ارتش سرخ دات کام

اخبار

1+3 سهمیه خارجی فصل بعد پرسپولیس در ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 27 اظهار نظر

-

9 ماه پیش

1+3 سهمیه خارجی فصل بعد پرسپولیس در خطر

ارتش سرخ دات کام :
1+3 سهمیه خارجی فصل بعد پرسپولیس در خطر
هر چقدر که نیمکت نشینی وحدت هنانوف در بازی اول فصل پرسپولیس قابل پیش‌بینی بود و این مدافع تاجیک مثل بیشتر بازی‌های فصل قبل و قبل‌تر از آن کار را از روی نیمکت شروع کرد اما حضور گئورگی گولسیانی روی نیمکت عجیب به نظر می‌رسید. گولسیانی مدافع ثابت پرسپولیس فصل قبل و یکی از ارکان دبل قهرمانی بود اما با بازگشت کنعانی‌زادگان، روی نیمکت نشست تا دو مدافع ملی‌پوش در مرکز خط دفاعی بازی کنند. البته که با اعلام ترکیب دو بازی آخر تدارکاتی پیش‌فصل پرسپولیس مشخص شده بود که گولسیانی با تصمیم عجیب یحیی روی نیمکت خواهد نشست اما تا قبل از اعلام ترکیب در فاصله یک ساعت مانده تا دیدار مقابل آلومینیوم خیلی از هواداران باور نمی‌کردند که چنین اتفاقی افتاده باشد.

گولسیانی بازی هفته اول تیمش را از روی نیمکت شروع کرد و در طول مسابقه هم به میدان نرفت تا این تصمیم یحیی از نظر برخی پیشکسوتان و کارشناسان نقد شود. در عین حال برخی روی این نکته تأکید کردند که بیرون نشاندن گئو احتمال بروز مشکل و حاشیه را در رختکن پرسپولیس خواهد داشت و می‌تواند برای این تیم مشکل‌ساز شود اما خطر بالقوه دیگر از دست دادن یک سهمیه خارجی برای فصل آینده است.

گولسیانی و هنانوف دو سهمیه را می‌سوزانند
طبق قانون جدید سازمان لیگ هر باشگاه لیگ برتری می‌تواند شش سهمیه خارجی داشته باشد اما چنانچه این بازیکنان در 60 درصد بازی‌های فصل به میدان نروند فصل بعد یک سهمیه خارجی باشگاه از بین خواهد رفت. در عین حال نکته اینجاست که بازیکنان ایرانی لژیونر که از خارج از فوتبال ایران به پرسپولیس آمده‌اند هم سهمیه خارجی محسوب می‌شوند و همین حالا پرسپولیس غیر از گولسیانی و هنانوف که خودشان خارجی هستند، کنعانی‌زادگان و شهاب زاهدی را هم به‌عنوان سهمیه خارجی در نظر دارد.

با این حساب شاید برای یحیی بهتر این باشد که مثلاً در مرکز خط دفاع از زوج گولسیانی – کنعانی‌زادگان استفاده کند چرا که کنعانی هم مثل گولسیانی سهمیه خارجی است و بیرون ماندن او می‌تواند تهدیدی برای از بین رفتن یک سهمیه خارجی فصل بعد باشد اما از سوی دیگر از مرتضی پورعلی‌گنجی هم نمی‌توان براحتی عبور کرد و کار یحیی برای تصمیم نهایی درباره زوج مرکز خط دفاع سخت‌ترین تصمیم او در این فصل خواهد بود.

با این حساب با در نظر گرفتن اینکه هنانوف در پرسپولیس بماند و همچنان نیمکت نشین شود و با در نظر گرفتن اینکه بعید است او در 60 درصد بازی‌های فصل به میدان برود از حالا یک سهمیه خارجی فصل بعد پرسپولیس سوخته مگر اینکه نام این مدافع تاجیک از لیست خارج شود و مهاجم خارجی‌ای که قرار است بیاید و احتمالاً فیکس باشد جای او را در فهرست بزرگسال تیم بگیرد. با وجود این فعلاً هنانوف که ادامه نیمکت‌نشینی‌اش قابل پیش‌بینی است یک سهمیه را در خطر حذف قرار داده و ادامه نیمکت‌نشینی گولسیانی سهمیه دیگری را به خطر خواهد انداخت مگر اینکه یحیی دنبال تغییر سیستم یا تغییراتی در ارنج تیمش باشد.

گلر برزیلی هم برای نیمکت می‌آید
پرسپولیس همین حالا چهار سهمیه خارجی‌اش را پر کرده و دو سهمیه دیگر دارد که احتمالاً به گلر جوان برزیلی و مهاجمی که هنوز نامش از قوطی بیرون نیامده، اختصاص خواهد یافت. اما نکته اینجاست که غیر از مهاجم خارجی که ظاهراً با وسواس بسیار انتخاب می‌شود تا مثل دیاباته و پریرا نباشد، گلر خارجی زیر23 سال در هر شرایطی نیمکت‌نشین خواهد بود و یک سهمیه دیگر خارجی‌های پرسپولیس را خواهد سوزاند.
اتفاقاً یکی از دلایلی که به یحیی و باشگاه پرسپولیس انتقاد می‌شد که چرا دنبال گلر خارجی بی‌تجربه با قرارداد دلاری هستند تا در طول فصل نهایتاً دو سه بازی انجام دهد، همین مسأله از بین بردن یک سهمیه خارجی بود اما ظاهراً با در نظر گرفتن تمام این مسائل قرار است پرسپولیس حدود یک دهه بعد از حضور نیلسون در این تیم صاحب یک گلر بزیلی البته از نوع جوانش شود.
نکته عجیب اینجاست که اگر گلر برزیلی بیاید و نیمکت نشین شود با در نظر گرفتن اینکه گولسیانی و هنانوف نیمکت‌نشین هستند پرسپولیس هر سه خارجی‌اش را روی نیمکت خواهد داشت و شاید از این نظر در بین تیم‌های لیگ برتر تک باشد.

نیمکت‌نشینی زاهدی و خطر سهمیه چهارم
شهاب زاهدی هم به‌صورت قرضی از تیم مجارستانی‌اش به پرسپولیس آمده و سهمیه خارجی به حساب می‌آید. زاهدی در هفته نخست در ترکیب اصلی قرار گرفت اما چنانچه پرسپولیس موفق شود مهاجم ششدانگ خارجی جذب کند احتمالاً شهاب هم مهاجمی نیمکت‌نشین خواهد شد و به‌عنوان بازیکن ذخیره به میدان می‌رود. یحیی جای درست وحید امیری در پست مهاجم سایه را پیدا کرده و بعید است به او در این پست دست بزند پس شهاب زاهدی که سابقه بازی در وینگر چپ و راست را دارد در این سیستم نمی‌تواند به‌عنوان هافبک کناری بازی کند و اگر مهاجم سایه هم نباشد تنها پست برای او در نوک حمله است که با حضور مهاجم گرانقیمت خارجی جا برای او تنگ خواهد شد. در چنین شرایطی نیمکت‌نشینی‌های شهاب می‌تواند چهارمین سهمیه خارجی فصل بعد پرسپولیس را هم به خطر بیندازد و گل‌محمدی از الان باید به فکر مدیریت این مسأله هم باشد تا فصل بعد بیشتر از این دست‌هایش بسته نشود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/156005
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
خسرووفاٸی نژاد

0

1

9 ماه پیش

با انشاالله کار درست نمیشه


حسین سرخدل

0

2

9 ماه پیش

به نظرم این مطلب خودش عامل ایجاد حاشیه ست و باعث بوجود آمدن دو دستگی بین هواداران میشه حالا هدف نویسنده از نوشتن چی هست خدا میدونه... اما هواداران حواس شون باشه گول همچین حرفایی رو نخورند و مثل قبل به سرمربی بادانش ایمان داشته باشن و همه باید یک صد فریاد بزنیم هرچی آقایحیی بگه... مطمینا دلیل خوبی برای نیمکت نشینی گولسیانی داره و زاهدی رو هم بی دلیل جذب نکرده و اندیشه وتفکری پشت این کاراشون هست....


امیررضا پرسپولیسی❤️❤️

0

2

9 ماه پیش

انشالهه برنده خواهیم بود


امیررضا پرسپولیسی❤️❤️

0

4

9 ماه پیش

هرچی اقا یحیی بگه


میجانی

0

2

9 ماه پیش

دوستان عزیز توجه داشته باشید که الهلال الاهلی و دیگر تیمها برای ایستادن جلوی پرسپولیس خودشون را به زحمت انداخته اند وگرنه تیم محمدان بنگلادش که اتفاقا روزگاری بعد از استقلال عنوان نایب قهرمانی آسیا را کسب کرد در واقع رقیب تیمهای عربستانی نیست و صد البته باید پرسپولیس جایگاه خودش را بعنوان یک تیم قدرتمند در آسیا و راس تیمهای ایرانی ، حفظ کند و برای این امر مهم بازیکنان خارجی لازمه کار خواهند بود البته بازیکنانی در حد و اندازه پر طرفدارترین تیم ایران و اسیا


یداله قنواتی

0

3

9 ماه پیش

گل‌ محمدی باید از گولسیانی بیشتر استفاده کند حیف پشت خط باشد


عباس کریمزاده

0

3

9 ماه پیش

سلام درود بر عزیزان ارتش سرخ بااین تفاسیر که فرمودید۰بقل کاربر۰آقاجواد۰چرا درنوک حمله گرگی تست نمیشه ۰باسر خوب گل میزنه۰به جان خودم اگه بره نوک پیکان ۰قول میدم ازرمضانی کیسه بیشتر گول میزنه۰عشق فقط پرسپولیس۰۰❤❤❤❤❤❤🙏


آیازصالحی

-1

7

9 ماه پیش

ای کاش گولسیانی بیادترکیب اصلی بهترين بازیکن تیمه و ای کاش پرسپولیس بجای اینهه مدافع یکی دوتا مهاجم میگرفت اینهمه مدافع خودشونم همش ملی پوش واقعآسخته کدوم ترکیب باشه کدوم نیمکت ولی هر طوباشه اینو مطمئنم جای گولسیانی نیمکت نیس به هیچ وجه.


عبدالرحمن لشکری

-2

5

9 ماه پیش

گولسیانی از لحاظ فنی از کنعانی بهتره جنگنده و کم اشتباهه زوج او با مرتضی پورعلی گنجی خیلی موفق بوده و جواب داده ؛ چه دلیلی داره که در قلب دفاع چنین تغییری انجام بشه؟


مرادسلمانی

0

5

9 ماه پیش

یعنی هیچ تیمی بازیکن خارجی نداره.گیربهش بدید.بندکردیدبه پرسپولیس.من بعدبجای سرمربی ترکیب دلخواهتان رااعلام کنید.هنوریی بازی ازلیک گذشته.غیرازلیک حذفی هست لیک قهرمانان هست.احتمال داشت توبازی اتفاقاتی بیافتی وآقای گل محمدی ازوجودگولیسانی وهنانوف استفاده کنی.چراازفرجی کسی صحبت نمی کنی


عارف ارجمندی

0

3

9 ماه پیش

سلام من عارف ارجمندی هستم میخواستم بگم اگر ورزشگاه آزادی صول خواهد کشید درست کردنش خب بازی بندازین کرمان چون کرمان یه ورزشگاه جدیدی داره تو هفت باغ با کیفیت خوب ثانین پرسپولیس در کرمان خیلی طرفدارانش بیشتر استقلال است خدا لعنتتان کند که توی ایام لیگ آسیا یادتون افتاده ورزشگاه درس کنید عشق فقط پرسپولیس


جوادشیخی

0

4

9 ماه پیش

توهربازی میشه 5تاتعویض انجام دادامانمیدونم چرایحیی ازتماظرفیت تیم استفاده نمیکنه به خدانیمکت خوبی داریم گولسیانی میتونه نیمه دوم به جای سرلک بازی کنه حنانوف هم به جای دانیال اماهیچ وقت استفاده نمیشه عبدی تواوج توهمه بازیهای تدارکاتی داره گل میزنه یحیی ازش استفاده نمیکنه تاانگیزش ازبین بره اخه توتهران جلوالومنیوم بایدبادومهاجم بازی کنه یه گل میزنن بقیش تیم میره تودفاع تابازی تموم بشه دق میکنیم به خدا


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

2

9 ماه پیش

ای وای


فرشاد شیخ الاسلامی

0

3

9 ماه پیش

اگه از گولسیانی و کنعانی در مرکز خط دفاعی استفاده بشه ، مرتضی میتونه یه خط بره جلو و همون جایی بازی کنه که زمانی سابقه بازی کردن در اون پست رو داشت ، یعنی هافبک دفاعی . جایی که اگه سرلک نتونه تو پرسپولیس بمونه و بره سربازی ، از الان مرتضی آماده جایگزینی باشه . یا یحیی میتونه از ترکیب دفاع سه نفره استفاده کنه و همزمان از گولسیانی و مرتضی و کنعانی استفاده کنه .


جوادسواری

0

4

9 ماه پیش

آقا یحیا ‌گولسیانی رو درخط حمله تست کن چطوره؟


جوادسواری

-1

3

9 ماه پیش

تغیر اجباری.


محمدرضایی

-1

3

9 ماه پیش

واقعاکه گلمحمد کارش خوب نیست فکرش کجاست خدامیدونه فقط بازی کن نیمکت نشین میارد چرا


ابوالقاسم مرادی

0

3

9 ماه پیش

آقا یحیی باید تغییر سیستم بده و از سسیستم ۲ ' ۵ ' ۳ استفاده کند تا هم بتواند از سهمیه خارجی استفاده بیشتری کند و هم تیم هجومی تر میشه


رشید سواری

-1

4

9 ماه پیش

با سلام ....تا دیر نشده هنانوف بفروشن


الماس پرسپولیس

0

3

9 ماه پیش

اصل متن درسته ولی ما دقیقا ته خط ایستادیم. نمیگم فصل بعد مهم نیست؛ اما استثنائا امسال فقط به فکر قله آسیا باشیم . به همه چیز لیگ رسیدیم ۳ گانه رو گرفتیم و حالا که نوبت غول رسیده بفکر صرفه جویی نباشیم . استثنائا چو بعدا شود فکر بعدا کنیم. اگه برا آسیا ببندیم لیگ هم امسال مال خودمونه .از هول حلیم فصل بعد نیفتیم توی دیگ.شده نیمار رو هم بیارید بزارید نیمکت .والا


احمد نوری اسرمی

0

3

9 ماه پیش

چقدر قضیه ترسناک شد . یحیی باید باید به سه مدافع بصورت چرخشی بازی بده


حجت شیرازی

0

2

9 ماه پیش

خداکنه مهاجم خوبی بگیره ❤️❤️❤️❤️❤️❤️


مھدی کاشانیان

0

1

9 ماه پیش

انشالله با همین هابدرخشند.یادتون باشه با۱۳بازیکن که اکثرشون جوان بودند رفتیم فینال اسیا.زیادنگران نباشیدکاربران گرامی نام پرسپولیس دراسیادخشیده.


شهریار ریگی زاده

0

2

9 ماه پیش

انشاالله دربرابر تراکتور پیروز بشیم بعدا در مورد خارجی‌ها تصمیم گیری می‌شود


عشق فقط پرسپولیس

0

5

9 ماه پیش

تمام خرید های پرسپولیس در فصل جدید نیمکت نشین هستند واقعا که آقای یحیی و درویش🤨😔


وحید پرسپولیسی ۶

0

6

9 ماه پیش

متن درست


بهزادسلیمانی

-1

8

9 ماه پیش

باسلام: برای قهرمان فرقی نداره بی خیال به امید پیروزی پرگل پرسپولیس مقابل تراکتور تبریز.

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر - شمس آذر 19:00
صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30

دوشنبه, 17 اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال