ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

ترابیان: پرسپولیس حتما ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 3 اظهار نظر

-

3 سال پیش

ترابیان: پرسپولیس حتما مهاجم ششدانگ می‌خواهد

ارتش سرخ دات کام :
ترابیان: پرسپولیس حتما مهاجم ششدانگ می‌خواهد
در آستانه دیدار تیم ملی با رضا ترابیان گپی داشتیم، او هم از تیم‌ملی گفت و هم انتخاب مهدی مهدوی‌کیا به‌عنوان سرمربی تیم‌ملی امید، گریزی هم به نقل و انتقالات پرسپولیس داشت. گفت‌وگو با این پیشکسوت خوش‌اخلاق و دوست‌داشتنی سرخپوشان و فوتبال ایران پیش روی شماست:

*بازی با سوریه اولین دیدار ایران در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی است که امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
سوریه جزو تیم‌های نسبتا خوب عربی هست که بازی‌هایش با ایرآن‌همیشه حساسیت داشته، خصوصا امروز که سرمربی و مربیان تیم‌ملی را در این بازی روی نیمکت نداریم.

*اتفاقا می‌خواستم در این خصوص سوال بپرسم. در مورد چرایی ابتلای اسکوچیچ و کادرش به کرونا صحبت‌هایی مطرح می‌شود که اصلا جالب و قابل قبول نیست. در آستانه بازی با سوریه، چرا سرمربی باید به برنامه تلویزیونی برود و کرونایش مثبت شود؟
به نظر من هم خیلی رفتار آماتوری بود، البته که سویه دلتا هم جوری است که فرد یک ذره مراقبت نکند می‌گیرد. به هر شکل این‌طور که پیداست در این بازی اسکوچیچ و 2 مربی‌اش روی نیمکت نیستند و احتمالا خود کریم باقری هست. به‌هرحال امیدوارم این بازی را خوب رد کنند تا برای بازی بعد کادر مربیان برسند.

*بازی بعدی هم با تیم عراقی است که همیشه کارمان باهم گره‌خورده، جز در مرحله قبلی که بدون مشکل از سد آن‌ها گذشتیم.
در مرحله قبلی مقدماتی جام‌جهانی بچه‌ها خیلی خوب کار کردند، کادر فنی نفرات خوبی را جمع کرد و در آن تایم کم توانستند این‌ها را خوب مدیریت کرده و بازیکنان خوب هماهنگ و ریکاوری شدند. بازی‌ها پشت‌هم بود و بچه‌ها خیلی خوب به بازی گرفته شدند. اگر همین‌جوری و با همان دید نگاه کنیم بعید می‌دانم خیلی در این مرحله به مشکل بخوریم. بازی با عراق همیشه اذیت می‌شدیم ولی این بازی گذشته بازی خوب و روانی بود و همه جوره توپ و زمین و کل بازی از هر لحاظ دست ایران بود. راحت و بدون دغدغه بچه‌ها این بازی را گذراندند. من فکر می‌کنم بازیکنان‌مان به بلوغ فوتبالی رسیدند، خیلی از آن‌ها در خارج از کشور بازی می‌کنند و آن‌هایی هم که از لیگ داخلی به تیم‌ملی رسیدند، ترکیب خوبی را کنار لژیونرها تشکیل می‌دهند و این همه را امیدوار می‌کند.

*اما تیم‌ملی در این مدت هرگز تدارکات مناسبی نداشته.
اینکه حرف درستی است، این دوره از همه دوره‌ها بدتر بود و بچه‌ها اصلا دور هم جمع نشدند. مسايل کرونا هم یکی از دلایلش بود که بازیکنان کنار هم نبودند و اردو و بازی تدارکاتی نداشتند اما این شرایط برای تیم‌های دیگر هم تا حدودی هست. با این وجود بچه‌ها آن‌قدر باتجربه هستند که بعید می‌دانم به مشکل آن‌چنانی بخوریم.

*برخی می‌گویند این نسل، بهترین نسل فوتبالی ایران است و کلی نام بزرگ دارد، آیا واقعا این نسل بهترین است و آیا اسم‌ها بازی را درمی‌آورند؟
این‌ها هم جزو نسلی هستند که بازیکنان بزرگی دارند، در بین آن‌ها بازیکنان خیلی موفقی مثل طارمی، سردار آزمون و جهانبخش حضور دارند. بازیکنانی که تک‌تک اسم نمی‌برم و جزو موفق‌های فوتبال ما هستند، این‌ها هم‌نسل خوبی هستند. در مورد سوال دوم‌تآن‌هم، دور قبل خود من هم خیلی امیدوار نبودم و هرگز فکر نمی‌کردم این‌قدر خوب و راحت تیم‌ها را ببریم و به لحاظ نتیجه‌ای و هم فوتبالی و هم مالکیت توپ خوب باشیم. تیم از همه لحاظ پخته و خوب عمل کرد و خصوصا بعد از فضای ناامیدی که بابت نتایج ویلموتس وجود داشت، همه را امیدوار کرد. آن نتایج به‌نوعی سورپرایز بود. به خاطر همین الان یک امیدواری خوبی وجود دارد. بچه‌ها درک موقعیت خوبی دارند و ازنظر فنی باتجربه شده‌اند. آن‌ها در تیم‌های خوب دنیا بازی می‌کنند. حتی در مقایسه با مرحله قبلی آن‌هایی که داخل بودند هم الان لژیونر شدند مثل کنعانی زادگان، نوراللهی یا قائدی. این نفرات هم آن‌قدر خوب کارکردند که ترانسفر شدند. همه این‌ها را کنار هم می‌گذاریم نباید در این مرحله به مشکل بخوریم، درعین‌حال که قبول دارم تدارکات مناسبی نبوده.

*طی این روزها مهدی مهدوی کیا برای هدایت تیم‌ملی امید انتخاب شد. با توجه به نتایج قبلی این تیم و ناکامی چند دهه‌ای‌اش، کار مهدی را چطور می‌بینید.
اتفاق خیلی خوبی هست، او در آلمان چند سال در این گروه سنی کار کرده و تجربه خیلی خوبی در اروپا دارد. ضمن اینکه بازیکن خیلی بزرگی بوده که به لحاظ شخصیتی و فوتبالی به کار فوتبال ما می‌آید. او تجربه فوق‌العاده‌ای دارد. این اولین حضورش در فوتبال ایران است و امیدوارم بتواند موفق باشد. به هر شکل ما ازنظر تدارکات خوب نیستیم ولی کنارش استعدادهای خوبی داریم و درعین‌حال هم یک آدم ‌بزرگ مسوولیت این تیم را قبول کرده و می‌تواند یک کادر خوب را تشکیل دهد و این نوید روزهای خوبی را می‌دهد.

*یک داستانی این روزها مطرح هست، اینکه آکادمی کیا در موضوع صغر سن ابتدا محکوم شد، بعد نام مهدوی کیا برای سرمربیگری یا مدیریت فنی امید مطرح شد و در ادامه حکم قبلی نقض شد و مهدوی کیا هم هدایت تیم‌ملی را قبول کرد. برخی در این خصوص حاشیه‌سازی می‌کنند.
با قطعیت می‌گویم مهدی فوق‌العاده آدم سلامتی است. سال‌هاست که با او دوستم، تقریبا باهم سال‌ها زندگی کردیم. ازنظر شخصیتی و صداقت به کارش ایمان دارم. همان مقطع هم که آن مساله را به آکادمی کیا نسبت دادند، با مهدی حرف زدم که با قطعیت گفت آن‌ها اشتباه کرده‌اند و قطعا رای برمی‌گردد. البته یک مقدار طولانی شد اما درنهایت مشکلی پیش نیامد و حق را به تیم کیا دادند. به‌هرحال شهاب عزیزی خادم با توجه به اینکه تجربه فوتبالی چندانی نداشته، آمده یک سری فوتبالی‌ها را دور خودش جمع کرده، افراد خوشنامی که بتواند از تجربه آن‌ها و اسم بزرگ‌شان بهره ببرد. مهدوی کیا هم یکی از این آدم‌هاست. البته من هرگز فکرش را نمی‌کردم اگر مهدی بخواهد در فوتبال ایران فعال شود، با امیدها کارش را شروع کند. فکر می‌کردم او یا با پرسپولیس و یا با تیم‌ملی بزرگسالان کارش را شروع کند، چراکه تیم‌ملی امید مربی خراب کن است، تجربه نشان داده خیلی از مربیان در این تیم نتیجه خوبی نگرفتند و اسم‌شان خراب شده است. من به شخصه فکر نمی‌کردم مهدی به این راحتی تیم‌ملی امید را قبول کند، آن‌هم با توجه به جایگاه خوبی که در هامبورگ دارد و در آرامش در کنار خانواده‌اش زندگی می‌کند. به‌هرحال امیدوارم که خوب حمایت شود و نتیجه هم بگیرد.

*و آخرین سوال، پرسپولیس را در فصل نقل و انتقالات چطور دیدید؟
خوب بود، نسبت به داشته‌هایی که در داخل وجود داشت توانست خوب یار بگیرد جز مهاجم که باید حتما به فکر جذب مهاجم باشد. پرسپولیس با توجه به بازی‌های لیگ برتر، لیگ قهرمانان و حذفی، مهاجم کم دارد و حتی بودن آل‌کثیر و عبدی کفایت نمی‌کند. اضافه کردن امیری به خط حمله هم کافی نیست و حتما مهاجم ششدانگ می‌خواهیم. در باقی خطوط تا حدود زیادی شرایط خوب است.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/143988
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
ایمان علیپور

0

0

3 سال پیش

بهترین مهاجم لیگ الان عباس زاده هست که با پرسپولیس عالی میشه


mohammad

0

1

3 سال پیش

فقط عباس زاده


احمد نوری اسرمی

-1

0

3 سال پیش

با عرض سلام و خسته نباشیدخدمت گردانندگان سایت اپلیکیشن ارتش سرخ. جلوی اسم کاربران اعداد با رنگ سبز و قرمز برای چیه کنجکاو شدم بدونم

بازی های پرسپولیس

0-2

پرسپولیس

پیکان

یکشنبه, 27 اسفند
ساعت 18:45

ورزشگاه : آزادی

داور : کوپال ناظمی

نظرسنجی

بهترین بازیکن پرسپولیس برابر پیکان کدام بازیکن بود؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 4
4 عیسی آل‌کثیر 2
5 مهدی ترابی 2
6 علی نعمتی 1
7 سعید صادقی 1
8 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
9 یاسین سلمانی 1
10 محمد عمری 1
11 امید عالیشاه 1
12 نبیل باهویی 1
13 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 مهدی ترابی 1
2 دانیال اسماعیلی‌فر 1
3 عیسی آل‌کثیر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 21 لیگ برتر

یکشنبه, 27 اسفند

آلومینیوم 1 - 0 نساجی 18:45
پرسپولیس 2 - 0 پیکان 18:45
مس رفسنجان 2 - 2 ذوب آهن 18:45
سپاهان 2 - 0 گل گهر 18:45
ملوان 1 - 0 صنعت نفت 19:00
استقلال خوزستان 0 - 0 فولاد 19:00
شمس آذر 0 - 2 تراکتور 19:00
هوادار 0 - 1 استقلال 21:00

یک هشتم جام حذفی

دوشنبه, 14 اسفند

پرسپولیس 3 - 0 نفت و گاز گچساران 20:00

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 21 18 46
2 پرسپولیس 21 15 43
3 تراکتور 20 15 38
4 سپاهان 19 20 37
5 ملوان 21 10 35
6 گل گهر 21 9 33
7 آلومینیوم 20 -4 28
8 ذوب آهن 20 -1 27
9 شمس آذر 21 1 25
10 مس رفسنجان 21 -4 25
11 پیکان 21 -9 20
12 فولاد 21 -17 20
13 هوادار 20 -8 19
14 استقلال خوزستان 21 -10 16
15 نساجی 21 -17 15
16 صنعت نفت 21 -18 13
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال