ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

آشوبی: مقایسه مغانلو و ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 6 اظهار نظر

-

3 سال پیش

آشوبی: مقایسه مغانلو و پاکدل درست و منطقی نیست

ارتش سرخ دات کام :
آشوبی: مقایسه مغانلو و پاکدل درست و منطقی نیست
فرزاد آشوبی هافبک سابق پرسپولیس از دو تیم به‌عنوان مدعیان اصلی قهرمانی صحبت می‌کند. با این وجود او چند تیم دیگر را هم با درصدهای کمتری از دیگر شانس‌های قهرمانی می‌داند. فرزاد آشوبی که در زمان بازیگری در میانه زمین بازی‌های قابل قبولی برای سرخ‌پوشان ارائه داده و سابقه قهرمانی در مسابقات لیگ برتر را هم در کارنامه دوران بازی‌اش در پرسپولیس دارد، نظر کارشناسی خودش در رابطه با جدایی احمد نوراللهی و بقیه موارد مختلفی که پیرامون پرسپولیس وجود دارد را با ما مطرح می‌کند.

*بعد از جدایی مغانلو با توجه به دو مهاجمی که بودند و هستند و حامد پاکدل که به پرسپولیس در خط حمله اضافه شده، بضاعت پرسپولیس را در خط حمله برای جنگیدن در چند جام کافی می‌دانید؟
پرسپولیس دو مهاجم خوب در اختیار دارد، هرچند وجود شهریار مغانلو ضریب اطمینان بیشتری به خط حمله پرسپولیس می‌داد. عیسی که هربار به زمین رفته خودش را اثبات کرده و عبدی هم خودش را واقعاً در شرایط خوبی قرار داده، هرچند من شخصاً از عبدی بعد از دو، سه فصل حضور در پرسپولیس این انتظار را دارم به سطحی رسیده باشد که مسئولیت بزرگتری را بر عهده بگیرد و مانند بازی‌های پایان فصلی که گذشت روند پرتداومش را با توانایی‌های خاص خودش ارائه و بروز دهد. جدا از عبدی و عیسی، حامد پاکدل هم در فصلی که گذشت خودش را به‌عنوان یکی از مهاجمان خوب لیگ مطرح ساخت و نشان داد پتانسیل‌های لازم را دارد به همین دلیل جذب پرسپولیس شد، با این وجود صحبت کردن با صراحت و قدرت در خصوص خط حمله و بضاعت تیم نیاز به زمان دارد. شهریار مغانلو مهاجم بسیار خوبی بود و پاکدل هم خصوصیات خاص فنی مربوط به خودش را دارد به همین دلیل مقایسه کردن حامد و شهریار با توجه به روش مدنظر کادر فنی و توانایی‌های متفاوت این دو مهاجم کار درست و منطقی نیست. جدا از این موارد، پرسپولیس نفرات دیگری مانند عالیشاه، مهدی ترابی و وحید امیری را هم دارد که می‌توانند در صورت نیاز در خط حمله بازی کنند از همین‌رو پرسپولیس دست پری در خط حمله دارد و نمی‌توان گفت با جدایی مغانلو، پرسپولیس در خط حمله خیلی متضرر شده است.

*در خط میانی هم نوراللهی جدا شد و کنعانی هم به تیمی عربی پیوست با این وجود و جدایی سه بازیکن مهم و کلیدی که به‌نوعی جزئی از ستون فقرات تیمی پرسپولیس محسوب شدند تیم متضرر نشده و جای خالی‌شان با نفرات جدید پر شده.

بیشتر از آنکه به فکر جدایی کنعانی و مغانلو باشم به فکر جدایی نوراللهی و تبعات احتمالی آن هستم. منظورم این نیست که نمی‌توان جای خالی نوراللهی را پر کرد، اما شاید امکانش نباشد که به‌سرعت بتوان بازیکن جدید را در پست نوراللهی جایگزین کرد، ضمن اینکه احمد سبک و مدل بازی‌اش در ترکیب اصلی و نقش‌آفرینی‌اش به‌گونه‌ای بود که شاید سخت‌ترین بخش برای یک تیم و جایگزین کردن بازیکن جدید به‌جای او در خط میانی باشد.

*در رابطه با شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی با توجه به خریدهای خیلی خوبی که سپاهان داشته باز هم بخت اول قهرمانی را به پرسپولیس می‌دهید یا معتقدید برای لیگ آتی سپاهان دیگر تنها در سایه پرسپولیس حرکت نخواهد کرد؟
همانطور که گفتید سپاهان حرکت اصلی‌اش را از فصل قبل آغاز کرده و سایه به سایه پرسپولیس در فصل قبل حرکت کرد و رقابت شانه به شانه و نزدیکی با پرسپولیس داشت، اما با این وجود نمی‌توان گفت کدام‌یک از دو تیم پرسپولیس یا سپاهان قهرمان خواهند شد ولی با روندی که در پیش‌فصل پرسپولیس و سپاهان آغاز کرده‌اند به‌احتمال فراوان تیم‌های پرسپولیس و سپاهان شانس‌های اصلی قهرمانی هستند. با این وجود با درصد کمتری می‌توان تیم‌های سپاهان و فولاد و حتی گل‌گهر را به‌عنوان اضلاع دیگر و شانس‌های بعدی قهرمانی محسوب کرد و آن تیم‌ها را هم به‌شمار آورد.

*در رابطه با دیدار پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان در مرحله حذفی که در زمین چمن مصنوعی حریف و به شکل تک‌دیدار برگزار می‌شود شانس برتری را به چه تیمی می‌دهید؟
حضور تیمی از تاجیکستان در این مرحله این فرضیه را ثابت کرد که دیگر نمی‌توان تیمی را ضعیف محسوب کرد و دست‌کم گرفت؛ تیمی که در مرحله قبلی بازی‌های بسیار خوبی ارائه و به‌عنوان مثال تیم الهلال را شکست داد و به‌عنوان پدیده خودش را مطرح کرد. در هر حال تیم تاجیکستانی تیمی ناشناخته است که سوابق بزرگی ندارد. کادر فنی پرسپولیس هم قبل از رفتن تیم به تاجیکستان حتماً همه شرایط تیم‌شان را برای بازی مقابل تیم تاجیکستانی بررسی و همه چیز را به‌خوبی آنالیز و برای موفقیت پرسپولیس مهیا خواهند کرد. شرایط هم با توجه به کیفیت و ساختار پرسپولیس به‌گونه‌ای است که می‌توان به برد پرسپولیس مقابل تیم تاجیکستانی بسیار خوشبین بود.

*بازی‌های متمرکز برگزارشده در عربستان را برای پرسپولیس چگونه ارزیابی می‌کنید؟
قطعاً پرسپولیس در عربستان کار سختی پیش‌رو خواهد داشت. رسیدن به مراحل پایانی کیفیت بالایی را می‌طلبد و قطعاً تیم‌هایی که به این مرحله رسیده‌اند کیفیت لازم را داشته‌اند که این امر فاصله‌ها را نزدیک می‌کند و بر دشواری کار می‌افزاید. در این بین تیم الهلال خریدهای بزرگی داشته اما این خریدها به‌تنهایی ضامن موفقیت تیمی با توجه به روش‌ها و سبک‌های مختلف تیم‌های دیگر نیستند. بازی در آسیا و بخصوص مراحل پایانی دشوار و حریفان به‌لحاظ سطح فنی نزدیک به‌هم هستد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/143935
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
مهدیه

0

0

3 سال پیش

عشق است پرسپولیس


شکراله سلیمانی

0

0

3 سال پیش

پاس هایی که به مهاجم سابق پرسپولیس آقای شهریار مغانلو داده شد اگه به من می دادند از ایشان بیشتر گل می زدم.


حمدبوکان

0

0

3 سال پیش

امسال هم باتلاش مضاعف قهرمان میشیم پاکدل وال کثیر و عبدی مهاجمان خوبین واگ بتونیم یه بازیکن ششدانک هدف بگیریم میتونیم راحت قهرمان شیم


احمد نوری اسرمی

0

0

3 سال پیش

مغانلو از پرسپولیس فقط بعنوان یک پل استفاده کرد وگرنه نیم فصل اول کجای فوتبال بود که الان قیمتش شد پانصد هزار یورو


حامد

0

0

3 سال پیش

البته که مغانلو بازیکن آزاد نبود که خودش انتخاب کنه تو کدوم تیم بازی کنه ولی بهتر بود عکس و خاطره هاشو پاک نمی کرد


حکیمه گلوانی

0

3

3 سال پیش

مغانلو لیاقت پرسپولیس رو نداره

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال