ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

آرفی: عمری بهترین مهاج ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 10 اظهار نظر

-

1 سال پیش

آرفی: عمری بهترین مهاجم پرسپولیس است

ارتش سرخ دات کام :
آرفی: عمری بهترین مهاجم پرسپولیس است
اشپیتیم آرفی، مهاجم آلبانیایی تبار سابق فوتبال ایران که سابقه سال‌ها بازی در تیم‌های ایرانی از جمله پرسپولیس را در کارنامه دوران بازیگری‌اش دارد، نقد جالبی به فوتبال ملی ایران دارد و از کی‌روش دفاع می‌کند. او همچنین از علاقه‌اش به قهرمانی پرسپولیس صحبت کرده و از دبل حرف می‌زند. گفت‌وگوی خواندنی آرفی را دنبال کنید.

*به نظرت شانس قهرمانی کدامیک از تیم‌های مدعی در لیگ برتر این فصل بیشتر است؟
هر سه تیم رقابت بسیار فشرده‌ای با هم دارند و اختلاف امتیازی بین آنها بسیار کم است بنابراین شانس قهرمانی برای هر سه تیم مدعی بسیار بالاست. از حالا نمی‌توان گفت چه تیمی قهرمان می‌شود. با این وجود از آنجا که در پرسپولیس بازی کردم واقعاً به این تیم علاقه‌مندم و دوست دارم قهرمان شود.

*شرایط سه تیم مدعی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
پرسپولیس چندی قبل فاصله بسیار زیادی به لحاظ امتیازی با بقیه مدعیان خصوصاً رقیب سنتی‌اش داشت که آن را از دست داد و بعد از آن سپاهان با بقیه مدعیان فاصله گرفت که این تیم هم فاصله و حاشیه امنیت امتیازی‌اش را با باخت مقابل تراکتور از دست داد. این امر موجب شده تنور لیگ و قهرمانی داغ‌تر از همیشه باشد. از طرفی به لحاظ باشگاهی هم همه چیز در پرسپولیس توسط مدیرعامل‌اش کنترل شده و این تیم در آرامش بازی می‌کند اما در استقلال حاشیه‌ها و مشکلات زیادی وجود دارد هر چند در اوج مشکلات باز هم خوب نتیجه گرفته و پیش می‌رود.

*در مورد دربی که در تعیین قهرمانی سرخابی‌ها هم نقش زیادی خواهد داشت، شانس بیشتر پیروزی را به چه تیمی می‌دهید؟
واقعاً هر دو تیم خیلی قوی هستند و نمی‌توان گفت چه تیمی شانس بیشتری دارد اما این یک واقعیت غیر قابل کتمان است که هر تیمی برنده شود گام بلندی برای قهرمانی برداشته چون یکی از مدعیان را تا حدودی از رقابت قهرمانی دور می‌کند.

*بازی پرسپولیس و مس کرمان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
مس بازی قبلی‌اش را باخته اما به نظرم برای سقوط چندان تحت فشار نیست. با این وجود حتماً مثل بقیه تیم‌ها انگیزه زیادی برای نشان دادن خودش دارد. معتقدم پرسپولیس شانس زیادی برای برد دارد و باید سه امتیاز را بگیرد تا با خیال آسوده به مصاف استقلال برود. مسلماً اگر پرسپولیس سه امتیاز را نگیرد به لحاظ روانی شرایط مطلوبی در دربی نخواهد داشت.

* وجود 10 بازیکن سه اخطاره موجب شده تا شاید پرسپولیس با تغییرات ترکیب و محتاط به مصاف مس برود تا سرخ‌ها همه بازیکنان‌شان را برای دربی در اختیار داشته باشند.
به نظرم پرسپولیس باید با تمام قدرتش مقابل مس بازی کند و احتیاط نکند. بازیکنان سه اخطاره هم باید ترس و احتیاط و خطر محرومیت را از ذهن‌شان پاک کرده و با همه توان بازی کنند تا سه امتیاز را بگیرند و برای بازی با مس فقط به این دیدار فکر کنند نه دربی، چه بسا که اگر به چیزی جز این مسأله فکر کنند ضرر خواهند کرد. بازیکنان پرسپولیس و در رأس آنها بیرانوند آنقدر حرفه‌ای و با تجربه هستند که بهترین عملکرد را داشته باشند و در بازی مقابل مس کم نگذارند ضمن اینکه به لحاظ فنی به نظرم فاصله زیادی بین مهره‌های پرسپولیس وجود ندارد. یحیی و تیمش نباید نگران محرومیت احتمالی و مسائلی از این دست باشند و به این موضوع توجه داشته باشند که باید مس را شکست دهند تا با فراغ بال و عاری از هر گونه فشار روانی ناشی از امتیاز از دست دادن پا به دربی بگذارند تا آماده کسب سه امتیاز حساس دیگر باشند. البته این نظر من بود و نمی‌توانم قضاوت کنم چه مسائلی در ذهن سرمربی پرسپولیس هست.

*در بین مهاجمان پرسپولیس چه مهاجمی را بهترین می‌دانید؟
شیخ دیاباته بیشتر زمان حضورش مصدوم بوده به همین دلیل در مورد او نمی‌توان خیلی ابراز نظر کرد. من قوی‌ترین مهاجم را محمد عمری می‌دانم. بازیکنی که با وجود اینکه از تیم امید آمد انصافاً عالی بازی کرد و گل زد. او تکنیک بسیار خوبی دارد و از سرعت بالایی بهره می‌برد که از او یک مهاجم درجه یک ساخته و می‌تواند برای هر تیمی هم خطرناک باشد. چه بسا که دیدیم او چگونه چند بازیکن از حریفان را به شکل پشت سر هم دریبل زده و کارهای بزرگی انجام داده است. آل کثیر هم بعد از مدت‌ها برگشت و عبدی هم با وجود تمام تلاشی که می‌کند هنوز نتوانسته بازیکنی شود که قبلاً بود.

*درباره جام حذفی و قهرمانی آن و بازی پرسپولیس مقابل گل گهر چه توضیحی دارید؟
جام حذفی جام شگفتی‌هاست. سال‌ها در آلمان زندگی کردم. تیم‌هایی مثل بایرن مونیخ و دورتموند که صدرنشین‌های جدول بوندس‌لیگا هستند همین چندی قبل باختند و حذف شدند. به همین دلیل پرسپولیس هم باید با همه قدرت بازی کند تا برنده شود و راه خودش را برای قهرمانی باز کند. پرسپولیس مزه دبل قهرمانی در یک فصل را چشیده و به همین دلیل حتماً دوباره دوست دارد دبل و آن خاطره خوب را تکرار کند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/154129
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
fateme

0

0

1 سال پیش

همشون عالین زمان میبره تا بدرخشن. ممد عمری هم سرنوشت مهدی طارمی رو داره فقط و فقط(زمان میبره تا اثبات شدنشون)👌🏽👌🏽🤍


آرتین

0

1

1 سال پیش

پرسپولیس باید از ترکیب بیرانوند حنانوف صادقی پور علی فرجی در دفاع نعمتی بره چپ سروش و کمال هافک دفاعی عیسی چپ مهاجم پریرا و شیخ. بازی بده .امیری ترابی سرلک عمری گورگی استراحت بده دربی مهمه سیامک هم هست میشه دفاع راست بازی کنه حنانوف استراحت بده چون حنانوف کارت می گیره فقط وسط زمین تا تو زمین حریف خطا ندن انشالا تا توفق سپاهان دربی را میزنیم قهرمانیم


علی علیخانی

0

1

1 سال پیش

درود به جناب پرواز کاملا با نظر کارشناسی شما موافقم درست و صحیح میفرمایید یحیی باید به نیمکتش بیشتر و بیشتر اعتماد داشته باشه


امین کریمی

0

2

1 سال پیش

توی این چند بازی آخر پرسپولیس توی ۱۵ دقیقه اول باید گل برتری رو بزنه، با این کار کل بازی میوفته دست پرسپولیس و باعث میشه تیمهای مقابل دیگه دفاع اتوبوسی نکنن.... پس آقای عمری دست خودت رو میبوسه


جوادشیخی

-5

3

1 سال پیش

والا نمیدونم یحیی پیش خودش چه فکری داره ولی به خدابهترین مهره هاراداریم که خوب ازشون استفاده نمیشه حنانوف سیامک عیسی چندتادیگه بازیکن امیدهست که واقعاعالی بازی میکنن


سید حسن حسینی

-1

1

1 سال پیش

مهدی عبدی سال اول امد قرارداد 5 ساله بسته شد....یهو پس رفت داشت....و خیلیها دیگه....چرا شاید ....نمیدونیم....نه


پرواز

-2

3

1 سال پیش

یحیی هروقت اعتماد کرد و بازی داد مزدش هم گرفت. بعد مدتها یه بازی باسپاهان عیسی رو گذاشت هم خوب گل زد هم خوب بازی کرد. سیامک هم بعد مدتها بازی کرد چند دقیقه با سپاهان کل زد.وحدت هنانوف صادقی و دانیال نبودند جاشونو حتی بهترم پر کرد.شیخ مصدوم و پریرا محروم عبدی رو گذاشت چند تا بازی هم پنالتی گرفت هم رو گل ها موثر بود.گنجی و گولسیانی نبودند نعمتی و فرجی جاشونو خوب پر کردند.و ازهمه مهمتر لوکادیا رفت به عمری بازی داد جواب گرفت.ولی استمرارنداشت.و وقتی بازیکنان برگشتند یحیی برگشت به همون ترکیب و نفراتی که از اول فصل چید و بهشون اعتقاد داره.فقط جای لوکادیا هنوز پر نشده که عمری بازی می کنه پریرا راه بیفته عمری هم می ذاره نیمکت.شیخ هم بتونه بازی کنه عبدی بر می گرده سرجاش.همونجور که عیسی. امید. سروش. کمال. سیامک. وحدت. فرشاد.علی نعمتی.گوهری.احمدی.و.... برگشتند روی نیمکت. فقط زمانی بازی می کنند که اون یازده نفر اصلی هم پستشون یا مصدوم یا محروم چیزی باشند که بتونند یه بازی برند تو زمین. حالا خوب باشند یابد تاوقتی هستند باید ۹۰دقیقه کامل بازی کنند اگه بخواد هم تعویضشون هم بکنه همون چند دقیقه وقت اضافه که داور می گیره. ترکیب اصلی و یازده نفر اصلی یحیی رو هم همه مخصوصا تیمهای لیگ برتری با کادرشون بلدند.راحت می شینند وآنالیز می کنند که چطور جلوشون بازی کنند.هروقت ترکیب اصلی یکی دونفرش تغییر کرد مابهتر بردیم و موفقتر بودیم.


پرواز

0

2

1 سال پیش

همه خوبن.و هروقت یحیی به هر کدام بازی داده به نوعی و به طریقی جواب اعتماد یحیی رو دادند.عیسی بعد مدتها بازی باسپاهان بازی کرد گلم زد. هنانوف. عبدی. عیسی.


مرادسلمانی

0

3

1 سال پیش

باآنکه یی خارجی ساکن ایران هستی.ولی دمت گرم.که نسبت به بعضی پیشکسوتهای تیم ماخیلی بهتری بعضی هادنبال نقطه هستندوازآب گل آلودماهی می گیرندوشمااینطورنیستی


احمد نوری اسرمی

0

2

1 سال پیش

دبل کنیم چه حالی میده

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر 0 - 0 شمس آذر 19:00

دوشنبه, 17 اردیبهشت

صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30
پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 26 7 36
7 شمس آذر 26 4 35
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال