ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

جباری: استقلال ۳ برابر ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 22 اظهار نظر

-

2 سال پیش

جباری: استقلال ۳ برابر پرسپولیس پیشنهاد داد به خاطر پروین رد کردم

ارتش سرخ دات کام :
جباری: استقلال ۳ برابر پرسپولیس پیشنهاد داد به خاطر پروین رد کردم
رضا جباری ستاره پیشین پرسپولیس گفت: کل خانواده‌ام پرسپولیسی بودند. دوست داشتم آرزوی آنها را برآورده کنم و خودم هم در یک خانواده پرسپولیسی از همان کودکی فقط رنگ قرمز را شناخته بودم.
رضا جباری یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان دهه ۸۰ فوتبال ایران است که از قضا خیلی هم خوب صحبت و مصاحبه می‌کند. هافبک تکنیکی پرسپولیس که از نگاه پژمان جمشیدی دربی‌بازترین بازیکن تاریخ رقابت‌های قرمز و آبی بوده حالا دوره‌های مربیگری را پشت سرگذاشته و تصمیم دارد تجربیات خود را در اختیار نسل جدید بگذارد.
با این وجود رضا جباری مثل دوران بازی یکسری اصول برای خودش دارد و نمی‌خواهد برای مربیگری به هر دری بزند یا به هر کسی رو بیندازد.
با رضا جباری به بهانه دستمزد بالای برخی فوتبالیست‌ها و تفاوت دوران بازی او با زمان فعلی گفت و گویی انجام دادیم که خواندن آن خالی از لطف نیست؛

*به نظر رضا جباری دستمزد فوتبالیست‌های امروزی بالاست یا نه؟
من خیلی به این موضوع اعتقاد ندارم. شما باید تورم را در نظر بگیرید و بعد ببینید فوتبالیست‌ها دستمزد زیادی دارند یا نه؟ فوتبال بازی کردن یا فوتبالیست شدن خیلی هم آسان نیست و به قول آقا مهدی مهدوی کیا اگر آسان بود خُب همه می‌رفتند و فوتبالیست می‌شدند! در تمام دنیا و کشورهای مختلف نیز دستمزد بازیکنان فوتبال از سایر رشته‌ها بالاتر است و این مسئله جدیدی نیست. ضمن آن که اغلب فوتبالیست‌ها از قشر ضعیف جامعه هستند و اگر هم دستمزد بالایی می‌گیرند خرج خانواده خود و بسیاری از نیازمندان اطراف خود را می‌دهند. من می‌توانم ده‌ها نفر را معرفی کنم که فوتبال بازی می‌کنند و خرج ۴ یا ۵ خانوار را می‌دهند.

*خود شما هم بچه جنوب شهر و نازی آباد تهران بودید که...
خواست خدا بود و دعای پدر و مادر که ما ورزشکار شدیم. من از نازی آباد آمدم و خدا را شکر توانستم فوتبالیست شوم.

*اما کم نیستند کسانی که معتقدند رضا جباری می‌توانست خیلی بالاتر از این حرف‌ها برود و بازی‌های ملی بیشتری داشته باشد. قبول دارید خیلی عطش بازی یا اینکه رسیدن به پیراهن تیم ملی را نداشتی؟
من دوست داشتم پیراهن تیم ملی را بپوشم اما نمی‌توانستم بابت آن التماس کنم. من فوتبال خودم را بازی می‌کردم و باید سرمربی تیم ملی هم مرا می‌دید. وظیفه یک بازیکن التماس کردن یا شلوغ بازی و ... نیست.

*منظورم این است که شما بسیار تکنیکی و با استعداد بودید اما به اندازه استعداد خودتان بازی ملی ندارید؟
شاید اخلاق من یک مقدار خاص بود. من نیازی نمی‌دیدم بخواهم به خاطر بازی بیشتر یا حضور در اردوهای تیم ملی کاری غیر از فوتبال کرده یا التماس کنم، نه! من اهل این حرف‌ها نبودم و ...

*شاید رضا جباری یک مقدار روابط عمومی ضعیفی داشت. درست است؟
شاید! این یکی را قبول دارم. به رغم احترامی‌که برای رسانه‌ها یا خبرنگاران قائل بوده و هستم ولی خیلی ارتباط نمی‌گرفتم یا دنبال تبلیغ برای خودم نبودم. حالا سال‌ها گذشته و دیگر بازگشت به عقب هم فایده‌ای ندارد. خدا را شاکرم که در دوران بازی ام حاشیه‌ای نداشتم یا رفتاری نکردم که خاطرات بدی برای فوتبالدوستان به جای بگذارم.

*رضا جباری اولین قراردادش با پرسپولیس را به یاد دارد؟
راستش را بخواهید تمام اعضای خانواده ام پرسپولیسی بودند. خیلی هم پرسپولیسی بودند و دوست داشتند من پیراهن این تیم را بپوشم. من عضو تیم بهمن بودم که خانواده ام همواره می‌گفتند برو سرتمرین پرسپولیس شاید تو را برداشتند اما...

*اما چی؟!
راستش دوست نداشتم تست بدهم. لطفا این حرف من را به حساب خودستایی نگذارید اما خودم را خیلی قبول داشتم و دوست نداشتم بروم تست بدهم آیا من را بردارند یا نه؟

*زمان کدام مربی؟
زمان علی آقا پروین بود. البته به من گفته بودند علی آقا خیلی بازیکنان را تحویل نمی‌گیرد و ممکن است بروی سر تمرین پرسپولیس توی ذوق ات بخورد!

*با دیدن علی پروین توی ذوق شما خورد؟
برعکس! علی آقا پروین یک انسان خوش مشرب و دوست داشتنی است. امکان ندارد شما مهمان ایشان در دفتر کار یا منزلش باشید و اجازه بدهد ناهار یا شام نخورده از آنجا خارج شوید. یک مرد بزرگ و سفره دار که بار اول دیدن ایشان شیفته‌اششدم.

*مگر چه گفت؟
باور نمی‌کردم علی آقا پروین با آن عظمت جلوی پای من جوان بلند شود. من رضا جباری که یک جوان بودم و تازه در بهمن بازی می‌کردم. ایشان در دفتر کار خودشان خیلی مرا تحویل گرفت و سورپرایزم کرد.

*همان جا گفتید باید با پرسپولیس قرارداد ببندید؟
همان برخورد اول علی آقا کار را تمام کرد! تصمیم خودم را گرفتم که با علی آقا دست بدهم و پرسپولیسی شوم.

*از تیم‌های دیگر هم پیشنهاد داشتید؟
از استقلال، پاس تهران و ذوب آهن پیشنهاد داشتم که پیشنهاد تیم اصفهانی زندگی ام را زیر و رو می‌کرد. خیلی رقم بالایی پیشنهاد داده بودند.

*پس چرا به ذوبی‌ها جواب رد دادید؟
گفتم که کل خانواده ام پرسپولیسی بودند. دوست داشتم آرزوی آنها را برآورده کنم و خودم هم در یک خانواده پرسپولیسی از همان کودکی فقط رنگ قرمز را شناخته بودم.

*اما بازیکنان سرشناس زیادی را می‌شناسیم که در دوران کودکی و نوجوانی پرسپولیسی بودند اما بعدها به استقلال پیوستند یا برعکس؟!
شاید این طور باشد اما علی آقا پروین را که دیدم دیگر کار تمام شد!

*بعدها هم پای علی پروین ایستادید؟
علی آقا آن قدر اسم بزرگی است که نیازی به ایستادن من و امثال من ندارد. با افتخار شاگرد این مرد بزرگ بوده و هستم.

*پس از درخشش در پرسپولیس هم اگر اشتباه نکنیم پیشنهاد ۴۰ میلیون تومانی از استقلال داشتید اما نرفتید؟
۴۰ میلیون تومان نه! پیشنهاد استقلالی‌ها ۳۰ میلیون تومان بود در حالی که پرسپولیس ۱۰ میلیون تومان به من می‌داد اما نتوانستم پاسخ مثبت بدهم.

*شاید نسل جدید نداند اما یکی مثل مهدی هاشمی‌نسب به خاطر خانواده‌اشبه پیشنهاد استقلال پاسخ مثبت داد. نظر رضا جباری که به این پیشنهاد پاسخ منفی داده در این رابطه چیست؟
من همان زمان هم به مهدی هاشمی‌نسب حق دادم که به فکر خانواده‌اشباشد. او می‌خواست برای خانواده‌اشمنزلی تهیه کند و هیچ کس یا چیزی هم مهم تر از پدرو مادر و خانواده نیست. آن زمان پرسپولیس چنین پولی به هاشمی‌نسب که ستاره تیم بود، نمی‌داد. بنابراین او تصمیم درستی گرفت و رفت. من و شما بازیکنان زیادی را می‌شناسیم که دلی ماندند و به آینده فکر نکردند و حالا متأسفانه شاید لنگ زندگی خود باشند. به قول معروف اگر می‌خواهید کسی را قضاوت کنید باید خودتان را جای او بگذارید.

*شما امروز پیشمان نیستید؟
شرایط من یک مقدار فرق می‌کرد. گفتم که شاید اگر من هم جای هاشمی‌نسب بودم همین تصمیم را می‌گرفتم.

*اگر رضا جباری امروز بازی می‌کرد چقدر قیمت داشت؟
(با تواضع زیاد) ما که بازیکن خاصی نبودیم و...!

*اتفاقا فوتبالیست تکنیکی و خاصی بودید که در دربی‌ها مقابل استقلال فوق العاده بودید. اگر الان بازی می‌کردید قراردادتان چقدر بود؟
این نظر لطف شماست و در این رابطه بهتر است کارشناسان نظر بدهد. به نظرم هر کسی هر چقدر می‌گیرد حتما حق‌اشاست و برای آن زحمت کشیده است.


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/151875
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
پرسپولیس

0

3

2 سال پیش

آقای جباری اولا پولی که بازیکنان میگیرند واقعا ریشه کشور درآوردند، یه معلم دلسوز و زحمت کش که همه ادرات و کارمند و کارکنان نظامی و انتظامی و وزیر و رئیس جمهور و همه و همه از همین معلم آبیاری می شود و به قلعه میرسه فکر میکنی چقدر حقوق میگیره ، بالاترین حقوق آموزش وپرورش با مدرک فوق لیسانس و دکتری و جانبازی و بیست و هفت و بیست هشت همش زیر ده میلیون و یا یازده تومان هستند و در آخر بازنشستگی با یه مبلغ صدتومانی که اقساطی هم پرداختش میکنند و پول نصف قیمت پرایدی هم نیست بیش میدند و دیگه توانایی هیچ کاری هم ندارد بعد جنابعالی میفرمایی بازیکنی که برا خودش داره عشق و حال میکنه یا تو کشورهای خارجی عشق و لب میگیره حقش این مبلغ نیست واقعا متاسفم ، و انشالله که این اوضاع اقتصادی از این بدتر هم بشه با همین بی عدالتی و نا شکری هایی که داریم ،، برا خودش ورزش میکنه نام بزرگی هم میگیره و میلیارد تومان میلیارد تومان پول میگیره بعد هم میگن کمه چیزی نمی گیرند، واقعا حق کجاست و کجا نشسته ......


حسینی کازرون

0

3

2 سال پیش

غیرت ذاتی ست پهلوون


حسینی کازرون

0

3

2 سال پیش

غیرتت عشقه


hasanbamari

0

4

2 سال پیش

عاشق هرشیعی باشی ودل ب هرنامی دادن هیچ وقت باپول ومال کنده نمیشه.چ بساعاشق پرسپولیس باشی.پس این شخصیتهادلی عاشق نبودن ونیستن ک باپول معامله اش میکنن.سربلندپرسپولیس.


عباس کریمزاده

0

3

2 سال پیش

درود برآقارضاگل بازی های زیبا با آن تکنیک ناب هیچ وقت یادمون نمیره پسر پرسپولیسی عزیز دوست داریم تاابد عشقی گلم❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤🌹🌹🌹🌹🙏


پیمان داوری

0

2

2 سال پیش

اقای هاشمی نسب!!این نثل مصداق شما هست وقعا راست میگن مبدا گدا معتبر شود که از خدا بی خبر شود.،درود بر ارتش سرخ


سید هادی

0

4

2 سال پیش

درود بر شرف هر چه پرسپولیسی با تعصب یاری کنیم از محمد انصاری عزیز تو دوران اوج ۶ میلیارد از چین پیشنهاد داشت بخاطر پنجره بسته پرسپولیس نرفت موند مصدوم شد دو بار رباط پاره کرد درود بر شرفش من این ادمها را هر جا ببینم دستشون می بوسم بی اصل نصب حاضر فحش ناموس بخورره تا دیده بشه مگر اولین بازیکنی بود که از پرسولیس و کیسه جابجا شدن ولی اینقدر منفور نشدن اخه بی اصل ریقو از اسم پرسپولیس خودتو معروف کردی ا


منصور انصاری

0

6

2 سال پیش

هاشمی نسب راپرسپولیس بزرگ کرد بعدش هم انطوری غش کرد که قلب هواداران رابه درد اورد ادم نباید نمک نشناس باشد ادم عقده ای وبی سروپایی بود شخصیت اجتماعیش بسیار پایین بود


بهنام راد قرمزته

-3

2

2 سال پیش

توسلطانی نه علی پروین،علی ماله کش


مهدی

0

2

2 سال پیش

احترام گذاشتن به همدیگه چیزی از ادم کم نمیشه وبرعکس باحرف زدن شخصیت خودمون نشان میدیم


مهدی

-1

3

2 سال پیش

سلام درود بر رضا جان.محمد انصاری عزیز افرین به غیرت وتعصبت اقا رضا باجواب رد دادن به کیسع با سه برابر قیمت پرسپولیس که هرکسی بود مخصوصا تواین زمونه یقینا قبول میکرد ولی دست رد نه تنها به استقلال بلکه بع اینده ثابت کرد که یه پرسپولیسی اصیل وبا اصالت هستش ما هوادارا وقتی همچین بازیکنای باتعصبی را میبینیم که وجود داره به خود میبالیم که همینا مکتب اخللق مداری پرسپولیس هستش که همچین بازیکنای داره یا با کردار منششون شان وشخصیت پرسپولیس بالا میبره دراخر برای اقا رضا عزیز ارزوی موفقیت در کارشون که شغل مربیگری هم هست ایشالا بادرخششش درکارمربیگری به زودی به جمع مربیان پرسپولیس ببینیم


مهدی

0

2

2 سال پیش

سلام درود بر رضا جان.محمد انصاری عزیز افرین به غیرت وتعصبت اقا رضا باجواب رد دادن به کیسع با سه برابر قیمت پرسپولیس که هرکسی بود مخصوصا تواین زمونه یقینا قبول میکرد ولی دست رد نه تنها به استقلال بلکه بع اینده ثابت کرد که یه پرسپولیسی اصیل وبا اصالت هستش ما هوادارا وقتی همچین بازیکنای باتعصبی را میبینیم که وجود داره به خود میبالیم که همینا مکتب اخللق مداری پرسپولیس هستش که همچین بازیکنای داره یا با کردار منششون شان وشخصیت پرسپولیس بالا میبره دراخر برای اقا رضا عزیز ارزوی موفقیت در کارشون که شغل مربیگری هم هست ایشالا بادرخششش درکارمربیگری به زودی به جمع مربیان پرسپولیس ببینیم


فردین کرمی

0

5

2 سال پیش

جباری پاره کردن کیسه توسط شماهیچوقت یادمون نمیره


علی حیدری

0

3

2 سال پیش

جباری مرد بود ولی خیلی ها نه لیاقت پیراهن قرمز نداشتن درود برتو اسطوره


عشقم پرسپولیس

0

4

2 سال پیش

پرسپولیسای اصیل حاظرن مفت برای پرسپولیس بازی کنند قید همه چیز میزنند پول براشون اهمیت نیست فقط کیسها دنبال پولن... ❤❤❤


علیرضا حسین پور

0

3

2 سال پیش

به این میگن یه پرسپولیسی تمام حیار دمت گرم داداش


فردین کرمی

0

2

2 سال پیش

دقیقابازیاش یادمه پژمان راست میگه موقعی جلوکیسه بازی میکردانگاربانونهالان داشت بازی میکردیکباردریک لحظه دوبارسرتوپ زدفکری انگاریه گرازه درازکشیدجلورضای عزیزچقدرخوش تکنیک بودومتعصب درودبه قلب سرخت پول اومدنی ورفتنیه ولی نام بزرگ وتعصب حک میشه توقلب ماهواداراهمیشه دوسش داشتم تندرست وباعزت وسربلندباشی رضاجان❤❤❤😘😘😘


محمد حسن جلالی

0

3

2 سال پیش

قابل توجه کیسه کشهای استفراغی


Anvar

0

5

2 سال پیش

جناب بی اصل و نسب اگر اون زمان بخاطر خانواده اش مجبور شد که بره به تیم رقیب پس اون ادا و اطوار هایش بعد از گلزنی در دربی برای چه بود اون غش کردن و بیهوش شدن.. خیلی‌ها از ارتش سرخ رفتند و خیلی‌ها اومدند اما هیچ کدام مثل این بی اصل و نسب منفور نشدند.... کسی که عشق و علاقه اش را به حراج می‌گذارد و می‌فروشد پس شک نکنید همه چیزش رو می‌فروشد ،،، شرف غیرت و ناموسش را هم بخاطر چند ریال بیشتر حراج کرده و می‌فروشد حتی وطنش را هم می‌فروشد.... #اصل.ونسب.درگرانیست.که.به.هرکس.ندهند


احمد نوری اسرمی

-1

9

2 سال پیش

درود بر جباری بامعرفت . حتی یک بار نشنیدیم پیشکسوت کیسه کشا بگن پرسپولیس پول بیشتری میداد ولی ما رفتیم کیسه بازی کردیم . این کیسه کشا بودن که همیشه بیشتر خرج میکردن ولی بیشتر از همه هم سگ ناله میزدن


محمد تجویزی

0

6

2 سال پیش

جباری عشقه همه


ayub2400

-11

2

2 سال پیش

تو اگه جای هاشمی نسب بودی ب خاطر پول میرفتی استقلال؟؟؟؟؟؟ پس تو یه بی غیرتی بی تعصب طوری حرف میزنید انگار پرسپولیس اصلا پول نمیداده رایگان بازی میکردین ول کنین تورو خدا این حرفارو مردم همه رو میشناسن پرسپولیسم میشناسن

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر - شمس آذر 19:00
صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30

دوشنبه, 17 اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال