ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

برمک: ذهن یحیی باید در ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 0 اظهار نظر

-

3 سال پیش

برمک: ذهن یحیی باید درگیر مسايل فنی باشد نه مالی

ارتش سرخ دات کام :
برمک: ذهن یحیی باید درگیر مسايل فنی باشد نه مالی
تیم‌ملی 2 بازی‌اش در مرحله نهایی مقدماتی جام‌جهانی را برده، تیم‌های باشگاهی هم طی روزهای آینده باید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف حریفان‌شان بروند، اما اوضاع فوتبال ایران از آنچه به نظر می‌رسد وخیم‌تر است.
همه با مشکلات مالی ریزودرشت دست‌وپنجه نرم می‌کنند، چه آن‌هایی که پرهواداراند، و چه بی هوادارها. این‌طور که پیداست این روزها فقط تیم‌های صنعتی در خرج کردن ولخرج‌اند و کک‌شان نمی‌گزد بازیکن با چه میزانی قرارداد می‌بندد. پرسپولیس هم بار دیگر در کنار مشکلات مالی، با تغییرات مدیریتی مواجه شده است. بعد از استعفای جعفر سمیعی، این صدری ريیس هیات‌مدیره بود که مدیرعامل باشگاه شد.
درخصوص این روزهای فوتبال ایران و بازی پیش روی سرخپوشان گفت‌وگویی با کوروش برمک داشتیم. بازیکنی که هم در تیم‌ملی جوانان پرسپولیس بازی کرده و هم در تیم بزرگسالان و همراه این تیم قهرمان ایران شده است.
او در2 مقطع سرخپوش شده و این روزها نیز در کنار فرشاد پیوس در شهرداری آستارا مربیگری می‌کند. گفت‌وگو با کوروش برمک پیشکسوت فوتبال ایران را در زیر می‌خوانید:

*بعد از چندین تغییری که در تیم ایجاد شده، سرخپوشان ۲۳ شهریور باید مقابل استقلال قرار بگیرند.
درست است که در فصل نقل و انتقالات جابه‌جایی در پرسپولیس ایجاد شد، اما انسجام پرسپولیس حفظ شد. یحیی توانست تیمش را حفظ کند، من نگرانی بابت این بازی ندارم بحثی که برای پرسپولیس می بینم در آینده مسابقات لیگ برتر و حتی فصل جدید لیگ است که با جریان سازی در بحث مدیریت و تغییر دولت اتفاقاتی برای مدیرعاملی اتفاق افتاد. این موضوع احتمال دارد به بدنه پرسپولیس آسیب بزند. حیف است آن مسیر موفقیتی که پرسپولیس در این ۴-۵ سال طی کرده، خراب شود. اگر این اتفاق رخ ندهد آینده خوبی برای پرسپولیس نمی‌بینم.

*یعنی استعفای سمیعی و انتخاب صدری را نگران‌کننده می‌دانید؟
انتخابی که قبلا صورت گرفت، مسیر خوبی برای پرسپولیس به وجود آمد البته باز هم چالش‌های زیادی داشت، نقش افشین پیروانی را نباید کمرنگ بدانیم، او به‌عنوان سرپرست تیم خیلی کمک کرد حاشیه را از تیم دور کند یا در بعضی مواقع هم کریم باقری. امروز هم باید سریع مشخص شود. قبل از صحبتم جا دارد درگذشت حاج عباس انصاری‌فرد را به جامعه فوتبال و خانواده انصاری‌فرد تسلیت بگویم.

*در زمان مدیرعامل آن مرحوم در پرسپولیس بودید
من دوره مدیریت حاج عباس سرمربی جوانان پرسپولیس بودم و خاطرات خوبی با او داشتم. من به‌عنوان بازیکن در دوره امیر عابدینی در این تیم بودم که علی آقا سرمربی بودند.

*با رفتن جعفر سمیعی روند قبلی حفظ می‌شود؟
من فکر کنم دوستانی که در این مدت آمدند توانستند آن موقعیت را حفظ کنند اما الان باید یک سبک خوبی را برای ثبات مدیریتی پیدا کنیم. اینکه تیمِ قهرمان مدیرعاملش استعفا دهد، اتفاق خوبی نیست. من فلش بکی به تیم‌ملی می‌زنم که زمانی بعد از صعود به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی با چالش تغییر مربی مواجه شد. درحالی‌که سوال اینجا بود وقتی تیم با او بالا آمده، چه دلیلی دارد برای مرحله بعدی سرمربی تغییر کند. وقتی تیم نتیجه گرفته یعنی مسیر درست پیش رفته است. همین شرایط و همین سوال در مورد پرسپولیس هم مطرح هست، وقتی پرسپولیس با سمیعی هم قهرمان شده، چرا باید شاهد تغییر مدیریت باشیم. این تصمیمات ضربه می‌زند. حالا بحث ما پرسپولیس است، نباید تغییر صورت بگیرد. دولت هم عوض شد سجادی نباید دست به مدیران قبلی می‌زد که کارنامه خوبی داشتند. یکی از مشکلات ما همین است که تغییر در بدنه دولت در ورزش تاثیرگذار است.

*یحیی گل‌محمدی در مصاحبه اخیرش گفته که ظاهرا قانون منع جذب خارجی به دلیل داشتن پرونده باز در فیفا فقط برای پرسپولیس اجرا شده، این تبعیض‌ها هم قابل‌قبول نیست.
بحث من یک‌چیز دیگر است، به‌عنوان کارشناس و هوادار می‌گویم که سرمربی ما نباید دغدغه‌اش این چیزها باشد. باید به فکر بازی بعدی باشد. واقعا چرا طوری شده که یحیی فکر اینجور مسايل باشد. این را باید مدیریت باشگاه دنبال کند. مربی باید از این چالش دربیاید، تفکر سرمربی به هم می‌ریزد. توصیه من به یحیی به‌عنوان دوست و هوادار این است که مثل سابق تمرکزش روی مسايل فنی باشد، الباقی را بگذارد که افشین درگیر شود. مصاحبه‌ای هم اگر نیاز بود، افشین انجام دهد.

*با این شرایط، بازی با استقلال در لیگ قهرمانان نمی‌تواند در این وضعیت مبهم مدیریتی مشکل‌ساز شود؟ این تیم الهلال را شکست داده.
فکر نمی‌کنم بازی سختی داشته باشیم، تیم‌های عربی در دهه نزولی خود قرار گرفتند، یک زمانی آن‌ها صعودی پیش می‌رفتند ولی الان تیم‌های عربی را زیاد جدی نمی‌بینم خصوصا مقابل پرسپولیس. البته فوتبال را نمی‌شود پیش‌بینی کرد. نمودار پرسپولیس در این ۵ ساله نمودار خوبی بوده و می‌تواند این بازی را هم به‌خوبی پشت سر بگذارد.

*پرسپولیس به کنار، اوضاع فوتبال ایران اصلا خوب نیست. همه غیر از تیم‌های صنعتی شرایط شان بد است. به‌نوعی با فوتبالی ورشکسته مواجهیم.
نکته بسیار قشنگی گفتید، من قبلا هم گفته بودم که در دهه خطرناک فوتبال ایران هستیم. حتی زمانی که عزیزی خادم آمد گفتم که متولی فوتبال باید حواسش به وضعیت فعلی فوتبال باشد. الان تیم‌های سپاهان، فولاد و ذوب‌آهن اسم دولتی دارند، بودجه 300-200 میلیاردی دارند، بعد یک تیم با ۲۰ میلیارد هم نمی‌تواند تیم جمع کند. در فوتبال ایران توازن وجود ندارد، من این را درک نمی‌کنم. ظرف این دهه فوتبال‌مان از افغانستان که می‌دانیم امروز با چه شرایطی مواجه شده، از هند و از عمان عقب می‌افتد. این چالش‌ها وجود دارد، متاسفانه تقسیم بودجه در باشگاه‌ها اتفاق نمی‌افتد. من دوست دارم سپاهان موفق باشد، اصلا همه تیم‌ها موفق باشند، چون فوتبالمان رشد می‌کند. سایپا افتاد، یک تیم با این قدمت چطور سقوط کرد. اگر پرسپولیس در این سال‌ها خوب نتیجه گرفته به خاطر این است که فونداسیون را برانکو خوب گذاشت، امیدوارم باعث نشوند این فونداسیون خراب شود. اینکه یک تیم ۱۰۰ میلیارد هزینه کند و یکی تیم ۱۰ میلیارد، این اصلا خوب نیست. یا اگر قرار است یک باشگاه خارجی بتواند بگیرد، همه باید بگیرند.

*خصوصا آنکه این پنجره‌های بسته و پرونده‌های باز در فیفا را مدیران منتصب وزارت ورزش بستند!
بله، همین است. عدم اجرای قانون این مشکلات را ایجاد کرده، همه باید تابع تصمیمات فیفا و afc باشیم. باید قوانینی را در فدراسیون خودمان اجرا کنیم که نزدیک به قوانین آن‌ها باشد. هر پرونده ما رفته فیفا ما شکست خوردیم. پرونده وحشتناک ویلموتس را هم داشتیم.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144185
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
اولین نفری باشید که نظرش را ثبت می کند.
بازی های پرسپولیس

3-0

صنعت نفت

پرسپولیس

پنج‌شنبه, 30 فروردین
ساعت 19:00

ورزشگاه : تختی آبادان

داور : علی اصغر مومنی

نظرسنجی

پرسپولیس مقابل آلومینیوم به چه نتیجه‌ای دست پیدا خواهد کرد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال