ارتش سرخ دات کام

تحلیل ها

کندوکاو در مورد یک فرضیه و ناا ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 6 اظهار نظر

-

2 سال پیش

کندوکاو در مورد یک فرضیه و ناامیدی زودرس برخی هواداران

کندوکاو در مورد یک فرضیه و ناامیدی زودرس برخی هواداران
ارتش سرخ دات کام :
«با این بازیکنان به جایی نمی‌رسیم»؛ این عبارتی است که این روزها زیاد از زبان برخی هواداران پرسپولیس به گوش می‌رسد. می‌گویند که تیم خوب بسته نشده است و بضاعت کافی برای تکرار قهرمانی‌های سالیان اخیر را ندارد. این فرضیه به‌ویژه بعد از 2شکست تلخ در برابر الهلال عربستان و آلومینیوم اراک تشدید هم شده است. با این حال بعید به‌نظر می‌رسد، شرایط پرسپولیس در بحث بضاعت نفری، واقعا این قدرها هم حاد باشد. این همه بزرگ‌نمایی در مورد کمبود بازیکن در جمع سرخ‌ها را به راحتی می‌توان به چالش کشید.

یک دو‌جین ستاره
همین حالا در پرسپولیس بازیکنانی توپ می‌زنند که در شمار بهترین‌های فوتبال ایران هستند و هیچ شکی در مورد کیفیت آنها وجود ندارد. مثلا چه‌کسی ممکن است فوتبال وحید امیری را نپسندد؟ وحید قطعا یکی از ممتازترین ستاره‌های این سالیان فوتبال کشور به شمار می‌آید که همین حالا هم جایگاهش در ترکیب اصلی تیم ملی تضمین‌شده است. برسیم به مهدی ترابی؛ آیا او بازیکن بدی است؟ مطلقا اینطور نیست. ترابی با وجود فراز و فرودهایش، یکی از ستاره‌های گره‌گشای پرسپولیس در فصول اخیر بوده است. در کنار ترابی، میلاد سرلک هم پای ثابت دعوت به تیم ملی است و گاهی توسط دراگان اسکوچیچ به میدان هم فرستاده می‌شود. بین نفرات غیرملی‌پوش پرسپولیس هم کلی ستاره داریم. کیست که حتی همین امروز در مورد توانایی‌های جلال حسینی، تردید داشته باشد؟ برای جلوگیری از فرسایش او کادر فنی پرسپولیس باید دقایق بازی حسینی را مدیریت کند، وگرنه این بازیکن هنوز هم یکی از بهترین مدافعان ایران است. در سمت چپ خط دفاعی سعید آقایی در مجموع یک بازیکن کناری استاندارد به شمار می‌آید که صرفا با بدسلیقگی کادرفنی گاهی به بازی گرفته نمی‌شود. در خط میانی کمال کامیابی‌نیا اگر شرایط بازی را داشته باشد جزو خوب‌های لیگ است. او قبل از آخرین مصدومیتش در اردوی تیم ملی هم حضور داشت. در کناره‌های زمین هم غیراز ترابی و امیری، بازیکنانی مثل امید عالیشاه و احسان پهلوان، به چشم می‌خورند که با وجود همه انتقادات اگر همین امروز در لیست مازاد قرار بگیرند، حتما مشتریان دانه‌درشت پیدا خواهند کرد. عالیشاه فصل گذشته با6 پاس گل سومین پاسور لیگ برتر شد. در خط حمله هم پرسپولیس با وجود جدایی شهریار مغانلو، همچنان مهدی عبدی، عیسی آل‌کثیر و حامد پاکدل را در اختیار دارد. فراموش نکنید پرسپولیس نیم‌فصل اول لیگ بیستم فقط عبدی و آرمان رمضانی را داشت؛ مغانلو هنوز نیامده بود و عیسی هم محرومیتش را پشت سر می‌گذاشت. با این حال پرسپولیس کاملا در کورس قهرمانی قرار داشت؛ حالا از کدام فقر و دست خالی صحبت
می‌شود؟

مگر رقبا چه دارند؟
حتی در مقام مقایسه هم پرسپولیس چیزی کم از رقبا ندارد. اگرچه سپاهان با حفظ بازیکنانی مثل سروش رفیعی و سجاد شهباززاده و نیز جذب ریگی، مغانلو و فرشاد احمدزاده تیم خوبی شده، اما فراموش نکنید آنها پیام نیازمند، بهترین گلر لیگ و احسان حاج‌صفی، کاپیتان تیم ملی را از دست دادند. حالا بگذریم از جدایی استنلی کی‌روش و محمد محبی. استقلال هم با جذب خارجی‌هایی مثل ژستد و یامگا و نیز استخدام امین قاسمی‌نژاد و چند بازیکن سابق فولاد سر و صدای زیادی داشته است. اما حتما می‌دانید مسعود ریگی از این تیم جدا شده، همینطور شیخ دیاباته و مهدی قائدی. اگر پرسپولیس ملی‌پوش کم دارد، وضع بقیه هم در این مورد خیلی عالی نیست. از سپاهان فقط امید نورافکن و یاسین سلمانی و از استقلال هم تنها سیاوش یزدانی به تیم ملی دعوت می‌شوند. با این تفاصیل آیا واقعا فکر می‌کنید فهرست بازیکنان پرسپولیس به‌طور معناداری کم‌ارزش‌تر از تیم‌های رقیب است؟

لیگ بله، آسیا نه
حتی اگر از حالا به بعد یک بازیکن جدید هم به پرسپولیس اضافه نشود، باز هم این تیم با مهره‌های فعلی باید در لیگ برتر مدعی جدی باشد، اما مثلا برای رقابت در لیگ قهرمانان آسیا نیاز به تقویت دارد. ناامیدی زودرس برخی هواداران قابل هضم به‌نظر نمی‌رسد. تحقیر نیروهای فعلی هم دوای درد نخواهد بود. کاملا روشن است، پرسپولیس در پست‌هایی مثل دفاع راست یا هافبک بازی‌ساز ضعف دارد که باید برطرف شود، اما بدون تردید دارایی این تیم نسبت به رقبای داخلی ناچیز نیست و دلیلی برای این قطع امید شتاب‌زده وجود ندارد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/145397
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
k.sh.m

-1

1

2 سال پیش

اسدی هنوز ده تا بازی نکرده بعد میای میگی بده. بزار حداقل چند تا بازی انجام بده ، بعد حرف بزن


MPA

-1

4

2 سال پیش

رضا اسدی چی؟ من هنوز بهش شک دارم. در جواب سوال اینکه رقبا چه دارند باید بگم انها داوران را دارند


جواد طه

0

3

2 سال پیش

واقعا درست هست چند روزه که پیام میزارم که متاسفاته میام های ما را ادمین نمیزاره تو همشون هم گفتم که هرکاری میخواید بکنید به هرکس بدو بیراه میگید بگید فقط به تیم و بچه ها روحیه بدید که به نظرم تنها راه پاشیدن پرسپولیس همین انتقادهای تند از بچه ها هست به خدا اینها هم آدم هستند و میتونن اشتباه داشته باشن یا روزشون نباشه حتی اگه تا یکی دو هفته دیگه هم تیم خوب نتیجه نگرفت ما فقط حمایت کنیم چون چند تا بازی که بگذره تیم راه میفته بازیکن های جدید هم که اومدن یواش یواش جا میفتن شک نکنیم و فقط حمایت کنیم . چون اگه ما حمایت کنیم بازیکنان هم از حمایت های ما بیشتر شرمنده میشن و تلاششون را بیشتر میکنن فقط اگر هرکس بهانه خواست بگیره بکوبیدش و بهش بفهمونید که نباید دنبال بهانه برای شکست باشن باید برن و قویتر برگردن چون تنها راه موفقیت این چند سال ما همین موضوع بوده که بازیکن بلاخره به پولش میرسه پس چه بهتر که بدون جنجال به بازیش برسه تا تیم ضرر نکنه اونها هم دیر یا زود پولشون را میگیرن پس از این به بعد حرف همه ما باید یکی باشه طرفدار : حمایت بازیکنان و کادرفنی : جنگیدن تو زمین بازی برای سربلندی پرسپولیس قهرمان . که اگه غیر از این باشه تنها کسی که ضرر میکنه پرسپولیس و ما طرفدارها هستیم و آخر سر همه هم به پولشون میرسن . درست مثل کیسه که همین طرفدارهاشون باعث شدن که بازیکاناشون همیشه بهانه داشته باشن که مشکل داریم پول نمیدن ما هم روحیه برد نداریم ولی همین بازیکاناشون کدومشون از فصل قبل طلب دارن همه پول هاشون را گرفتن و هیچ کس هم بازیکنان را مقصر نمیدونه و گیر دادن به میدرعامل و وزیر . پس ما راه اونا را نریم در کنار حمایت از تیم فقط نزاریم که برای هر باخت بچه ها بهانه بیارن و باختشون را باید قبول کنن و برن بیشتر کار کنن تا موفق بشن همین رمز موفقیت ما بوده تا حالا که بنیانگذارش هم برانکو بود که اگه از یاد ببریم و به هوچیگری بازیکنا و مربی جواب درست ندیم شک نکنید که آخر فصل باید بشینیم و موفقیت دیگر تیم ها را ببینیم . مس از خودم شروع میکنم من فقط حمایت میکنم از تیم و بچه ها باخت هم بیارن باز تشویقشون میکنم که برن از بازی های بعد با قدرت بیشتر برگردن ولی ازشون قبول نمیکنم که بیان بگن پول ندادن باختیم چون فقط اونها نیستن که مشکل دارن من هم با ماهی ۴ میلیون حقوق مشکل دارم ولی باز کار خودم را میکنم پس اونها هم وظیفه دارن که کارشون را به نحو احسنت انجام بدن وسلام


ارتش سرخ دات کام
(در پاسخ جواد طه)

0

3

2 سال پیش

تمامی نظراتی که حاوی توهین و یا کلمات رکیک باشد بلافاصله حذف خواهد شد در غیر اینصورت تمامی دیدگاه ها منتشر می شود


میلاد رمزانی

0

3

2 سال پیش

#جنگ نایب قهرمانی بالا گرفت


محمد نیکدل

0

3

2 سال پیش

بازیکن های ما کمی هماهنگی میخواین همین

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال