ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

از هیات مدیره و مدیرعا ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

9 سال پیش

از هیات مدیره و مدیرعامل جدید پرسپولیس چه می خواهیم؟/ تصمیم درست، عدالت، شفافیت

ارتش سرخ دات کام :
از هیات مدیره و مدیرعامل جدید پرسپولیس چه می خواهیم؟/ تصمیم درست، عدالت، شفافیت
سرانجام پرسپولیس هیات مدیره اش را شناخت تا شروع تغییرات دوباره در این باشگاه کلید بخورد. پرسپولیس که طی سه هفته اخیر منتظر ایجاد تغییرات از سوی وزارتخانه بود حالا هیات مدیره اش را می شناسد اما این تازه شروع ماجراها و اتفاقاتی است که قرار است اوضاع این باشگاه و البته تیم اصلی این باشگاه را سر و سامان دهد.

هیات مدیره جدید پرسپولیس ترکیب چندان تازه ای ندارد و سه عضو هیات مدیره فصل قبل در جمع جدید نیز جای دارند. با این وجود این جمع قصد دارد اتفاقات مثبتی در پرسپولیس رقم بزند و به کمک سجادی فصل درخشانی در تاریخ باشگاه ثبت کند که البته کار بسیار بسیار دشواری خواهد بود و جبران عقب افتادگی ها تقریبا غیرممکن به نظر می رسد اما هیات مدیره پرسپولیس باید چه کند؟

1- انتخاب مدیرعامل؛ یکی بهتر از رحیمی

اولین اقدام این هیات مدیره باید انتخاب مدیرعاملی مقتدر، کاربلد و مسلط به همه امور باشد که در این شرایط سخت این مسوولیت سنگین را پذیرفته و چرخ های باشگاه را روغنکاری کرده و به حرکت درآورد. وزارت ورزش و هیات مدیره قبلی در ابتدای فصل گذشته با انتخاب علیرضا رحیمی دست به اشتباه بزرگی زدند که چند ماه بعد امیررضا خادم به این اشتباه معترض شد. از آن به بعد پرسپولیس سیاسی، طاهری و نژادفلاح را به عنوان مدیر بالای سر خود دیده که دو نفر آخر در حکم سرپرست و قائم مقام زمام امور را در دست گرفته بودند، هر چند بعید نیست مدیرعامل پرسپولیس فردی خارج از جمع هیات مدیره باشد اما مدیرعامل بعدی هر که باشد باید در حوزه جذب سرمایه، تعامل با کادر فنی و بازیکنان تیم، بستن تیم جدید، توزیع عادلانه درآمدها و بودجه بین بازیکنان و مربیان و البته تیم های پایه و تیم اصلی نهایت دقت و تسلط را به خرج دهد و اوضاع باشگاه را از اینی که هست بهتر و بهتر کند.

2- انتخاب اسپانسر، تعامل فراموش نشود
بدون پول چرخ های کند و زنگ زده پرسپولیس نخواهد چرخید. از مدتی قبل بحث اسپانسرینگ پرسپولیس داغ بوده و افراد و شرکت هایی حاضرند هزینه های یک تا سه و حتی پنج سال باشگاه را بپردازند اما انتخاب اسپانسر با حساسیت ها و وسواس خاصی از سوی وزارت ورزش پیگیری شده و حالا این ماموریت به هیات مدیره باشگاه سپرده شده است. در آخرین گمانه زنی ها از دو بانک خصوصی به عنوان اسپانسرهای احتمالی سرخابی ها نام برده شده اما از سوی دیگر نصرا... سجادی و وزارت ورزش معتقدند انتخاب اسپانسر باید از طریق مزایده صورت بگیرد.

سجادی حق دارد. او می خواهد این اتفاق بزرگ شفاف رخ دهد و مثل اتفاقی که سال گذشته در خصوص پرسپولیس و بهنام پیشرو رخ داد حرف و حدیثی به وجود نیاید. انتخاب اسپانسر از طریق مزایده کار درستی است اما یک ایراد بزرگ دارد و آن، اینکه این داستان پروسه زمانبری را می طلبد و در این وانفسا و عقب ماندگی پرسپولیس این ماجرا می تواند برنامه های باشگاه را عقب بیندازد مگر اینکه فعلا برای پیشبرد برنامه ها از منبعی پول به باشگاه تزریق شده و پس از انتخاب اسپانسر قطعی، این پول جایگزین شود.

انتخاب اسپانسر البته باید همراه با وسواس و حساسیت صورت گیرد و معضلات همکاری بین مدیریت باشگاه و اسپانسر یعنی همان داستانی که بین رحیمی، سیاسی و بهنام پیش رو رخ داد تکرار نشود و پول به موقع و کافی به باشگاه برسد، البته در صورت انجام مزایده برای معرفی اسپانسر این وسواس جایی نخواهد داشت و در هر شرایطی باشگاه و مدیریت باید با شرکت یا فرد برگزیده به تعامل رسیده و همکاری کنند.

3- بستن یک تیم قدرتمند، دیر شده، خیلی دیر
از شروع نقل و انتقالات لیگ برتر دو هفته گذشته و تازه پرسپولیس با شناختن مدیرانش می خواهد ورودی رسمی به بازار داشته باشد و برای فصل آینده تیمی مقتدر ببندد. هر چند محمدحسین نژادفلاح طی دو هفته اخیر اقداماتی در این راستا داشته و با بازیکنان فصل قبل و برخی نفرات بیرون از تیم مذاکراتی کرده اما به نظر می رسد با حضور مدیرعامل جدید و هیات مدیره تازه، فصل جدی مذاکره با بازیکنان آغاز شود و از این به بعد تیم شکل خواهد گرفت.

نکته مهم دیگر نوع همکاری با کادر فنی کرواتی است که این همکاری طی یک ماه گذشته پیچ و تاب های مالی فراوانی داشته و حتی کار به جاهای باریک کشیده و برانکو تهدید به جدایی کرده است. هیات مدیره و مدیرعامل جدید باید نوع همکاری با برانکو را شفاف کرده و اگر قرار است این کادر به کارش ادامه دهد باید مورد حمایت تیم مدیریتی جدید قرار گیرد و زمینه همکاری برایش فراهم شود. بدین ترتیب اگر پروسه جذب بازیکنان مدنظر کادر فنی و برنامه های اردویی و پیش فصل مدنظر مربیان اجرایی شود و خود آنها از حضور بی دغدغه در تیم خود مطمئن باشند می توان به بسته شدن یک تیم قدرتمند در شروع فصل جدید حتی با وجود تاخیر دو سه هفته ای در این کار امیدوار بود.

4- پرداخت مطالبات قبلی؛ قدمی در راه اعتمادسازی
اگر اسپانسر به موقع انتخاب و همکاری طرفین آغاز شود می توان بخش عمده ای از مشکلات بزرگ باشگاه را حل کرد. یکی از مهمترین مشکلات باشگاه پرداخت نشدن تعهدات و مطالبات قبلی است. جدا از مطالبات قدیمی چیزی که می تواند اعتمادبخش و در اولویت باشد پرداختن باقیمانده طلب بازیکنان فصل قبل و تسویه حساب با آنها است. در این شرایط بازیکنانی که در تیم می مانند با رغبت بیشتری در تمرینات فصل جدید حضور خواهند یافت و آنهایی که قرار است جدا شوند بدون ناراحتی و دلخوری راهی تیم های دیگر شوند. همچنین مدیریت جدید باید با اعضای کادر فنی قبلی که از کار برکنار شدند تسویه حساب کند و بدهی روی بدهی نیاورد. پرداخت مطالبات قدیمی تر و کهنه تر با رضایت طرف مقابل و کم کردن از بدهی ها هم در برنامه بعدی مدیران پرسپولیس باید قرار گیرد.

5- رفع دل نگرانی خطرات پرونده های فیفا: لطفا اولویت باشد
یکی از نگرانی ها و دلواپسی های بزرگ پرسپولیس در حال حاضر پرونده های خطرناکی است که علیه این تیم در فیفا وجود دارد و تعدادشان هم اصلا کم نیست. هر چند این مساله در زیر شاخه مورد قبلی و پرداخت مطالبات قدیمی مربیان و بازیکنان سال های گذشته قرار می گیرد اما از آنجا که طلبکاران خارجی به فیفا شکایت کرده اند و می توانند باعث محرومیت های سخت و جرایم سنگین علیه پرسپولیس شوند باید اقدام عاجل تری برای رفع این نگرانی ها کرد. پرونده های مربوطه به مانوئل ژوزه، ممدوتال، ولاتکو گروزدانوفسکی، اشپیتیم آرفی، روبرتو سوسا و... که بعضی از آنها به مرحله رای نهایی و کسر امتیاز و جرایم سنگین نزدیک شده اند می توانند در صورت عدم رسیدگی عواقب تلخی برای پرسپولیس داشته باشند تا جایی که حتی اگر تیم فصل آینده قوی و قدرتمند بسته شود مثلا با 9 امتیاز منفی از همان هفته اول هیچ شانسی برای قهرمانی نداشته باشد.

با این حساب به نظر می رسد پرداخت مطالبات این بازیکنان و مربیان و توافق با آنها حداقل این نگرانی ها را رفع کرده و شرایط برای رسیدگی به امور روتین تیم و باشگاه مهیا شود.

6- رسیدگی به تیم های پایه
هر چند اخیرا طی حکمی محمد پنجعلی به عنوان مدیر آکادمی انتخاب شده و یکی دو تیم از تیم های پایه سرمربی شان را می شناسند اما بعید نیست فعالیت ها در رده های پایه پرسپولیس دستخوش تغییراتی شود. هیات مدیره جدید روی ساختارسازی و برنامه ریزی مدون برای آکادمی و تیم های پایه تاکید بسیاری دارد و برخی از آنها مثل حسین عبدی در این زمینه تجربیات جدیدی دارند. عبدی سال گذشته حرکت تازه ای در تیم های پایه پرسپولیس آغاز کرد و حتی اگر خودش در راس کار اجرایی نباشد می تواند در هیات مدیره این برنامه ها را پیش ببرد و گام های بعدی را در زمینه ساختن تیم های بازیکن ساز و سالم باصلابت بردارد.

پایه های پرسپولیس البته همچنان نیاز به حمایت مالی و معنوی بیشتری حتی نسبت به فصول گذشته دارند و امیدواریم از همین شروع کار در خصوص توزیع عادلانه بودجه باشگاه و پولی که از اسپانسر می رسد تاکید و دقت لازم صورت بگیرد.

7- تشکیل کمیته فنی و کمیته انضباطی قدرتمند، رسیدگی به معاونت ها، شفاف سازی
باشگاه پرسپولیس باید صاحب کمیته انضباطی و کمیته فنی قدرتمند باشد تا هم با بی انضباطی ها و رفتارهای ناهنجار درون باشگاهی برخورد قاطعی شود هم اینکه در حیطه فنی کمیته فنی در کنار کادر فنی قرار گرفته و ضمن مشاوره و همراهی با اهداف و برنامه های مربیان در مواقع لزوم در خصوص ابهامات و مشکلات به وجود آمده خواستار پاسخگویی سرمربی و ارائه توضیحات از سوی او باشد. تشکیل این دو کمیته به صورت قدرتمند و کارگشا هر از گاهی در برنامه های باشگاه و هیات مدیره قرار گرفته اما بعد از مدتی به حال خود رها شده است اما هیات مدیره جدید باید این دو کمیته را جدی بگیرد.

همچنین هیات مدیره جدید باید به امور معاونت های باشگاه رسیدگی جدی داشته باشد و در زمینه حقوقی و بین الملل قوی تر عمل کند. همچنین تکلیف معاون اقتصادی هم روشن شود و اگر قرار است این معاونت تعریف نشده به کارش ادامه دهد باید حیطه وظایف و اختیاراتش مشخص شود و در خصوص اقدامات و هدفگذاری های این معاونت- با علم به اینکه اسپانسری بیرون از باشگاه قرار است پول تزریق کند- شفافیت لازم صورت گیرد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/68186
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

چادرملو

شنبه, 14 مهر
ساعت 17:00

ورزشگاه : تختی

داور : احمد محمدی

نظرسنجی

پرسپولیس برابر السد به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 محمدحسین کنعانی‌زادگان 2
2 سعید صادقی 1
3 ایوب العملود 1
4 وحید امیری 1
5 اوستون ارونوف 1
6 علی علیپور 1
7 گئورگی گولسیانی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 علی علیپور 1
برنامه بازی ها

هفته 8 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 26 مهر

چادرملو 1 - 0 خیبر خرم‌آباد 18:00
شمس آذر 1 - 1 هوادار 18:00
استقلال خوزستان 3 - 2 مس رفسنجان 18:30

تعویق

گل گهر - تراکتور تعویق
سپاهان - نساجی 18:00
استقلال - ذوب آهن 18:30

یکشنبه, 29 مهر

آلومینیوم - فولاد 18:15

هفته 3 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 30 مهر

السد قطر - پرسپولیس 19:30
العین امارات - الهلال 19:30
الشرطه عراق - پاختاکور 19:30
الریان قطر - الاهلی عربستان 21:30

سه‌شنبه, 01 آبان

استقلال - النصر عربستان 19:30
الغرافه قطر - الوصل امارات 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 7 5 16
2 پرسپولیس 6 6 14
3 ملوان 7 5 14
4 فولاد 7 2 14
5 تراکتور 7 6 13
6 چادرملو 8 -2 11
7 گل گهر 6 2 9
8 آلومینیوم 7 1 9
9 استقلال خوزستان 8 -2 9
10 استقلال 6 0 8
11 ذوب آهن 7 -4 7
12 خیبر خرم‌آباد 8 -3 6
13 مس رفسنجان 7 -3 5
14 شمس آذر 8 -3 4
15 نساجی 7 -3 4
16 هوادار 8 -7 4
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 الهلال 2 7 6
2 الاهلی عربستان 2 3 6
3 السد قطر 2 2 4
4 استقلال 2 1 3
5 الغرافه قطر 2 -1 3
6 الوصل امارات 2 -1 3
7 النصر عربستان 1 0 1
8 پرسپولیس 2 -1 1
9 پاختاکور 2 -1 1
10 العین امارات 2 -2 1
11 الشرطه عراق 2 -5 1
12 الریان قطر 1 -2 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال