ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

آقایی: زمان ما یک لشکر ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 19 اظهار نظر

-

10 ماه پیش

آقایی: زمان ما یک لشکر حریف بازیکنان نمی‌شدند

ارتش سرخ دات کام :
آقایی: زمان ما یک لشکر حریف بازیکنان نمی‌شدند
عباس آقایی، هافبک سابق پرسپولیس، از رمز و راز قهرمانی تیم پرحاشیه افشین قطبی پرده برداشت.
عباس آقایی که سابقه حضور در سپاهان و پرسپولیس را دارد، یکی از بازیکنانی بود که در فصل ۸۶-۸۷ نیز در پیراهن سرخ در رقابت با تیم سابق خود برای قهرمانی حضور داشت و در نهایت هم بین بازیکنانی قرار گرفت که جام قهرمانی آن فصل از رقابت‌های لیگ برتر را بالای سر بردند؛ آن هم در شرایطی که پس از کسر امتیاز از پرسپولیس، کمتر کسی تصور می‌کرد این تیم بتواند عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
عباس آقایی که در پایان فصل از جمع سرخپوشان جدا شد و حالا پس از ۱۵ سال شاهد رقابت دو تیم سابق خود در هفته پایانی برای کسب عنوان قهرمانی خواهد بود، امروز در گفت‌وگویی با خبرنگار ما در خصوص قهرمانی دراماتیک پرسپولیس در لیگ هفتم و همچنین حاشیه‌هایی که پیرامون آن تیم وجود داشت، صحبت کرد.
هافبک سابق سرخپوشان در این گفت‌وگو درباره حضور در سپاهان و قهرمانی با پاس تهران نیز مسائلی را مطرح کرد و همچنین اعلام کرد از نظر او پرسپولیس قطعا در هفته پایانی غافلگیر نمی‌شود و با پیروزی برابر نساجی جام را بالای سر می‌برد.
گفت‌وگو با عباس آقایی را در ادامه می‌خوانیم:

* در ابتدا درباره رقابت پرسپولیس و سپاهان برای قهرمانی در هفته آخر صحبت کنید.
رقابت سپاهان و پرسپولیس در هفته آخر خیلی جالب و جذاب شده است. البته تقریبا از چند هفته قبل این جذابیت شکل گرفت؛ از جایی که پرسپولیس دربی را برد و ملوان و سپاهان مساوی کردند، همه چیز حس و حال جالبی گرفت و حالا هم کار به هفته آخر کشیده است.

* کمتر کسی تصور می‌کرد سپاهان در هفته‌های پایانی امتیاز از دست بدهد اما تساوی برابر ملوان باعث شد شرایط طور دیگری رقم بخورد. فکر می‌کنید چه چیزی باعث تساوی در آن مسابقه شد؟
فکر می‌کنم همین استرس که ما باید برنده بازی باشیم و نباید اشتباه کنیم، خیلی تاثیرگذار بود‌. اتفاقا من خاطرم هست در سالی که با پرسپولیس قهرمان شدیم، زمانی که ۶ امتیاز از ما کسر کردند، سپاهان خیلی جلوتر بود اما آنها فکر می‌کردند شرایط خوبی دارند و در مقابل ما می‌بردیم تا کار به روز آخر کشید. این فصل هم همان اتفاق رخ داد و در یک لحظه شکل کار تغییر کرد؛ ملوان در آن بازی باید حداقل ۴-۵ گل از سپاهان می‌خورد اما یک لحظه دفاع سپاهان اشتباه کرد و بازی برگشت. خدا را شکر این اتفاق افتاد و همه چیز به نفع پرسپولیس شد.

* اتفاقا می‌خواستم درباره قهرمانی دراماتیک پرسپولیس در هفته پایانی در فصل ۸۶-۸۷ هم صحبت کنیم.
بله، واقعا بازی خاصی بود. الان ۱۵ سال از آن بازی گذشته اما همچنان هم تا سال‌ها در خاطر همه می‌ماند. کسر امتیاز، کشیدن کار به بازی آخر و آن هم تا دقیقه ۹۷ خیلی عجیب بود. فقط لطف خدا بود، چون در آن صحنه هم سپهر حیدری برای ضربه سر بلند شد اما توپ از سر او عبور کرد به شانه‌اش خورد. شاید صد بار دیگر چنین اتفاقی رخ بدهد و توپ گل نشود. همه چیز در آن بازی خاص و لذت‌بخش بود و جای همه کسانی که در استادیوم نبودند، خالی بود.

* اما تیم پرحاشیه‌ای داشتید و خیلی جالب بود که آن تیم با آن میزان حاشیه توانست قهرمان شود.
حاشیه‌هایی که درباره آن صحبت می‌شد، اصلا وجود نداشت. برای مثال زمانی که آقای قطبی به فوتبال ایران آمد، من ده سال بود که بازی می‌کردم. ایشان آمدند و ۳-۴ روز بعد هم بازی‌ها شروع شد و از بخت بد ما، زمانی که گل می‌زدیم حمید خان استیلی کنار خط بود و ما او را بغل می‌کردیم. همین موضوع باعث شد رسانه‌ها به شایعاتی دامن بزنند و حتی اسم من را هم جزو یک عده بازیکن دیگر آوردند. حاشیه‌ها به این شکل بود، و الا ما مشکل خاصی با شخص ایشان نداشتیم. آمار غلط می‌دادند و مشکل خاصی بین ما نبود.

* در چنین مواقعی این موضوع هم مطرح می‌شود که سرمربی توانایی کنترل تیم را ندارد. فکر می‌کنید این موضوع درباره آقای قطبی درست بود؟
فکر نمی‌کنم درست باشد و به بازیکنان برمی‌گردد؛ برای مثال می‌توانیم ببینیم که در سال‌های اخیر دیگر چنین اتفاقاتی تکرار نشده و رفتار بازیکنان تغییر کرده است. در آن زمان یک‌باره در یک تیم سه بازیکن حضور داشتند که یک لشگر از عهده آنها برنمی‌آمد. الان بازیکنان این رفتارها را ندارند و بیشتر مشکلات پیرامون وضعیت مالی است. در چند سال اخیر ما نشنیده‌ایم که بازیکنی با سرمربی تیم به اختلاف بخورد و مشکلات تیم‌ها به پرداختی‌ها برمی‌گردد. در آن سال‌ها پول نبود و چیزهای دیگر پیش می‌آمد.

* چه چیزی باعث شد آن تیم بعد از کسر امتیاز روحیه خودش را حفظ کند و در‌ نهایت هم قهرمان شود؟
انصافا ما آن سال این تفکر را داشتیم که فقط به خاطر مردم بازی کنیم؛ خصوصا وقتی که ۶ امتیاز را کم کردند، بازیکنان و کادر و باشگاه متحد شدند که کاری کنند تا اگر خدایی نکرده قهرمان هم نشدیم، مردم حس خوبی داشته باشند و بگویند این‌ها چیزی کم نگذاشتند. این تفکر در بازی‌های پایانی آن فصل خیلی به ما کمک کرد.

* چه شد که آخر فصل جدا شدید؟
در پایان فصل من به باشگاه رفتم و آن زمان هنوز آقای کاشانی حضور داشتند. یک لیستی را به من نشان دادند که آقای قطبی گفته بود من این بازیکنان را برای فصل بعد نمی‌خواهم و اگر باشم، این‌ها باید بروند. در آن لیست نام من، علی نیکبخت، شیث، حسن رودباریان و محمد نصرتی بود که به جز من، همه نفرات آن لیست از ارکان اصلی قهرمانی بودند. نکته جالب اینکه آقای قطبی لیست داده و رفته بود و مشخص نبود که باشد یا خیر. بعد از اینکه ایشان برگشتند، من جدا شدم؛ اگر می‌ماندم چالش بدی بین من و ایشان ایجاد می‌شد.

* دوست داشتید در آن فصل در پرسپولیس نباشید و برای مثال از سال ۹۶ تا الان باشید؟
همان موقع هم پرسپولیس خوب بود و همه چیز لذت‌بخش بود و تنها بحث مالی متفاوت بود. جو خیلی خوب بود و دوستان و روابط خیلی خوبی داشتیم. من راضی هستم که آن زمان در پرسپولیس بودم.

* شما سابقه قهرمانی با پاس را هم دارید...
بله، ما یک تیم استثنایی داشتیم. من یک خاطره هم دارم که در هفته ششم یا هفتم با پرسپولیس بازی داشتیم و این تیم صدر بود اما ما تیم هفتم جدول بودیم. وقتی اخبار ورزشی می‌خواست زمان برگزاری این بازی را اعلام کند، گفت دو تیم مدعی قهرمانی. در واقع ما هفتم بودیم اما نگاه اینطور بود که شانس قهرمانی داریم. سال خیلی خوبی بود و برایمان هم تفاوتی نداشت که برابر کدام تیم قرار می‌گیریم.

* شما با پاس قهرمان شدید اما در حال حاضر تیم‌های تهرانی به جز استقلال و پرسپولیس همه پایین جدول هستند.
فوتبال تهران را ترکاندند. بعد از اینکه پاس را به همدان دادند، همه چیز تغییر کرد. پاس بخش زیادی از بازیکنان تاپ را به سمت خود می‌کشید و زمانی که در این تیم بازی می‌کردی می‌دیدی در شهر خودت دو تیم خوب دیگر با بازیکنان خوب هست اما الان اینطور نیست. الان می‌گویند پیکان جوان‌گرایی کرده و هر نتیجه‌ای هم بگیرد ایرادی ندارد و وضعیت سایپا هم مشخص است. دیگر تیم تهرانی نمانده است.

* جو پرسپولیس و سپاهان در آن دوره چه تفاوتی داشت؟
من دو سال در سپاهان بازی کردم و روحیات آن باشگاه و مردم اصفهان را می‌شناسم. رقابت بین تیم‌های تهرانی و شهرستانی همیشه پررنگ بوده است؛ البته در سال‌های اخیر با توجه به اینکه بازیکنان تقسیم شده‌اند، کمتر شده است. از طرفی تفکر سپاهان هم همیشه قهرمانی بوده اما بحث پرسپولیس و هواداران و احترامی که بازیکنان در بین مردم دارند، متفاوت است.

* سپاهان را چقدر در فوتبال خودتان تاثیرگذار می‌دانید؟
من فکر می‌کنم سپاهان از من استفاده کرد. من در فوتبال ایران عباس آقایی شده بودم که سپاهان به دنبال من آمد. من با پاس قهرمان شدم و چندین سال جزو بهترین هافبک‌های لیگ بودم که از سپاهان پیشنهاد گرفتم؛ پیشنهادی که از نظر مالی هم واقعا خوب بود. من بازیکن جوانی نبودم که از سپاهان برای مطرح شدن خودم استفاده کنم.

* عملکرد هافبک‌های پرسپولیس در این فصل را چطور می‌بینید؟
پرسپولیس در مقطعی اصلا خوب بازی نمی‌کرد و این شامل همه بازیکنان می‌شد اما در مجموع پرسپولیس هافبکی ندارد که مدام در حمله اضافه شود. در گذشته بازیکنانی مثل احمد نوراللهی حضور داشتند که علاوه بر اینکه کارشان را انجام می‌دادند، عطش گلزنی هم داشتند اما الان اینطور نیست و اگر سروش رفیعی یا سرلک برای گلزنی اضافه شوند، یک اتفاق خاص محسوب می‌شود. در حال حاضر مکملی ایجاد کرده‌اند که هافبک‌ها ایستاده‌اند و طراحی می‌کنند و بقیه استفاده می‌کنند. البته در این زمینه که هماهنگ هستند و خوب یکدیگر را پیدا می‌کنند، عملکرد خوبی داشته‌اند.

* در‌ مقطعی که پرسپولیس در رده سوم جدول قرار داشت، بسیاری از هواداران از قهرمانی ناامید شده بودند‌. از نظر شما چه چیزی باعث شد این تیم به صدر برگردد؟
اینکه وقتی پرسپولیس را سوم می‌بینند انتقاد می‌کنند، اتفاق خیلی خوبی است و نشان می‌دهد این تیم طوری کار کرده که هواداران فقط قهرمانی می‌خواهند. موضوعی که به پرسپولیس کمک کرد این بود که بازیکنان شناخت خوبی از یکدیگر داشتند. شاید هر تیم دیگری می‌خواست بعد از افت، به شرایط ایده‌آل برگردد زمان زیادی می‌برد اما پرسپولیس با وجود اینکه در مقطعی از لحاظ بدنی و برخی مسائلی حاشیه‌ای از کورس عقب افتاد، با همین شناخت خوب بازیکنان توانست به صدر جدول بازگردد.

* فکر نمی‌کنید استرسی که باعث شد سپاهان در لیگ هفتم و یا حتی امسال صدر را از دست بدهد، این فصل گریبانگیر پرسپولیس شود؟
آن فصل پرسپولیس و سپاهان قدرت برابری داشتند و تقابل دو تیم هم به هفته آخر کشیده بود اما الان قدرت نساجی با پرسپولیس یکی نیست. درست است که پرسپولیس نیاز به برد دارد و این موضوع استرس‌زا است اما از نظر توان فنی اختلاف زیاد است. بازیکن باید درک کند که ما از این‌ها بهتر هستیم اما باید با صد درصد توان بازی کنیم. هر چند در بازی آخر هر چه زمان بازی جلوتر برود، استرس بالاتر می‌شود.

* یعنی شما هیچ شانسی برای قهرمانی سپاهان قائل نیستید؟
من فکر می‌کنم پرسپولیس قهرمان می‌شود و امیدوارم همین اتفاق هم رخ بدهد. هر چند توانایی فنی سپاهان هم بسیار بالاتر از مس کرمان است اما در حال حاضر سرنوشت سپاهان دست خودش نیست و باید به بازی پرسپولیس نگاه کند. شاید موضوعاتی نظیر اختصاص یافتن تنها ده درصد از استادیوم به هواداران پرسپولیس مقداری روی روحیه اعضای تیم تاثیر بگذارد اما از نظر فوتبال فکر نمی‌کنم اتفاق خاصی رخ بدهد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/154770
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
مهدی

0

1

10 ماه پیش

انشالله باقهرمانی قائمشهررومیترکونیم روی سرکیسه وشله زرد


آرین

0

2

10 ماه پیش

درود بر عباس آقایی عزیز.... درود بر شرف و غیرتت.... عباس داداش از خزانه و آرش داداش چه خبر..... یادش بخیر با آرش و امیر و مسعود میرفتیم خونه شهران که لطف کرده بودی سپرده بودی به آرش.... 🤣🤣🤣🤣🤣 خیلی گلی دمت گرم سالار.... عباس داداش امیدوارم پسرتم عین خودت یه فوتبالیست خوب بشه از آرش که بخار درنیومد ولی یادش بخیر شاد بودیم..... امیدوارم پرسپولیس بزرگ قهرمان بشه و یاد 28 اردیبهشت ماه دوباره زنده بشه انشاالله....


محمد جمعه زاده

0

1

10 ماه پیش

قرمز قهرمانه شک به دلتون راه ندهید


سامی جعفری

0

2

10 ماه پیش

گل گفتی خانم موسوی فردا روز روز ماست اصلا فرداواسه ماست


فرشاد شیخ الاسلامی

0

5

10 ماه پیش

هر کدام از قهرمانی های پرسپولیس سناریو و داستان و شیرینی مربوط به خودش رو داره ، فتح لیگ هفتم در فینال و بازی با سپاهان با گل زیبای محسن خلیلی و ضربه سر دقیقه ۹۶ سپهر سر طلایی ، دلچسب ترین و دراماتیک ترین برد پرسپولیس بود که شیرینی اون هنوز هم هنوزه با یادآوریش کاممون شیرین میشه . 🌹❤🌹❤🌹❤🌹❤🌹


raheem Azarkoosh

0

6

10 ماه پیش

دقیقا فردا از این موقع جشن وپایکوبی شروع میشه ب امید پرودگار متعال


خان پرسپولیسی

0

6

10 ماه پیش

ناخدای عشق ما تیم پرسپولیسه تیم شله زردوکیسه کثیفه 💯🚩💞💞💖💖🌹🌹


احمد نوری اسرمی

0

4

10 ماه پیش

خاطره بازی هم خیلی حال میده . دیروز خلاصه بازی پرسپولیس و زردمبو رو از سایت ورزش سه دانلود کردم دیدم آخ که چه حالی داد . دقیقه نود و پنج ورزشگاه داشت منفجر میشد . پژمان نوری باقری خلیلی ماته واعظی کعبی زارعی اقایی آشوبی . ایشالله فردا هم اون خاطره تکرار میشه . فرودگاه ساری که قیامت بود


شهریاری فاریاب

0

4

10 ماه پیش

باسلام ودرود بر طرفداران ارتش سرخ وشیرهای رام نشدنی وهمیشه قهرمان انشاالله بعد از پایان بازی با نساجی جشن قهرمانی در سراسر ایران عزیز بر پا می کنیم خیالتان از قهرمانی راحت باشه هرسه جام مال ماست


خان پرسپولیسی

0

5

10 ماه پیش

بعد از خدا تنها دلگرمی یک تیم هواداران تیم هستند که باعث شارژ روحی واوج گرفتن،واتکا به نفس تیم میشوند وازترس هواداران داوری های مغرضانه کمتر پیش می‌آید لذا هواداران پرسپولیس میتوانندنقش بسزایی در پیروزی تیم ایفاکنند،،فردا روز هواداران پرسپولیس است که در قائم شهر ریشه داوری های مغرضانه و فاسد رابزند وباتشویق بی امان از ثانیه اول تا نواختن سوت پایان بازی همراه ویار12تیم باشند ،،وبدون هیچ حاشیه ای ، ، ، حاشیه امنیت تیم شوند تا انشاالله پرسپولیس با جام بدرقه شود🏆🏆🏆🏆🏆🏆 💕💓💕💓💕💓🌹💥🌹💥🌹💌


روح اله فرج زاده

0

5

10 ماه پیش

پرسپولیس قهرمان میشه به لطف خدای بزرگ


ایمان خسروی

0

5

10 ماه پیش

ارتش سرخ آسیا..اعتبار فوتبال ایران ..شناسنامه فوتبال ایران پرسپولیس کبیر😍⭐❤️


ایمان خسروی

0

4

10 ماه پیش

ما قهرمان میشویم چون بزرگیم و اصالت داریم..قهرمانی توی وجود پرسپولیس ریشه زده ..💯❤️❤️❤️⭐❤️❤️❤️


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

4

10 ماه پیش

همین الانم همینجوریه 😉😍😎


مجتبی اکبری

0

3

10 ماه پیش

بازیکن با تکنیکی بود یادش بخیر


خان پرسپولیسی

0

3

10 ماه پیش

ببخشید دستم روارسال دیدگاه رفت ،یک ملت ،یک رنگ ،یک ورزشگاه ،شماها یک عده مدیر نما ئید،واز خوشحالی مردم به علت بدبختی خودتان در عذابید،آتش جهنم نثارتان که بهترین هدیه خداوند برایتان می‌باشد 600هوادار که چی،،خیلی بیچاره اید،خیلی🔥🔥🔥💥💥💥👺👺👺👹👹👹


خان پرسپولیسی

0

4

10 ماه پیش

برای یک عده عقده ای که از فوتبال هیچی بارشان نیست متاسفم ،آخه مثلاً چی رو میخواید ثابت کنید در،ورزشگاه روباز کنید تا مردم مازندران بیان ازیک روز آخر هفته شاد باشند همه سرخ دوست ،،هم نساجی هم پرسپولیس ازخوتا


امیر سروری

0

2

10 ماه پیش

شکسته نفسی نکن عباس آقا شما هافبک قدرتی سرعتی شوت زن کاشته زن کرنر زن - تو تاپ بودی محشر بودی- اون فصل تیم حاشیه داشت و نحوه رفتن قطبی و چند روز مانده به لیگ آمدنش ب تیم ضرر زد ، تیمو هم که استیلی بست


خانم موسوی

0

6

10 ماه پیش

29هفته رو سپری کردیم.. از اولین بازی حمایت کردیمُ تشویق کردیمُ پشت تیمُ کادر موندیم توی شکستها، اشتباهات، ناداوریها، تاااا توی بُردها و شیرینی بعدش.. امروز یه روز مونده به آخرین بازی و ما مثل روز اول ذوق داریمُ انرژی وامید... امروزم میگذره به فردا میرسیم. استرسمون زیاد میشه ولی امیدواریم به آقا یحیی و بچهها و غیرتشون... ما باید قهرمان بشیم.... باید... بایدبا قهرمانی جواب خیلیا رو بدیم... اول جواب خودمونُ وقتمونُ انرژیمونُ حرفهای بی حسابی که شنیدیم بعد هم جواب اونایی که ارزش دهن به دهن شدن رو نداشتن جز با قهرمانیمون... اونقدری بزرگ هستیم که بدونیم فردا باید چه کنیمُ چطوربازی کنیمُ چطوربرنده بشیم و صد البته چطور شادی کنیم... امیدوارم فردا دل همه ی ما شاد بشه....... اقای پسر پرسپولیس (لر) ممنونم ازشما که همیشه لطف دارید و نظراتمو تایید میکنید

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال