ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

استیلی: درویش به من گف ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 4 اظهار نظر

-

11 ماه پیش

استیلی: درویش به من گفت گل‌محمدی می‌ماند

ارتش سرخ دات کام :
استیلی: درویش به من گفت گل‌محمدی می‌ماند
حمید استیلی سرمربی اسبق پرسپولیس می گوید با وجود همه بحث ها یحیی گل محمدی قطعاً در این تیم ماندگار است.
چند روز پس از پایان هیاهوی دربی پایتخت فرصتی دست داد تا با حمید استیلی پیرامون شرایط پرسپولیس و اتفاقات رخ داده در فوتبال ایران گپ بزنیم. پیشکسوت خوش اخلاق پرسپولیس مثل همیشه با خوشرویی پاسخگویی خبرورزشی شد:

*پرسپولیس قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی را به دست آورد. پس از این اتفاق شیرین برای هواداران، حالا گروهی از پرسپولیسی ها نگران جدایی یحیی گل محمدی هستند. به نظر شما گل محمدی می‌رود؟
قبل از هر چیزباید به امیر قلعه‌نویی عزیز بابت فوت خواهر محترمه اش تسلیت بگویم. امیدوارم خداوند به ایشان صبر عطا کند. در مورد سوال شما هم خوب فراموش نکنیم گرفتن دوگانه کار بسیار دشواری است که پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی موفق به انجام آن شد. این تیم آرام آرام به هماهنگی کامل رسید و با اضافه شدن نفراتی همچون سروش و آل کثیر قدرت بیشتری هم پیدا کرد. آنها بازی به بازی بهتر شدند و پس از شروع سال جدید دیدیم که به نتایج خیره‌ کننده‌ای کسب کردند. نتایجی که حاصل آن خوشحالی مردم بابت قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی است در مورد ماندن آقای یحیی یا رفتن ایشان هم دیروز با آقای درویش صحبت کردم. مدیرعامل محترم پرسپولیس به من گفت یحیی گل محمدی قرارداد دارد و می‌ماند.

*شما حدوداً ۴ ماه قبل در مصاحبه با خبرورزشی گفته بودید شیخ دیاباته نتوانست به پرسپولیس کمک کند و در نهایت هم دیدیم این بازیکن با سپری کردن فصل ناموفق به کشورش برگشت. به نظرتان چه کار کنیم تا پول استقلال و پرسپولیس خرج چنین این نفراتی نشود؟
هر بازیکنی که وارد یک تیم میشود از فیلتر کادرفنی آن تیم می‌گذرد البته گاهی اوقات شاهد بوده ایم که یک بازیکن با وجود توانایی فراوان نمی‌تواند در تیم جدیدش موفق شود برای مثال ادن هازارد بازیکن بسیار خوبی است ولی در رئال مادرید موفق نشد. بحث سن و سال هم خیلی مهم است شاید یک فوتبالیست سال قبل خیلی خوب بوده اما باید شرایط امروزش را مد نظر قرار بدهیم. به نظرم تیم های ایرانی اصلاً نباید برای نیمکت خودشان بازیکن خارجی بخرند. وقتی میخواهند دلار خرج کنند باید بازیکنی بیاورند که در ترکیب ثابت قرار بگیرد و ثمر داشته باشد. شما به وحید امیری و سیدجلال حسینی نگاه کنید. این بازیکنان واقعاً استثنا بودند و با وجود بالا رفتن سن و سال همواره برای پرسپولیس موثر بازی کردند. وحید که همین حالا هم دارد بازی می‌کند اما بازیکنان خارجی پا به سن گذاشته اینگونه نیستند.

*برسیم به داستان سقف بودجه که برای باشگاه ها گذاشته اند و سر و صدای بسیار زیادی هم راه انداخته است.
وقتی این همه اعتراض شده یعنی اینکه بهتر است عزیزانی که چنین قوانینی را وضع می‌کنند پیش از از اجرایی شدن آن با مربیان بازیکنان و اهالی فوتبال مشورت کنند. قضیه سقف قرارداد ها را هنوز فراموش نکرده ایم که طرح موفقی از آب در نیامد. به نظرم بهتر است به جای اینکه برای باشگاه ها سقف بودجه بگذارند، مدیران عامل آنها را توجیه کنند تا چگونه قرارداد ببندند. وقتی برخی از دوستان مدیرعامل خودشان در تلویزیون با صراحت می‌گویند قرارداد یک بازیکن ناگهان ۸ یا ۱۰ برابر شده است یعنی اینکه اتفاقات عجیب و غریبی پیرامون آن رخ داده و کادر مدیریتی باشگاه ها باید توجیه شوند تا چنین قراردادهایی نبندند.

*هواداران پرسپولیس این روزها نگران مجمع عمومی باشگاه هم هستند و می‌ترسند کادر مدیریتی که تیمشان با آنها توانست قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود از هم بپاشد.
وقتی یک مجموعه موفق می‌شود همه در آن نقش دارند از بازیکنان و مربیان تا مدیران و هواداران. شما ببینید از وقتی پای طرفداران دوباره به استادیوم باز شد شرایط چقدر برای پرسپولیس عوض شد و اوضاع به نفع این تیم تغییر کرد. به نظرم کادر مدیریتی باشگاه هم واقعاً تلاش کرد از آقای درویش گرفته تا آقای دلبری که در بحث اقتصادی خیلی به باشگاه کمک کرد. من فکر می‌کنم با توجه به نتایج خیلی خوب پرسپولیس بهتر است آقای درویش و مدیران ارشد باشگاه همچنان بر مسند کار باقی بماند.

*چند روز از دربی گذشته و حالا برخی از هواداران استقلال هم به شدت از رفتار سرمربی تیم خود ناراحت هستند و معتقدند عصبانیت ریکاردوساپینتو در طول فصل و به ویژه در دربی فینال جام حذفی لطمه بزرگی به این تیم وارد کرد نظر شما در رابطه با حرکات ساپینتو چیست؟

ببینید، وقتی قرار است با یک مربی قرارداد ببندیم باید گذشته او را لحاظ کنیم و بر اساس رفتار هایی که داشته است قرارداد را تنظیم کنیم. اگر در قرارداد ساپینتو پیرامون اخراج و جریمه احتمالی او بندهای ویژه‌ای می‌گذاشتند، قطعاً شرایط اینگونه نمی‌شد حالا منظور من فقط سرمربی تیم استقلال نیست بلکه در مورد همه مربیان این گونه است. در طول فصل جدید اینکه بعضی از مربیان چگونه اعتراض و پرخاشگری می‌کردند شما این اتفاقات را با ماجراهای لیگ قهرمانان آسیا مقایسه کنید تا تفاوت برایتان آشکار شود. در آسیا عیسی آل کثیر را به خاطر یک حرکت که تازه سوءتفاهم شده بود شش ماه محروم کردند و به هیچ عنوان رای را برنگرداندند. در مسابقات بین المللی اصلا بابت این حرکات شوخی ندارند. اگر آقای ساپینتو در دیدارهای لیگ قهرمانان حاضر می‌شد و چنین کارهایی می‌کرد قطعاً محرومیت‌های طولانی مدت برایش در نظر می‌گرفتند اما مربیان ما می‌دانند که مسابقات بین المللی شوخی بردار نیست و به همین خاطر اصلاً در پیکارهای آسیایی یا جهانی چنین اعتراضاتی انجام نمی‌دهند. حتی خود کارلوس کی روش هم با وجود اینکه گاهی اوقات در داخل کشور عصبانی می‌شد اما در جام جهانی اصلاً به داور اعتراض تند نمی‌کرد.

*و به عنوان آخرین سوال، گروهی از هواداران پرسپولیس می‌گویند چرا با وجود اینکه تعداد زیادی از پیشکسوتان استقلال قهرمانی این تیم در جام حذفی را تبریک گفتند باشگاه استقلال چنین کاری انجام نداد؟
استقلال و پرسپولیس سرمایه های این مملکت هستند. من همان روز دربی در تلویزیون به ماجرایی که آقای حسن روشن و جناب حسین کلانی پیرامون بازی معروف ۶ تایی ها گفته بودند،. اشاره کردم. فوتبال می‌گذرد و تمام می‌شود اما اخلاق خیلی مهم است باید جنبه باخت را داشته باشیم. این نتایج تمام می‌شود اما رفاقت ها و حرمت ها باید به جا بماند. من همواره بزرگتر های خودم احترام گذاشته‌ام و هم نسل های ما هم دقیقا همین کار را می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خداداد عزیزی با اینکه بازیکن فوق العاده بزرگ و ارزشمند است هرگز نشده من را به اسم کوچک صدا کند و همیشه می‌گوید حمید خان یا آقا حمید. به نظرم باید کاری کنیم که اخلاق همواره سرلوحه کارمان باشد و به جامعه هواداران نیز بیشتر از همیشه تزریق شود.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/155128
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
پرسپولیسی کامل

0

2

11 ماه پیش

آقا یحیی تروخدا لوکا دیا رو بیار سال سختی داریم هم تو لیگ هم با عراب


جاوید دلاور

-1

4

11 ماه پیش

موندم چرا گل محمدی داره بازی در میاره ولی کن آقا تکلیف را روشن کن یا برو به سلامت یا بیامثل یک جنتلمن به کارت ادامه بده


زرز

0

4

11 ماه پیش

ساپینتوس رفتی؟ آخی دلم سوخت برات چون کم باختی به سرور پرسپولیس. باید یه ده تا بازی میباختی باسرشکستگی کامل بری


دختر پرسپولیس ❤🔥

0

5

11 ماه پیش

آقا یحیی بمون🙏🏻😄🥺🥲💔🥀

بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

مقصر باخت پرسپولیس در جام حذفی را کدام گزینه می‌دانید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال