قرارداد مربیان و بازیکنان در باشگاه هاى آن کشور مشابه قراردادهایى باشد که ما امضا مى کنیم. در ایران یک بازیکن با باشگاهى قرارداد مى بندد، ۴۰ بازى روى نیمکت مى نشیند و به میدان نمى رود و در پایان فصل تمام پولى که مى بایست دریافت مى کرده را مى گیرد. شما در هیچ کشورى نمى توانید چنین قراردادى را پیدا کنید.
۱۷ بازیکن باید انگیزه داشته باشد
وى ادامه داد: شما از على دایى، وحید هاشمیان، جواد نکونام و هر بازیکنى که در خارج از کشور بازى کرده است، سئوال کنید، آیا قراردادى با این شرایط دیده اند؟ بازیکن باید انگیزه داشته باشد براى بازى. بازیکن به اندازه زمانى که بازى کرده باید پول بگیرد. متاسفانه در ایران اینطور نیست و شرایطى که در باشگاهدارى ما وجود دارد در هیچ کجاى دنیا نیست.کاشانى خاطرنشان کرد: ما یک جلسه تمرین اضافه مى گذاریم همین شما رسانه ها زمین و زمان را به هممى رسانید. آقاى دایى و باقرى تعریف مى کنند زمانى که در تیم آرمنیا بیله فلد بودند براى یک بازى سفرى ۶ ساعته با اتوبوس در زمستان به شهرى دیگر داشته بودند، از قضا تیم شان در آن بازى مقابل تیم حریف که یک بازیکنش اخراج شده بود با نتیجه ۳ بریک شکست مى خورد. پس از این بازى بازهم تیم با اتوبوس به شهر بیله فلد برمى گردند. باقرى و دایى تعریف مى کردند، زمانى که همراه با دیگر بازیکنان قصد خروج از باشگاه و رفتن به سمت ماشین هاى خود را داشتند، سرمربى تیم همه بازیکنان را تنبیه کرده و براى دویدن داخل جنگل برد.
۱۸در ایران تیم اول و چهارم با هم فرقى نمى کنند
وى در این خصوص افزود: در انگلیس تیم قهرمان تا تیمهاى پایین جدول همه رقمى را دریافت مى کنند. در ایران چه؟ تیم اول با تیم چهارم هیچ فرقى نمى کند. تیم چهارم چرا باید چهارم شود؟ تراکتورسازى ۵هفته به پایان لیگ دیگر انگیزه اى براى بازى ندارد. این تیم نه خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس مى کند و نه شانس آسیایى شدن دارد. اما اگر بداند چهارم شود یک پاداش مى گیرد و اگر دهم شود، پاداشى کمتر دریافت خواهد کرد، تا هفته آخر تلاش مى کند و با انگیزه مى ماند.
۱۹ سعیدلو انگیزه تیم ها را بالا ببرد
«کجاى این فوتبال حرفه اى است؟» کاشانى با طرح دوباره این پرسش افزود: من از آقاى سعیدلو خواهش مى کنم انگیزه تیم ها را بالا ببرد و پاداش نقدى بگذارد که اگر تیمى قهرمان شود، n تومان دریافت مى کند، اگر دوم شود ۱ – n تومان و به همین ترتیب تا مقام پانزدهم پاداش مى گیرد همه تا هفته آخر با انگیزه تلاش مى کنند.
۲۰ بابت ساختمان باشگاه به فدراسیون بدهکاریم
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: ما از پخش تلویزیونى پول نمى گیریم. از پخش تلویزیونى و بلیت هیچ چیز عایدمان نمى شود و به جاى اینکه از فدراسیون پول بگیریم عنوان مى کنند که به فدراسیون بدهکار هم هستیم! مسئولان فدراسیون مى گویند در سال ۸۴ براى باشگاه پرسپولیس یک ساختمان خریدارى شده است و داریم پول آن را کم مى کنیم. از آقاى دادکان سؤال مى کنیم، ایشان مى گوید ساختمان را براى شما خریده ایم، از فدراسیون سئوال مى کنیم مى گویند، بابت ساختمان بدهکار هستید و… ما هنوز ۷۶۰ میلیون تومان بابت ساختمان به فدراسیون بدهکار هستیم.
۱۹ عواید بازى با تراکتورسازى در تبریز براى ما بیشتر از شهرآورد است
کاشانى تصریح کرد: در بازى استقلال – پرسپولیس ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه مى آیند اما عنوان مى شود در این بازى فقط ۷۵ هزار بلیت فروخته شده است. از عواید این بلیت فروشى ۶۰ درصد به تیم میزبان مى رسد و ۴۰ درصد به تیم میهمان. از ۷۵ میلیون تومان پول بلیت فروشى حدود ۴۰ میلیون تومان به ما مى رسد که البته اگر میزبان باشیم. در این شرایط ۲۰ میلیون تومان بابت اجاره زمین به ورزشگاه آزادى مى دهیم و ۶ میلیون تومان به هتل و… مى دهیم ته این بازى براى ما ۴ میلیون تومان مى ماند. براى ما درآمد بازى با تراکتورسازى در تبریز به مراتب بیشتر از شهرآورد تهران است.

لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/294
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-1

الاهلی عربستان

پرسپولیس

دوشنبه, 26 شهریور
ساعت 21:30

ورزشگاه : جوهره جده

داور : ادهم مخادمه

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر الاهلی کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 4 لیگ برتر

جمعه, 23 شهریور

سپاهان 1 - 0 ملوان 18:45
شمس آذر 2 - 2 استقلال خوزستان 18:45
تراکتور 0 - 1 ذوب آهن 19:30

شنبه, 24 شهریور

چادرملو 1 - 0 نساجی 19:00
آلومینیوم 0 - 0 هوادار 19:30
فولاد 1 - 1 خیبر خرم‌آباد 19:00

شنبه, 19 آبان

گل گهر - پرسپولیس 16:15
استقلال - مس رفسنجان 18:30

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 4 5 12
2 تراکتور 4 5 7
3 ملوان 4 2 7
4 گل گهر 3 2 6
5 ذوب آهن 4 1 6
6 پرسپولیس 3 2 5
7 خیبر خرم‌آباد 4 0 5
8 استقلال خوزستان 4 -1 5
9 فولاد 4 -1 5
10 استقلال 3 0 4
11 مس رفسنجان 3 0 4
12 چادرملو 4 -3 4
13 آلومینیوم 4 -2 3
14 هوادار 4 -5 2
15 نساجی 4 -3 1
16 شمس آذر 4 -2 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال