ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

باوی: یحیی رکورد قهرما ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 3 اظهار نظر

-

3 سال پیش

باوی: یحیی رکورد قهرمانی‌های برانکو را می‌زند

ارتش سرخ دات کام :
باوی: یحیی رکورد قهرمانی‌های برانکو را می‌زند
کریم باوی مهاجم سرزن سابق پرسپولیس و تیم ملی، دیدار تیم ملی کشورمان مقابل کره جنوبی را برای صعود به جام جهانی به نوعی بسیار مهم و تعیین‌کننده می‌داند‌. باوی البته در این راستا از غیبت تماشاگران در دیدار امروز هم گلایه دارد و معتقد است در دو بعد تماشاگر و کمک‌داور ویدئویی فدراسیون فوتبال ایران باید قوی‌تر اقدام می‌کرد و رایزنی لازم را انجام می‌داد تا در دیدار با کره از دو جهت آسیب نبینیم‌.

*بازی‌مان مقابل کره بدون تماشاگر برگزار خواهد شد، این موضوع را تا چه اندازه برای دیدار امروز تأثیر‌گذار می‌دانید؟
در این موضوع به نظرم فدراسیون خوب و قوی کار نکرد چون رایزنی و نامه‌نگاری‌ها برای حضور تماشاگر به موقع انجام نشد. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مردم واکسن زده‌اند به همین دلیل ما می‌توانستیم با حضور تماشاگرانی که دو دوز واکسن خود را هم زده‌اند با کمترین خطر به شکل باشکوهی بهترین بهره را ببریم‌. متأسفانه ما در موارد حساس نتوانستیم خوب و قوی کار کنیم‌. همیشه تیم ملی ایران و حداقل در چند سال اخیر تیم اول آسیا بوده اما با این وجود شاهدیم که کره و ژاپن و تیم‌های عربی بیشترین بهره را از تصمیم‌گیری‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و سایر سازمان‌های بین‌المللی فوتبال می‌برند چون امکانات خوبی دارند و از کرسی‌های تأثیرگذار بین‌المللی‌شان برخلاف ما که کرسی قابل توجهی نداریم بیشترین بهره را می‌برند‌. در واقع این واقعیت اذیت‌کننده و آزار‌دهنده است که تیم اول آسیا ما هستیم اما در عمل همه چیز به کام کره و ژاپن و کشورهای عربی پرامکانات است‌.

*نتیجه بازی‌مان مقابل کره جنوبی را تا چه اندازه برای دیدار امروز در راه صعود مؤثر می‌دانید؟
تیم ملی ایران با ده برد متوالی رکوردی استثنایی و بسیار خوب را داشته و خوشبختانه در گروهش هم بسیار عالی توانسته روند بردها و رکورد شکست‌ناپذیری‌اش را حفظ کند به همین دلیل روحیه بازیکنان‌مان برای بازی مقابل کره جنوبی، روحیه پیروزی و تیم برنده است که این امر می‌تواند تأثیر بسزایی در شرایط تیمی کشورمان برای بازی امروز داشته باشد‌. معتقدم بازی امروز سخت‌ترین بازی ماست و در واقع اگر امروز برنده شویم بالای نود درصد شانس صعودمان به جام جهانی را افزایش داده‌ایم به شکلی که بازیکنان می‌توانند کم‌کم ساکشان را برای حضور در جام جهانی ببندند و خودشان را از بقیه تیم‌ها و حتی کره در امتیاز جدا کنند.

*بازی امروز به نوعی جنگ ستاره‌های دو تیم یعنی سون و طارمی هم هست، در رابطه با این رویارویی چه نظری دارید؟
تیم ملی ما واقعاً تیم قوی و قدرتمندی است و بی‌جهت تیم اول آسیا نشده است‌. به لحاظ تیم در همه خطوط بازیکنان خوبی داریم اما من نقطه قوت تیم ملی کشورمان را خط حمله‌مان می‌دانم‌. در واقع حضور طارمی و سردار آزمون خط آتش تیم ملی ایران را به خط حمله‌ای مهار‌نشدنی تبدیل کرده است‌. سون هم بازیکن بسیار خوبی است که در تیم تاتنهام همیشه می‌درخشد و گل‌های بسیار خوبی را برای این تیم می‌زند اما ستاره کره‌ای در تیم ملی کره آن درخشش لازم و قدرتی مانند تیم باشگاهی‌اش را نداشته است و در واقع از آنجا که در تاتنهام بازیکنان بسیار خوبی حضور دارند شرایط برای سون در این تیم به شکل عالی مهیا می‌شود اما این درخشش در تیم ملی کره به شکل تاتنهام وجود ندارد چون جدا از دو ستاره تیم شاید بقیه بازیکنان تیم کره در آن حد و اندازه‌های بالا نیستند و حداقل اینکه به لحاط فنی در حد دو ستاره این تیم نتوانسته‌اند ارزش‌های فنی خودشان را نشان دهند به همین دلیل معتقدم در بازی امروز طارمی باز هم می‌تواند ستاره تیم‌مان باشد و سون و هم‌تیمی‌هایش حریف طارمی و تیم ملی کشورمان نخواهند شدو ستاره ایرانی تیم پورتو نشان خواهد داد که یک سر و گردن فوتبالش بالاتر از بازیکنان آسیایی و حتی سون کره‌ای است‌.

*بعد از پیروزی پرگل‌مان مقابل عراق، تیم ملی کره با ترس مقابل ما قرار نمی‌گیرد؟
هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و فقط نمی‌توان به نتایج قبلی برای پیروزی اتکا کرد‌. تیم ما موفق شد عراق را با نتیجه‌ای پرگل شکست دهد و از سد بقیه رقبا هم بگذرد اما شرایط کره با بقیه تیم‌های همگروه‌مان فرق دارد و ما هم به خوبی می‌دانیم که حریف اصلی ما در گروه‌مان کره است بنابراین نباید کره را تحت هر شرایطی دست‌کم بگیریم و فقط ملاک‌مان نتایج قبلی‌مان باشد‌. یک نکته را هم تا فراموش نکردم در رابطه با حضور تماشاگران باید بگویم که تیم ملی ایران و کلاً نوع فوتبال ما به گونه‌ای است که بازیکنان‌مان به هیجان تماشاگر و به قول خودمان هیجان آنها و‌ های و هوی آنها عادت دارند و به نوعی موتور محرک تیم ملی‌مان تماشاگر است که حتماً می‌توانستیم با بهره گرفتن از آنها با زور بیشتری به سمت دروازه حریف حرکت کنیم اما به هر ترتیبی که بود ما از حضور ده هزار تماشاگری که به حمایت آنها شدیداً دل بسته بودیم محروم ماندیم‌.

*نتیجه بازی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟
به نظرم نتیجه در نیمه دوم تعیین می‌شود و ما در نیمه دوم با یک گل از سد کره می‌گذریم‌.

*متأسفانه برای دیدارمان مقابل کره باز هم شرایط استفاده از کمک داور ویدئویی برایمان مهیا نشد!
این مسأله واقعاً زیبنده فوتبال ایران و تیم اول آسیا نیست که فعلاً نتواند از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی استفاده کند چه بسا که دیدیم کمک‌داور ویدئویی چقدر در بازی‌مان مقابل امارات به ما کمک کرد‌.

*از تیم ملی جدا شویم و به پرسپولیس بپردازیم. شرایط تیم سابقتان را برای رویارویی مقابل الهلال با توجه به سه بردی که در سه دیدار تدارکاتی مقابل حریفان داخلی‌اش داشته، چگونه ارزیابی می‌کنید؟
سه بازی تدارکاتی شرایط خوبی را به نسبت برای سرخ‌پوشان فراهم ساخته اما همه می‌دانیم که شرایط بازی‌های تدارکاتی با بازی‌های رسمی بسیار متفاوت است‌. بازی در عربستان شرایط کاملاً متفاوتی دارد اما با وجود دشواری‌هایی که بازی در عربستان دارد با توجه به شخصیت تیمی پرسپولیس من به شرایط تنها نماینده کشورمان برای پیروزی بسیار امیدوارم‌.

*قرارداد یحیی گل‌محمدی تمدید شد به همین دلیل بعضی معتقدند با اقدام انجام شده گل‌محمدی می‌تواند رکورد برانکو را هم در آینده بزند‌.
یحیی مربی بسیار کاربلد و باهوشی است و به قولی مرد روزها و بازی‌های سخت است به همین دلیل به درایت سرمربی پرسپولیس اطمینان دارم و معتقدم او می‌تواند در آینده هم رکوردهایی را بزند و حتی رکورد قهرمانی‌های برانکو را هم با پرسپولیس بشکند و رکوردی استثنایی جدا از رکوردهای تیمی برای خودش رقم بزند‌. یحیی در دوران بازیگری‌اش هم بازیکن باهوشی بود که توانسته این خاصیت خودش را در مربیگری‌اش را هم همراه داشته باشد‌.

*خط حمله پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
خط حمله قدرتمندی داریم‌. آل‌کثیر می‌تواند در بازی‌های آسیایی مانند گذشته دوباره اوج بگیرد و عبدی هم شرایط ایده‌آلی دارد‌. پاکدل هم که در بازی‌های تدارکاتی بسیار خوب نشان داده به همین دلیل خیلی امیدوارم که مانند فصل گذشته باز هم خط حمله قدرتمندی را از پرسپولیس در رقابت‌ها و جام‌های مختلف شاهد باشیم‌.

*در رابطه با شرایط پرسپولیس در لیگ برتر چه پیش‌بینی دارید؟
فعلا همه حواس‌ها معطوف به آسیاست از همین رو تا لیگ شروع نشده و چند هفته از آن نگذرد نمی‌توان در رابطه با لیگ اظهار نظری داشت‌.

*در خصوص دربی که هفته هشتم برگزار می‌شود چه نظری دارید؟
بازی دربی همیشه شرایط خاص خودش را دارد اما شرایط دو تیم تا هفته هشتم به گونه‌ای است که هر دو تیم می‌توانند بسیار آماده به مصاف هم بروند، در این بین اما به دلیل بازی‌های آسیایی پرسپولیس و شرایط تیمی بهتری که پرسپولیس از آن بهره می‌برد اعتقاد دارم که پرسپولیس شانس بیشتری برای پیروزی در دربی دارد‌.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144810
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
احمد نوری اسرمی

0

1

3 سال پیش

کارمون تو این چند سال شده جابجایی رکورد


حامد اکبری

0

2

3 سال پیش

مهم اینه رکوردهای خودمونو میزنیم ته کیسه و شعله زرد نبووووووود....


اشکان منصوری

0

1

3 سال پیش

اقا یحیی عالیه

بازی های پرسپولیس

-

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم - پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال