ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

استیلی: حتی مقابل ژاپن ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 ماه پیش

استیلی: حتی مقابل ژاپن هم شانس برد داریم

ارتش سرخ دات کام :
استیلی: حتی مقابل ژاپن هم شانس برد داریم
کار تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های 2023 قطر از امشب رسما در حالی آغاز می‌شود که براساس پیش‌بینی‌ها شاگردان قلعه‌نویی شانس دوم یا سوم قهرمانی در این رقابت‌ها به شمار می‌روند و بیشتر سایت‌ها و اهالی فوتبال از همین حالا سامورایی‌ها را قهرمان این تورنمنت می‌دانند. این در صورتی است که حمید استیلی با رعایت یک‌سری پیش‌شرط‌ها اعتقاد دارد می‌توان حتی از پس این تیم گردن کلفت و قدرتمند هم برآمد. بر همین اساس گفت‌و‌گو با استیلی را درباره جام ملت‌ها، وضعیت تیم ملی و حریفانش در ادامه می‌خوانید.

*گویا در سفر اخیر به کشور امارات، دیداری را هم با حشمت مهاجرانی داشتید. در این دیدار چه گذشت؟
ما هر موقع امارات می‌رویم حشمت خان را می‌بینیم. در هر صورت او چندین سال در کنار ما در تیم‌های استیل‌آذین و شاهین بوشهر به عنوان مدیرفنی حضور داشت و بنده همیشه به عنوان یک استاد به او نگاه می‌کنم و حضور در محافلی که ایشان هستند برای من مثل یک کلاس درس می‌ماند. معتقدم کشور باید قدر اینطور آدم‌ها را بداند. واقعا ایشان بزرگ فوتبال ایران است و باز هم تاکید می‌کنم که خیلی مهم است بزرگان فوتبال کشور از جمله همین حشمت خان یا علی پروین، حسن روشن، حسین فرکی، حسن حبیبی یا محمد دادکان را باید خود فدراسیون فوتبال دعوت کند. جای این چهره‌های قدیمی امروز در فوتبال ما خالی هست و باید به آنها بیشتر از این صحبت‌ها توسط کشور و فدراسیون فوتبال احترام کرد. امروز می‌بینیم که اسطوره‌های همه کشورها راهی مراسم‌های ویژه می‌شوند اما اینجا از این خبرها نیست. باز هم خدا پدر AFC را بیامرزد که نفراتی مانند مهدوی‌کیا و دایی را در کنار حشمت خان دعوت کردند، این در حالی است که فدراسیون خودمان باید برای این نفرات بلیت و جا گرفته و خود فدراسیون باید این چهره‌ها را اعزام کند. این یک بحث بسیار مهم است.

*نظر حشمت خان درباره تیم ملی ایران چه بود؟
ایشان همیشه حامی تیم ملی بوده و هستند به خصوص الان که کادرفنی ایرانی بالای سر تیم ملی حضور دارد و این موضوع برای ما ایرانی‌ها یک افتخار است که کادرفنی وطنی داریم و مشتاق این هستیم که با این کادر، تیم ملی در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد. امیدوارم با تجربه‌ای که بازیکنان از درون دروازه تا خط حمله دارند بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم. البته تجربه، تاکتیک تیمی و تکنیک بازیکنان یک سوی ماجراست اما مساله مهم آمادگی جسمانی بازیکنان است که در یک تورنمنت می‌تواند موثر و راهگشا باشد. در هر صورت اولین بازی نیز برای ما بسیار مهم است به خصوص که باید مقابل فلسطین بازی ‌‌کنیم و نباید این تیم را دست‌کم بگیریم. این تیم تا وقتی که گل نخورده‌اند حالت دفاعی خوبی دارند اما به محض خوردن گل اول، می‌توانیم گل‌های بعدی را هم بزنیم به خصوص اینکه گل اول را بتوانیم هر چه زودتر بزنیم. در مجموع معتقدم که سه بازی مقدماتی می‌تواند ما را برای دیدارهای حذفی بیش از پیش آماده کرده و حکم دیدارهای تدارکاتی برای بازی‌های مهم‌تر مراحل بالاتر را داشته باشد. در هر صورت کار اصلی ما در قطر از مرحله حذفی تازه آغاز می‌شود.

*در این ملاقات، یک پیراهن شماره 100 را به حشمت مهاجرانی اهدا کردید. جریان این پیراهن چه بود؟
به هر حال به عنوان بزرگ فوتبال ایران این لباس را به وی دادیم و این شماره هم از این جهت انتخاب شد که به واقع ایشان در فوتبال ایران از همه بزرگ‌تر و بالاتر هستند و به همین دلیل بالاترین شماره‌ای که می‌شد را به این چهره اهدا کردیم.

*امشب تیم ملی در اولین بازی خود به مصاف فلسطین می‌رود. از لحاظ انگیزشی چه صحبتی با بازیکنان تیم ملی دارید؟
اینها بهترین‌های فوتبال ایران هستند. در هر صورت درست است که بسیاری شانس ژاپنی‌ها را بالاتر از همه تیم‌ها برای قهرمانی می‌بینند اما در این فوتبال گاها اتفاقاتی می‌افتد که از قبل نمی‌توان آنها را پیش‌بینی کرد. مهم تیم بودن و با هم بودن است. مثلا در جام جهانی هیچ‌کس فکر نمی‌کرد مراکش چهارم جام‌جهانی بشود اما نفرات این تیم به اندازه‌ای یکدل و در کنار هم یک تیم واقعی بودند و به واقع برای رسیدن به این عنوان فدای یکدیگر شدند. در تیم ما هم اگر همه با هم باشند، یکدل باشند و اسیر اتفاقات فوتبالی نشویم، این شرایط را داریم تا فینال برویم. ما اگر بتوانیم از سد کره جنوبی رد شویم فینالیست می‌توانیم شویم. در بازی فینال هم همیشه همه چیز متفاوت است و در این دیدار می‌توان روی اتفاقات فوتبال شانس قائل باشیم.

*یعنی شما هم شانس ژاپن را برای قهرمانی بیشتر از سایر تیم‌ها می‌دانید؟
این تیم خودش را از آسیا جدا کرده است. بازی‌های تدارکاتی این کشور را با سایر کشورها از جمله بازی‌هایی که ایران برگزار می‌کند مقایسه کنید. در این بین زیرساخت‌های این کشور را هم ببینید. البته مهم‌ترین مساله این است که آنها به بحث آموزشگاه‌ها خیلی توجه دارند. درست مانند زمان ما که بازی‌های آموزشگاهی وجود داشت حالا سامورایی‌ها به این شکل از بازی‌ها روی آورده‌اند تا بتوانند فوتبال خود را به این شکل پیشرفت بدهند. در خبرها خواندم که برای فینال آموزشگاه‌های این کشور 55 هزار تماشاگر در ورزشگاه حاضر شدند. این نشان می‌دهد که چقدر به فوتبال پایه و استعدادیابی توجه می‌شود و از همین جا‌ها هم بازیکن ساخته می‌شود. در زمان ما هم بازی‌های آموزشگاهی برگزار می‌شد و بازیکنان و استعدادهای زیادی از دل آن استخراج می‌شدند اما امروز می‌بینیم که دیگر چنین مسابقاتی در فوتبال ایران برگزار نمی‌شود. یکی از راه‌های پیشرفت در فوتبال ایران همین بحث گسترش فوتبال در آموزشگاه‌ها و آموزش‌و‌پرورش است که متاسفانه این زیرساخت در فوتبال کشور ما وجود نداشته و به آن توجهی نمی‌شود.

*یعنی اصلا شانسی برای قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها برای ایران قائل نیستید؟
چرا که نه؛ چون در فوتبال اتفاقات قابل پیش‌بینی نیستند. یک مواقعی بازی‌ها به سمت و سویی می‌رود که اصلا نمی‌توانید آنها را پیش‌بینی کنید. مثل همان بازی معروف با استرالیا! حتما یادتان هست که استرالیا در آن زمان‌ها خیلی قوی‌تر از ما بود و همه بازیکنان این تیم در اروپا بازی می‌کردند و شرایط‌شان خیلی بهتر از ما بود اما دیدید که طی دو بازی رفت و برگشت این ایران بود که به جام جهانی 1998 صعود کرد. در این بازی‌ها هم بچه‌ها تجربه لازم را دارند و مهم فقط بحث آمادگی جسمانی آنهاست که در هنگام حمله و دفاع باید خطوط تیمی نزدیک هم باشند و فاصله‌ای بین خطوط نیفتد. بنابراین جلوی ژاپن هم شانس داریم و اینطور نیست که نتوانیم این تیم را شکست بدهیم.

*مقابل فلسطین بازی کرده‌اید؟
در این مورد چیزی به یادم نمی‌آید.

*احتمالا در یک چهارم نهایی به کره جنوبی برخورد کنیم. در بازی سال 2000 در این مرحله مقابل این حریف چه گذشت که نتوانستیم به مرحله نیمه نهایی صعود کنیم؟
ما آن بازی را هم می‌توانستیم ببریم. گلی که کریم باقری زد گل فوق‌العاده‌ای بود. در این بازی ما اسیر اتفاقات فوتبالی شدیم که حادث شد به اضافه اینکه در مقابل کره‌ای‌ها برای اینکه به موفقیت برسیم باید لایه‌های دفاعی‌مان را برای این دیدار تقویت کنیم. در همین بازی برگشت مقابل کره جنوبی در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2022 که در مقابل آنها در این کشور شکست خوردیم، ما را بسیار اذیت کردند و موقعیت‌های زیادی را از دست دادند. در آن دیدار ما گل اول را خوردیم و برای جبران آن موقعیت‌های خطرناک زیاد دیگری را هم به حریف دادیم. این شرایط خاص است و مهم این است که در چنین دیداری اول ما گل نخوریم تا شیرازه‌مان از هم نپاشد. در هر صورت ما بلندقامت‌ترین تیم این دوره هستیم و می‌توانیم از ضربات ایستگاهی به نحو احسن استفاده کرده و در نهایت زهر خود را بریزیم.

*در چند دوره اخیر این رقابت‌ها هر بار به خاطر اشتباهات فردی یا تیمی از دور این رقابت‌ها کنار رفتیم و چه بسا این موضوع ارتباطی با قدرت تیمی حریفان یا ضعف خودمان نداشته است. برای این دوره باید چه کنیم تا این موارد تکرار نشود؟
باید تمام تمرکزمان را روی بازی کردن بگذاریم و الان هم که VAR وجود دارد اگر داور اشتباه کند قطعا کمک داور ویدئویی آن را اصلاح کرده و صحنه را برمی‌گرداند بنابراین ما باید تمرکزمان فقط روی بازی خودمان و فوتبال باشد و اصلا نباید به داور کاری داشته باشیم. الان می‌بینیم که داوری‌ها هم با کمترین اشتباه در چنین مسابقاتی رقم می‌خورد برعکس کشور خودمان که داوری‌ها به خاطر نبودن این تکنولوژی پراشتباه هستند. بنابراین در چنین رویدادی شاهد اشتباه داوری نخواهیم بود و برای موفقیت فقط باید روی عملکرد خودمان تمرکز کنیم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/158296
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

مقصر باخت پرسپولیس در جام حذفی را کدام گزینه می‌دانید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال