نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 9 اظهار نظر

-

2 سال پیش

کرامات دکتر

کرامات دکتر
ارتش سرخ دات کام :
پرسپولیس مدت‌ها از نظر مدیریتی بلاتکلیف بود و با سرپرست موقت اداره می‌شد. وزارت ورزش در این مدت تلاش کرد با وسواس و حوصله یک تیم مدیریتی جدید برای این باشگاه انتخاب کند. این زمان آنقدر طول کشید که همه کلافه شدند. توقع می‌رفت پس از این مدت طولانی، مدیرانی که وزارت در پرسپولیس مشغول به‌کار می‌کند، چهره‌هایی برگزیده و اثرگذار باشند. از آنجا که فعلا فقط یک هفته از استقرار تیم مدیریتی جدید در باشگاه می‌گذرد، طبیعتا برای قضاوت در مورد آنها خیلی زود است. با این حال، هم در مورد خود رضا درویش و سوابقش تردیدهایی وجود دارد و هم در مورد صلاحیت هیأت‌مدیره. بعد از موج اول تشکیک‌ها در مورد درویش، موج دوم به انتقاد از بیژن ذوالفقارنسب معطوف شد؛ پیشکسوت 72ساله سرخپوشان که به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره منصوب شده، اما هر چند ساعت یک‌بار با یک رفتار دور از انتظار خبرساز می‌شود. صد البته دکتر بیژن فرد تحصیلکرده و محترمی است، اما به‌نظر می‌رسد او در این مقطع زمانی اشراف کافی برای حضور در پست‌های مدیریتی باشگاه را نداشته و اگر قرار باشد ناشی‌گری‌های او ادامه بیابد، کار سخت خواهد شد.

بی‌اطلاع از رضایتنامه یحیی
یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های این سالیان فوتبال ایران، داستان جدایی بحث‌برانگیز گابریل کالدرون از پرسپولیس، انتقال یحیی گل‌محمدی از پدیده مشهد به تهران و چگونگی صدور رضایتنامه این مربی بود. پرسپولیس در این ماجرا به پدیده بدهکار شد و داستان‌های مربوط به عدم‌تسویه آن و غرامت دیرکرد و سایر مسایل آنقدر جنجال به پا کرد که شاید بدون اغراق بتوان گفت نیمی از تمام مردم ایران از این موضوع باخبر هستند. با این همه، گویا ذوالفقارنسب از نیمه دیگر جمعیت انتخاب شده(!) چرا که او در یکی از نخستین اظهارنظرهایش به‌عنوان رئیس هیأت‌مدیره گفت: «اولین بار است می‌شنوم پرسپولیس به‌خاطر یحیی باید به پدیده پول بدهد.» این بی‌اطلاعی حتی برای یک مخاطب مدعی و پیگیر فوتبال ایران هم بد است، چه برسد به پیشکسوت پرسپولیس که مدام هم در رسانه‌ها به‌عنوان کارشناس حضور می‌یابد. حالا تصور کنید دکتر بیژن با این شرایط، به کادر مدیریتی سرخپوشان هم افزوده شده است. واقعا چه کاری از او برمی‌آید؟

بازگشت به آسیا در روز قرعه‌کشی
روز دوشنبه قرعه‌کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای فصل بعد انجام شد و فولاد و سپاهان به‌عنوان 2 نماینده ایران رقبای خود را شناختند. این یعنی کار تمام است و حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا قطعی شده است. در همان روز اما، با وجود انتشار خبر قرعه‌کشی، ذوالفقارنسب در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و گفت به‌احتمال 99درصد سرخابی‌ها به آسیا برمی‎‌گردند! دکتر بیژن بعدتر در توضیح این ماجرا گفت: «شب قبل از برنامه شنیدم که 3 تیم ایرانی بخشیده شده‌اند و در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند، اما ظاهرا این موضوع درست نبود. براساس شنیده‌هایم گفتم به‌احتمال 99یا 100درصد پرسپولیس و استقلال در لیگ قهرمانان شرکت خواهند کرد، اما نمی‌دانم کسی که این حرف را زده بود از چه منبعی آن را گرفته بود و متأسفانه اشتباه بود.» بدیهی است که رئیس هیأت‌مدیره یک باشگاه باید 4 قدم از کل مخاطبان جلوتر باشد، نه آنکه پشت سر همه آنها، حتی از اخبار و رویدادها هم بی‌اطلاع بماند و براساس شنیده‌ها اظهارنظر کند.

شاهکار آخر
آنچه اما شگفتی‌ها و اعتراضات در مورد رفتار ذوالفقارنسب را به اوج رساند، حضور او در شبکه تلویزیونی «شما» برای کارشناسی بازی حذفی مس کرمان و فولاد خوزستان بود. دکتر بیژن در حالی به این برنامه رفت که همزمان پرسپولیس در اصفهان با ذوب‌آهن بازی می‌کرد! این رفتار باعث تعجب گسترده اهالی فوتبال شد و آنقدر عجیب بود که اصلا نمی‌شود چیزی در موردش نوشت. خود دکتر اما در توضیح ماجرا گفته: «این موضوع چه ایرادی دارد؟ قرار نبود با پرسپولیس به اصفهان بروم. از من درخواست کردند تا در تلویزیون حاضر شوم. حضورم در این برنامه چه ایرادی دارد؟ بازی پرسپولیس را هم از تلویزیون دیدم.» پرسش اینجاست که اگر او داشته بازی پرسپولیس را می‌دیده، پس چطور مسابقه مس و فولاد را بدون تماشا کردن، کارشناسی کرده است؟

حضور نمایشی؟
خیلی از مواقع رسم بوده در چینش اعضای هیأت‌مدیره، یک نفر از پیشکسوتان را هم به‌طور نمایشی و برای آنکه نشان بدهند برای این گروه احترام قائل‌اند، در فهرست می‌گنجاندند. به‌نظر می‌رسد کارکرد ذوالفقارنسب در هیأت‌مدیره جدید سرخ‌ها همین است، اما حتی او برای ایفای درست این نقش هم به اندازه کافی اشراف و آگاهی ندارد. به علاوه با گسترش رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، مدیران پرسپولیس و استقلال بیش از همیشه زیر ذره‌بین هستند و افکار عمومی از آنها عملکرد مؤثر و دقیق می‌خواهد. در این شرایط، چهره‌ای مثل ذوالفقارنسب بیش از پیش تحت فشار قرار خواهد گرفت. کاش این شرایط به‌وجود نمی‌آمد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/147000
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
ضد آبی

0

2

2 سال پیش

این دیگه تا کلاس ششم هم درس نخونده.....ذوالفقار سگ نسب..


حسین کامیاب

0

3

2 سال پیش

دکتر بیژن جااااااااان عزیزات با ی استعفا لااقل ابرو خودتو حفظ کن و برو برس به همون 5 تا شغل دیگه که داری اینجا جای تو نیست ما هوادارا مترسک نمیخوایم ما یکی مثل دکتر دادکان رو میخوایم یکی مثل علی کریمی میخوایم که اول با صداقت حرف بزنه دوم دزد نباشه سوم مدیر و مدبر باشه چهارم راه درآمد زایی بلد باشه 5و6و7و... هم بماند ما ای ادمها رو میخوایم نه مثل شما که جمعه فهمیدین چی شده لعنت خدا و پیر و پیغمبر به همه باعث و بانی های 57 که از عرش به فرش رسوندین ای ملت رو بسه دیگه بسسسه خودتون برین زور دست شماست فهمیدیم از ما هم کاری بر نمیاد ولی لااقل مرد باشین خودتون برین از این تنها دلخوشی ما جوونا


ع حسین زاده

0

1

2 سال پیش

آقای دکتر شاید ۲۰سال قبل در دوره خودش توانایی‌هایی داشتند، ولی الان با ۷۰سال سن ديگه اون کارایی قبل را ندارد، ایشان مانند آدمی صحبت می کند که آلزایمر دارند، ایشون میگه من ۵تا شغل دارم، پس ديگه وقتی نمی مونه که برای پرسپولیس بزاره، قشنک معلومه که اونو آوردند که به هواداران بگن پیشکسوت پرسپولیس را به عنوان هیت مديره انتخاب کردیم، تا دهن هوادار را ببندند،درصورتی که این آقا اصلا تو باغ نیست اگر می خواستند پیشکسوت بیارن یک جوان که بتونه مثل بازیکنان بیرون زمین بجنگه ویک مشکل از مشکلات پرسپولیس را حل کنه ....


ع حسین زاده

0

2

2 سال پیش

هواداران پرسپولیس يه روز خوش تو این فصل به خودش ندیده، آقای مثلا دکتر جان بچه هات اگر بلد نیستی حرف بزنی خواهشا دهنت را ببند،برو سر اون ۵تا شغلت، آخه تو که نمی تونی ۱۰۰۰ تومن پول و اعتبار برای پرسپولیس بیاری کاسه کوسه ات را جمع کن برو، سر پیری آبروی خودت را نبر..


علی زارعی

0

1

2 سال پیش

عالم آدم میدونن که پرسپولیس بابت یحیی بدهکار پدیده است حالا جناب استاد دکتر خبر نداره فکر کنم جز اصحاب کف باشه؟


علی پیروندی

0

2

2 سال پیش

دکتر دچار وارونگی شده چیزی که همه خبردارن ایشان خبر ندارد و چیزی که هیچ کس خبر ندارد ایشان باخبر است


احمد نوری اسرمی

0

3

2 سال پیش

ههههههه لعنت به نطفه وزیر . از سال 57 تا الان فقط برای ملت جوک درست کردن


عبدالرحیم جعفرزاده

0

3

2 سال پیش

حیا کن پرسپولیس را رها کن ....شعار همه هوادران است ...


علیرضا اذرمی

0

5

2 سال پیش

خلاصه مطلب این هستش جدا از اینکه مدیران امروز هیچکدام صلاحیت گلفروشی سرچهارراه رو هم ندارن چه رسد به مدیریت می خواهند پرسپولیس رو به زمین بزنند چون غیر از اینکه افتخارات زیادی بدست اورده اصالتش رو هم حفظ کرده و پرسپولیس مانده نه پیروزی شد نه ازادی نه ... پرسپولیس ماند

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال