ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

اومانیا با 350 هزار دل ...

نویسنده : ارتش سرخ

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

10 سال پیش

اومانیا با 350 هزار دلار پرسپولیسی می شود

ارتش سرخ دات کام :
اومانیا با 350 هزار دلار پرسپولیسی می شود
بالاخره داستان حضور میشل اومانیا در پرسپولیس تمام شد و این بازیکن پیشنهاد باشگاه سرخ تهران را پذیرفت. بحث حضور میشل اومانیا 31 ساله که تا مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی همراه تیم ملی کشورش پیش رفت و یکی از پنالتی های کاستاریکا را در دیدار ماراتن گونه مقابل هلند از دست داد از حدود یک ماه پیش و زمانی که تیم دایی در اردوی پیش فصل ترکیه به سر می برد مطرح شد اما این پرونده کش و قوس های زیادی داشت. اومانیا سرانجام بله را به پرسپولیس گفت اما فراهانی مدیر برنامه این بازیکن از جزییات این انتقال و چرایی طول کشیدن این پروسه می گوید.
 
آقای فراهانی داستان اومانیا به کجا رسید؟
 فقط می توانم این را بگویم که من خواستم باشگاه مستقیما با خود این بازیکن صحبت کند که اشکالی پیش نیاید و همین کار را آقای رحیمی انجام دادند. باشگاه پرسپولیس با ایجنت کاستاریکایی این بازیکن هم صحبت کرد تا این توافق نهایی شود.

اول به ما بگویید چرا پروسه جذب اومانیا اینقدر طول کشید؟
 متاسفانه وقتی نام یک بازیکن در ایران مطرح می شود هزار نفر به خاطر بهره بردن از منافع مالی انتقالش دنبال او می افتند. من بعد از دومین بازی کاستاریکا در جام جهانی با میشل صحبت کردم.

چطور با این بازیکن ارتباط برقرار کردید؟
 یکی از دوستان من که در سوئد زندگی می کرد تلفن این بازیکن را از طریق دوستش که در برزیل حضور داشت پیدا کرد و من هم از این طریق با میشل صحبت کردم.

خب چرا اینقدر طول کشید که او جواب مثبت را به پرسپولیس بدهد؟
 چون فقط دو هفته داشتم ذهنش را آماده می کردم که بگویم موقعیت بین المللی ایران چطور است. آخرین بازی که اومانیا به ایران آمده سال 2007 بوده و ذهنیتی نسبت به ایران و تهران نداشت. به همین خاطر پروسه آماده کردن ذهن او طولانی شد.

خب الان او جواب مثبت داده؟
 توافق اولیه انجام شده فقط مانده صحبت درباره بندهایی که بعد از حضور میشل در تهران انجام می شود. البته می دانید که وقتی بازیکن از کشور خودش به اینجا می آید تقریبا کار تمام شده است.

دایی هم که اوکی لازم را داده اند؟
 بله، اولین بار زمانی که تیم پرسپولیس در ترکیه اردو داشت شنیدم که آقای دایی بازیکن می خواهد. در آن زمان بازیکن شماره 4 کاستاریکا هیچ ایجنتی نداشت. من هم برگه رسمی ندارم که کارهایش را انجام بدهم.

اما اخیرا گفته شد این بازیکن مدیر برنامه های زیادی دارد و به همین خاطر کار پیوستنش به پرسپولیس به مشکل برخورده.
 من هم شنیده ام که میشل 10 تا مدیر برنامه دارد اما ایشان هیچ مدیر برنامه ای در ایران ندارد و تنها یک ایجنت کاستاریکایی دارد. من این را از خود میشل پرسیدم که با شخصی در ایران کار می کند یا نه که جواب منفی داد.

حالا شرایط حضور در ایران و زندگی در تهران را پذیرفته؟
 من شرایط و قدمت باشگاه پرسپولیس و تهران را برایش توضیح دادم. میشل دو فرزند دارد؛ یک دختر و یک پسر که مدرسه می روند و او هم دنبال این بود که از این حیث نگرانی اش رفع شود.

یعنی نگرانی هایش بیشتر این مسائل بود.
 بله، من در ایمیلی به طور مفصل شرایط باشگاه و جمعیتی که برای پرسپولیس به ورزشگاه می روند را توضیح دادم. دو هفته پیش بود که این ایمیل را فرستادم و میشل به همراه همسر و خانواده اش شرایط را بررسی کرد و جواب داد.

الان اومانیا کجاست؟
 الان در سن خوزه کاستاریکاست. البته قبل از این و بعد از جام جهانی او به کاستاریکا برگشت اما سه هفته تعطیلات همراه خانواده اش به آمریکا رفت. او در لیگ آمریکا هم بازی کرده و دوستان زیادی در آنجا دارد.

در لیگ کاستاریکا بود اما نقطه اوجش همین جام جهانی اخیر بود. البته در تیم کاستاریکا بازیکنان خوبی مثل شماره 3 و شماره 8 حضور داشتند اما همه آنها قرارداد دارند.

شرایط بدنی این بازیکن چطور است؟
 صبح و بعد از ظهر تمرین می کند. حتی آن زمان که برای تعطیلات به آمریکا رفته بود هم همراه دوستانش تمرین می کرد. خودش می گوید عادت به تمرین کردن دارد. زبان اصلی اومانیا اسپانیایی است و انگلیسی را فقط در حد لغات مهم و اصلی می تواند بفهمد اما خودش گفت که خیلی زود بعد از جام جهانی شروع به تمرین کرده است.

سن اومانیا بالاست و اینجا نسبت به بازیکنان خارجی مسن گارد وجود دارد.
 قبول دارم اما سن دل پیرو هم بالاست ولی او را با 2 میلیون دلار به هند می برند. من هم معتقدم بازیکن خارجی که به فوتبال ایران می آید باید حداقل 30 درصد بهتر از بازیکنان خودمان باشد که اومانیا با تجربه حضور در جام جهانی این کیفیت را دارد.

پس بحث حضور بازیکنان خارجی دیگری که برای حضور در پرسپولیس شنیده می شود را منتفی بدانیم؟
 بله، دیروز ایجنت کاستاریکایی اش ایمیل زد و من هم به خود میشل و مدیر برنامه اش گفتم خودتان با باشگاه مذاکره کنید تا به خاطر هزار دلار بالاتر و پایین تر بحثی به وجود نیاید. من این حرف ها را از روی سند می گویم و ایمیلش موجود است. من هم با انعطاف پذیری آخرین پیشنهاد را ارسال کردم. ایجنت کاستاریکایی اش هم صحبت های لازم را انجام داده و الان(بعد از ظهر یکشنبه) در حد رزرو کردن بلیت است که این کار را هم شروع کرده ام. چون 10 ساعت تفاوت زمانی با کاستاریکا داریم باید زودتر برای او بلیت ارسال کنم اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد اومانیا صبح پنج شنبه با پرواز قطر به تهران می رسد.

درباره رقم قرارداد این بازیکن هم صحبت زیادی شد و خیلی ها گفتند اگر قرار است پرسپولیس به این بازیکن دو میلیارد تومان بدهد چرا سیدجلال را حفظ نکرد.
 من داستان سیدجلال را نمی دانم اما قیمت اومانیا در بازی دوم جام جهانی 200 هزار دلار بود. یعنی پولی که در کاستاریکا به او می دادند 15 تا 20 هزار دلار برای هر ماه است که آنجا 10 ماه بازی می کنند. شما دیدید که برخی بازیکنان تیم ملی ما در جام جهانی بازی نکردند اما چه قراردادهایی بستند ولی این بازیکن که همه بازی های جام جهانی را فیکس بوده تا زمانی که صحبتش در کمپ ترکیه مطرح شد قیمتش به 350 هزار دلار رسید. متاسفانه بعد از این از ایران آنقدر با او مکاتبه کردند که حد و حساب نداشت و 7، 8 دست چرخید و قیمتش رسید به 500 هزار دلار. گفتند میشل از یک تیم ایرانی غیر از پرسپولیس پیشنهاد 500 هزار دلاری دارد اما خودش فهمید که این پیشنهاد اعتباری ندارد. من هم به او گفتم اینجا باشگاه ها سقف بودجه دارند و نمی توانند اینقدر پول بدهند. من به او گفتم برو روی پیشنهاد پرسپولیس فکر کن. متاسفانه برخی قیمت این بازیکن را بیخودی بالا بردند اما 350 هزار دلار ماکزیمم پولی خواهد بود که به او داده می شود.

پس در مذاکرات او با پرسپولیس در تهران سر جزییات صحبت می شود؟
 بله، مذاکرات نهایی درباره جزییات است. مثلا مدت قرارداد. خود میشل دوست دارد دوساله قرارداد ببندد به علاوه چیزهای ریزی که می خواهد.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/54862
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

0-1

پرسپولیس

چادرملو

شنبه, 14 مهر
ساعت 17:00

ورزشگاه : تختی

داور : احمد محمدی

نظرسنجی

پرسپولیس برابر السد به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 محمدحسین کنعانی‌زادگان 2
2 سعید صادقی 1
3 ایوب العملود 1
4 وحید امیری 1
5 اوستون ارونوف 1
6 علی علیپور 1
7 گئورگی گولسیانی 1
نام بازیکن تعداد گل
1 علی علیپور 1
برنامه بازی ها

هفته 8 لیگ برتر

پنج‌شنبه, 26 مهر

چادرملو 1 - 0 خیبر خرم‌آباد 18:00
شمس آذر 1 - 1 هوادار 18:00
استقلال خوزستان 3 - 2 مس رفسنجان 18:30

تعویق

گل گهر - تراکتور تعویق
سپاهان - نساجی 18:00
استقلال - ذوب آهن 18:30

یکشنبه, 29 مهر

آلومینیوم - فولاد 18:15

هفته 3 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 30 مهر

السد قطر - پرسپولیس 19:30
العین امارات - الهلال 19:30
الشرطه عراق - پاختاکور 19:30
الریان قطر - الاهلی عربستان 21:30

سه‌شنبه, 01 آبان

استقلال - النصر عربستان 19:30
الغرافه قطر - الوصل امارات 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 7 5 16
2 پرسپولیس 6 6 14
3 ملوان 7 5 14
4 فولاد 7 2 14
5 تراکتور 7 6 13
6 چادرملو 8 -2 11
7 گل گهر 6 2 9
8 آلومینیوم 7 1 9
9 استقلال خوزستان 8 -2 9
10 استقلال 6 0 8
11 ذوب آهن 7 -4 7
12 خیبر خرم‌آباد 8 -3 6
13 مس رفسنجان 7 -3 5
14 شمس آذر 8 -3 4
15 نساجی 7 -3 4
16 هوادار 8 -7 4
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 الهلال 2 7 6
2 الاهلی عربستان 2 3 6
3 السد قطر 2 2 4
4 استقلال 2 1 3
5 الغرافه قطر 2 -1 3
6 الوصل امارات 2 -1 3
7 النصر عربستان 1 0 1
8 پرسپولیس 2 -1 1
9 پاختاکور 2 -1 1
10 العین امارات 2 -2 1
11 الشرطه عراق 2 -5 1
12 الریان قطر 1 -2 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال