ارتش سرخ دات کام

اخبار

گاریدو و احتمال یک جوا‌ن‌گرایی عظیم ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 29 اظهار نظر

-

2 ماه پیش

گاریدو و احتمال یک جوا‌ن‌گرایی عظیم در پرسپولیس

ارتش سرخ دات کام :
گاریدو و احتمال یک جوا‌ن‌گرایی عظیم در پرسپولیس
با در نظر گرفتن اینکه سرمربی اسپانیایی پرسپولیس تقریبا هیچ شناختی از بازیکنان تیمش ندارد هیچ بعید نیست ترکیب این تیم تغییراتی اساسی داشته باشد.

در اوج گرمای فصل نقل و انتقالات شرایط پرسپولیس تا حدی نگران کننده شده که جدا از ماجراهای فضای مجازی، برخی پیشکسوتان این باشگاه نیز از شرایط تیم محبوب خود در فصل آینده ابراز نگرانی می‌کنند.

این وضعیت با توجه به حضور پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا و اینکه تیم‌های رقیب قدرتمندتر از گذشته دنبال برهم زدن تاج و تخت پادشاهی پرسپولیس برآمده‌اند اوضاع را حساس‌تر و دلواپسی‌ها را بیشتر هم می‌کند.

با این حال یک نکته اساسی در مورد پرسپولیس و اسکواد فصل آینده‌اش وجود دارد؛ اینکه هیچ کس نمی‌تواند ذهن گاریدو را بخواند و از آنجایی که از تفکرات و نقشه‌های او خبر نداریم پیش‌بینی درباره آینده پرسپولیس و اینکه دقیقا کدام بازیکنان با کدام مدل توانمندی قرار است در ترکیب اصلی قرار بگیرند اوضاع را مبهم‌تر می‌کند.
خوان کارلوس گاریدو در نشست خبری خود تقریبا در قبال تمام پرسش‌های فنی یا نیمه فنی پاسخ‌های کلی داد که هیچ کدی از دل آن بیرون نمی‌آمد. با توجه به این مصاحبه گاریدو و شناخت ناکافی از استایل مربیگری او هیچ کس نمی‌داند دقیقا سیستم پایه و بازیکنان اصلی تیم او آیا همان نفرات و سیستم پایه فصل گذشته تیم تحت اختیار گل‌محمدی و اوسمار هستند یا نه.

در عین حال این نکته می‌تواند به تیم جدید و اسکوادی که قرار است با رفتن چند ستاره و اضافه شدن چند بازیکن جدید شکل بگیرد نیز مصداق دارد. این یعنی که معلوم نیست بازیکنی که الان در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران به عنوان ستاره بین تیم‌ها جابه‌جا می‌شود و شاید برخی هواداران پرسپولیس نگران از دست دادن او هستند یا قرار است در تیم‌های رقیب ببینند، اگر پرسپولیسی می‌شد از نظر گاریدو هم می‌توانست ستاره تیم باشد و در ترکیب اصلی قرار بگیرد یا نه.

واقعیت اینکه همان‌قدر که گاریدو فوتبال ایران، پرسپولیس و ابعاد فنی‌اش را نمی‌شناسد یا در حالت خوشبینانه‌تر شناختش نسبت به این مجموعه ناکافی است، فوتبال ایران شامل کارشناسان، پیشکسوتان، هواداران و اهالی رسانه هم او را خوب نمی‌شناسند و اطلاعاتشان از این مربی بسیار محدود و ناکافی است.

این یعنی که هیچ کس در فاصله چهار هفته تا شروع فصل جدید از افکار تاکتیکی گاریدو، بازیکنان مورد وثوق او و استایلی که قرار است تیمش را به زمین بفرستد خبر ندارد و با توجه به اینکه به صورت واضح، مدیران باشگاه برای او تیم می‌بندند اصلا معلوم نیست که بازیکنان با سابقه، ملی پوش یا ستاره قطعا در ترکیب خواهند بود و مثلا نفراتی که فصل قبل کمتر بازی کردند یا اصلا بازی نکردند باز هم نیمکت‌نشین و خارج از لیست باشند.

با وجود صحبت‌های کلی گاریدو در نشست خبری روز معارفه‌اش که تقریبا هیچ مسئله خاصی از دل آن بیرون نمی‌آمد می‌توان به یک نکته مهم رسید و روی آن ایستاد.

آن روز گاریدو در قبال سوالی درباره میانگین سنی بالای اسکواد تیمش و اینکه آیا این مسئله برای او چالش برانگیز نخواهد شد پاسخ داد برای او کیفیت بازیکن مهم است نه سن و سال گاریدو تاکید کرد اگر بازیکنی باکیفیت و آماده باشد به این نگاه نمی‌کند که آن بازیکن 20 سال سن دارد یا 30 ساله است.

با در نظر گرفتن این جمله می‌توان پیش‌بینی کرد با حضور این سرمربی اسپانیایی در راس کادر فنی پرسپولیس شاید درهای جدیدی برای جوان‌های پرسپولیس در فصل تازه باز شود و اصلا همین جوان‌ها بخشی از ترکیب اصلی تیم پرسپولیس را در فصل آینده تشکیل دهند.

واقعیت اینکه تیم فصل قبل پرسپولیس یکی از مسن‌ترین‌های لیگ بود و تقریبا همان شرایط برای فصل بعد هم وجود خواهد داشت اما در اسکواد این تیم کلی بازیکن جوان حضور دارند که حداقل روی برخی از آنها حتی به عنوان بازیکن اصلی می‌توان حساب کرد.

آنچه امیررضا رفیعی در چهار پنج بازی فصل گذشته نشان داد گوشه‌ای از نتیجه اعتماد و اتکا به جوان‌هایی بود که در موقع مقتضی می‌توانند به کار تیم بزرگی مثل پرسپولیس بیایند و شانه به شانه ستاره‌های نامدار این تیم موتور پیشران تیم را به حرکت وادارند و قدرت ببخشند.

یحیی گل‌محمدی در آخرین ماه‌های حضورش روی صندلی سرمربیگری پرسپولیس تعداد زیادی از جوان‌های آکادمی را به تیم اول آورد اما ریسک استفاده از آنها را به غیر از میلاد سورگی به جان نخرید. زمستان سال قبل با حضور اوسمار ویرا در نقش سرمربی تیم، پیش‌بینی می‌شد این مربی خارجی جوان‌های بیشتری را میدان دهد کما اینکه تقریبا همه آن جوان‌ها را به اردوی دبی در نیم فصل برد. با این وجود اوسمار نمی‌خواست ریسک کند و به غیر از معدود مواردی، مثل ماجرای رفیعی که ناچار بود به جوان‌ها میدان نداد.

حالا اما گاریدو بدون هیچ‌گونه شناخت و پیش زمینه‌ای از بازیکنان شاخص و نامدار و جوان‌ها تیمی را تمرین می‌دهد و آماده می‌کند که کلی بازیکن جوان و البته تشنه بازی و خودنمایی دارد.

پرسپولیس همین حالا غیر از امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی یک گلر جوان دیگر از آکادمی در تمرینات پیش فصل دارد. در مرکز خط دفاعی ابوالفضل سلیمانی برگشته و سهیل صحرایی بازیکنی است که فصل قبل به بازی کردن نزدیک شده بود.

در خط میانی علیرضا عنایت‌زاده بعد از مصدومیتی که داشت به شرایط بازی برگشته است. امید فهمی و حسین حاجی‌زاده درست مثل میلاد سورگی می‌توانند هافبک‌های تهاجمی و وینگرهای مفیدی برای تیم تحت اختیار گاریدو باشند.

در نوک حمله محمد بادپا حضور دارد که ستاره‌های پرسپولیس کلی از او تعریف می‌کردند. علیرضا خدادادی هم مهاجمی است که قبل از میلاد سورگی تبدیل به مهره مورد نظر یحیی در خط حمله شده بود اما آسیب دید و حالا او نیز به تیم برگشته و تمرین می‌کند.

غیر از این بازیکنان رو آمده از آکادمی ابوالفضل بابایی هم جزء همین جوان‌هاست که البته از فجر سپاسی به تیم اضافه شد. حتی بازیکنانی مثل محمدمهدی احمدی و یاسین سلمانی را هم می‌توان جزء بازیکنان جوانی حساب کرد که قادرند نظر گاریدو را برای حضور در ترکیب اصلی جلب کنند.

با در نظر گرفتن حضور این بازیکنان در تمرینات پیش فصل که احتمالا بیشتر آنها در اردوی هلند نیز حاضر خواهند بود ممکن است درهای جدیدی به روی آنها باز شود و در روزهایی که همه از دلافوئنته به‌خاطر کار ویژه با بازیکنان جوان ستایش می‌کنند یک مربی اسپانیایی دیگر در پرسپولیس با رو آوردن به بازیکنان جوان، انقلابی در این تیم ایجاد کند که هواداران سختگیر اصلا یادشان برود تیم‌شان در نقل و انتقالات تابستانی حداقل بین چهار تیم مدعی چهارم شده بود.

البته که کار کردن با جوان‌ها ریسک بسیار بالایی خواهد داشت و اگر گاریدو این ریسک را بپذیرد باید در صورت کسب نتایج ضعیف منتظر هرگونه اتفاقی باشد. اتفاقی که با بی‌صبری هواداران و مدیران می‌تواند ماموریت یا پروژه احتمالی او را حتی نافرجام بگذارد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/160823
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
امیر حسین

0

1

2 ماه پیش

اول گارسون به من گفت که در حال حاضر در جلسه ای با عنوان های مختلف و در نهایت به نفع خود مصادره اموال و دارایی و به همین دلیل است که در حال حاضر در پرسپولیس خوب است


محسن ذولفقاری

0

1

2 ماه پیش

اقای سرمربی خواسته ما اینه تیمت کاملا هجومی باشه تو اسیا تا انشا الله قهرمان بشیم


مهدی

0

2

2 ماه پیش

انشاله یامال های خوبی تحویل فوتبال میده


احسان گیوی

0

1

2 ماه پیش

واقعا خاک برسرتون دارین چکار میکنین چقدر باید حرص بخوریم اخه


محمدطالبی

-7

0

2 ماه پیش

دیگه برامون مهم نیست کی سرمربی باشه همون بهتر پرسپولیس به مشهد منتقل بشه


صمد عبدالهی

0

3

2 ماه پیش

جوان گرایی تمام ایرانی


پرسپولیسی

0

4

2 ماه پیش

اینکه به جوانان بازی داده بشه خوب هست اما به تدریج ،نه اینکه یدفعه اسکلت تیم رو جوان کنیم ،خصوصا که داریم به لیگ نخبگان میریم


مجتبی اکبری

-2

0

2 ماه پیش

فرشاد احمدزاده هم امشب میره کیسه 'مبلغ رضایت نامه شو داده کیسه


ولی

0

2

2 ماه پیش

40روزگذشت بدون حتی یک ورودی درتاریخ باشگاه پرسپولیس بی سابقس بخدادست رودست گذاشتن ونگاه کردن دیگه بی فایدس بایدکاری کرد ترخدایک اجتماع بزرگ جلوباشگاه یابانک شهر بجنبیدکه دارن پرسپولیس نابودمیکنن


امیرحسین ۹۲

-6

2

2 ماه پیش

عابدزاده هم به تیم کاستیون در لالیگا ۲ پیوست خاک بر سرت درویش!! در مغز این آشغال چی میگذره؟


مهرداد

-6

0

2 ماه پیش

اون روزی که اسم پزشکیان از صندوق خارج شد من فاتحه پرسپولیسو خوندم ... تمام بازیکنان تاپ رفتن تبریز ...


ابوالفضل حاجی رمضان کاشی

-6

5

2 ماه پیش

آقایان مدیریت باشگاه پرسپولیس ومالکان باشگاه به داد این باشگاه برسید بیراوند هم رفت تراکتور مرسی ازاین همه تلاش که هم ای ستاره های تیم دادید رفت ????


محمد

-2

5

2 ماه پیش

استقلال باید سرورش پرسپولیس راالگو خود قراردهد پرسپولیس سرور استقلال است تمام هواداران استقلالی دارند پرسپولیسی می شوند


مجیدسیل سپور

0

5

2 ماه پیش

این چه خصوصی سازیه چرا ما ایرانی همیشه ازکشورهای عربی بایدعقب باشیم چرا سرخودمان کلاه میذارین؟پولش وندارین؟ مدیریت ندارید؟ شما ببینیدازنظرامکانات ازما سرترن چرا یک ورزشگاه توتهران بعدازانقلاب نساختین؟ نمی توانیدخوب استعفای دهیدن تیم ملی همیشه باشیم های ضعیف بازی می کنه چرا یک تیم درست حسابی دعوت نمی کنید؟


آقای کیسه سوز

0

3

2 ماه پیش

جوان گرایی خیلی خوبه و در لیگ برتر نتیجه میده ولی در آسیا فکر نکنم خیلی بدرد بخورد چون بازیکن های آسیایی پیر هستند ولی با استفاده از تجربه شان تیم هارا می برند


محمدبابایی

0

5

2 ماه پیش

هوادارهای عزیزتوروبخدایک فکری بکنیدیک تجمع اساسی کنیم العان شنیدم تراکتورداره قلی زاده رومیگیره روهرگزینه ای دست گذاشتیم ۲تاتیم شهرستانی مثل میمون تقلیدکردنوباپول زدن تودهن هرچی پرسپولیسیه خدالعنتشون کنه چرااصفهان وتبریزسقف نداره خداسقف خونه هاتونوبریزه سرتون دیگه بااین وضعیت نشستن ونگاه کردن جایزنیست خواهش میکنم هرکی هرکاری ازدستش برمیادانجام بده


قاسمی قاسموند

0

3

2 ماه پیش

جوانگرای داخل یه تیم بزرگ جواب نمیده مثل بارسلونا و پارسال درویش نکن این کارو


فرزین

-3

2

2 ماه پیش

سلام من فقط طرف با شعورهای پرسپولیس هستش. که دارای بینش بالا هستش.


فرزین

-2

5

2 ماه پیش

آفرین به تو که اینقدر فهم و شعور داری با شما هم عقیده هستم. با فحاشی کردن به عوامل تیم محبوب و دوست داشتنی پرسپولیس. فقط اب تو آسیاب دشمن ریختن است. چرا دشمن تیم جو رو مسموم میکنه. که از آب گل الود ماهی بگیره. پس خواهش میکنم هشیار باشید. وبا ساز آنها نرقصید. هوادار خوب یعنی با شعورهای پرسپولیس ❤من


فرزین

-3

3

2 ماه پیش

آفرین عزیزم ممنون از شما که اینقدر فهم و شعور داری


حسن

-1

3

2 ماه پیش

اگرجوانهاروبیاره بهشون تعلیم بده درکنارباتجربه هادیگه نیازی به منت کشیدن افرادپولکی یابی تعصب نداریم


فردین کرمی

-1

9

2 ماه پیش

بعضی ازهواداران بیشعورپرسپولیس چقدرسنگ رامین گوززاییان روبه سینه میزدن الان میزان نفهمی وبیشعوری خودشون دستشون اومدیادمه ازشجاع گوززاده هم دفاع میکردن


نادر کرابی

0

3

2 ماه پیش

الان وقت جوانگرایی نیست ،لیگ نخبگان جای جوانگرایی نیست ،باید بازیکنانی در حد لیگ نخبگان گرفته بشه ،،،درویش هنوز تو خوابه یکی بیدارش کنه ،دیگه بازیکنی نمونده که جذبش کنه


علیرضا دم شناس

-1

3

2 ماه پیش

علیرضا بابایی در پست دفاع راست جوان آینده دار خوبیه


ابراهیم رمضانپور

0

11

2 ماه پیش

جوان‌گرایی در کنار با تجربه‌های پرسپولیس خیلی هم خوبه... به شرطی که تیم نتیجه بگیرد.... یکی از نقاط قوت پرسپولیس آقای محسن خلیلی بزرگوار هستند که انصافاً آکادمی باشگاه و بازیکنان خوبی را مدیریت کردند.... انشاءالله که از نظر ساختاری و اسپانسرهای مالی به ایشان مساعدت شود.


msa

-1

11

2 ماه پیش

این دولت باواگذاری پرسپولیس به بانکها هم به پرسپولیس هم به هواداران خیانت کرد ازترس ای اف سی همه چی راماست مالی کردن این خصوصی سازی نبود خصومت سازی بود ننگتان بود بیسوادا


وحید خان بابالو

0

8

2 ماه پیش

بهترین کارممکنه بشرطیکه چون تمرینات دیرشروع شده نفربه نفربه تیم تزریق بشن


محمدرضا عابدی

0

8

2 ماه پیش

پرسپولیس همیشه پرسپولیس هست و این تیم به بازیکنان ارزش میده ونه بازیکن به باشگاه وما هواداران مثل همیشه از سرمربی جدید حمایت میکنیم مثل چندسال پیش که با برانکو دوم شدیم و از حمایت کردیم وهر سال حرف اول میزنیم


محمدطاهاکریمی

-1

9

2 ماه پیش

اگربه جوانان بهابدندهیچ وقت ضررنمیکنندبهترین کارممکن این هست که ازخودآکادمی کمبودهاش بیاردپرسپولیس دنبال بازیکنان پولکی نرودماهمین حالاهم یک تیم کامل درحدلیگ قهرمان ایران داریم بهترین ترکیب میتونیم ازهمین تیم داشته باشیم حالانام هابازی نمیکنند بلکه جوانان باتعصب وباغیرت تیم پرسپولیس میتونندهمه تیم تیم هارابااقتدارشکست بدندنبایدبه درویش وبادامکی بدوبیراه بگیم این آدمین کانال هاودلال هاهستندکه میاندبخاطردلالی هاشون تفرقه میندازندتابازیکنان پولکی وبی خاصیت پرسپولیس جذب کندماهوادارهانبایدبه دلالان اجازه تفرقه بدیم وبدوبیراه به مدیران بگیم به امیدقهرمانی مقتدروچهارگانه پرسپولیس انشاءالله

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

فولاد

جمعه, 9 شهریور
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادگان قزوین

داور : پیام حیدری

نظرسنجی

از عملکرد بازیکنان پرسپولیس در سه بازی اول راضی بودید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 4 لیگ برتر

جمعه, 23 شهریور

سپاهان - ملوان 18:45
شمس آذر - استقلال خوزستان 18:45
تراکتور - ذوب آهن 19:30

شنبه, 24 شهریور

چادرملو - نساجی 19:30
آلومینیوم - هوادار 19:30
فولاد - خیبر خرم‌آباد 19:00

شنبه, 19 آبان

گل گهر - پرسپولیس 16:15
استقلال - مس رفسنجان 18:30

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات - السد قطر 19:30
الشرطه عراق - النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان - پرسپولیس 21:30
استقلال - الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور - الوصل امارات 17:30
الریان قطر - الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 3 4 9
2 تراکتور 3 6 7
3 ملوان 3 3 7
4 گل گهر 3 2 6
5 پرسپولیس 3 2 5
6 استقلال 3 0 4
7 مس رفسنجان 3 0 4
8 خیبر خرم‌آباد 3 0 4
9 فولاد 3 -1 4
10 استقلال خوزستان 3 -1 4
11 ذوب آهن 3 0 3
12 آلومینیوم 3 -2 2
13 نساجی 3 -2 1
14 چادرملو 3 -4 1
15 هوادار 3 -5 1
16 شمس آذر 3 -2 -2
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال