نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

14 سال پیش

پترویچ: جام حذفی هدیه ما به هواداران است

ارتش سرخ دات کام :
پترویچ: جام حذفی هدیه ما به هواداران است

ايوان معتقد است در كنار سعى و تلاش بازيكنان و درايت كادر فنى، حضور و البته حمايت هواداران پرسپوليس، يار دوازدهم سرخ ها محسوب مى شود و قهرمانى در جام حذفى براى پرسپوليس حاصل نمى شود مگر با حمايت از تيم. پترويچ كه از بدو ورودبه پرسپوليس با ۱۵ پاس گل يكى از مؤثرترين مردان خط ميانى پرسپوليس محسوب مى شود به اين واقعيت پى برده كه تيم بدون حمايت مردم نمى تواند به اهدافش دست پيدا كند. با پترويچ تماس گرفتيم تا در مورد بازى پرسپوليس مقابل سپاهان و اتفاقات اخير پرسپوليس دقايقى با او همكلام شويم. هر چند او هنوز كامل به زبان شيرين فارسى مسلط نشده اما با لهجه اى جالب توجه، پاسخگوى سؤوالات ما بود. او در مصاحبه با ما چنين گفت.

فرصت زيادى به بازى حساس پرسپوليس و سپاهان نمانده، ديدارى كه در همه شرايط يك بازى خاص است، على الخصوص حالا كه شرايط به گونه اى است كه هر ۲ تيم براى كسب سهميه آسيايى مى جنگند؟

همه ما از اين مسأله اطلاع داريم و تمام تمركزمان را روى اين بازى گذاشته ايم. شايد تا قبل از بازى با راه آهن، باتوجه به شكستى كه در قطر كسب كرديم، به لحاظ روحى و روانى در وضعيت بدى بوديم اما پيروزى مقابل راه آهن هر چند در جدول ليگ سودى براى ما نداشت اما به نوعى براى تغيير شرايط ويژه، كمك زيادى به ما نمود و يك نوع بازگشت به خود و شرايط عادى را براى ما به دنبال داشت. به هرحال ناكامى در ليگ و آشتى با هواداران انگيزه خوبى است كه ما براى جبران، فقط و فقط به قهرمانى در جام حذفى و موفقيت در آسيا فكر كنيم. با اين طرز تفكر، مطمئن باشيد نه تنها سپاهان بلكه هيچ تيم ديگرى نمى تواند سد راه اين خواسته ما شود و كاپ قهرمانى جام حذفى هديه اى است از طرف همه اعضاى تيم و باشگاه براى هواداران و مردم دوستدار پرسپوليس.

به نكته جالبى اشاره كردى. پرسپوليس تيم مردمى است كه در غياب هواداران وسكوهاى خالى، خلأ بزرگى را احساس مى كند. فكر مى كنى اين هواداران كه مقابل راه آهن، پرسپوليس را تنها گذاشتند ممكن است روز پنچشنبه هم به اين روند ادامه دهند؟

نه، قطعاً اين طور نيست. من اصلاً دوست ندارم دوباره سكوها را خالى ببينم. اين طورى واقعاً بد است. البته هواداران حق دارند به خاطر شكست در قطر از ما ناراحت باشند اما ما روز پنج شنبه بى صبرانه منتظر آنها هستيم . بالاخره فوتبال بالا و پايين و اتفاقات زيادى دارد كه بايد از ناكامى هاى آن درس عبرت بگيريم و در مورد روزهاى خوب هم در انديشه تداوم باشيم. من مطمئن هستم روز پنج شنبه وقتى به استاديوم آزادى مى رسيم حتى يك صندلى خالى هم در ورزشگاه باقى نمانده باشد.

سپاهان اين روزها شرايط ويژه اى را دنبال مى كند. به نظر مى رسد اين تيم چه به لحاظ روحى و چه از حيث فنى، از پرسپوليس عقب تر باشد و اتفاقات زيادى كه در داخل اين تيم وجود دارد به نوعى آنها را تضعيف كرده است؟

من با اين نظر شما موافق نيستم. شايد سپاهان هم مثل ما امسال فراز و نشيب زيادى را پشت سر گذاشته و با مشكلات زيادى دست و پنجه نرم مى كند اما مطمئنم اين مسائل را براى رؤيارويى با ما فراموش مى كند اگر بخواهيم فكر كنيم سپاهان ضعيف شده است مرتكب اشتباه بزرگى شده ايم. اين يعنى تكرار تلخ خاطره بازى با الغرافه ! مرتكب شايد يكى از دلايلى كه ما نتوانستيم در بازى برگشت پيروزيمان در تهران را تكرار كنيم، دست كم گرفتن حريف بود. ما در بازى رفت اين تيم را در تهران با ۳ گل شكست داديم و فراموش كرديم در فوتبال حرفه اى نبايد غرور و احساسات برمنطق آدمها غلبه كند. ما قرار نيست اين اشتباه بزرگ را مقابل سپاهان دوباره تكرار كنيم. اگر بخواهيم ذره اى حريف را دست كم بگيريم يا از روى احساسات تصميم بگيريم، مطمئن باشيد آينده خوبى در انتظار ما نخواهد بود. ما بايد ضمن حفظ آرامش و دورى از غرور، از دقيقه يك بازى با برنامه و حساب شده عمل كنيم و به حريف اجازه ندهيم در خانه به ما فشار بياورد. بازى با برنامه ما قطعاً قدرت ابتكار و تدابير حريف را براى رؤيارويى با ما خنثى خواهد كرد.

پس بايد همه ما، روز پنج شنبه در انتظار يك بازى فوق العاده و تماشاگر پسند باشيم. ديدارى كه نتيجه اش حتماً با برد و پيروزى پرسپوليس همراه است؟

اميدوارم همين طور شود. البته نبايد فراموش كنيم همه اينها در حالى كه جو و شرايط را به نفع ما رقم مى زند كه از روى سكوها حمايت شويم و انرژى مثبت طرفداران ما به زمين انتقال داده شود. برگ برنده ما در اين بازى حساس و سرنوشت ساز، استفاده كامل و صددرصد ما از امتياز ميزبانى است. با اين فاكتور و با كمك خدا كارى مى كنيم همه چيز به نفع ما تمام شود و سپاهان مقابل صدهزار تماشاگر و ميليونها هوادار ما حرفى براى گفتن نداشته باشد.

ايوان پترويچ پس از هفته ها نيمكت نشينى مقابل راه آهن به ميدان بازگشت تا دوباره بازيكن فيكس پرسپوليس شود. در اين مورد صحبتى ندارى؟

من يك بازيكن حرفه اى هستم و حرفه اى فكر مى كنم. هر چند برايم سخت بود كه نيمكت نشينى را تحمل كنم اما به اعتقاد من مهم اين است كه بازيكن در هر لحظه اى كه مربيان از او بخواهند، آماده و مثمرثمر باشم. فرقى نمى كند ۱۰ دقيقه بازى كنم يا ۴۵ دقيقه يا يار ثابت باشم ،مهم مفيد بودن است. من تمام انرژى و فكرم را روى اين مسأله متمركز كرده ام كه حواشى اين طور مسائل نتواند در عملكرد فنى ام تأثير منفى داشته باشد. خوشحالم با تلاش و جديت در تمرين دوباره فيكس شدم و سعى مى كنم تا هر زمان كه در پرسپوليس هستم، بتوانم اعتماد كادر فنى را به سمت خود معطوف كنم.

فصل رو به پايان است و با پايان يافتن جام حذفى و دور اول ليگ قهرمانان آسيا، قراردادت با پرسپوليس به پايان مى رسد. قصد دارى قراردادت را تمديد كنى يا اينكه برنامه ديگرى دارى؟

فعلاً معلوم نيست در آينده قرار است چه اتفاقى رخ دهد. مشخص نيست تكليف مديريت يا كادر فنى چه مى شود وآيا قرار است تغيير و تحول دوباره اى رخ بدهد يا نه. به هرحال بايد شرايط را بررسى كنم بعد تصميم بگيرم. البته من امسال فصل خوبى را در پرسپوليس سپرى كردم و فقط اين سال خوب يك تجربه قهرمانى كم دارد. شخصاً علاقه دارم باز هم در خدمت پرسپوليس باشم اما باز تأكيد مى كنم كه همه چيز به بعد از بازى هايمان مشخص مى شود.




لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/5586
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

2-0

هوادار

پرسپولیس

شنبه, 22 اردیبهشت
ساعت 18:20

ورزشگاه : پاس قوامین

داور : حسن اکرمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر هوادار کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 عیسی آل‌کثیر 6
3 گئورگی گولسیانی 5
4 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
5 اوستون ارونوف 4
6 مهدی ترابی 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 27 لیگ برتر

شنبه, 22 اردیبهشت

شمس آذر 1 - 0 ملوان 17:15
مس رفسنجان 1 - 1 سپاهان 17:50
هوادار 0 - 2 پرسپولیس 18:20
آلومینیوم 1 - 1 صنعت نفت 18:30
تراکتور 2 - 0 گل گهر 18:50

دوشنبه, 24 اردیبهشت

ذوب آهن 1 - 0 پیکان 18:15
استقلال خوزستان 1 - 4 نساجی 19:30
استقلال 1 - 0 فولاد 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 27 22 60
2 پرسپولیس 27 23 59
3 تراکتور 27 16 49
4 سپاهان 27 21 48
5 ملوان 27 8 40
6 شمس آذر 27 5 38
7 گل گهر 27 5 36
8 ذوب آهن 27 -1 36
9 آلومینیوم 27 -7 34
10 مس رفسنجان 27 -4 32
11 هوادار 27 -8 29
12 پیکان 27 -11 25
13 نساجی 27 -13 25
14 استقلال خوزستان 27 -13 22
15 فولاد 27 -22 22
16 صنعت نفت 27 -21 20
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال