ارتش سرخ دات کام

اخبار

تغییر آیین‌نامه انضباطی به ضرر کنعا ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 11 اظهار نظر

-

2 ماه پیش

تغییر آیین‌نامه انضباطی به ضرر کنعانی و پرسپولیس

ارتش سرخ دات کام :
تغییر آیین‌نامه انضباطی به ضرر کنعانی و پرسپولیس
هواداران پرسپولیس با استناد به بخشش یکی از کارت زردهای پژمان نوری مربوط به سال 1394 خواستار بخشش اخطار اشتباه به مدافع ملی‌پوش خود شدند اما ظاهراً اتفاقی در این خصوص رخ نخواهد داد.

بعد از تأیید اکثر کارشناسان درباره اینکه رضا مهدوی داور بازی پرسپولیس – فولاد در دادن اخطار به کنعانی‌زادگان مرتکب اشتباه شده، باشگاه پرسپولیس برای پاک شدن این کارت زرد که باعث محرومیت او از حضور در دربی می‌شود اقدام کرد و به فدراسیون فوتبال نامه فرستاد.

در عین حال برخی هواداران پرسپولیس با استناد به پاک شدن یکی از اخطارهای پژمان نوری در گذشته‌ای نه چندان دور معتقدند این اتفاق در فوتبال ایران مسبوق به سابقه بوده و شدنی است اما ظاهراً تغییر مواد آیین‌نامه انضباطی امکان چنین اتفاقی را منتفی می‌کند.

حدود هشت سال و دو ماه قبل کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال یکی از کارت زردهای پژمان نوری بازیکن با سابقه ملوان را بخشید.

در دیدار ملوان - صبای آن سال، نوری با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شده بود که بعداً با نامه‌نگاری و اعتراض باشگاه ملوان اخطار دوم نوری بخشیده شد.

در تاریخ دوم دی ماه سال 1394 سایت رسمی فدراسیون فوتبال این بخشش را با استناد به ماده 31 آیین‌نامه انضباطی که صراحت داشت در صورتی که داور مسابقه در صدور کارت‌های زرد و قرمز مرتکب اشتباه خیلی واضح و آشکار شود کمیته انضباطی می‌تواند حکم اصلاح این تصمیم را اعلام کند، این کارت زرد را بخشید.

جالب اینکه در آیین‌نامه انضباطی سال 1397 که سه سال بعد از این اتفاق ظاهراً دوباره تدوین و بازنویسی شده چنین ماده‌ای دیده نمی‌شود. جالب اینکه در ماده 31 این آیین‌نامه جدید درباره جرایم نقدی مواردی متذکر شده است و در ماده 33 هم که مربوط به کارت زرد است چیزی درباره ماجرای بخشش کارت زرد دیده نمی‌شود.
همچنین بر اساس بند ۱۵ آیین‌نامه انضباطی جدید اعتراض به اخطار یا اخراج از زمین مسابقه، نزد رکن قضایی تنها در صورتی مسموع خواهد بود که اشتباه داور فقط در صورت هویت شخص بوده باشد.

نکته دیگر اینکه در ماده 102 آیین‌نامه انضباطی فعلی فدراسیون فوتبال که مربوط به آرای قابل تجدید نظر است هم آمده کلیه تصمیمات صادره توسط رکن قضایی بدوی قابل تجدید نظر هستند مگر در مواردی که اخطار هم یکی از آنها است.

بر اساس بندهای فوق به نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس شانس چندانی برای بخشش کارت زرد بازیکن خود نخواهد داشت چرا که در آیین‌نامه انضباطی بندی وجود ندارد تا به آن رجوع شده و این اخطار پاک شود.

در این باره محسن قهرمانی هم گفته است: ما در قانون صراحتاً نداریم که بتوانیم کارت را برگردانیم. داور تا زمانی می‌تواند از نظرش برگردد که قبل از شروع مجدد بازی باشد ولی وقتی بازی شروع شد کاری نمی‌شود کرد.

علی میرزابیگی دیگر کارشناس داوری هم گفته: در قوانینی که ما داریم، تغییر دادن کارت زرد در صورتی امکانپذیر است که در یک بازی مثلاً داور به شماره ۴ می‌خواسته اخطار بدهد ولی به شماره ۶ داده است. در این موارد می‌توانند تغییر بدهند‌ اما اخطارهایی که روی مسائل فنی اتفاق افتاده تغییر ندارند.

حیدر سلیمانی دیگر کارشناسی است که در این باره اظهارنظر کرده است: فرجام‌خواهی و بخشیدن کارت زرد امکانپذیر نیست. کارت زرد فقط در یک استثنا بخشیده می‌شود؛ مثلاً اگر در یک صحنه چند مدافع کنار هم باشند و به جای نعمتی اخطار را به کنعانی داده باشد و داور فرد را اشتباه کرده باشد.

سلیمانی با اشاره به ماجرای پاک شدن اخطار پژمان نوری در سال 94 هم گفته است: علت آن گرفتن کارت قرمز اشتباه بوده و بحثش فرق می‌کند، او با کارت زرد دوم اخراج شده بود و این تصمیم را برگرداند.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/159175
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
یداله قنواتی

0

2

2 ماه پیش

تا جاودانی کیسه کش تو کمیته بی انظباتی است بخشیده نخواد شد کنعانی


وحید

0

1

2 ماه پیش

امیدوارم از خدا که این داور یعنی مهدوی روز خوش نبینه به حق معصوم


محسن ابراهیمی صدقیانی

0

1

2 ماه پیش

دوستان عزیز پرسپولیسی ،از شروع نیم فصل دوم ماشاالله پرسپولیس در بازیها متکی به فرد نیست و این همکاری بازیکنان هست که در خدمت تیم هست و واقعا همه در این سیستم اوسمار و همکارانش برای پیشبرد اهداف تیم بازی میکنند بطوری که فرقی نمیکند خدابنده لو یا ترابی و یا صادقی و یا مدافعین از نیمکت ذخیره وارد بازی شوند چون تاکتیک تیمی در زمین حرف اول و آخر را میزند پس نگران نباشید کنعانی نیست جایش فرجی ،نعمتی،یا حتی وحدت هم می‌توانند با جان و دل در خدمت تیم باشند و حتی بهتر از کنعانی بازی نمایند ما هواداران موظف هستیم طوری بازیکنان زحمت‌کش پرسپولیس را از نظر روحی روانی تشویق و حمایت نماییم که همه به مانند یک بمب صوتی در زمین عمل کنند آنهایی که امکانش را دارند به ورزشگاه بروند و کسانی هم که از تهران دورند در تمامی شبکه های اجتماعی و سایت به تشویق و حمایت و پشتیبانی بازیکنان اقدام کنند و انرژی مثبت هواداران سرخدل باید فضای ورزشگاه آزادی را پر نماید تا بازیکنان با خیال راحت و تمرکز بالا مثل همیشه کیسه سه حلقه ای را برده و با خاک یکسان نمایند،پس با یاری خداوند عادل از همین حالا تشویق ها و حمایت‌های خودمان را برای روحیه دادن به بازیکنان و کادر فنی آغاز نماییم تا با کسب بردی شیرین عیدیمان را دریافت کنیم و به صدر جدول جلوس نماییم انشالله


عبدالرحیم جعفرزاده

0

1

2 ماه پیش

مهدوی داور بازی با فولاد خوزستان....چگونه می توانی با وجدان آسوده بخوابی؟؟؟؟ کارت زرد تو که بع عمد به کنعانی دادی به طور مستقیم روی بازی دربی اثر دارد ....تو بدترین نمره داوری را در بازی با فولاد گرفتی؟؟؟؟؟ کمیته داوران نمی تواند به راحتی از این کارت زرد بگذرد و بگوید اشتباه فقط یک کارت زرد معمولی بوده و اشکالی ندارد....وقتی با یک کارت زرد اشتباه مدافع اصلی یک تیم را از مهمترین بازی فصل محروم می کنید...جای تاسف داره که در بازی رفت موعدی فر دیگر داور این گروه به راحتی از کارت قرمز حامدی فر با اون حرکت خشن گذشت ولی در بازی فولاد یک خطای ساده کنار خط را کارت زرد می دهد...حتما مهدوی از ماجرای چهار اخطار بودن کنعانی خبرداشته چون رسانه ای شده یود....بعد خوشحالی افشاریان و دوستانشان از پنالتی دقیقه 95 دربی رفت و حالا این کارت زرد همه چیز مشخص است ...اما حیف همه جا بی عدالتی موج می زند و کسی نیست از حق دفاع کند و فقط سکوت میکنند...


شمسعلی

0

1

2 ماه پیش

نابودی پرطرفدارترین باشگاه ایران واسیا رقم خورد پرسپولیس دادن جای بدهکاری بازنشسته ها داوردربی شدبی ناموسترین ادم وحیدکاظمی چام دوستی تقدیم کیسه کردن لعنت براین فدراسیون لعنت برکمیته داوری


gholami

0

1

2 ماه پیش

مسئولین بی کفایت لعنت به کمیته عن ظباتی و فدراسیون.... اگه یه بازیکن کیسه کش محروم شده بود با لدر از رو آیین نامه رد میشدن و بازیکن کیسه رو محروم نمیکردن و. کارت زردش پاک میشد ولی لعنتیا دنبال بخت و زمین زدن پرسپولیس هستن


مهدی کاشانیان

0

2

2 ماه پیش

کیسه۷ساله نتونسته دردربی برنده بشه این ۴تارئیس به همراه وزارت ورزش عقده ای شدندهرطوری که شده کیسه رابرنده دربی کنند.کاربران گرامی فوتبال ایران با سیاست شده یکی.بااین وضع پرسپولیس فقط وفقط بایدبه فکرجام حذفی باشد.اهرچندتصمیم این رئیساووزارت ورزش برگذاری دربی سوپرجام رادارندکه کیسه ببره.چون فینال دربی۱۰۲براشون شده عقده.این برنامه از قبل تعیین شده ومشخصه.که بایدسوپرجام دربی برای کیسه برگذارکنند


احمدعلی عباسی

0

1

2 ماه پیش

داور بازی بافولاد راخوب آنالیز کنید بدون غرض ومرض و به دور از احساسات و رنگ پیراهن........ یک مورد فقط استثنا درقضاوت داشتیم که اونم جلوگیری ازگل سوم پرسپولیس بود که بازم داور خط گرفت و اگر نمی گرفتند دیگه خیلی خیلی ضایع بود
دیگه ۱۰۰٪ قضاوت مغرضانه و برعلیه پرسپولیس بود واگرشجاعت کادرفنی و کیفیت بازیکنان ما ازیک طرف و تلاش وکوشش مثال زدنی خط هافبک وفوروارد ما نبود حداکثر نتیجه باتساوی همراه می شد
اما همیشه خدابامایار بوده وان شاالله دربی هم باهمین فرمان جلو می رویم و برد شیرینی در شب ماه مبارک رمضان تقدیم هواداران خوبمان خواهیم کرد و هیچ نیازی به کمک فدراسیون کیسه کش نداریم که کنعانی راببخشند یا نبخشند
تاخداهست به خلقش چه نیاز........


رسول کاکی

0

1

2 ماه پیش

اگه بازیکن کیسه فاسر بود بخشیده میشد


ع حسین زاده

0

1

2 ماه پیش

اون مهدی بی شرف تو بازی با فولاد هر کاری دلش خواست کرد، از نگرفتن پنالتی تا، رد کردن گل سالم پرسپولیس و اوج بی شرفی اون، دادن کارت زرد بی جهت به کنعانی، در طول بازی تمام خطا های ۵۰،۵۰ رو به نفع فولاد سوت زد تا جلوی برد پرسپولیس رو بگیره، چون تاج بی‌شرف و همدستانش تو کمیته داوران با اون افشاریان فاسد و بی غیرت، ضربه زدن به پرسپولیس رو ازش خواسته بودن، ولی بازیکنان پرسپولیس تیم حریف و داوران و فدراسیون فاسد فوتبال و کمیته داوران رو، با درخشش خود از پیش رو برداشتن، حالا نباید توقع عدالت و بخشش کارت زرد کنعانی رو داشت، بلکه باید به بازیکنان ذخیره پرسپولیس مثل نعمتی و هنانوف اعتماد کرد و روحیه جنگندگی اونا رو بالا برد، تا شرف نداشته کیسه کش ها رو که از حمایت فدراسیون و کمیته داوران بر خوردار هستن رو نابود کنن، به امید درخشش پرسپولیس بزرگ با بازیکنان با غیرت تیم.


امیر سروری

0

1

2 ماه پیش

فرجی یا نعمتی باید حواسشون جمع باشه سوتی ندن پنالتی ندن به تیم کیسه ، وی آر بلای جان پرسپولیس نشه

بازی های پرسپولیس

4(5)-4(6)

آلومینیوم

پرسپولیس

جمعه, 7 اردیبهشت
ساعت 18:15

ورزشگاه : امام خمینی اراک

داور : امیر عرب‌براقی

نظرسنجی

مقصر باخت پرسپولیس در جام حذفی را کدام گزینه می‌دانید؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 25 لیگ برتر

سه‌شنبه, 11 اردیبهشت

شمس آذر - پیکان 18:20

چهارشنبه, 12 اردیبهشت

هوادار - صنعت نفت 17:00
تراکتور - استقلال 17:00
مس رفسنجان - گل گهر 17:45
ذوب آهن - نساجی 18:00
استقلال خوزستان - ملوان 18:15
آلومینیوم - فولاد 18:15
پرسپولیس - سپاهان 19:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 24 20 53
2 پرسپولیس 24 20 52
3 سپاهان 24 21 45
4 تراکتور 24 12 42
5 ملوان 24 9 38
6 گل گهر 24 7 34
7 ذوب آهن 24 1 33
8 شمس آذر 24 3 31
9 مس رفسنجان 24 -3 30
10 آلومینیوم 24 -8 29
11 هوادار 24 -7 25
12 پیکان 24 -8 25
13 فولاد 24 -19 21
14 استقلال خوزستان 24 -10 20
15 نساجی 24 -17 19
16 صنعت نفت 24 -21 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال