ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

بگوویچ: کار اصلی پرسپو ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 5 اظهار نظر

-

3 سال پیش

بگوویچ: کار اصلی پرسپولیس درعربستان شروع می‌شود

ارتش سرخ دات کام :
بگوویچ: کار اصلی پرسپولیس درعربستان شروع می‌شود
وینکو بگوویچ، مربی کرواتی که سابقه طولانی کار در فوتبال ایران را دارد، به گفته خودش علاقه زیادی دارد که دوباره به ایران بازگردد. او از سازندگی و تحویل بازیکنان زیاد به تیم ملی ایران صحبت می‌کند. بد ندیدیم به واسطه آشنایی وینکو با فوتبال ایران و حضور مربی هموطنش در تیم ملی ایران و درخشش برانکو دیگر هموطنش در تیم عمان و حضور یحیی گل محمدی، شاگرد سابقش در فولاد و پرسپولیس، گفت‌وگویی با او داشته باشیم.

*بازی ایران مقابل سوریه را تماشا کردید؟
بله این بازی را دیدم. تیم ملی ایران مقابل سوریه موقعیت چندانی خلق نکرد اما برای شروع کار در مرحله جدید، مهم موفقیت و کسب سه امتیاز بود که خوشحالم ایران به این مهم رسید و شرایطش را برای بازی با عراق بهتر کرد.

*مقابل تیم ملی عراق در قطر چه شرایطی را برای تیم ملی ایران پیش‌بینی می‌کنید؟
عراق مقابل کره با بازی بیشتر تدافعی یک امتیاز ارزشمند در این کشور کسب کرد و نشان داد تیم خوبی است. عراق تیم خوبی است اما با این وجود من معتقدم ایران با بازیکنان بسیار خوب و مربی آشنایی که در رأس امور فنی‌اش دارد، قادر است مقابل عراق هم پیروز شود.

*در گروه ایران شانس کدام تیم را برای صعود بیشتر می‌دانید؟
ایران شانس اول صعود است اما من بین کره و عراق شانس بیشتر را برای عراق قائل هستم البته باید همین جا اضافه کنم که سه امتیاز بازی تیم ملی ایران مقابل عراق خیلی مهم و کارگشا خواهد بود و در همین بازی ابتدایی نقش مهمی را در بالا کشیدن ایران خواهد داشت.

*برانکو، هموطن‌تان هم در بازی مقابل ژاپن در قامت سرمربی به نوعی با تیم تحت رهبری‌اش کار بزرگی انجام داد.
بله واقعاً برانکو با نتیجه‌ای که با تیم نه چندان مطرح عمان مقابل ژاپن کسب کرد، برای این کشور تاریخ‌سازی کرد و نشان داد واقعاً مربی خوب و بزرگی است. مربی‌ای که اتفاقاً با پرسپولیس هم به نوعی تاریخ‌سازی کرد و قهرمانی‌ها و رکوردهای استثنایی را خلق و از خودش به یادگار گذاشت.

*هنوز هم اخبار پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟
من همیشه گفتم که 17 سال در ایران بودم و با تیم‌های زیادی کار کردم به همین دلیل ایران را کشور دوم خودم می‌دانم و از این رو حتماً اخبار پرسپولیس، تیمی که مدتی هم سرمربی‌اش بودم را به شدت دنبال می‌کنم. خیلی خوب می‌دانم که پرسپولیس سه بازیکن از دست داده و چند بازیکن دیگر را جایگزین آنها کرده است. بازیکنانی مانند نعمتی و ابراهیمی، اسدی و پاکدل را خوب می‌شناسم. به همین دلیل به نظرم یحیی مثل این چند سال اخیر که خیلی خوب بازیکن جایگزین ساخته و خیلی قدرتمند تیمش را بسته به نظرم باز هم تیم قوی و مستحکمی را روانه مسابقات خواهد کرد و من معتقدم پرسپولیس با یحیی برای لیگ آتی باز هم مدعی اول قهرمانی خواهد بود.

*اما بعضی‌ها معتقدند جای خالی بازیکنی مانند نوراللهی که از پرسپولیس جدا شده برای فصل آتی به راحتی پر نخواهد شد!
احمد رهبر خط میانی پرسپولیس بود و معمولاً برای پر کردن بازیکنانی با شخصیت فنی و اخلاقی و نقش کلیدی نیاز به زمان است تا بازیکن دیگری بتواند به راحتی جای احمد را پر کند اما از سوی دیگر پرسپولیس در چند سال اخیر ثابت کرده تیم محور است و ستاره محور نیست به همین دلیل هم با وجود جدایی زیاد بازیکنانش توانسته قهرمانی‌های متوالی و متعددی هم کسب کند.

*صحبت‌هایی شنیده شده که به نظر قصد بازگشت مجدد به فوتبال ایران را دارید؟
بله صحبت‌هایی با من شده اما من فکر می‌کنم تا بحث‌ها و صحبت‌های انجام شده روی کاغذ نیامده نباید راجع به آنها صحبت کرد. با این وجود صحبت‌هایی که با من شده خیلی مثبت، و مواضع‌مان به هم نزدیک بوده و باید منتظر روزهای آینده بود. من قصد تعریف از خودم را ندارم اما فکر می‌کنم هیچ مربی خارجی که در ایران کار کرده به اندازه من در تیم‌های باشگاهی که با آنها کار کرده، بازیکن تحویل تیم ملی ایران نداده است.

*واقعاً؟!
بله صد درصد به حرفی که می‌زنم ایمان دارم. من در تیم فولاد که بودم 7 بازیکن از این تیم به تیم ملی ایران تحویل دادم. همچنین از تیم پرسپولیس، مهرداد اولادی را به تیم ملی دادم. از تیم پاس همدان هم بازیکنانی مانند وریا، حنیف و خسرو حیدری را به تیم ملی معرفی کردم ضمن اینکه محمد غلامی و سعید دقیقی هم از دیگر بازیکنانی بودند که من آنها را به تیم ملی ایران معرفی کردم به همین دلیل هم بود که گفتم هیچ مربی خارجی به اندازه من بازیکن تحویل تیم ملی ایران نداده است. جدا از این بازیکن‌ها چند بازیکن دیگر هم بودند که در زمان مربیگری من در باشگاه‌های‌شان به تیم ملی ایران دعوت شدند. این موضوع یکی از دغدغه‌های شیرین من در فوتبال ایران است که مرا خیلی راغب کرده دوباره به فوتبال ایران بیایم و بازیکنان جدیدی را به تیم ملی ایران معرفی کنم.

*بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان را چطور پیش‌بینی می‌کنید و به نظرت پرسپولیس در آسیا شانس قهرمانی دارد؟
پرسپولیس از سد حریف تاجیکستانی‌اش می‌گذرد تا کار اصلی‌اش در عربستان در مرحله گروهی را آغاز کند. پرسپولیس با برانکو و یحیی به فینال رسیده و فکر می‌کنم تجارب مفید و مثبت قبلی یکی از مواردی است که تیم یحیی را به موفقیت‌های بزرگ و حتی قهرمانی هم خوشبین و امیدوار می‌کند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/144074
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
عشقپولیسیم

0

0

3 سال پیش

کیسه تاجیکستان حریف سرسختی هست دارن همه کاری میکنن که نتیجه بگیرن کل کشورشون بسیج شدن پرسپولیس رو ببرن بازیهاشونو نزاشتن پخش محلی بشه، آنالیزور پرسپولیس رو راه ندادن به ورزشگاه، چمن مصنوعی دارن، و اینکه تمام بازیهاشونو با اختلاف چند گل بردن واقعا باید دست کم نگیریمشون ولی از طرفی ما هم پرسپولیس کبیر هستیم تیمی هستیم که وحشت انداخته تو تن تمامی تیمای آسیا


عشقپولیسیم

0

0

3 سال پیش

کیسه تاجیکستان حریف سرسختی هست دارن همه کاری میکنن که نتیجه بگیرن کل کشورشون بسیج شدن پرسپولیس رو ببرن بازیهاشونو نزاشتن پخش محلی بشه، آنالیزور پرسپولیس رو راه ندادن به ورزشگاه، چمن مصنوعی دارن، و اینکه تمام بازیهاشونو با اختلاف چند گل بردن واقعا باید دست کم نگیریمشون ولی از طرفی ما هم پرسپولیس کبیر هستیم تیمی هستیم که وحشت انداخته تو تن تمامی تیمای آسیا


mohammad

0

0

3 سال پیش

عزیز قشقایی هم در حد و اندازه پرسپولیس ندیدن پرسپولیس ازش باخت .هیچ وقت هیچ حریف اسونی رو نباید دست کم گرفت چه برسه ب این حریف سخت ک تیم های عربستانی رو شکست داده تو زمین خودش با بیس پنج هزار تماشاگر که حمایتش میکنن و روی چمن مصنوعی بازی میکنن و از همه مهمتر در کوران مسابقاتن اگر دقت کنی میبینی خیلی ام حریف چغری هست


احمد نوری اسرمی

0

5

3 سال پیش

زنده باد بگوویچ . استقلال تاجیکستان رو اصلا در قواره پرسپولیس نمیدونه چون درستش همینه


محمد شافعی

-4

4

3 سال پیش

ما فقط شعهر میدیم و کاملا تیم مزخرفی رو داریم با بردن سوریه گول نخورید مهم عراق امارات و کره است که سخت و غیر ممکن بردنشون

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

آلومینیوم

جمعه, 30 شهریور
ساعت 20:00

ورزشگاه : آزادی

داور : محمدحسین زاهدی فر

نظرسنجی

نتیجه دربی 104؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 1
2 ایوب العملود 1
3 وحید امیری 1
4 اوستون ارونوف 1
5 محمدحسین کنعانی‌زادگان 1
6 علی علیپور 1
نام بازیکن تعداد گل
برنامه بازی ها

هفته 6 لیگ برتر

چهارشنبه, 04 مهر

استقلال - پرسپولیس 19:00

پنج‌شنبه, 05 مهر

شمس آذر - نساجی 18:30

جمعه, 06 مهر

گل گهر - هوادار 18:15
چادرملو - مس رفسنجان 18:30
سپاهان - تراکتور 18:30
ملوان - استقلال خوزستان 18:30
آلومینیوم - خیبر خرم‌آباد 18:30

شنبه, 07 مهر

فولاد - ذوب آهن 19:00

هفته 1 لیگ نخبگان آسیا

دوشنبه, 26 شهریور

العین امارات 1 - 1 السد قطر 19:30
الشرطه عراق 1 - 1 النصر عربستان 19:30
الاهلی عربستان 1 - 0 پرسپولیس 21:30
استقلال 3 - 0 الغرافه قطر 21:30

سه‌شنبه, 27 شهریور

پاختاکور 0 - 1 الوصل امارات 17:30
الریان قطر 1 - 3 الهلال 19:30
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 سپاهان 5 5 13
2 تراکتور 5 6 10
3 ملوان 5 4 10
4 پرسپولیس 4 4 8
5 فولاد 5 0 8
6 گل گهر 4 2 7
7 ذوب آهن 5 1 7
8 استقلال خوزستان 5 -1 6
9 استقلال 4 0 5
10 مس رفسنجان 4 0 5
11 خیبر خرم‌آباد 5 -1 5
12 چادرملو 5 -3 5
13 آلومینیوم 5 -4 3
14 نساجی 5 -3 2
15 هوادار 5 -6 2
16 شمس آذر 5 -4 -1
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 1 3 3
2 الهلال 1 2 3
3 الاهلی عربستان 1 1 3
4 الوصل امارات 1 1 3
5 النصر عربستان 1 0 1
6 السد قطر 1 0 1
7 العین امارات 1 0 1
8 الشرطه عراق 1 0 1
9 پرسپولیس 1 -1 0
10 پاختاکور 1 -1 0
11 الریان قطر 1 -2 0
12 الغرافه قطر 1 -3 0

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال