ارتش سرخ دات کام

اخبار

گلرهای جوان ایرانی قربانیـــان رادو ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 35 اظهار نظر

-

3 سال پیش

گلرهای جوان ایرانی قربانیـــان رادو در پرسپولیس

ارتش سرخ دات کام :
گلرهای جوان ایرانی قربانیـــان رادو در پرسپولیس
بوژیدار رادوشوویچ گلر کروات پرسپولیس برای پنجمین فصل با این تیم ادامه خواهد داد آن هم در شرایطی که از همین ابتدا مشخص است همچنان گلر دوم تیم به حساب می‌آید و فقط در شرایطی کاملاً ویژه و استثنایی و در شرایطی که حامد لک موقعیت حضور در میدان نداشته باشد به ترکیب اصلی خواهد رسید.

رادو طی چهار فصل گذشته تنها در لیگ نوزدهم و در دو مقطعی که بیرانوند تزلزل داشت و از سوی کالدرون و سپس یحیی نیمکت‌نشین شد در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت وگرنه طی فصول شانزدهم، هفدهم و بیستم خیلی کم بازی کرده و بیشتر در رقابت‌های حذفی و ساده‌تر به میدان رفته است.

رادو 32 ساله فروردین ماه امسال و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2021 تازه اولین بازی آسیایی‌اش را مقابل گوا هند در دور برگشت تجربه کرد و قبل از آن هیچ وقت در مسابقات حساس آسیایی به میدان نرفته بود. این گلر کروات طی چهار فصل گذشته و در تمام مسابقات رسمی کلاً 41 بازی به میدان رفته یعنی به صورت میانگین هر فصل 10 بازی.

رادو که دو فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و در تمام این فصول قرارداد دلاری داشته است و جزو گران‌ترین بازیکنان تیم به حساب می‌آید هیچ‌گاه به اندازه نیمی از دستمزدی که در این تیم داشته برای پرسپولیس کارایی نداشته است اما حداقل یک فصل دیگر با تیم خواهد بود.

جدا از بحث مالی و اینکه چرا پرسپولیس هر فصل باید مبلغ قابل توجهی به یک گلر مسن بپردازد که به زحمت تعداد بازی‌هایش در هر فصل به 10 می‌رسد، نکته مهم‌تر هدر رفتن استعدادهای جوانی است که به پرسپولیس می‌آیند اما بدون اینکه توجهی به آنها شود دست از پا درازتر این تیم را ترک می‌کنند و بدون حضور در میدان و کسب تجربه‌ای که به کار خودشان و باشگاه پرسپولیس بیاید از این باشگاه جدا شده و در افق محو می‌شوند!

در سه فصل اول حضور رادو در پرسپولیس ابوالفضل درویش‌وند گلر سوم پرسپولیس بود که در تمام آن سه فصل حتی یک بازی رسمی هم انجام نداد. درویش‌وند البته کمی خوش‌شانس بود که بعد از ترک پرسپولیس به شاهین بوشهر رفت اما آنجا هم کلاً 11 بازی انجام داد و به تیم دسته اولی رایکا بابل پیوست.

در فصلی که پرسپولیس با کالدرون شروع کرد دو گلر جوان شاخص و آینده‌دار به نام‌های ساسان زمانه و امیرحسین بیات از نفت تهران و استقلال به پرسپولیس آمدند اما تمام زحمات آنها منجر به یکی دو بار نیمکت‌نشینی‌شان شد و در سایر مسابقات آنها به لیست راه پیدا نمی‌کردند. از بین این دو نفر بیات مدتی با استقلال تمرین کرد اما از سرنوشت او و زمانه فعلاً هیچ اطلاعی در دسترس نیست!

با ورود یحیی گل‌محمدی به پرسپولیس زمانه و بیات مجبور به ترک پرسپولیس شدند و گلر جوان دیگری به نام امیرمحمد یوسفی گلخواه به عنوان گلر سه مشغول به فعالیت شد اما طی یک سال و نیم گذشته این بازیکن را فقط در تمرینات دیده‌ایم و در معدود بازی‌هایی که لک محروم شده یا اردو در ایران نبوده او به نیمکت رسیده که تعدادش به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.

لیگ بیست و یکم در شرایطی آغاز می‌شود که حامد لک و رادوشوویچ همچنان گلرهای اول و دوم پرسپولیس هستند و امیرمحمد یوسفی باید به عنوان دروازه‌بان سوم همچنان در سرما و گرما تمرین کند و عرق بریزد تا شاید همای سعادت روی شانه او بنشیند و در اندک مواردی مثل فصل قبل او شانس رسیدن به لیست تیم را پیدا کند و از تجارب حضور در اردوها و سفرها با تیم بزرگ پرسپولیس برای خودش توشه‌ای بردارد.

اما این همه ماجرا نیست و گلر جوان تا به میدان نرود و در اتمسفر مسابقه رسمی قرار نگیرد نه پیشرفت می‌کند نه تجربه‌ای اساسی برای خودش ذخیره می‌کند. حالا تصور کنید اگر رادوشوویچ در پرسپولیس حضور نداشت – جدا از هزینه گزافی که برایش شد – هر فصل همان 10 بازی به یکی از همین گلرهای جوانی که از آنها نام برده شد می‌رسید چه اتفاقی می‌افتاد؟ آیا حداقل یکی از آنها برای پرسپولیس دروازه‌بانی نشده بود که بشود رویش حساب کرد و البته این همه پول پایش نریخت؟ آیا از بین این گلرهای جوان یک دروازه‌بان کارآمد و باانگیزه بیرون نمی‌آمد که به پرسپولیس و حتی فوتبال ملی‌مان کمک کند و البته برای گلر اصلی تیم یک تهدید جدی و دائمی باشد؟


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/143978
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
محمد دختان

0

0

3 سال پیش

کدوم دروازبان ایرانی کیفیت و شخصیت این مدت نیمکت نشینی روداره.. نیلسون بهترین دروازبان لیگ بود ولی سوشا مکانی جنبه نیمکت نشینی نداشت، باعث شد نیلسون رو کنار بذارن تا سوشا بیاد گلهای افتصاح بخوره و سال بعدش قهرمانی رو ازپرسپولیس بگیره


اریا

0

1

3 سال پیش

دوست عزیز زمانی که بیرانوند رفت قرار بود رادو دروازه بان اول بشه و حتی گفتن هر کی دروازه بان جدید بیاد میشه ذخیره رادو ولی رادو بعد دو بازی که دروازه بان اول بود توی دربی دو تا اشتباه کرد و بعد که حامد لک جذب پرسپولیس شد قرار شد دوباره رادو دروازه بان دوم بشه؛علاوه بر اون اینو همه میدونن که رادو یک دروازه بان ذخیره ی بسیار عالی هست.


شادلو

0

0

3 سال پیش

درخصوص این متن , میخواستم خدمت نویسنده محترم و دوستان اطلاع رسانی کنم که درخصوص سرنوشت این دو دروازه بان جوان , ساسان زمانه از آذرماه 1399در تیم خیبر خرم آباد عضویت دارد و امیرحسین بیات از بهمن 99 به تیم استقلال تهران پیوست .


سید ابوالفضل حسینی

0

0

3 سال پیش

رادو عالیه فقط باید اعتماد به نفس داشته باشه


احمد نوری اسرمی

0

1

3 سال پیش

رادو عالیه شخصیت جذابی داره خیلی هم معرفت داره واقعا باتعصبه کجا دیدین دروازه بان دوم اینقدر تعصب داشته باشه اونم دروازه بان خارجی


امیر تقوائی

0

2

3 سال پیش

هوادار از مربی برد و قهرمانی میخواد. الان اگه یه بازی دروازه بان سوم رو بیاره و ببازه همین خود شما میاین اینجا تحلیل میکنین چرا با وجود داشتن دوتا دروازه بان تاپ، اومده از دروازه بان سومش استفاده کرده


کامران کبیری

0

3

3 سال پیش

البته رادو انصافا دروازبان خوبی هست اگه میدون بهش بدن ،....


محمد دختان

0

2

3 سال پیش

رقابت با رادو باعث شد ۵سال پرسپولیس دروازبانای اولش بهترین های ایران و اسیا بشن، رادو صدبرابر از دروازبانی ایرانی مثل سوشا. ومعمار زاده،محمدی، صادقی، که در حد لیگ دو هم نبودن بهــــــــــــــــتره


مصطفی محمدی

0

3

3 سال پیش

جوانان ایرانی حرفه ای نیستن تحمل نیمکت نشینی ندارن


حسن عبادی

-1

2

3 سال پیش

ایراد گلمحمدی فقط اینجاست که به بازیکنان جوان اهمیت نمیده
خدایی حسین پور هر موقع تو ترکیب بود بهترین بازی را انجام میداد یا همین شریفی


غریب شفیعی

0

3

3 سال پیش

به خدا رادو گلر خیلی خوبیه نمیدونم چرا ازش کم استفاده میشه


غریب شفیعی

0

1

3 سال پیش

به خدا رادو گلر خیلی خوبیه نمیدونم چرا ازش کم استفاده میشه


غریب شفیعی

0

1

3 سال پیش

به خدا رادو گلر خیلی خوبیه نمیدونم چرا ازش کم استفاده میشه


حسین احمدی

0

0

3 سال پیش

تیم حال را فدای آینده کرده


منصور رزاقی پور

0

0

3 سال پیش

ای بابا پس ما الکی نظر میدیم دیگه‌؟ بچاپ دیگه


منصور رزاقی پور

0

0

3 سال پیش

پس چرا نظر میدیم نمیچاپی؟


منصور رزاقی پور

-2

1

3 سال پیش

ای بابا. خداییش درسته تو بازی هایی هم که کرده رادو خودشو خوب نشون داده اما واقعیت اینه تو این برهه اینجور هزینه ها برای باشگاه فقط دردسر.


منصور رزاقی پور

0

0

3 سال پیش

منظکرت نسل دیگه!!!


⚽Ali⚽

0

1

3 سال پیش

وقتی رادو هست چراوبریم یه دروازه بان جدید بیاریم


⚽Ali⚽

0

1

3 سال پیش

وقتی رادو هست چراوبریم یه دروازه بان جدید بیاریم


⚽Ali⚽

0

1

3 سال پیش

وقتی رادو هست چراوبریم یه دروازه بان جدید بیاریم


عشقوم خداااااااااا

0

1

3 سال پیش

خداییش گلر خوبیه


آرش فرهادی

-1

1

3 سال پیش

پرسپولیس اگه میخوادهمیشه وهرفصل بداقهرمانی بجنگه باید دوتادروازه بان مثل لک و رادو یابیرانوندداشته باشه وگرنه دوبازی دوتاسه امتیازهم به خاطردروازهبان جوان ازدست بدیم میشه ازدست دادن قهرمانی پس تصمیم نادرستی نبوده فقط میمونه قرارداددلاری رادوکه میتونستیم به جای رادوحقیقی یایه دروازه بان درحدرادویالک ایرانی بشه دروازه بان دوم حتی دروازه بان سوم هم درحداین دوباشه بازم ضررنمیکنه تیم


امیر

0

1

3 سال پیش

باید به جوانام‌ میدون. داده‌ بشه‌ هم برای اونا خوبه‌ هم برای پرسپولیس


امیر

0

1

3 سال پیش

باید به جوان هام‌ میدون دادا


سعیدبراتی

0

1

3 سال پیش

سعیدبراتی این مطلب روبایدازوزیرای ۴۰سال پیش تاحالاسوال کردکه باعث شدن تیم خصوصی شد؟؟؟!!!!!


Hossein Amani Nesbat

-3

0

3 سال پیش

متاسفانه آقا بحیی کلا اعتقادی به بازیکنای جوون نداره


morteza.joqtaeei

0

1

3 سال پیش

اخه بی انصافیه کسی مث رادو رو بخایی بگی پول بیخود میگیره از گذشته عبرت نمیگیری یا باشگاه ها دیگه رو نمی بینی که چجور بابت بازی نکردن دروازبان هاشون یه سر حاشیه دارن


morteza.joqtaeei

0

3

3 سال پیش

لطفا تو پیج خودمون بازیکن تیم رو نزنید اخه رو راست بگو مشکلت با رادو چیه که الان این مطلب رو نوشتی .


منصور پورمحمودی

0

1

3 سال پیش

گیرم که از بین این همه جوان یه دونه بیرانوند هم بعدها پرورش پیدا میکرد،ولی آیا پرسپولیس میتونست این همه جام بیاره؟دروازه بان اصلا ریسک نداره، ولی منم معتقدم پرسپولیس باید به بقیه جووناش تو بازیهای ضعیف تر و با تایم های کم، بازی بده تا زفته رفته رشد کرده و پشتوانه‌ای باشند واسه آینده باشگاه


حامدفتحی

-2

2

3 سال پیش

حامددروازبان خوبی ولی رادوهم خوبه بنظرم میشه بهش اعتماد کرد توچندتابازی خودشوثابت کرد فقط اینکه یحیا هرکسی دلش بخواد انتخاب می‌کنه همین یحیا رو آزاد بزارن سید روهم میندازه بیرون البته هرچند سید ستون تیم یحیا ازترس هجمه تماشاگرا جرعتشو نداره


جعفر بازیار

0

2

3 سال پیش

فقط حسین پور حیف بود


علی پور پیر علی

0

2

3 سال پیش

خسته نباشی شما خودتون نبودید که رادو رفت بخاطر پول نیومد میگفتین اگه رادو نیاد این چندبازی لک مشکلی پیش بیادچکارکنیم؟حالا یادتون افتاده


عبدالرحمن لشکری

0

3

3 سال پیش

لطفا یک طرفه قضاوت نفرمایید؛ حضور رادو روی نیمکت تقطه قوت محسوب میشه ، چنانچه گلر اول به هردلیلی نتونه به بازی ادامه بده یا مصدوم و محروم بشه لااقل خیالمون بابت دروازه راحته؛ چراکه ما چندسال پیش که شلوار مکعبی محروم شد دقیقا به دلیل بازیهای ضعیف گلر دوم همون فصل قهرمانی را از دست دادیم و دز جام حذفی با اخراج سوشا حذف شدیم، پس قدر رادو را بدونیم.


morteza hoseinpoor

-10

6

3 سال پیش

نصل جوان سوزی پرسپولیس همیناست دیگه

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر صنعت نفت کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 24 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 30 فروردین

پیکان 2 - 2 هوادار 16:30
گل گهر 2 - 2 استقلال خوزستان 17:45
صنعت نفت 0 - 3 پرسپولیس 19:00

جمعه, 31 فروردین

نساجی 1 - 0 تراکتور 16:30
استقلال 3 - 2 شمس آذر 18:00
فولاد 0 - 1 مس رفسنجان 18:10

شنبه, 01 اردیبهشت

ذوب آهن - آلومینیوم 16:30
ملوان - سپاهان 17:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 23 20 42
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 23 10 38
6 گل گهر 24 7 34
7 شمس آذر 24 3 31
8 ذوب آهن 23 -1 30
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 23 -6 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال