ارتش سرخ دات کام

اخبار روزانه

جباری: بازیکنان پرسپول ...

نویسنده : ارتش سرخ دات کام

-

نظرات : 6 اظهار نظر

-

1 سال پیش

جباری: بازیکنان پرسپولیس، ون پارس را دست‌کم گرفتند

ارتش سرخ دات کام :
جباری: بازیکنان پرسپولیس، ون پارس را دست‌کم گرفتند
پرسپولیس که دو بازی قبل خود در لیگ برتر را با اقتدار برده بود و توانست قهرمان نیم‌فصل هم بشود در اولین بازی خود در جام حذفی نزدیک بود غافلگیر شود. یحیی گل‌محمدی در بازی با ون پارس سعی کرد به تعدادی از بازیکنانش که در لیگ کمتر فرصت بازی داشتند میدان دهد اما آنها نتوانستند از این فرصت به دست آمده بهره چندانی ببرند. مساله‌ای که نشان می‌دهد در برخی پست‌ها تفاوت بازیکنان اصلی و ذخیره سرخپوشان زیاد است. مخصوصا در خط دروازه که پرسپولیس بیش از حد به علیرضا بیرانوند وابسته است و چه‌بسا اگر او دیروز به میدان نمی‌آمد معلوم نبود نتیجه ضربات پنالتی چه می‌شد. در هر صورت پرسپولیس از این مرحله به سلامت عبور کرد و قطعا یحیی در این بازی نکات زیادی دستگیرش شد که کمک می‌کند او برای ادامه فصل تیمش را بهتر تقویت کند.

در پایان بازی دیروز پرسپولیس با رضا جباری پیشکسوت پرسپولیس تماس برقرار کردیم تا نظرش را جویا شویم. جباری در گفت‌وگویی راجع به بازی می‌گوید: «جام حذفی اصولا رقابتی است که تیم‌های سطح پایین‌تر از فرصتی که نصیب‌شان شده تا خودی نشان دهند، سعی می‌کنند بیشترین بهره را ببرند. طبیعی بود بازیکنان تیم ون‌ پارس مقابل پرسپولیس‌انگیزه‌ای دو چندان داشته باشند و با تمام وجود دفاع کنند. در این سمت زمین هم نمی‌دانم اسمش را غرور بگذارم یا دست‌کم گرفتن حریف. به هرحال پرسپولیس مثل بازی‌های لیگش ظاهر نشد و به نظر می‌آمد بازیکنان آن‌طور که باید این بازی را جدی نگرفته بودند. پرسپولیس نباید این‌طور باشد و اگر می‌خواهد در جام حذفی به مانند فصل پیش غافلگیر نشود باید در هر بازی که حکم فینال را دارد نهایت تلاش خود را برای برد انجام دهد.»

باور بازیکنان ون پارس بیشتر از تلاش پرسپولیس بود
پرسپولیس در بازی با ون پارس تا حدی هم بدشانس بود از این جهت که چهار بار توپ را به تیر دروازه حریفش کوبید و یک پنالتی هم میلاد سرلک از دست داد. هرچند جباری به شانس چندان اعتقادی ندارد و در این‌باره می‌گوید: «تیمی که با تمام وجود بازی می‌کند قطعا نتیجه‌اش را هم می‌بیند. این بازی به ضربات پنالتی کشیده شد بخشی از آن به‌خاطر تلاش بیشتر بازیکنان ون پارس بود. اگرچه اعتقاد من این است که بازیکن موقع زدن ضربات آخر نیاز به شانس ندارد تا توپش به گل تبدیل شود بلکه باید تمرکز و اعتمادبه‌نفس لازم را داشته باشد. شاید بتوان گفت باور بازیکنان حریف برای توقف پرسپولیس بیشتر از ‌انگیزه و تلاش بازیکنان پرسپولیس برای پیروزی در این مسابقه بود.»

حضور بیرانوند در تیم حریف ترس ایجاد کرد
وقتی قرار شد بازی به ضربات پنالتی کشیده شود، یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفت علیرضا بیرانوند را به میدان بفرستد. تعویضی که شاید از لحاظ روحی به احمد گوهری تا حدی ضربه زده باشد اما روحیه بازیکنان پرسپولیس را برای زدن ضربات پنالتی بالا برد و از طرفی ترس زیادی را هم در بین بازیکنان ون پارس ایجاد کرد. به هرحال بیرانوند در جام‌جهانی پنالتی کریس رونالدو را مهار کرده و بارها نشان داده که یک دروازه‌بان پنالتی‌گیر است. جباری با اشاره به تعویض خوب بیرانوند می‌گوید: «شک نکنید اگر بیرانوند در این بازی به میدان نمی‌آمد هر اتفاقی ممکن بود علیه پرسپولیس رخ دهد. بیرانوند برای پرسپولیس یک نعمت است. تیمی که دروازه‌بان عالی در درون دروازه‌اش دارد از هر بابت خیالش راحت است. من در پرسپولیس هافبک و مهاجم بازی می‌کردم اما وقتی احمد عابدزاده در ترکیب تیم بود از هر نظر خیالم راحت بود که گل بد نمی‌خوریم. البته که داود فنایی هم همین شرایط را در پرسپولیس داشت و کادرفنی یکی در میان از آنها استفاده می‌کرد. در کل می‌خواهم بگویم بیرانوند بعد از خداحافظی عابدزاده تنها دروازه‌بانی است که می‌توان او را در کنار احمدرضا قرار داد. او یک نعمت بزرگ برای پرسولیس است که به نظرم نباید بی‌انگیزه و سیر شود. او به گفته خودش باید با تیم ملی قهرمانی بیاورد و یک جام‌جهانی دیگر را هم تجربه کند. من همین جا به علیرضا تبریک می‌گویم که خودش را به سطحی رسانده که وقتی به میدان می‌آید خیال تیم راحت می‌شود. او سختی‌های زیادی در دوران فوتبالش کشیده که به این اعتمادبه‌نفس و خودباوری رسیده و گلرهای جوان ایرانی باید علیرضا را الگوی خود قرار دهند.»

امیدوار به آینده عمری
محمد عمری باز هم یکی از خوب‌های پرسپولیس در بازی این تیم مقابل ون پارس بود. بازیکنی جوان و با‌انگیزه که البته در این مسابقه موفق به گلزنی نشد. او از تیم امید پرسپولیس به تیم بزرگسالان راه یافت و از این‌رو جباری که فصل پیش سرمربی تیم نوجوانان پرسپولیس بود خیلی خوب این بازیکن را می‌شناسد. پیشکسوت پرسپولیس با تمجید از عمری می‌گوید: «من همان چند هفته پیش در مصاحبه‌های خود تاکید داشتم که یحیی گل‌محمدی بیشتر از محمد عمری بازی بگیرد چراکه او پتانسیلش را دارد و حتما جواب اعتمادش را می‌دهد. خدا را شکر که عمری الان جواب اعتماد یحیی را به بهترین شکل داده است. محمد یک‌سال در تیم امید پرسپولیس بود و خیلی خوب با اخلاقیاتش آشنا هستم. او غیر از اینکه از نظر فنی بازیکن خیلی خوب و آینده‌داری است از نظر اخلاقی هم بسیار پسر خوبی است. پسری خوش‌فکر و آینده‌نگر که فقط نوک بینی‌اش را نمی‌بیند. او همان موقع هم به این هدف بازی می‌کرد که بتواند در تیم بزرگسالان درخشیده و راه‌های زیادی را برای پیشرفت خود باز کند. به‌شخصه به آینده این بازیکن بسیار خوشبین هستم.»

عبدی قدر فرصت‌ها را نمی‌داند
جباری در واکنش به این موضوع که برخی عمری را با مهدی عبدی مقایسه کرده و عقیده دارند گلزنی‌های او هم مقطعی خواهد بود، گفت: «در اینکه مهدی عبدی هم بازیکن توانمندی است شکی وجود ندارد. اول اینکه تاکید کنم اگر پیشکسوتان و امثال من از بازیکنی انتقاد می‌کنیم فقط به‌خاطر این است که دوستش داریم و می‌خواهیم پیشرفت کند. پس بازیکنی نباید از فلان حرف پیشکسوت تیم ناراحت شود یا برداشت بدی کند. عبدی با روزهای خوبش فاصله دارد درحالی‌که الان شرایط می‌توانست برای او خیلی بهتر باشد. هنوز هم دیر نشده و مهدی اگر خودش را بیشتر باور کرده و تلاش بیشتری کند فرصت این را خواهد داشت که تبدیل به بهترین گلزن پرسپولیس شود. هیچ کس مثل خودش نمی‌تواند به عبدی کمک کند. در مقایسه او با عمری فقط می‌توانم بگویم که عمری برای خودش آینده بزرگ و درخشان‌تری را متصور است و دید وسیع‌تری دارد. درحالی‌که مهدی هم باید همین‌طور فکر کرده و شرایط را برای خودش با همت بیشتر تغییر دهد. او هم توانایی‌اش را دارد و هم فرصتش را. به‌هرحال الان پرسپولیس در خط حمله کمبود بازیکن دارد و عبدی می‌تواند با کمی درخشش و اراده جایگاهی ثابت برای خود در تیم دست‌وپا کند.»

پرسپولیس مهاجم نوک می‌خواهد
آمار گلزنی پرسپولیس در بازی‌های اخیر این تیم چندان بد نبوده و این در حالی است که یحیی گل‌محمدی ترجیح می‌دهد از هافبک‌های بیشتری در مرکز میدان بهره ببرد تا اینکه بخواهد از دو مهاجم در خط حمله استفاده کند. به‌هرحال شیخ دیاباته و عیسی آل‌کثیر هنوز شرایط بازی کردن را هم پیدا نکرده‌اند. در کنار این مساله یحیی به دنبال این است تا یک مهاجم نوک به لیست تیمش در زمستان اضافه کند. جباری با این نظر گل‌محمدی موافق است و می‌گوید: «هافبک‌های تیم بعد از رفتن لوکادیا عملکرد خیلی خوبی داشته‌اند و غیر از موقعیت‌سازی خودشان هم برای تیم گلزنی کرده‌اند. در فوتبال امروز فقط مهاجم وظیفه گلزنی ندارد. حتی مدافعان هم در مواقعی که بازی گره می‌خورد باید با گلزنی در ضربات ایستگاهی به‌اصطلاح کار را دربیاورند. خوشبختانه پرسپولیس مدافع و هافبک گلزن کم ندارد اما با همه این اوصاف وجود یک مهاجم تمام‌کننده و متخصص در خط جلو لازم است. محمد عمری وینگر است و در کناره‌ها موثرتر است. حتی امید عالیشاه. مهاجم نوک خصوصیات متفاوتی دارد که قطعا پرسپولیس به آن نیازمند است. شیخ دیاباته اگر آماده باشد از هر نظر بازیکن خوبی است اما حداقل در نیم‌فصل اول که آماده نشان نداد. پس باید به یحیی حق داد که به دنبال یک مهاجم خوب در نقل‌وانتقالات باشد. اگرچه در زمستان سخت بشود مهاجمی خوب جذب کرد؛ چراکه هیچ تیمی حاضر نیست بازیکن گلزنش را از دست بدهد.»


لینک کوتاه : https://arteshesorkh.com/p/152896
نظرت رو بنویس
از حروف انگلیسی استفاده نکن
در حال حاضر فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده باشند میتوانند نظر ثبت کنند.
جهت ثبت نام میتوانید اینجا کلیک نمایید.
حمیدترکاشوند

-1

1

1 سال پیش

به قول اقای جباری تیم حریف دستکم گرفتن .خیلی زود مغرور شدن.هواداران امید دارن تو لیگ قهرمان بشن.اونوقت تیمی از دسته اول میاد خیلی راحت حقه پرسپولیس میگیره


msa

0

1

1 سال پیش

انصافا فوتبال خوبی بود


حسین

0

1

1 سال پیش

عمری جان برات اسفنج دود کردم الان همه جا حرف تو را میزنن


عابد سارایی

0

4

1 سال پیش

علی کریمی و رضا جباری دیگر درحال ظهور است آفرین پسر پرسپولیسی محمد جان امیدرا در دلم زند ماکردی


ع حسین زاده

0

4

1 سال پیش

عمری اگر مغرور نشه و بتونه تلاشش رو بیشتر کنه تا آمادگی بدنی اون بالا تر بره، میتونه مثل علی کریمی مدافعان حریف رو از پا در بیاره و قدرت تهاجمی پرسپولیس رو زهر دارتر کنه، با وجود اینکه تجربه کافی نداره ولی مثل یک بازیکن پخته شده همه کاره خط حمله پرسپولیس، او خیلی راحت از بازیکنان روبرو میگذره و سرعت بالایی تو حرکت با توپ داره، درضمن شوتزن و چارچوب شناس هم هست، خدا کنه هیچ وقت رنگ مصدومیت رو نبینه تا به چیزی که لایقش هست برسه.


احمد نوری اسرمی

0

7

1 سال پیش

حداقل باید شش تا میزدیم

بازی های پرسپولیس

0-0

پرسپولیس

سپاهان

چهارشنبه, 12 اردیبهشت
ساعت 19:30

ورزشگاه : آزادی

داور : بیژن حیدری

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس قهرمان لیگ برتر خواهد شد؟

گلزنان برتر پرسپولیس
نام بازیکن تعداد گل
1 شهاب زاهدی 6
2 گئورگی گولسیانی 5
3 محمدحسین کنعانی‌زادگان 5
4 عیسی آل‌کثیر 4
5 مهدی ترابی 2
6 اوستون ارونوف 2
7 علی نعمتی 1
8 سعید صادقی 1
9 مرتضی پورعلی‌گنجی 1
10 یاسین سلمانی 1
11 محمد عمری 1
12 امید عالیشاه 1
13 نبیل باهویی 1
14 دانیال اسماعیلی‌فر 1
نام بازیکن تعداد گل
1 عیسی آل‌کثیر 3
2 مهدی ترابی 1
3 دانیال اسماعیلی‌فر 1
4 اوستون ارونوف 1
نام بازیکن تعداد گل
1 سعید صادقی 2
2 امید عالیشاه 1
برنامه بازی ها

هفته 26 لیگ برتر

یکشنبه, 16 اردیبهشت

گل گهر - شمس آذر 19:00
صنعت نفت - مس رفسنجان 19:30

دوشنبه, 17 اردیبهشت

پیکان - آلومینیوم 17:00
سپاهان - استقلال خوزستان 18:10
نساجی - پرسپولیس 18:15
ملوان - هوادار 19:30
فولاد - تراکتور 19:30
استقلال - ذوب آهن 20:30

یک هشتم جام حذفی

جمعه, 07 اردیبهشت

آلومینیوم 4(6) - 4(5) پرسپولیس 18:15

هفته 6 لیگ قهرمانان آسیا

سه‌شنبه, 14 آذر

پرسپولیس 1 - 2 الدحیل قطر 19:30
استقلال تاجیکستان 1 - 1 النصر عربستان 21:00
جدول مسابقات
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 استقلال 25 20 54
2 پرسپولیس 25 20 53
3 سپاهان 25 21 46
4 تراکتور 25 12 43
5 ملوان 25 9 39
6 گل گهر 25 7 35
7 شمس آذر 25 4 34
8 ذوب آهن 25 -1 33
9 مس رفسنجان 25 -3 31
10 آلومینیوم 25 -8 30
11 هوادار 25 -6 28
12 پیکان 25 -9 25
13 نساجی 25 -15 22
14 فولاد 25 -19 22
15 استقلال خوزستان 25 -10 21
16 صنعت نفت 25 -22 16
رده نام تیم بازی تفاضل امتیاز
1 النصر عربستان 6 6 14
2 پرسپولیس 6 0 8
3 الدحیل قطر 6 0 7
4 استقلال تاجیکستان 6 -6 3

ارتش سرخ

Perspolis

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

هواداران پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس

فوتبال

فوتبال