ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

باوی: یحیی تنهاست اما ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 5 اظهار نظر

-

3 سال پیش

باوی: یحیی تنهاست اما باید تیم را از این شرایط خارج کند

ارتش سرخ دات کام :
باوی: یحیی تنهاست اما باید تیم را از این شرایط خارج کند
کریم باوی مهاجم اسبق تیم ملی و پرسپولیس معتقد است کار برای پرسپولیس در لیگ بیست‌و‌یکم برای تکرار قهرمانی ششم واقعاً سخت شده اما با این وجود پیشکسوت پرسپولیس معتقد است سرمربی پرسپولیس در شرایط فعلی تنها کسی است که می‌تواند پرسپولیس را از بحران خارج سازد. در رابطه با موارد مختلف پرسپولیس گفت‌و‌گویی با کریم باوی یکی از بهترین سرزنان فوتبال ایران داشتیم.

*چرا بعد از شکست مقابل آلومینیوم اراک، پرسپولیس در خانه هم نتوانست از پس تیم حریف برآید و مقابل گل‌گهر هم دو امتیاز حساس خانگی را از دست داد؟
متأسفانه مقابل گل‌گهر هم تیم پرسپولیس ضعیف ظاهر شد و نتوانست بازی خوبی در حد تیم قهرمان ارائه دهد. در بازی مقابل گل‌گهر هم بزرگترین مشکل پرسپولیس به خط هافک تیم بازمی‌گشت که بازیکنان این خط بخصوص هافبک بازیساز تیم به‌هیچ‌وجه نتوانست در تغذیه مهاجمان و عناصر هجومی تیم قابل قبول کار کند و در یک جمله اگر بخواهم توضیح دهم باید به این واقعیت بپردازم که پرسپولیس میانه زمین را تقریباً در اختیار تیم میهمان قرار داده بود و جز دقایقی کوتاه نتوانست برتری خودش و تاکتیکش را به تیم گل‌گهر تحمیل کند. متأسفانه این مسأله ارزش بازیکنانی که از پرسپولیس جدا شدند را به‌خوبی نشان داد تا این واقعیت به‌نوعی عیان شود که بازیکنان جایگزین به هر دلیلی که بوده تاکنون نتوانسته‌اند جای خالی جدا شده‌ها را به‌خوبی پر کنند؛ کمبودی که در خط میانی بسیار مشهود است و در خط دافع هم ناهماهنگی و ضعف‌هایی وجود دارد.

*در رابطه با مقایسه فصل قبل و رقابت‌های این فصل چه توضیحی دارید؟
فصل قبل پرسپولیس فقط یک باخت در اراک داشت، البته چند تساوی بد هم داشت اما ثباتش در نتیجه‌گیری به‌گونه‌ای بود که به‌نوعی این اطمینان را به هوادار یا پیشکسوت می‌داد که پرسپولیس قهرمان می‌شود، اما آن حالت مقتدرانه و ثباتی که در تیم فصل قبل وجود داشت در این فصل به شکل خوبی در پرسپولیس دیده نمی‌شود. این مسأله و کمبودها هم منجر شده تا تیم به‌نوعی به بن‌بست بخورد و سرمربی تیم هم که در حل مشکلات تیم از لحاظ مالی و بقیه موارد تنها مانده واقعاً با مشکلاتی مواجه شود و نتواند همه مشکلات فنی و بقیه موارد را به‌تنهایی حل کند. من شرایط سخت یحیی را به‌خوبی درک می‌کنم و می‌دانم او در تنگنای مشکلات تنها مانده، اما در هر صورت شرایط به‌گونه‌ای است که مردم از تیم‌شان که پنج سال قهرمان شده و خودش را به‌عنوان قدرت بلامنازع فوتبال ایران نشان داده توقع دارند که باز هم موفقیت‌های قبلی را تکرار کند، از همین‌رو یحیی و تیمش باید نهایت استفاده را از تعطیلات ببرند و در تمرینات مشکلات فنی خودشان را پیدا کرده و آنها را حل کنند.

*شما در مورد مشکلات صحبت کردید، اما سرمربی تیم چگونه می‌تواند بر کوهی از مشکلات که به نظر بعضی از آنها اصلاً به مسائل فنی هم بازنمی‌گردد غلبه کند؟
من هم می‌دانم که در حال حاضر مدیر و هیأت‌مدیره‌ای در پرسپولیس وجود ندارد و در چنین شرایطی هم یحیی نمی‌داند دقیقاً چه کاری باید انجام دهد و دست سرمربی پرسپولیس بسته است، اما شرایط اینگونه است و فعلاً کاری هم نمی‌توان انجام داد، از همین‌رو یحیی باید با درایت خودش و داشته‌هایش تیمش را از شرایط فعلی خارج سازد. یحیی با تعصبش پای کار ایستاده اما او باید از سایر بزرگان تیم نظیر علی کریمی و علی دایی و بقیه بزرگترهای تیم نظیر علی پروین کمک بگیرد تا شاید آنها راه‌حل و راهکاری جدید پیش روی یحیی قرار دهند.

*در رابطه با تغییر سیستم سرمربی تیم پرسپولیس به روش 3-5-2 چه نظری دارید؟
این موارد فقط در حیطه اختیارات کادر فنی و شخص سرمربی تیم است، اما هر تغییری برای آنکه اثرش را نشان دهد نیاز به زمان دارد. در هر صورت یحیی خودش باید تا شرایط بحرانی نشده، چاره کار را پیدا کرده و تیمش را از مشکلات فعلی نجات دهد.

*به نظرتان تیم پرسپولیس بعد از تعطیلات از مشکل فعلی و بحران نتیجه‌گیری خارج خواهد شد؟
اگر گل‌محمدی بتواند در دو، سه بازی آینده‌اش نتایج خوبی بگیرد دوباره می‌تواند تیمش را در مسیر قهرمانی قرار دهد و با کم کردن انتقادات و از بین بردن فشار روانی، دوباره تیمش را در مسیر خوبی قرار دهد و به سمت و سوی قهرمانی ششم تیمش را حرکت دهد.

*پرسپولیس در چه پست‌هایی به بازیکن جدید نیاز دارد؟
پرسپولیس به دو، سه بازیکن در خط میانی و خط حمله نیاز دارد و باید هرچه سریع‌تر تیم تقویت شود چون مدعیانی مانند سپاهان و استقلال در حال بزرگ شدن هستند و همه هم‌و‌غم‌شان را برای قهرمانی جزم کرده‌اند.

*چرا انتخاب مدیرعامل و هیأت‌مدیره پرسپولیس اینقدر طولانی شده و مانند باشگاه رقیب به‌سرعت مدیرعامل و هیأت‌مدیره‌اش انتخاب نشده؟
پنج قهرمانی متوالی پرسپولیس موجب شده تا به هر حال بقیه مدعیان هرطور شده درصدد قهرمانی خودشان باشند اما در این بین پرسپولیس با مشکلات متعدی مواجه شده و هیچ تلاش و اراده‌ای هم در عمل برای حل مشکل پرسپولیس دیده نمی‌شود و وقتی این موارد طولانی می‌شود این شائبه شکل می‌گیرد که دست‌هایی در کار است تا پرسپولیس ششمین قهرمانی متوالی‌اش را کسب نکند.

*در خصوص خط خوردن طارمی از تیم ملی چه نظری دارید؟
من فکر می‌کنم سرمربی تیم ملی باید مصاحبه‌اش را در خصوص تیم ملی ایران به شکل بهتری مدیریت می‌کرد تا دلخوری‌هایی که دیدیم پیش نیاید. در واقع طارمی هم بخشی از موجودی فوتبال ایران است و وقتی بحث تیم ملی مطرح می‌شود باید از همه موجودیت فوتبال‌مان برای مقابله با حریفان استفاده کنیم. من فکر می‌کنم طارمی حرف بدی نزده و از واقعیت‌های فوتبال ایران دفاع کرده چون با اتکا به همین بازیکنان و کار جمعی، تیم ملی توانسته موفقیت‌های بزرگی را کسب کند. من فکر می‌کنم در چنین مواقعی فدراسیون باید دخالت و سوءتفاهم و مشکل به وجود آمده بین مربی و بازیکن را حل می‌کرد. درست است که ما برای بردن تیم لبنان شانس زیادی داریم و شاید بدون طارمی هم بتوانیم از سد تیم لبنان بگذریم اما تیم ملی ما بازی‌های خیلی سختی در پیش دارد و در این راه تیم ملی ما به بازیکنان خوبی مانند طارمی نیاز دارد از همین‌رو اسکوچیچ باید همه جوانب کار را در نظر بگیرد و بزرگ فکر کند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/145469
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
میلادمحمدی

0

0

3 سال پیش

بنظرم یحیی خان هردقیقه بفکرگرفتن پوله بفکرتیمش باشه خیلی بدترکیب شوده تیمش این همه دفاع برای چی میخوای اقا الانم دوتاتاجیک روگرفته اسدی سنگین وزن وبرای چی گرفتی بخداکمال صدبرابراوتلاش میکنه ترکیب هاش خیلی بدشوده دوتامهاجم بزا بازی بکنندوحیدامیری وچپ بزاروسیامک وراست چون دوتادفاع راست وچپ تیم بدردنمیخورن عیسی ومهدی عبدی یاپاک دلو بزاربازی کنند اسدی وپرت کن کنارنیمکت اقا کمال وبزارخیلی بدترکیب شودی


احمد نوری اسرمی

0

1

3 سال پیش

برادر ابی تو بالاخره قاتل یحیی میشی


علی شاهرود پرسپولیسی

0

1

3 سال پیش

یک بازیکن آلمانی از دورتموند گرفته بازیکنه خوبی هست منم فقط بازیش را دیدم هافبک هست


ابي

0

1

3 سال پیش

البته از چوپان های عزیز معذرت میخام که قرار با همچین گوساله هایی همکار بشوند......


ابي

0

1

3 سال پیش

یحیی امپراطور تا وقتی از پهلوان بیشعور و اسدی بز استفاده کنه... مطمئنا همه مشکلات استقلال و سپاهان حل میشه و براحتی هفته 24 لیگ یکیشون قهرمانی جشن می‌گیرند... یکیشون هم نایب قهرمانی... تف بر ذات هر چی آدم لجباز.... آخ گوساله تو 30 تا بازی فصل قبل یه حرکت مثبت از پهلوان بگو تا من آروم بشم و به امید خدا لیاقت رفتن پیش کاپیتان هادی ندارم.. حداقل برم پیش این هواداری که تو سرمربی قاتل باعث مرگش شدی.... میدونی تا حالا چندتا را کشتی؟؟.... عوضی پهلوان و اسدی بفرست چوپانی

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر آلومینیوم کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال