ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

استیلی: تا کی با کدخدا ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 1 اظهار نظر

-

2 سال پیش

استیلی: تا کی با کدخدامنشی مشکلات را حل کنیم؟

ارتش سرخ دات کام :
استیلی: تا کی با کدخدامنشی مشکلات را حل کنیم؟
فوتبال ما شرایط خاص و ویژه‌ای را در روزهای اخیر تجربه می‌کند. بحث حذف دو تیم مطرح پایتخت از لیگ قهرمانان و تبعات آن برای ورزش ما یکی از مهم‌ترین بحث‌های اهالی فوتبال است. حمید استیلی پیشکسوت فوتبال کشورمان بر این باور است اگر در سال‌های گذشته حقیقت را به AFC می‌گفتیم و پنهان‌کاری نمی‌کردیم امروز این اتفاقات برای ما نمی‌افتاد. او انتظار دارد که باشگاه‌های ما به معنای واقعی خصوصی شوند تا یک‌بار برای همیشه مشکلات‌مان حل شود.

*یکی از مهم‌ترین سوژه‌های این روزهای فوتبال ما بحث حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بود.

سال‌های سال است که ما این مشکل را داریم و اگر با واقعیت‌ها کنار نیاییم تا 50 سال دیگر هم مسائل و مشکلات را خواهیم داشت. الان هم AFC روی موضوع دولتی بودن این دو تیم، بدهی‌های مالیاتی و بدهی به بازیکنان و مربیان داخلی و خارجی حساس شده و فشار آورده و در دنیای ارتباطات که همه همدیگر را رصد می‌کنند نمی‌توان واقعیت‌ها را برای همیشه پنهان کرد.

*همان طور که شما گفتید این‌بار AFC خیلی جدی پیگیر این موضوع شده و...
یکی از مواردی که آنها چندین مرتبه به آن اشاره کردند بحث ورود بانوان به ورزشگاه است. در حال حاضر به‌دلیل کرونا بازی‌ها بدون تماشاگر برکزار می‌شود اما در آینده که این ویروس کنترل شود چه کار باید کرد. من فکر می‌کنم باید این مسائل برطرف شود تا برای سال‌های آینده شاهد تکرارش نباشیم. الان هم AFC ما را مجاب کرده که در راستای قوانین حرفه‌ای‌گری در فوتبال گام برداریم.

*نکته جالب اینکه برخی مسئولان قبلی و فعلی فدراسیون خیلی راحت مدعی هستند که در سال‌های گذشته واقعیت‌ها را به AFC نمی‌گفتند و جالب‌تر این که الان خودشان را مبرا می‌دانند.
مطمئن باشید یک نفر مقصر نیست و شما نگاه کنید هر وزیر ورزشی که می‌آید قول خصوصی شدن این دو باشگاه را می‌دهد اما این اتفاق نمی‌افتد چون کار از ریشه درست انجام نشده که نتیجه‌اش می‌شود همین اتفاقاتی که افتاده است. این همه سال پنهان‌کاری کردند که اگر از ابتدا واقعیت‌ها را می‌گفتند هم امروز این مشکلات را نداشتیم هم این که این همه بدهی روی بدهی انباشته نمی‌شد. از طرفی به موازات همان پیشرفت‌های زیادی را هم شاهد بودیم.

*در حال حاضر بیست و یکمین دوره لیگ برتر را در حالی برگزار می‌کنیم که هنوز خیلی تیم‌ها زمین تمرین و بازی ندارند اما از فدراسیون مجوز حضور در لیگ برتر را می‌گیرند.
همین مسائل است که AFC فشار می‌آورد. مگر می‌شود بعد از 21 دوره هنوز تیمی از لیگ برتر زمین بازی یا تمرین نداشته باشد. ما همیشه مدعی اولی در آسیا هستیم که از نظر فوتبالی و درون زمین هستیم اما از نظر مدیریت ورزشی خیلی عقبیم. شما ببینید وقتی لیگ برترمان این طور است لیگ یک و دو و لیگ‌های پایین‌تر چه مشکلاتی دارند. تا کی می‌خواهیم مشکلات‌مان را با کدخدامنشی حل کنیم. می‌دانید چرا این مسائل وجود دارد.

* چرا؟
برای این که هر مدیری می‌آید می‌داند عمر مدیریتش کوتاه است و توجه زیادی به زیرساخت‌ها نمی‌کند. شما سپاهان را ببینید به‌دلیل ثبات مدیریتی که در سال‌های گذشته داشته‌اند به معنای واقعی باشگاه هستند در حالی که بقیه تیم هستند. یک باشگاه باید جدا از تیم بزرگسالان و تیم‌های پایه‌ای، تیم بانوان و رشته‌های دیگر هم داشته باشد. در حال حاضر چند تیم لیگ برتری ما این شرایط را دارند. تا زمانی که ورزش دولتی باشد و باشگاه‌ها نتوانند از اسپانسر‌ها و حق پخش خود استفاده کنند این مشکلات را خواهند داشت.

*البته این دو تیم سرانجام واگذار شدند.
باید این اتفاق زودتر می‌افتاد و مثل تیم‌هایی که روی کاغذ خصوصی هستند اما دولتی به حساب می‌آیند واگذارشان می‌کردند. به هرحال ما این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که از این به بعد به معنای واقعی در راستای حرفه‌ای بودن حرکت کنند.

*از این بحث خارج شویم به تیم ملی و وضعیت اسکوچیچ برسیم، البته عزیزی خادم اطمینان داده که با او به جام جهانی می‌رویم.
ما که تصمیم گیرنده نیستیم، به هرحال آقای اسکوچیچ برای تیم ملی زحمت کشیده و حالا خودشان باید نکات مثبت و منفی این موضوع را بررسی و از همه مهمتر خیلی شفاف به مردم بگویند. اگر رئیس فدرسیون این طور گفته پس خیال سرمربی باید راحت باشد و بازیکنان هم دیگر می‌دانند که با همین مربی به جام جهانی خواهند رفت.

*به نظر شما با شرایط فعلی می‌توان برای اولین مرتبه از گروهمان صعود کنیم؟
خوشبختانه با نتایجی که به دست آمده صعودمان به جام جهانی قطعی شده اما برای این که از گروه‌مان هم صعود کنیم فقط با حرف زدن نمی‌شود. باید برنامه‌ریزی‌های‌اش تا الان انجام شده باشد. باید بازی‌های تدارکاتی مناسبی برای تیم ملی تدارک دیده شود که مهم‌ترین مسأله همین است. باید اردوهای خیلی خوبی هم برای آماده‌سازی بهتر و بیشتر بچه‌ها برگزار شود. ما در دوره‌های قبلی هم بازی‌های تدارکاتی انجام دادیم اما آیا همه آنها در سطح خوبی بود یا نه. الان فدراسیون می‌تواند برای 2-3 سال آینده‌اش برنامه‌ریزی کند چون حداقل تا آن زمان هستند. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم که نفرات اصلی تیم ملی را لژیونر‌ها تشکیل می‌دهند و هیچ‌وقت تا این اندازه لژیونر نداشتیم.

*با شما نمی‌شود صحبت کرد و از پرسپولیس نپرسید.
پرسپولیس بازیکنان و کادرفنی بسیار خوبی دارد اما نسبت به فصل‌های قبل کارشان سخت‌تر است. الان می‌بینیم که پیروزی‌های این تیم بیشتر روی تجربه کادر و بازیکنانش به دست می‌آید. امیدوارم این دو بازیکن تاجیکستانی که اضافه شدند کمک زیادی به تیم کنند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/146527
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
hasannejadhe

0

1

2 سال پیش

فدراسیون کیسه آبی چرا کارت بازی بازیکنای تاجیکمون رو صادر نمیکنه

بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال